Die grieken?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

RogierV
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1212
Lid geworden op: 11 mei 2011 10:38

Die grieken?!

Berichtdoor RogierV » 13 mei 2011 08:44

Wat doen we ermee.

Het is niet zo dat het geen leuk volk is, prachtig land en er is daar altijd wel iemand die een neef heeft die je verder kan helpen als het nodig is.
De pest is dat de hele EU staat of valt met solidariteit voor andere landen, ook al gaat het slecht met ze.

Ik ben waarschijnlijk te veel van naiviteit gevoed, maar ik heb wel zo iets van 1 Europa.
Onze geschiedenissen lopen parralel aan elkaar en is voor het grootste deel geschreven in bloed. We zijn allemaal familie hier in europa zelfs de Fransen!

Maar het wordt nu toch wel heel gek met die olijvenplukkers. of niet dan.

Discusieer :idea:
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Flavius
Sergeant
Sergeant
Berichten: 370
Lid geworden op: 31 dec 2008 10:52

Re: Die grieken?!

Berichtdoor Flavius » 13 mei 2011 08:58

Ze willen niet bezuinigen, dus dat maakt dat er twee opties zijn:
1. Griekenland uit de EU;
2. Griekenland verliest zijn soevereiniteit en Europa [lees: de grootste betalers] krijgt volledige controle over Griekenland.

Het is natuurlijk belachelijk dat men niet wil bezuinigen terwijl men miljarden euro's aan steun krijgt. En Europa blijft maar bezig met het aantrekken van dit soort tweede wereld landen, dat moet ook ophouden. Het werkt gewoonweg niet om landen één te maken, die qua [werk]cultuur zo ver uit elkaar staan.
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Die grieken?!

Berichtdoor TheKeimpe » 13 mei 2011 12:46

Als het enigszins mogelijk is, mogen de grieken zo uit de eurozone geknikkerd worden. Een keer helpen, prima! Maar geld pompen in een bodemloze put met eindeloze inhoud is erg jammer!

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1889
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Die grieken?!

Berichtdoor Katlheen » 16 mei 2011 12:44

Het lijkt mij onwenselijk om de Grieken uit de EU te zetten, hoewel het natuurlijk tegen ieder gevoel van rechtvaardigheid ingaat. Een land waarbij een kwart van de werkende bevolking ambtenaar is (en dus de kosten van de overheid verzwaart), belastingontduiking nationale volkssport is (waarom denk je dat die huizen vaak een onafgemaakte bovenverdieping hebben? Dan hoeven ze geen belasting over hun huis te betalen), en op de pof leven heel normaal is, vraagt om problemen. Welnu, die problemen zijn er al.
De stabiliteit van de Euro is ermee gemoeid. En natuurlijk, ieder gevoel van solidariteit is verdwenen toen bekend werd dat de grieken de boel geflest hebben, en denken daarmee door te kunnen gaan. Hogere salarissen eisen, niet willen bezuinigen en geen belasting willen betalen, is onethisch.
Griekenland steunen we alleen nog maar uit eigenbelang. Indien het land compleet failliet gaat, kunnen we helemaal fluiten naar ons geld. Onder curatele stellen lijkt mij beter. Laat ze maar bloeden.
Maar als de euro onstabiel wordt, kost het ons nog meer. Dan zal nederland bijvoorbeeld ook meer moeten betalen voor zijn obligaties. En wat te denken van de banken die geld in Griekenland hebben zitten? Zelfs de ECB heeft daar het nodige zitten. Als je de boel laat klappen, kunnen we weer opnieuw beginnen met de banken te steunen.
En dat is nog alleen intern in de EU, denk ook even aan de wereld om ons heen. Onze welvaart bestaat ook bij de gratie van de rest van de wereld. Een stabiele EU is wat we nodig hebben voor die handel, geen landen die failliet zijn. Wel landen die, wanneer ze er een zooitje van hebben gemaakt, keihard worden aangepakt door de overige landen, en tijdelijk onder curatele worden gesteld. Wie betaalt, bepaalt.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

RogierV
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1212
Lid geworden op: 11 mei 2011 10:38

Re: Die grieken?!

Berichtdoor RogierV » 16 mei 2011 13:11

(waarom denk je dat die huizen vaak een onafgemaakte bovenverdieping hebben?



Dat viel me 10 jaar geleden ook al op ja nu weet ik dus waarom(zelfde in turkije overigens).
Dus je zou eigenlijk met flavius meegaan en zeggen griekenland verliest voor een bepaalde periode zijn soevereiniteit.
Tot we ze idd bij de gratie van andere landen uit het slop kunnen trekken.

Persoonlijk hoe despotisch het ook is vindt ik het geen slechte oplossing.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

knor183
Mineur
Mineur
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 okt 2003 06:22
Contacteer:

Re: Die grieken?!

Berichtdoor knor183 » 16 mei 2011 16:00

En ze willen nu een F1 circuit gaan aanleggen.
Kosten? 96 miljoen..

Hebben ze nou allemaal een zonnesteek gekregen?
Het is even onvoorstelbaar dat God wel bestaat, als dat hij niet zou bestaan

steenblokkiaan
Verkenner
Verkenner
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 mei 2011 21:34

Re: Die grieken?!

Berichtdoor steenblokkiaan » 22 mei 2011 22:45

Get a life zeg! Denk je nu echt lieve mensen dat het besluit om Griekenland te steunen in Nederland wordt genomen? De Tweede Kamer doet heel stoer en de een blert nog harder dan de ander wat wel of niet goed is. In praktische zin heeft de Tweede Kamer en ook de Nederlandse regering geen zeggenschap over wel of geen steun verlenen aan de Grieken. Natuurlijk, net als de Tsjechen kunnen we steun voor de 5e tranche weigeren, maar Nederland zit er volledig tot over de oren in, ook als er wordt gekozen voor herstructurering. Nee mensen, Europa gaat zware tijden tegemoet en het zou me niets verbazen als een nieuwe crisis tot nieuwe oorlogen leidt. Ja, op Europese bodem!

RogierV
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1212
Lid geworden op: 11 mei 2011 10:38

Re: Die grieken?!

Berichtdoor RogierV » 23 mei 2011 10:54

Ik vraag toch ook niet wat de tweede kamer er van denkt ofwel. Ik vraag wat jij er van denkt.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: Die grieken?!

Berichtdoor haring » 23 mei 2011 20:25

Griekenland heeft gelogen over hun financiële situatie. Waarom zouden we landen helpen die hier over liegen? Ik zeg, uit de EU zetten en voor de grieken geen euro meer. Voor landen die de boel belazeren moeten we geen medelijden tonen. Hadden ze eerst maar niet over hun financiële situatie moeten liegen, eigen schuld dikke bult.
*onderschrift verwijderd door moderator*

Faramir

Re: Die grieken?!

Berichtdoor Faramir » 23 mei 2011 20:29

haring schreef:Griekenland heeft gelogen over hun financiële situatie. Waarom zouden we landen helpen die hier over liegen? Ik zeg, uit de EU zetten en voor de grieken geen euro meer. Voor landen die de boel belazeren moeten we geen medelijden tonen. Hadden ze eerst maar niet over hun financiële situatie moeten liegen, eigen schuld dikke bult.

Dus omdat de regering van een land heeft gelogen (dat doen regeringen volgens mij aan de lopende band, of iig geen open kaart spelen) vind jij het gerechtvaardigd om een heel volk dood te laten bloeden. Een christelijk volk ook nog eens. Bijzondere moraal moet ik zeggen.

Flavius
Sergeant
Sergeant
Berichten: 370
Lid geworden op: 31 dec 2008 10:52

Re: Die grieken?!

Berichtdoor Flavius » 23 mei 2011 20:39

Ach, mensen. Wij maken ons nu wel allemaal druk over Griekenland. Maar het grootste probleemland moet nog komen én lijkt er ook aan te komen; namelijk Italië [bron: Why An Italian Debt Crisis Should Scare The Crap Out Of Everyone].

Afbeelding
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: Die grieken?!

Berichtdoor haring » 05 jun 2011 19:33

Faramir schreef:Dus omdat de regering van een land heeft gelogen (dat doen regeringen volgens mij aan de lopende band, of iig geen open kaart spelen) vind jij het gerechtvaardigd om een heel volk dood te laten bloeden.


Het lijkt me vrij zinloos om geld te blijven pompen in een bodemloze put. Heel erg voor het volk, maar ja, als wij ons geld nooit meer terug zien is dat vrij zinloos.

Een christelijk volk ook nog eens.


Of het christenen zijn of niet maakt weinig uit. Een mens is een mens, maakt weinig uit welk godsdienst ze hebben. Je gaat toch niet zeggen dat je een niet christelijke maatschappij minder snel zou helpen?

Bijzondere moraal moet ik zeggen.


Een bijzonder moraal om ons geld te zien verdampen in een bodemloze put? Lijkt me niet dus. Komt ook nog is bij dat de grieken relatief weinig belasting betalen en dat bijvoorbeeld ambtenaren om hun 55 met pensioen kunnen. Nu word dat 65. En wat doen ze?? Ze gaan demonstreren! Dus wij moeten ons te pletter werken (waarschijnlijk langer dan mijn 65ste) en hun worden boos omdat ze misschien langer moeten werken dan 55 jaar. Wat een onzin ](*,)
*onderschrift verwijderd door moderator*

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Die grieken?!

Berichtdoor Mortlach » 05 jun 2011 19:56

Ik geef Haring wel een beetje gelijk. Griekenland moet eerst de boel intern maar op orde krijgen (met minimale hulp). Dat zal met de nodige protesten gaan, dat zij dan maar zo. Zodra de boel weer een beetje economisch houdbaar is, kijken we wel verder. Maar een heel land subsidiëren omdat de inwoners weigeren belasting te betalen of per se met 55 met pensioen willen? Nee, dat lijkt me nou ook weer niet nodig.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Die grieken?!

Berichtdoor TheKeimpe » 06 jun 2011 13:46

Nieuw schandaal daar... Duizenden doden krijgen nog pensioen, omdat de familie gewoon niet aangeeft dat iemand is overleden. Opeens zijn er wel heel veel mensen 100+ (moet je voorstellen, dan werk je tot je 52e...)

Noir
Sergeant
Sergeant
Berichten: 259
Lid geworden op: 18 mei 2011 12:26

Re: Die grieken?!

Berichtdoor Noir » 06 jun 2011 13:54

Tsjonge... komen wij aan met een leeftijd van 65 jaar voordat je met pensioen gaat. Niet dat het erg is hoor want van werken blijf je fit. Maar dan mag je van je medemens toch ook zeker wel verwachten dat die dat ook doen..
Wat je bent, bewijst wat je kunt. Wat je ermee doet, bewijst wie je bent.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 56 gasten