Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

felisa
Mineur
Mineur
Berichten: 130
Lid geworden op: 15 mar 2011 13:13
Locatie: ergens in Nederland

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor felisa » 28 sep 2011 20:56

Maar grotere kinderen dan? Onze oudsten zijn 10 en 8 jaar, en die lusten altijd wel snoep.
Dat krijgen ze van mij 's middags als ze uit school komen, bij het drinken. Verder niet.
En dan is het wel eens vervelend, die traktaties, of snoepzakjes van een kinderfeestje.
want dat eten ze op als het hun zelf uitkomt, want ja, het zijn hun eigen snoepjes 8)
Hoe gaan jullie hier mee om?

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 sep 2011 21:07

snoepjes gaan hier in een aparte trommel, die blijft voor haar. Zij mag daar alleen uit kiezen, amar wel op momenten dat ik dat wil!

Soms mik ik ze ook wel gewoon in de gewone snoeptrommel.

Hier krijgt julia wel snoepjes bij de winkel, zelf winkel ik de snoep-geef-winkels snel achter elkaar aan en ga ik daar ok niet weer heen terug! dan rij ik daar zelfs voor naar de andere stad!!!

Heb laatst aangegeven bij de manager die toevallig bij de kassa stond om eens te informeren of er een mogelijkheid was om van die snoep onzin bij de kassa af te komen. Als ze hier bij een winkel dat gesnoep gaan afschaffen, is het voor mij een reden om daar juist heen te gaan!!!

ach.. jah.. ga me er maar niet over opwinden. Probeer zoveel mogelijk eensin de week de boodschappen te doen, maar dat schiet er de laatste tijd wel aardig bij in.

jantine76
Sergeant
Sergeant
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2008 18:14

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor jantine76 » 28 sep 2011 21:52

Als ze hier een zakje snoep krijgen van een feestje, laten ze altijd de anderen ook iets kiezen en wat dan overblijft eten ze een keertje op. Maar da's per kind verschillend, de een geniet van dat extraatje, bij de ander krijg ik de rest voor de snoeptrommel. Zolang ze maar niet wekelijks een zakje snoep krijgen, vind ik het niet erg. Ik bepaal wanneer ze iets uit de snoeptrommel mogen. Mijn ervaring is als ze na schooltijd drinken met een koek of fruit gehad hebben, dan vragen ze er ook niet meer om. Als ze nog trek hebben, heb ik liever dat een appel oid pakken.. Maar aangezien ik zelf ook wel van een snoepje kan genieten, onthoud ik ze dat niet, maar probeer het niet als gewoonte maar een als een extraatje te houden.

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor Sterretje » 29 sep 2011 09:08

@Gempa: mooie foto's!

Ik vind ook de traktaties op de PSZ erg overdreven. Alsof het kinderen van 12 zijn. (en dan nog)
Waarom moet het én cake, en lolly en allerlei ander snoep zijn om 1 taartje te maken.....
ik snap dat moeders mooie dingen willen maken. Maak het dan van wat anders en verwerk er 1 eetding in of zo...
Voordeel van PSZ: ze mogen hier alleen fruit mee. Dat is op de basisschool wel anders. Maar ik ben het met AJL eens: als ze thuis niet snoepen, waarom dan snoep mee. Dan inderdaad liever keer ontbijtkoekje of komkommer o.i.d. naast het fruit.

Na een verjaardag: zelfde als bij PPM: nadeel: ze vraagt er niet meer om en dan kan ik het weggooien op een gegeven moment;-)
Ik vind het altijd wel grappig. Als we een verjaardag met vriendinnen hebben zijn dochterlief en een vriendinnetje altijd bij de kaas, komkommer en worstjes te vinden en de andere kinderen bij de spek en chips. Ze geeft er gewoon niet om. Soms ineens wil ze iets en dan eet ze twee happen. Ik vind het niet heel erg en we zien wel of het zo blijft :-oo
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor Jannoek » 29 sep 2011 10:25

Ben blij dat ik me over het koek/snoepbeleid nog even niet druk hoef te maken ;-)

@Gempa mooie foto's! Prachtig! En alweer een maand, wat vliegt de tijd...
@MissF wat goed van Frederiek zeg! Floris rolde ook met 3 maanden en probeert nu te gaan zitten. :-k Vind het wel heel snel gaan allemaal...

Ben net met ons kleine reusje bij het consultatiebureau geweest voor de 4 maanden check (hij is bijna 4,5 mnd): 8 kilo en 70 centimeter. :-oo
En hij was zo stoer met de prikken dat de assistente vroeg: 'zijn de prikken uitgesteld?' Ik: 'nee, hij heeft ze allebei gehad'. Zij: 'o, ik hoorde geen gehuil'. Hij gaf alleen één kikje. Gelukkig maar, want ik vond dit al zielig genoeg... ;-)

Lenny
Luitenant
Luitenant
Berichten: 672
Lid geworden op: 02 jun 2007 10:42

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor Lenny » 29 sep 2011 12:12

Wow, Jannoek, dat is idd een reusje zeg!! Dat gewicht en die lengte had Lieke met een jaar volgens mij... ;)
En wat een stoere knul dat hij (bijna) geen kik gaf! Het gaat wel snel idd he!

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor AikonGirl » 29 sep 2011 13:13

Femke is 6700 gram en 68 cm, met 5,5 maand. :D
Scheelt nogal.
Vorige week naar het CB geweest. Maar ik ga er mee stoppen. Vind het niet nodig.

Hier rolde ze met 4,5 maand van buik naar rug, en pas sinds zondag van rug naar buik.
Ik vind het wel leuk dat het zo snel allemaal gaat. Ik vind het veel leuker als ze wat ouder zijn. :)

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor Dippie » 29 sep 2011 14:46

Ha meiden,
Ik plaats het hier even omdat er hier ook lekker gekletst wordt :wink:
Ik heb voor de eerste dagen van onze aanstaande kleine een reiswieg van mn ouders om te gebruiken (ook wel mozesmandje genoemd). Deze ga ik wel even opnieuw bekleden, want hij is al ruim 30jaar oud :P
Nu is mijn vraag: Op internet zie ik ze heel vaak met een kapje staan, deze heeft mijn moeder niet. Hebben jullie enig idee of dat los te verkrijgen is? Heb heel internet al afgestruind, maar niets kunnen vinden!
Afbeelding

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor mw » 30 sep 2011 20:20

Wie weet of er hoestdrankjes bestaan voor kindjes van net 1 jaar? En zo ja, welke raadt je dan aan?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
linde
Kapitein
Kapitein
Berichten: 756
Lid geworden op: 24 dec 2002 14:59
Locatie: Amersfoort

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor linde » 30 sep 2011 21:00

Mn neefje van 1 gebruikt op t moment bisolvon druppels voor kinderen
PaSaP Hoogh!!

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor Memmem » 30 sep 2011 21:27

van vsm heb je, dacht ik, kindival. Werkt ook goed. Anders even vragen bij een drogist

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 sep 2011 22:10

ooooooooooooooh... naar de huisarts gaanv oor een drankje. Absoluut geen bisovlon druppels gebruiken. Daar zit een stof in die voor een ademstilstand kan zorgen. Ik vertelde het tegen onze huisarts toen julia klein was, en later is er een docu op radar geweest over de stof die erin zit voor wiegendood kan zorgen, omdat het een gezond kind betreft wat is overleden zonder aanwijzing.

Altijd voor homeopatisch gaat, of anders de huisarts vragen om een recept voor een jong kind.

Gebruikersavatar
liefje
Majoor
Majoor
Berichten: 2360
Lid geworden op: 13 apr 2004 17:55

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor liefje » 30 sep 2011 22:50

Heb het zelf nooit gebruikt voor de kindjes en dus ook geen ervaring mee, maar weet dat er voor de kleintjes ook tussikind is van vsm.

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor Schipje » 01 okt 2011 07:54

mw schreef:Wie weet of er hoestdrankjes bestaan voor kindjes van net 1 jaar? En zo ja, welke raadt je dan aan?

Dr zei tegen mij dat je middelen tegen hoesten pas vanaf 2 jaar kan gebruiken omdat het gevaar van wiegendood te groot is. Fenegriek thee werkt goed. Goed laten trekken. Lekker veel van geven, is slijmoplossend. Ze gaan er wel een beetje naar ruiken door hun huid en de luiers, maar werkt wel.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6330
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor ajl » 01 okt 2011 08:42

Mijn huisarts zei juist dat er geen enkel wetenschappelijk bewijs is voor de werking van hoestdrank en dat het ook geen enkele zin had om het überhaupt te gebruiken. Bij een schrapende hoest o.i.d. gebruik ik wel eens tijmsiroop, maar dat is meer om de keel te smeren.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten