JHM schreef:Allen,
Erg benieuwd ben ik naar jullie mening of geweldadige games wel of niet moeten kunnen? Neem bijvoorbeeld games als GTA waar je mensen kunt: doodrijden, in de brand steken, doodslaan en schoppen, doodchieten etc. etc. etc.
Nu heb ik zelf ook GTA in de kast liggen en sta op het punt Mafia 2 te kopen. Maar ergens zegt iets in me dat dit gewoon niet goed is. Één op de x mensen gaat zo door het lint van dit soort spellen, gaat de straat op en richt een bloedbad aan. Doordat mensen deze spellen kopen is er markt voor. Als dit soort games niet gekocht zouden worden zouden er ook geen inkomsten zijn en budgetten om nieuwe uit te brengen.
Wat vinden jullie, kunnen over de top geweldadige games wel of niet?
Jaaaaaaaaahhhhh! Gewelddadige games zijn helemaal geweldig! (maffia 2 niet, trouwens, dat zuigt. Geef je geld vooral aan iets anders uit).
Je schrijft 'één op dé x'. Maar hoe groot is x? 100? 100.000? 150.000.000? De redenering gaat voor alles op. Er zijn mensen die doorslaan na het luisteren van muziek, na het lezen van een boek, na het bezoeken van een kerkdienst. En ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat in al die gevallen, er zaken zijn die meespelen: schizofrenie bijvoorbeeld, en/of drugsgebruik.
Mijn spellen kunnen niet gewelddadig genoeg. Het is mijn uitlaatklep zodat ik de rest van de tijd een nette, aangepaste, behulpzame, respectvolle burger ben. Als ik een vliegje of spinnetje in huis heb, vang ik die en zet ik die voorzichtig buiten. En daarna laat ik gewoon weer een verzameling pixeltjes een andere verzameling pixeltjes uitmoorden.