U heeft mij gemaakt

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor ajl » 01 mar 2011 13:05

de mogelijkheid tot adoptie is er ook nog ( en dat wordt vaak vergeten)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor schelpje3 » 01 mar 2011 13:09

Mortlach schreef:
schelpje3 schreef:Ja voorstanders van abortus willen het vooral geen moord noemen, want is slechts een klompje cellen.


Voor de duidelijkheid: ik vind elk geval van abortus heel erg. Maar ik voorzie dat het menselijke leed alleen maar zou TOENEMEN als abortus zou worden verboden. En niet in het minst dat ik het geen enkel kind gun om op te groeien met ouders die het niet wilden. Het is dus kiezen voor het minste kwaad en proberen met voorlichting en voorbehoedsmiddelen een wereld te vormen waarin abortus wel mag maar zo weinig mogelijk voorkomt.


Het is een grote oneer als je als vrouw zwanger bent, (een geschenk van de Heere !) dit te verachten en het simpelweg weg te doen ! Moet je voorstellen dat jouw moeder dat over jou had gedacht !
Ik schreef elders, het is heilzaam als we ons allen aan de 10 geboden zouden houden. Dus geen seksualiteit als dit niet geoorloofd en/of gewenst is.
Abortus is het wegmoffelen van je zonden.
De eeuwigheid zal dit openbaren en misschien is het wel zo dat dat klompje cellen je eeuwig aan zult klagen.
Ik weet het niet, het blijft verborgen.
Maar het zal vreselijker zijn dan wij ons nu kunnen voorstellen.

scheermes
Luitenant
Luitenant
Berichten: 514
Lid geworden op: 24 feb 2009 20:15

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor scheermes » 01 mar 2011 13:11

ajl schreef:Waarom zouden zwangerschappen sneller ontdekt moeten worden? Je weet het i.p 2 weken na conceptie, waarom nog sneller? Ik denk dat de vraag anders is 'Waarom gebruiken mensen geen voorbehoedsmiddelen als ze geen kinderen willen?'.

Elke dag telt lijkt me. Hoeveel procent van de gevallen zullen ondanks voorbehoedsmiddelen zijn? Dat gaat toch ook wel eens mis?
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

scheermes
Luitenant
Luitenant
Berichten: 514
Lid geworden op: 24 feb 2009 20:15

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor scheermes » 01 mar 2011 13:16

TheKeimpe schreef:Kwestie van een beetje zelfbeheersing, toch?

Je vraagt meer van mensen om niet aan seks te doen dan om voorbehoedsmiddelen te gebruiken.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor ajl » 01 mar 2011 13:22

ehm....ik weet niet hoever jouw biologiekennis is omtrent de bevruchting, maar in die 14 dagen zit (buiten de conceptie) ook nog de nidatie (innesteling) 70% van de bevruchte eicellen haalt dit proces al niet eens en mondt uiteindelijk uit in een menstruatie c.q. miskraam. Daarbij is pas rond 14 dagen na conceptie in je bloed meetbaar dat je zwanger bent, eerder kan gewoon niet. En wat zou het voordeel zijn als je het eerder weet?

En een goed gebruik van anticonceptie garandeert meer dan 99% bescherming ( en die ene procent is ingecalculeert om aansprakelijkstellingen te voorkomen) Dus een zwangerschap is heus wel te voorkomen.

scheermes
Luitenant
Luitenant
Berichten: 514
Lid geworden op: 24 feb 2009 20:15

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor scheermes » 01 mar 2011 13:36

ajl schreef:ehm....ik weet niet hoever jouw biologiekennis is omtrent de bevruchting, maar in die 14 dagen zit (buiten de conceptie) ook nog de nidatie (innesteling) 70% van de bevruchte eicellen haalt dit proces al niet eens en mondt uiteindelijk uit in een menstruatie c.q. miskraam. Daarbij is pas rond 14 dagen na conceptie in je bloed meetbaar dat je zwanger bent, eerder kan gewoon niet. En wat zou het voordeel zijn als je het eerder weet?

Ok, dus dat schiet niet op. Het voordeel van eerder weten zou zijn dat als het toch abortus wordt, dat dan eerder gebeurd. Ik ben van mening dat het beter is het zo vroeg mogelijk te doen.


ajl schreef:En een goed gebruik van anticonceptie garandeert meer dan 99% bescherming ( en die ene procent is ingecalculeert om aansprakelijkstellingen te voorkomen) Dus een zwangerschap is heus wel te voorkomen.

Ben ik voor.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor Mortlach » 01 mar 2011 13:38

schelpje3 schreef:Het is een grote oneer als je als vrouw zwanger bent, (een geschenk van de Heere !) dit te verachten en het simpelweg weg te doen!


Tja, oneer komt nu eenmaal voor in de wereld.

Hoe sta je trouwens tegenover iemand die zwanger is geworden als gevolg van een verkrachting op straat. Is het dan ook een geschenk van de Heere?


Moet je voorstellen dat jouw moeder dat over jou had gedacht !


Nou, dikke bonuspunten voor op het gemoed spelen hoor.

Ik schreef elders, het is heilzaam als we ons allen aan de 10 geboden zouden houden. Dus geen seksualiteit als dit niet geoorloofd en/of gewenst is.


Dat is het verschil denk ik: jij gaat uit van hoe de situatie zou moeten zijn (iedereen houdt zich netjes aan de Bijbelse voorschriften); ik ga uit van de situatie zoals die IS.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor schelpje3 » 01 mar 2011 13:39

scheermes schreef:
ajl schreef:ehm....ik weet niet hoever jouw biologiekennis is omtrent de bevruchting, maar in die 14 dagen zit (buiten de conceptie) ook nog de nidatie (innesteling) 70% van de bevruchte eicellen haalt dit proces al niet eens en mondt uiteindelijk uit in een menstruatie c.q. miskraam. Daarbij is pas rond 14 dagen na conceptie in je bloed meetbaar dat je zwanger bent, eerder kan gewoon niet. En wat zou het voordeel zijn als je het eerder weet?

Ok, dus dat schiet niet op. Het voordeel van eerder weten zou zijn dat als het toch abortus wordt, dat dan eerder gebeurd. Ik ben van mening dat het beter is het zo vroeg mogelijk te doen.


ajl schreef:En een goed gebruik van anticonceptie garandeert meer dan 99% bescherming ( en die ene procent is ingecalculeert om aansprakelijkstellingen te voorkomen) Dus een zwangerschap is heus wel te voorkomen.

Ben ik voor.

En tot wanneer mag het dan volgens jou ?
Kun je vooraf een Zegen aan de Heere vragen, en dan je jas aantrekken om naar de kliniek te gaan ?

scheermes
Luitenant
Luitenant
Berichten: 514
Lid geworden op: 24 feb 2009 20:15

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor scheermes » 01 mar 2011 14:10

schelpje3 schreef:En tot wanneer mag het dan volgens jou ?

Het is verschrikkelijk dus ik zou willen zeggen nooit, maar ik moet realistisch zijn. Zoals al eerder gezegd, het gebeurd anders ook wel dus hou ik het op wat er in de wet staat.

schelpje3 schreef:Kun je vooraf een Zegen aan de Heere vragen, en dan je jas aantrekken om naar de kliniek te gaan ?

Ik ben geen christen.


Verheven we het menselijk leven niet een beetje te veel boven al het andere leven? Hoe verhoudt een ongeboren kinderen zich tot bijvoorbeeld de bio-industrie? Daar creëren en vernietigen we leven op zeer grote schaal zonder al te grote zorgen over te maken.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor TheKeimpe » 01 mar 2011 14:13

scheermes schreef:
schelpje3 schreef:En tot wanneer mag het dan volgens jou ?

Het is verschrikkelijk dus ik zou willen zeggen nooit, maar ik moet realistisch zijn. Zoals al eerder gezegd, het gebeurd anders ook wel dus hou ik het op wat er in de wet staat.

schelpje3 schreef:Kun je vooraf een Zegen aan de Heere vragen, en dan je jas aantrekken om naar de kliniek te gaan ?

Ik ben geen christen.


Verheven we het menselijk leven niet een beetje te veel boven al het andere leven? Hoe verhoudt een ongeboren kinderen zich tot bijvoorbeeld de bio-industrie? Daar creëren en vernietigen we leven op zeer grote schaal zonder al te grote zorgen over te maken.

Tja, mijns inziens is de mens ook verheven boven al het andere leven. Daarmee zeg ik niet dat de bio-industrie een verantwoorde manier van omgaan met de schepping is, maar wel dat er een gradueel verschil is tussen het misbruiken van een dier en het vermoorden van een (ongeboren) mens.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor liefie » 01 mar 2011 14:16

Ik heb ons kindje van amper 9 weken oud in mijn handen gehad amper 2 a 3 cm klein/groot maar armpjes,beentjes alles zat er op en aan wat een WONDER!
Ik snap echt niet dat een abortus mag en dat iemand deze behandelingen wil en kan doen.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor ajl » 01 mar 2011 14:53

Dat is natuurlijk een non argument dat je kan doortrekken naar elke vorm van leven op aarde dat eens 'moet'sterven. Dan kom je weer in de hele theologische discussie over de zondeval en bestaan van God terecht.

Ik denk dat de basis van de discussie is wanneer iemand vindt dat leven ontstaat. Voor mij is dat vanaf moment van conceptie, omdat er dan al celdelingen zijn en zoals Liefie het al omschrijft met 8/9 weken is het gewoon een minimensje met alles erop en eraan en dat mag gewoon nog geaborteerd worden...vreselijk.

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor haring » 01 mar 2011 14:54

Mortlach schreef:
schelpje3 schreef:Ja voorstanders van abortus willen het vooral geen moord noemen, want is slechts een klompje cellen.


Voor de duidelijkheid: ik vind elk geval van abortus heel erg. Maar ik voorzie dat het menselijke leed alleen maar zou TOENEMEN als abortus zou worden verboden. En niet in het minst dat ik het geen enkel kind gun om op te groeien met ouders die het niet wilden. Het is dus kiezen voor het minste kwaad en proberen met voorlichting en voorbehoedsmiddelen een wereld te vormen waarin abortus wel mag maar zo weinig mogelijk voorkomt.


Vergeet niet dat er ongeveer 70.000 vrouwen per jaar dood gaan door illegale abortussen.
*onderschrift verwijderd door moderator*

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor haring » 01 mar 2011 14:56

ajl schreef:ehm....ik weet niet hoever jouw biologiekennis is omtrent de bevruchting, maar in die 14 dagen zit (buiten de conceptie) ook nog de nidatie (innesteling) 70% van de bevruchte eicellen haalt dit proces al niet eens en mondt uiteindelijk uit in een menstruatie c.q. miskraam. Daarbij is pas rond 14 dagen na conceptie in je bloed meetbaar dat je zwanger bent, eerder kan gewoon niet. En wat zou het voordeel zijn als je het eerder weet?

En een goed gebruik van anticonceptie garandeert meer dan 99% bescherming ( en die ene procent is ingecalculeert om aansprakelijkstellingen te voorkomen) Dus een zwangerschap is heus wel te voorkomen.


Ja tuurlijk is het te voorkomen, maar 99% is geen 100%. Er bestaat altijd een kans dat ondanks de pil of condoom dat je toch zwanger raakt.
*onderschrift verwijderd door moderator*

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor haring » 01 mar 2011 14:57

ajl schreef:de mogelijkheid tot adoptie is er ook nog ( en dat wordt vaak vergeten)


Als vrouw is dat een zeer onaantrekkelijke keus. Want als het kind geboren is krijg je als moeder direct moeder gevoelens. En dan later moet je je kind afstaan, kan me niet voorstellen dat je daar voor kiest.
*onderschrift verwijderd door moderator*


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten