Antwoord achter op RD van 6 juni

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Antwoord achter op RD van 6 juni

Berichtdoor Race406 » 04 jul 2011 15:33

Samanthi schreef:In onze gemeente zijn er vele weggegaan omdat er te veel over de zondige aard van mens gepreekt wordt, ik voel me aangesproken als je de ckg over een kam scheert, er zijn hele goede cgk kerken waar èn zonden èn genade een gezonde plaats krijgen in de preek en niet alleen de BhP gemeenten. Ik vind het naar als kerken zo op de schop worden genomen.
Ik dacht altijd dat jij lid was van de GG?
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2282
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Antwoord achter op RD van 6 juni

Berichtdoor Speedy » 04 jul 2011 16:01

Samanthi schreef:In onze gemeente zijn er vele weggegaan omdat er te veel over de zondige aard van mens gepreekt wordt, ik voel me aangesproken als je de ckg over een kam scheert, er zijn hele goede cgk kerken waar èn zonden èn genade een gezonde plaats krijgen in de preek en niet alleen de BhP gemeenten.
Ik vind het naar als kerken zo op de schop worden genomen.


Tja, het is de praktijk dat het hard achteruit gaat en ik zie daarin ook een bevestiging in het artikel wat ds Den Butter heeft geschreven over de ontwikkelingen in de CGK. En dan kan je het moeilijk vinden, maar ik constateer een praktijkontwikkeling die bevestigd wordt.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

1a2b3c
Majoor
Majoor
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 nov 2009 21:21

Re: Antwoord achter op RD van 6 juni

Berichtdoor 1a2b3c » 04 jul 2011 16:14

Noir schreef:'Als er in het leven van zo iemand niets is wat in tegenspraak met zijn/haar Bijbelse leer is, dan is het alleen God die over de harten oordeelt.'

Dat geldt net zo goed voor de rechtse kant 1a2b3c.


Vanzelfsprekend! (dat was even niet aan de orde want er werd even over 'links' geoordeeld en niet over 'rechts'.)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Antwoord achter op RD van 6 juni

Berichtdoor schelpje3 » 04 jul 2011 17:15

Speedy schreef:
Tja, het is de praktijk dat het hard achteruit gaat en ik zie daarin ook een bevestiging in het artikel wat ds Den Butter heeft geschreven over de ontwikkelingen in de CGK. En dan kan je het moeilijk vinden, maar ik constateer een praktijkontwikkeling die bevestigd wordt.

Dat heb ik ook gelezen en kan daar alleen maar van harte mee instemmen, helaas :(
Ik vind het een behoorlijk zorgelijke ontwikkeling.
Het oordeel begint in het Huis Gods, schoot me te binnen.

Horeb
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 06 dec 2010 19:09

Re: Antwoord achter op RD van 6 juni

Berichtdoor Horeb » 04 jul 2011 18:00

schelpje3 schreef:Dat heb ik ook gelezen en kan daar alleen maar van harte mee instemmen, helaas :(
Ik vind het een behoorlijk zorgelijke ontwikkeling.
Het oordeel begint in het Huis Gods, schoot me te binnen.



1 Petr 4,17
Want het is de tijd, dat het oordeel beginne van het huis Gods; en indien het eerst van ons begint, welk zal het einde zijn dergenen, die het Evangelie van God ongehoorzaam zijn?


het staat er wel wat anders :wink:
Petrus stelt dat het de tijd is. hij bedoeld "het laatste der dagen", de tijd waarin we nu leven. In die tijd zegt Petrus, zullen de afdwalingen en de oordelen die God daarop volgen doet, hun oorsprong vinden in Zijn huis. waarschijnlijk bedoeld Petrus de gemeente (gezien de vertaling)
Zijn gemeente hier op aarde zou een zoutend zout en een lichtend licht moeten zijn. zoals dat was in de eerste christelijke gemeenten. in welk kerkverband dan ook.......we leven om Zijn eer te vertellen en om Gods naam groot te maken. zeker........als we waarnemen dat het mensen niet te doen is om Zijn grote naam,maar om eigen eer en belang, dan moeten we daar zeker op wijzen.
was het niet dezelfde Petrus die Ananias en Safira aansprak op hun bedrog?

als we heden ten dage zien en luisteren dan erkennen we de profetie van Petrus. nergens is zoveel dwaling en eigenwillige Godsdienst als juist in Zijn kerk. de mensen uit de wereld zien,horen en lezen het.......en denken #-o mij niet gezien,het is ook niks die Godsdienst van de christenen. allemaal vechten en ruzie.

en temidden van al die chaos gaat God door met Zijn werk. Hij vergaderd Zich uit het gehele menselijke geslacht een volk ten eeuwige leven. wat een wonder is dat toch.

Samanthi

Re: Antwoord achter op RD van 6 juni

Berichtdoor Samanthi » 05 jul 2011 09:36

en temidden van al die chaos gaat God door met Zijn werk. Hij vergaderd Zich uit het gehele menselijke geslacht een volk ten eeuwige leven. wat een wonder is dat toch.


Ja dat is een heel groot wonder!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Antwoord achter op RD van 6 juni

Berichtdoor ajl » 05 jul 2011 10:05

Speedy schreef:Tja, het is de praktijk dat het hard achteruit gaat en ik zie daarin ook een bevestiging in het artikel wat ds Den Butter heeft geschreven over de ontwikkelingen in de CGK. En dan kan je het moeilijk vinden, maar ik constateer een praktijkontwikkeling die bevestigd wordt.


Welk artikel is dat en waar kan ik het vinden?

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2282
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Antwoord achter op RD van 6 juni

Berichtdoor Speedy » 05 jul 2011 10:06

ajl schreef:
Welk artikel is dat en waar kan ik het vinden?


Het staat in Bewaar het Pand, van 1,5 week geleden. Ik heb het helaas niet digitaal.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Antwoord achter op RD van 6 juni

Berichtdoor ajl » 05 jul 2011 10:17

Jammer, was er wel benieuwd naar .

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Antwoord achter op RD van 6 juni

Berichtdoor schelpje3 » 05 jul 2011 11:18

Horeb schreef:

1 Petr 4,17
Want het is de tijd, dat het oordeel beginne van het huis Gods; en indien het eerst van ons begint, welk zal het einde zijn dergenen, die het Evangelie van God ongehoorzaam zijn?


het staat er wel wat anders :wink:
Petrus stelt dat het de tijd is. hij bedoeld "het laatste der dagen", de tijd waarin we nu leven. In die tijd zegt Petrus, zullen de afdwalingen en de oordelen die God daarop volgen doet, hun oorsprong vinden in Zijn huis. waarschijnlijk bedoeld Petrus de gemeente (gezien de vertaling)
Zijn gemeente hier op aarde zou een zoutend zout en een lichtend licht moeten zijn. zoals dat was in de eerste christelijke gemeenten. in welk kerkverband dan ook.......we leven om Zijn eer te vertellen en om Gods naam groot te maken. zeker........als we waarnemen dat het mensen niet te doen is om Zijn grote naam,maar om eigen eer en belang, dan moeten we daar zeker op wijzen.
was het niet dezelfde Petrus die Ananias en Safira aansprak op hun bedrog?
Bedankt voor de correctie, maar je snapt wel meteen wat ik bedoel :)
Erg genoeg.
En inderdaad, je ziet het om je heen gebeuren.

als we heden ten dage zien en luisteren dan erkennen we de profetie van Petrus. nergens is zoveel dwaling en eigenwillige Godsdienst als juist in Zijn kerk. de mensen uit de wereld zien,horen en lezen het.......en denken #-o mij niet gezien,het is ook niks die Godsdienst van de christenen. allemaal vechten en ruzie.

en temidden van al die chaos gaat God door met Zijn werk. Hij vergaderd Zich uit het gehele menselijke geslacht een volk ten eeuwige leven. wat een wonder is dat toch.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 119 gasten