5-9 september: (single)reis naar Rome

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor christien » 09 sep 2011 22:14

Galateia schreef:Jullie lijken wel een stelletje 5e-klassers... tsss... McDonald's en een pizza! Geen tijd om te eten? In de tijd dat je in de rij staat voor je Franse frietjes schuif je in een trattoria aan tafel en schep je gezellig op! :mrgreen:



Haha bedankt :wink: Volgens DDD hebben we ons voorbeeldig gedragen en heeft hij niks van iets wat lijkt op onvolwassengedrag kunnen observeren. Nou dat is toch een mege compliment :mrgreen:

Ik ben totaal niet van het buitenlandse eten, mede doordat ik niet tegen kruiden kan en veel soorten ingredienten. Daarom was de McDonald's toch ideaal zeker omdat de mannen er toen nog niet waren.
We hebben dinsdag middag en avond keurig onze maaltijd gebruikt in een sfeervol authentiek restaurant,
is dat nog een beetje een geruststelling?

p.s. we hebben dinsdagavond heerlijk genoten van het uitzicht over Rome.

mohamed

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor mohamed » 09 sep 2011 22:58

Erg mooie foto mw!
mw schreef:Hopelijk zijn de heren nu thuis!

Ik ben net een uur thuis, DDD zit nog in Rome. Om een lang verhaal kort te maken: we waren vandaag net te laat voor de check in waardoor we onze koffers als handbagage moesten meenemen. En uiteraard moest de hele zooi op de kop bij de controle waardoor we elkaar uit het oog verloren. Eenmaal bij de douane kon ik mijn boardingpas niet meer vinden en werd niet doorgelaten. Toen het al te laat was bleek dat ik hem door de druk van de tikkende klok mee had ingepakt na de controle van mijn koffer, waardoor ik dus de vlucht mistte. Ik heb geprobeerd om de italianen tot rede te brengen maar kreeg als antwoord 'if the captain says no it is no!' ](*,)

In de veronderstelling dat DDD al in het vliegtuig zat ben ik met knikkende knieën weer terug naar de balie gegaan, waar ik te horen kreeg dat er pas morgen weer een vlucht naar Nederland zou gaan. Flink balen dus, want ik dacht als enige in Rome te zijn achtergebleven. Gelukkig trof ik ook twee Nederlanders die in hetzelfde schuitje zaten als ik en we hebben besloten samen een taxi te delen en zijn naar een ander vliegveld gegaan. Daar heb ik een nieuwe ticket gekocht en ben met easy jet teruggekomen. In de trein naar huis heb ik DDD even gebeld en kreeg te horen dat hij nog in Rome zat en vanavond nog een nacht in het klooster doorbrengt.

Het heeft dus nog een flinke extra duit gekost, jammer maar het zij zo.

Van Mortlach heb ik niks meer gehoord, maar ik neem aan dat hij ondertussen weer in Ierland is.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor mw » 09 sep 2011 23:16

Ik wilde een foto verslag gaan maken, maar dat lijkt nog wel even te duren. Dus hier even een kort verslagje:

Christien & ik waren al vroeg in Rome. De vlucht was goed, al had ik wel medelij met onze buurman in het vliegtuig. Deze meneer bleek huisarts te zijn en die heeft al ons gekletst over de geneugten&ongeneugten over ons werk en gezondheid aan moeten horen. Arme man...
Omdat we al heerlijk vroeg in Rome waren (dat was het 3 uur opstaan wel waard...) konden wij lekker op stap gaan. We dachten dat we wel lopen konden en hebben toen heel wat meters afgelegd. Maar daardoor hebben we wel veel sfeer kunnen proeven! Uiteindelijk was er een 'leuke dame' die ons luid& duidelijk heeft verteld dat we lijn nine-one-three moesten nemen!
Het OV in Rome heb ik trouwens met verbazing zitten te observeren. Geen bustijden, als er lege stoelen zijn toch blijven staan, bij halte 1 erin en bij 2 er weer uit. Was leuk om te zien!
Het klooster overtrof alle verwachtingen. Heerlijk rustig. Heerlijke bedden, mooie kamers. Mooi uitizicht over de tuin. Ruime balkons waar heerlijk gekletst kon worden. En hele lieve nonnen!
Christien & ik zijn die avond nog richting Vaticaan gegaan. Heerlijk langs de Tiber gezeten met mooi uitzicht en leuk cultuur snuiven daar! Eenmaal terug in het klooster konden we eindelijk kennismaken met onze -toen nog- onbekende medereizigers.

Dinsdag bleek dat de metro's niet reden i.v.m. een staking. Dus zijn eerst met de bus en later te voet verder gegaan. Veel gelopen, heel veel moois gezien. Heerlijk gezeten bij de Trevifontein! Uiteraard hebben we daar een muntje ingegooid met links over onze rechterschouder. Aldaar ook genoten van het heerlijke Italiaans ijs! Langs veel hotspots gewandeld, met uiteindelijk genoten van het uitzicht over de stad! Net te laat voor de zonsondergang, maar absoluut de moeite waard. Daarna heerlijk gegeten!

Woensdag zijn we naar Tivoli gegaan! Mooie tuinen, prachtige watervallen, was leuk om het waterorgel even te horen spelen. Daar ook even heerlijk gerelaxt... maar daar was ook het punt van afscheid nemen! Voor Christien & mij zat het er toen helaas al op. Het waren onvergetelijke dagen waarin wij veel gelachen en genoten hebben! Op naar de volgende keer!

@Mohamed: balen dat het zo gelopen is!!! Fijn dat je weer heelhuids thuis bent gekomen! Nu lekker naar je bed & morgen foto's sturen! :mrgreen:

@DDD: als je dit leest. Goede vlucht terug morgen! Hopelijk heb je dan meer geluk!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor Mortlach » 09 sep 2011 23:36

Ik ben ondertussen ook weer veilig thuis aangekomen. Wat een verhaal van die terugreis zeg, Mo. De mijne ging gelukkig wat soepeler.

Hoogtepunten: Het coloseum, de Trevifontein, en letterlijk en figuurlijk de koepel van de st. Pieter beklommen (maar 551 treden).

Ik zal morgen eens kijken of de foto's zijn gelukt.

De laatste dag heb ik voornamelijk besteed met door het Vaticaanse museum lopen maar dat was het ook wel echt waard om een uur voor in de rij te staan. Van sommige van de marmeren beelden had ik echt het idee dat ze elk moment konden gaan bewegen, zo levensecht. Ook de muurschilderingen van Rafaël waren erg bijzonder en natuurlijk de Sixtijnse kapel, al moet ik zeggen dat ik me die anders had voorgesteld.

Ik hoop dat DDD ook nog tijd heeft om die museumtour te doen.

Al met al: Rome: more marble than you can shake a stick at, zoals ze dat zo mooi zeggen (meer marmer dan waar je een stok naar kunt zwaaien).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

DDD
Sergeant
Sergeant
Berichten: 269
Lid geworden op: 27 jan 2011 18:33

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor DDD » 09 sep 2011 23:37

Het is hier in Rome nog prachtig. De check-in lukte niet want het was al te laat, dus dat gebeurt me geen tweede keer, hoop ik. Vervolgens deed de douane moeilijk met mijn bagage. Omdat we daarvoor al bij de infobalie waren geweest heb ik Mohammed gevraagd voor te gaan want zijn bagage kon nog wel voor handbagage doorgaan. Kennelijk zaten er toch nog verdachte spullen in, daar heb ik niets van gezien. Bij mij bemoeide de douane zich alvast met het boarden en belde of ik nog wel doormocht. Dan is het antwoord natuurlijk nee. Omdat ik na een tijdje rondlopen M nog niet had gezien ging ik ervan uit dat de opzet was geslaagd. Helaas was mijn telefoonbatterij op, dus ik kon alleen even mijn ouders bellen.

Vervolgens ben ik naar Termini teruggereden en heb in een restaurant met internetmogelijkheid een nieuwe reis geboekt. In het aanbod van de Ryanairmevrouw had ik niet zoveel vertrouwen, maar het verschil viel mee, moet ik zeggen. Maar ik miste nu mijn afspraak van vrijdagmiddag toch dus kon net zo goed zaterdag vertrekken. Na het boeken ben ik naar de vaticaanse musea geweest en daarna naar het klooster gegaan. Het heeft werkelijk een uur geduurd voordat ik weer eeen kamer had. De zuster wordt wat ouder. Ze was wel heel vriendelijk en wilde mijn boardingkaart gelukkig ook uitprinten. Daarna brn ik naar de Spaanse trappen geweest. Achteraf gezien helemaal niet ver vwn de trevifontein waar ik per ongeluk langskwam. Toen met de bus naar Trastevere en daarna weer naar het klooster. Hoewel er niets boven de fiets gaat is de bus toch ook een prettige manier van reizen, afgezien van het wachten. Tussendoor nog twee protestantse kerken ontdekt, dat is handig voor een volgende keer.

En nu morgen op tijd bij het vliegveld zijn. Achteraf zijn we teveel tijd verloren op Termini, we hadden beter gelijk de bus kunnen nemen maar ik had begrepen dat de trein eenvoudiger was. Afgezien vwn de extra kosten en de vier uur heen en weer reizen vandaag vond ik het toch nog een geslaagde dag. Gelijk een idee wat het is om alleen op vakantie te gaan. Dat is me eigenlijk heel goed bevallen...

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor mw » 09 sep 2011 23:47

Fijn iets te lezen van jullie! Klinkt goed Mortlach!
Fijn dat je je dag toch nog goed hebt besteed DDD! Toch een geruststelling voor ons hier in NL. Nogmaals goede vlucht morgen terug & laat ff weten wanneer je er bent!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor christien » 09 sep 2011 23:53

Jammer DDD & Mohamed dat het zo verlopen is. Mohamed welkom back in Holland. Weltruste voor nu, en ik ben erg benieuwd naar de foto's.

@DDD, wat een gedoe wel fijn dat je nog van alles bezocht hebt. Dan is het tenminste niet helemaal verloren tijd geweest. Een goede terugreis morgen. p.s. ik hoop niet dat het alleen reizen je te goed bevallen is, want ik zou het erg gezellig vinden als je op een volgende citytrip weer mee gaat :wink:

@Mortlach, fijn dat je weer thuis bent weltruste voor nu.

mohamed

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor mohamed » 09 sep 2011 23:59

Galateia schreef:Jullie lijken wel een stelletje 5e-klassers... tsss... McDonald's en een pizza! Geen tijd om te eten? In de tijd dat je in de rij staat voor je Franse frietjes schuif je in een trattoria aan tafel en schep je gezellig op! :mrgreen:

Met jou kan ik praten!

Gister op weg naar de joodse wijk in de zinderende hitte vond ik eindelijk een tentje waar ze het door mij zo felbegeerde grattachecca verkochten!

Afbeelding
Het typisch romeinse drankje was heerlijk verkoelend en de verse vruchten smolten in mijn mond!

mohamed

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor mohamed » 10 sep 2011 00:11

mw schreef:@Mohamed: balen dat het zo gelopen is!!!

Inderdaad maar het zij zo.
Fijn dat je weer heelhuids thuis bent gekomen! Nu lekker naar je bed & morgen foto's sturen! :mrgreen:

Dank je! Technisch gezien is het nu al morgen en daarom nu alvast een voorproefje! Deze zag ik onderweg naar een kasteel wat we gingen bekijken waarvan ik de naam alweer kwijt ben.

Afbeelding
Je was kennelijk je driewieler vergeten! :lol:

mohamed

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor mohamed » 10 sep 2011 00:19

DDD schreef:Omdat we daarvoor al bij de infobalie waren geweest heb ik Mohammed gevraagd voor te gaan want zijn bagage kon nog wel voor handbagage doorgaan.

En ik maar voor me kijken waar jij was gebleven, maar geen DDD te bekennen. :roll:

Nou, de terugweg was duurder dan de heenweg zal ik maar zeggen, doe de nonnen de groeten!

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor Spons » 10 sep 2011 09:46

foto's !!!!!!

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor christien » 10 sep 2011 09:48

Spons schreef:foto's !!!!!!


Jaja, maar ik heb de italiaanse mentaliteit overgenomen, dus komt het vandaag niet dan morgen.... :-$

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor christien » 10 sep 2011 10:14

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Vaticaanstad

Afbeelding

....Plein

Afbeelding

Een gedeelte van de trevifontein voor mij 1 van de hoogtepunten van Rome.
Waar natuurlijk een muntje gegooid is met de linkerhand over de rechterschouder.

Afbeelding

De geweldige tuin en watervallen in Tivoli

Afbeelding

Bertiel
Luitenant
Luitenant
Berichten: 718
Lid geworden op: 28 dec 2010 21:20

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor Bertiel » 10 sep 2011 10:16

Mooie foto's Christien! Kheb wat gemist :?
Vanitas vanitatum et omnia vanitas

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor boer » 10 sep 2011 10:20

Mortlach schreef:Ik ben ondertussen ook weer veilig thuis aangekomen. Wat een verhaal van die terugreis zeg, Mo. De mijne ging gelukkig wat soepeler.

Hoogtepunten: Het coloseum, de Trevifontein, en letterlijk en figuurlijk de koepel van de st. Pieter beklommen (maar 551 treden).

Ik zal morgen eens kijken of de foto's zijn gelukt.

De laatste dag heb ik voornamelijk besteed met door het Vaticaanse museum lopen maar dat was het ook wel echt waard om een uur voor in de rij te staan. Van sommige van de marmeren beelden had ik echt het idee dat ze elk moment konden gaan bewegen, zo levensecht. Ook de muurschilderingen van Rafaël waren erg bijzonder en natuurlijk de Sixtijnse kapel, al moet ik zeggen dat ik me die anders had voorgesteld.

Ik hoop dat DDD ook nog tijd heeft om die museumtour te doen.

Al met al: Rome: more marble than you can shake a stick at, zoals ze dat zo mooi zeggen (meer marmer dan waar je een stok naar kunt zwaaien).


Ja, is het weer tijd voor een beeldenstorm ?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten