Vrijgezellen deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Mortlach » 04 jul 2011 21:37

mw schreef:Ik snap dat nooit zo goed, je maakt via hyves toch niet zomaar een afspraakje met iemand die je niet kent? Hyves is voor mij echt alleen voor mensen die ik ken en ooit eens ontmoet heb. En als ik ze een bepaalde tijd niet gezien/gesproken heb, dan verwijder ik. (Uiteraard denkt iedereen daar anders over).
Maar afspraken maken via hyves: dacht het dus niet!
Dat het meisje licht verstandelijk beperkt is, zal ook een rol hebben gespeeld natuurlijk.
Ik las ook dat het meisje eerder is misbruikt door verschillende mannen uit de buurt. Als dat waar is, dan heb ik enorm veel medelijden met er. (als het niet waar is trouwens ook).

En dat alles heeft 10 km verderop plaatsgevonden... :cry:


Tja, het schijnt zo te zijn dat er echt mensen 'jagen' op dit soort slachtoffers. Hoe die mensen met zichzelf kunnen leven is me een raadsel. Alhoewel, het kantoor waar ik werk is deels vertalen, deels klantenservice, en je wilt niet weten hoe vaak mensen van de klantenservice allerlei ongepaste berichtjes krijgen van eenzame vrouwen.

Ik zie er op zich geen kwaad in om iemand die ik leer kennen via internet te ontmoeten, en heb dat ook regelmatig gedaan, maar wel verstandig, dus op een openbare plaats en waarschijnlijk ook pas na meerdere weken/maanden bellen/sms'en/chatten.

Iemand die je niet kent, die zich aanmeldt en zegt: Joh, ik woon in de buurt, zullen we afspreken... nee, daar is de ignore-knop voor.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

nette
Sergeant
Sergeant
Berichten: 413
Lid geworden op: 21 feb 2011 14:22

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor nette » 05 jul 2011 18:27

is het via hyves gegaan?

ik zou het ook nooit doen
ik denk er het zelfde over
maar ja als licht verstandelijk gehandicapt ben
tja
toch wel erg

@mortlach
ik ben het helemaal met je eens
op een eenzame plek afspreken is niet slim

mohamed

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor mohamed » 07 jul 2011 13:48

Inderdaad vreselijk wanneer zulke dingen gebeuren, maar de manier waarop men iemand ontmoet hoeft niets te zeggen, want misbruik vindt het meest plaats in een vertrouwde omgeving door iemand die men vertrouwt.

nette
Sergeant
Sergeant
Berichten: 413
Lid geworden op: 21 feb 2011 14:22

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor nette » 07 jul 2011 14:04

er worden anders ook mensen op straat verkracht

Petra777
Luitenant
Luitenant
Berichten: 597
Lid geworden op: 24 apr 2006 19:12
Locatie: Kampen

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Petra777 » 07 jul 2011 16:51

@nette, dat klopt. Maar statistisch gezien zijn daders van seksueel misbruik meestal mensen uit de omgeving
van het slachtoffer. De kans dat je door een bekende die je vertrouwd wordt verkracht is dus groter dan dat het
gebeurd door iemand die je via internet ontmoet.

Wat niet wil zeggen dat je niet uiterst voorzichtig moet zijn, als je slachtoffer bent maal je niet om statistieken. En er gebeurd genoeg via internet om heel voorzichtig te zijn.
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

meisje20
Luitenant
Luitenant
Berichten: 648
Lid geworden op: 02 apr 2009 20:20

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor meisje20 » 07 jul 2011 19:08

het is zo belangrijk dat wanneer je een date hebt met een jongen of een meisje er iemand in jou omgeving is die weet dat je met iemand weggaat, en vooral waar je naar toe gaat.
mocht de date (op welke manier dan ook) uit de hand lopen, dan is er iemand die weet bij wie je bent of waar je bent.
Gods geduld is groot maar niet oneindig

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor christien » 08 jul 2011 12:49

meisje20 schreef:het is zo belangrijk dat wanneer je een date hebt met een jongen of een meisje er iemand in jou omgeving is die weet dat je met iemand weggaat, en vooral waar je naar toe gaat.
mocht de date (op welke manier dan ook) uit de hand lopen, dan is er iemand die weet bij wie je bent of waar je bent.


Opzich wel eens, anderzijds als je een tijdje goed contact hebt, veel over iemand weet, en onderandere b.v. waar iemand woont (en dat is ook na te trekken) zou ik het niet nodig vinden om iemand over je date in te lichten. Zeker als je ergens naar toe gaat, waar anderen zijn. Maar dit is heel persoonlijk.

mohamed

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor mohamed » 09 jul 2011 19:35

Wetenschappers volgden 2776 mensen gedurende diverse fases van hun leven en kunnen stellen dat gelukkige tieners uiteindelijk vaak ook gelukkige volwassenen worden. Maar die gelukkige volwassenen scheiden dan weer wel vaker(...) 1

Toen ik dit las schoot het Chinese gezegde mij te binnen 'weet wat je wenst'.
Ik weet nog dat ik als gebonden man in stilte de vrijgezellen wel eens benijdde vanwege hun vrijheid. Echter, sinds ik weer vrijgezel ben benijd ik openlijk het hebben van een relatie en ook samen op vakantie gaan. Wat mis ik dat zeg. Beste getrouwde vakantiegangers, het gras is hier niet altijd groener!

Wiepie

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Wiepie » 09 jul 2011 19:44

mohamed schreef:Wetenschappers volgden 2776 mensen gedurende diverse fases van hun leven en kunnen stellen dat gelukkige tieners uiteindelijk vaak ook gelukkige volwassenen worden. Maar die gelukkige volwassenen scheiden dan weer wel vaker(...) 1

Toen ik dit las schoot het Chinese gezegde mij te binnen 'weet wat je wenst'.
Ik weet nog dat ik als gebonden man in stilte de vrijgezellen wel eens benijdde vanwege hun vrijheid. Echter, sinds ik weer vrijgezel ben benijd ik openlijk het hebben van een relatie en ook samen op vakantie gaan. Wat mis ik dat zeg. Beste getrouwde vakantiegangers, het gras is hier niet altijd groener!

Tja, misschien denken de getrouwden onder ons dat het gras juist hier weer groener is omwille van je uitspraak die je deed als gebonden man.
In feite valt er altijd wel wat te wensen ongeacht of je vrijgezel bent of niet... het is ook nooit goed #-o

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor mw » 10 jul 2011 20:30

Getrouwd of niet... Tel uw zegeningen;)

Als vrijgezel op vakantie gaan heeft zo zn voordelen, terwijl met iemand gaan weer leuker is. Geniet eerst van de voordelen, tzt kunnen we genieten van de dingen die leuker zijn om met iemand te doen.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Wiepie

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Wiepie » 10 jul 2011 20:34

mw schreef:Getrouwd of niet... Tel uw zegeningen;)

Als vrijgezel op vakantie gaan heeft zo zn voordelen, terwijl met iemand gaan weer leuker is. Geniet eerst van de voordelen, tzt kunnen we genieten van de dingen die leuker zijn om met iemand te doen.

eensch!

mohamed

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor mohamed » 11 jul 2011 09:38

Wiepie schreef:In feite valt er altijd wel wat te wensen ongeacht of je vrijgezel bent of niet... het is ook nooit goed #-o

Dat is ook mijn ervaring, absoluut! Maar desondanks oogt het gras aan de overkant zo groen en fris, dat ik altijd weer geneigd ben om er naartoe te gaan, ga je mee? :-oo

mohamed

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor mohamed » 11 jul 2011 09:41

mw schreef:Getrouwd of niet... Tel uw zegeningen;)

Als gelovige ben je feitelijk nooit echt ongehuwd zie Jes 62,5! ;)
Als vrijgezel op vakantie gaan heeft zo zn voordelen, terwijl met iemand gaan weer leuker is. Geniet eerst van de voordelen, tzt kunnen we genieten van de dingen die leuker zijn om met iemand te doen.

Jazeker kan als vrijgezel op vakantie gaan leuk zijn, maar in mijn situatie betekent het tevens alleen en daar pas ik voor. Sommige mensen gaan rustig in hun eentje met een tent zelfs, maar dat is niks voor mij. Het wordt dus regen op mijn kop terwijl ik de vakantiegangers met caravan achter hun auto's weg zie rijden naar warmere oorden met hun vrouwen en kinderen. ](*,)

Noir
Sergeant
Sergeant
Berichten: 259
Lid geworden op: 18 mei 2011 12:26

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Noir » 11 jul 2011 09:58

@Mohamed: dan ga je een keer met een reis mee.. :D Hebben ze voor alle leeftijden! :)
Wat je bent, bewijst wat je kunt. Wat je ermee doet, bewijst wie je bent.

Wiepie

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Wiepie » 11 jul 2011 11:07

Gras eten? :mrgreen: Nee, serieus: Van een afstandje ziet dit gras er misschien heel fris en groen uit. Je maakt het niet mee van dichtbij. Misschien bevat het gras als je het goed bekijkt wel een hoop onkruid en stinkt het? Diezelfde groep gehuwden ziet ons vandaag de dag als de 'happy single': genietend van hun vrijheid en ongebondenheid. Misschien vanaf een afstand wel als een grasveld met bloemen erin, dan wel zonder omgeven te worden door overwoekerend onkruid, maar als je goed kijkt zie je dat die knoppen ook wel eens naar beneden staan omdat ze een bepaalde voeding missen, die van 'de ander' waar ze zo naar verlangen.

Het is volgens mij maar net wat je wilt zien.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 122 gasten