U heeft mij gemaakt

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor haring » 01 mar 2011 20:15

scheermes schreef:
schelpje3 schreef:Kinderen KRIJGEN we, we nemen ze niet. Al lijkt het er soms wel op.

En hier hebben we de kern van de discussie te pakken. Als je geloofd dat een kind een geschenk is en misschien zelfs een voorgedefinieerd doel heeft, beledig je de schenker natuurlijk behoorlijk. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Ik ben van mening dat mensen zelf besluiten (uit egoïsme) om kinderen te nemen. En omdat die beslissing en keuze bij de ouders ligt, kun je ook iets makkelijker over abortus denken. Dat wil overigens niet zeggen dat ik dat gelijk stel aan nagels knippen om maar iets te noemen.


Als dat zo is, waarom zou God mensen kinderen schenken die nog niet zijn getrouwd?
*onderschrift verwijderd door moderator*

scheermes
Luitenant
Luitenant
Berichten: 514
Lid geworden op: 24 feb 2009 20:15

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor scheermes » 01 mar 2011 21:22

haring schreef:Als dat zo is, waarom zou God mensen kinderen schenken die nog niet zijn getrouwd?

Tja, goed punt. Een beetje vreemd is dat wel, een beloning voor een zonde.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor schelpje3 » 01 mar 2011 21:37

Haring en scheermes, jullie zijn misschien slim, tenminste dat vind je zelf, maar wat mij betreft is jullie verstand behoorlijk verduisterd.
Wat een rare uitspraken. Zo Godonterend, maar ook mensonterend.
Doordat de zonde in de wereld is gekomen, gebeuren er veel verschrikkelijke dingen. Maar i.p.v. ons te verootmoedigen, brengen jullie een zgn. verstandige discussie op gang.
Nou, dus niet !
Ik begin zachtjes aan op een punt te komen dat ik ga denken, wil ik nog op Refoweb zijn ? Hier mag gewoon alles gezegd worden wat tegen Gods Woord indruist. :?

scheermes
Luitenant
Luitenant
Berichten: 514
Lid geworden op: 24 feb 2009 20:15

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor scheermes » 01 mar 2011 21:54

schelpje3 schreef:Haring en scheermes, jullie zijn misschien slim, tenminste dat vind je zelf, maar wat mij betreft is jullie verstand behoorlijk verduisterd.
Wat een rare uitspraken. Zo Godonterend, maar ook mensonterend.
Doordat de zonde in de wereld is gekomen, gebeuren er veel verschrikkelijke dingen. Maar i.p.v. ons te verootmoedigen, brengen jullie een zgn. verstandige discussie op gang.
Nou, dus niet !
Ik begin zachtjes aan op een punt te komen dat ik ga denken, wil ik nog op Refoweb zijn ? Hier mag gewoon alles gezegd worden wat tegen Gods Woord indruist. :?

We zitten hier niet op een afgeschermd religie-forum, dus je kunt hier anders denkenden tegenkomen. Waar heb ik wat verkeerds gezegd?
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor schelpje3 » 01 mar 2011 22:01

scheermes schreef:
schelpje3 schreef:Haring en scheermes, jullie zijn misschien slim, tenminste dat vind je zelf, maar wat mij betreft is jullie verstand behoorlijk verduisterd.
Wat een rare uitspraken. Zo Godonterend, maar ook mensonterend.
Doordat de zonde in de wereld is gekomen, gebeuren er veel verschrikkelijke dingen. Maar i.p.v. ons te verootmoedigen, brengen jullie een zgn. verstandige discussie op gang.
Nou, dus niet !
Ik begin zachtjes aan op een punt te komen dat ik ga denken, wil ik nog op Refoweb zijn ? Hier mag gewoon alles gezegd worden wat tegen Gods Woord indruist. :?

We zitten hier niet op een afgeschermd religie-forum, dus je kunt hier anders denkenden tegenkomen. Waar heb ik wat verkeerds gezegd?

Het zijn gewoon je antwoorden. Daar klinkt niets uit waarvan ik zou denken: hij wil meer weten van het evangelie. Integendeel, je zit hier volgens mij alleen om gewoon dwars te liggen of zo.
Ik zou er niet over prakkizeren om mezelf op een forum aan te melden voor humanisten, of boeddhisten. Wat heb ik daar te zoeken als ik het daar totaal niet mee eens ben ?
Dus iedereen is welkom op refoweb, maar om te leren, mee te denken, mee te praten, maar op deze wijze, alles in diskrediet te brengen, op azijnzure wijze te bekritiseren.
Ik ben heel wat gewend, maar wat brengt iemand hier die geenszins van plan is een duimbreed toe te geven ???

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor haring » 01 mar 2011 22:03

schelpje3 schreef:Haring en scheermes, jullie zijn misschien slim, tenminste dat vind je zelf, maar wat mij betreft is jullie verstand behoorlijk verduisterd.


Sorry, maar dat heb ik nog nooit gezegd hoor.

Wat een rare uitspraken. Zo Godonterend, maar ook mensonterend.


Sinds waar neer ben ik mens onterend?

Doordat de zonde in de wereld is gekomen, gebeuren er veel verschrikkelijke dingen. Maar i.p.v. ons te verootmoedigen, brengen jullie een zgn. verstandige discussie op gang.


Wat is er mis met een discussie?

Nou, dus niet !
Ik begin zachtjes aan op een punt te komen dat ik ga denken, wil ik nog op Refoweb zijn ? Hier mag gewoon alles gezegd worden wat tegen Gods Woord indruist. :?


Dan ga je weg? Je hoeft hier niet perse te zijn hoor. Iedereen mag gewoon op dit forum gedeelte komen hoor.
*onderschrift verwijderd door moderator*

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor schelpje3 » 01 mar 2011 22:09

haring schreef:
schelpje3 schreef:Haring en scheermes, jullie zijn misschien slim, tenminste dat vind je zelf, maar wat mij betreft is jullie verstand behoorlijk verduisterd.


Sorry, maar dat heb ik nog nooit gezegd hoor.

Wat een rare uitspraken. Zo Godonterend, maar ook mensonterend.


Sinds waar neer ben ik mens onterend?

Doordat de zonde in de wereld is gekomen, gebeuren er veel verschrikkelijke dingen. Maar i.p.v. ons te verootmoedigen, brengen jullie een zgn. verstandige discussie op gang.


Wat is er mis met een discussie?

Nou, dus niet !
Ik begin zachtjes aan op een punt te komen dat ik ga denken, wil ik nog op Refoweb zijn ? Hier mag gewoon alles gezegd worden wat tegen Gods Woord indruist. :?


Dan ga je weg? Je hoeft hier niet perse te zijn hoor. Iedereen mag gewoon op dit forum gedeelte komen hoor.

Er is niets mis met discussie, maar dan wel op respectvolle wijze. Mortlach, om maar een voorbeeld te noemen, staat haaks op hetgeen ik belijd, maar hij heeft wel respect voor mijn geloofsbeleving en probeert zich in te leven. Dat mis ik geheel bij jullie.
Hoe durf je een schokkende uitspraak te doen over de Schepper van alle leven !!!
Ik zal hem niet herhalen. Gelukkig is het weggehaald.
Ik ben gewend om spotters tegen te komen. Maar ik ga het niet opzoeken. En als ik hier ga merken dat het lijnrecht tegen Gods geboden in gaat, ga ik weg. Moderators of niet, ik heb mijn eigen verantwoordelijkheid voor mijn zieleheil.

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor haring » 01 mar 2011 22:12

schelpje3 schreef:Er is niets mis met discussie, maar dan wel op respectvolle wijze. Mortlach, om maar een voorbeeld te noemen, staat haaks op hetgeen ik belijd, maar hij heeft wel respect voor mijn geloofsbeleving en probeert zich in te leven. Dat mis ik geheel bij jullie.Hoe durf je een schokkende uitspraak te doen over de Schepper van alle leven !!!


Nou gewoon omdat ik dat vind en dit is een open forum waar ik gewoon mag zeggen wat ik wil.

Ik zal hem niet herhalen. Gelukkig is het weggehaald.
Ik ben gewend om spotters tegen te komen. Maar ik ga het niet opzoeken. En als ik hier ga merken dat het lijnrecht tegen Gods geboden in gaat, ga ik weg. Moderators of niet, ik heb mijn eigen verantwoordelijkheid voor mijn zieleheil.


Das jammer.
*onderschrift verwijderd door moderator*

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor schelpje3 » 01 mar 2011 22:16

haring schreef:
schelpje3 schreef:Er is niets mis met discussie, maar dan wel op respectvolle wijze. Mortlach, om maar een voorbeeld te noemen, staat haaks op hetgeen ik belijd, maar hij heeft wel respect voor mijn geloofsbeleving en probeert zich in te leven. Dat mis ik geheel bij jullie.Hoe durf je een schokkende uitspraak te doen over de Schepper van alle leven !!!


Nou gewoon omdat ik dat vind en dit is een open forum waar ik gewoon mag zeggen wat ik wil.

Ik zal hem niet herhalen. Gelukkig is het weggehaald.
Ik ben gewend om spotters tegen te komen. Maar ik ga het niet opzoeken. En als ik hier ga merken dat het lijnrecht tegen Gods geboden in gaat, ga ik weg. Moderators of niet, ik heb mijn eigen verantwoordelijkheid voor mijn zieleheil.


Das jammer.

Wat is jammer ?
Een open forum, maar waarvan je wel de regels moet onderschrijven, ben je dat vergeten ?

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor haring » 01 mar 2011 22:34

schelpje3 schreef:Wat is jammer ?
Een open forum, maar waarvan je wel de regels moet onderschrijven, ben je dat vergeten ?


Dus iedereen is welkom, tenzij je tegen ons beeld in gaat??
*onderschrift verwijderd door moderator*

scheermes
Luitenant
Luitenant
Berichten: 514
Lid geworden op: 24 feb 2009 20:15

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor scheermes » 02 mar 2011 08:09

schelpje3 schreef:Het zijn gewoon je antwoorden. Daar klinkt niets uit waarvan ik zou denken: hij wil meer weten van het evangelie. Integendeel, je zit hier volgens mij alleen om gewoon dwars te liggen of zo.

Als je aan mijn motieven twijfelt stuur dan een PM of open een topic over niet-refo's op refoweb, maar doe het niet zo.

schelpje3 schreef:Ik zou er niet over prakkizeren om mezelf op een forum aan te melden voor humanisten, of boeddhisten. Wat heb ik daar te zoeken als ik het daar totaal niet mee eens ben ?

Dat jij niks wilt weten van anderen wil nog niet zeggen dat dat voor iedereen geldt.

schelpje3 schreef:Dus iedereen is welkom op refoweb, maar om te leren, mee te denken, mee te praten, maar op deze wijze, alles in diskrediet te brengen, op azijnzure wijze te bekritiseren.
Ik ben heel wat gewend, maar wat brengt iemand hier die geenszins van plan is een duimbreed toe te geven ???

Je overdrijft.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor henkie » 02 mar 2011 10:03

Terug naar het onderwerp, mensen. Dus geen discussie over miskramen, kinderen krijgen en je bestaan op dit forum.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor schelpje3 » 02 mar 2011 13:05

U heeft mij gemaakt, als je dat belijdt, is het dus onmogelijk om het leven in eigen hand te nemen. Maar aangezien hier flink gespot wordt, heb ik geen lust meer om te posten.
Ik heb er zo'n beetje alles over gezegd, het raakt me tot in het bot als ik lees hoe beginnend leven soms veracht wordt.
Het leven is een kostbaar geschenk. Ga daar ook zo mee om. Het is zondigen tegen de Heilige Geest wanneer je dit niet respecteert en in acht neemt.
God bepaalt het uur van onze geboorte EN ons sterven. Dat geeft rust. En dan kunnen er allerlei mensen komen die het zgn beter weten wanneer een leven overbodig is (geworden), maar we dienen ons te houden aan Gods Woord.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor Mortlach » 02 mar 2011 13:27

schelpje3 schreef:U heeft mij gemaakt, als je dat belijdt, is het dus onmogelijk om het leven in eigen hand te nemen. Maar aangezien hier flink gespot wordt, heb ik geen lust meer om te posten.
Ik heb er zo'n beetje alles over gezegd, het raakt me tot in het bot als ik lees hoe beginnend leven soms veracht wordt.
Het leven is een kostbaar geschenk. Ga daar ook zo mee om. Het is zondigen tegen de Heilige Geest wanneer je dit niet respecteert en in acht neemt.
God bepaalt het uur van onze geboorte EN ons sterven. Dat geeft rust. En dan kunnen er allerlei mensen komen die het zgn beter weten wanneer een leven overbodig is (geworden), maar we dienen ons te houden aan Gods Woord.


Onder mijn vrouwelijke vrienden zitten vrouwen die zich gereduceerd zouden voelen tot broedmachine als de abortuswet zou worden teruggedraaid. En hoewel ik begrijp dat je vanuit Gods woord niet anders kunt, is het enige waar ik op hoop enig begrip voor de mensen die na lang beraad* tot de conclusie komen dat ze niet in staat zijn het geschenk aan te nemen.

Ik ben blij dat er een keuze is, maar ik hoop dat niemand die keuze ooit zou hoeven maken.

*de mensen die abortus zien als alternatief voor voorbehoedsmiddelen sluit ik even uit - dat is namelijk een houding die ik absoluut niet kan begrijpen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor schaapje » 02 mar 2011 13:36

8>) gefeliciteerd mortlach, ik zag dat je jarig was.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten