U heeft mij gemaakt

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor parsifal » 28 feb 2011 13:17

Bij dit laatste zijn natuurlijk veel opmerkingen te maken over oorzaak en gevolg. De veranderde wetgeving met betrekking tot abortus valt samen met grote politieke veranderingen en veranderingen in hoop voor de mensen. Het is dan wetenschappelijk heel gevaarlijk om de verandering in abortuscijfers toe te schrijven aan de veranderde wetgeving.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor Mortlach » 28 feb 2011 13:38

schelpje3 schreef:Het was niet met de breinaaldtechniek, maar men vond de foetus in een afvalcontainer van een KLINIEK !!!


Dat is wel wat vreemd, maar goed, ik heb dat nieuwsbericht destijds niet langs zien komen.

Dat vind ik pas een stom argument: sta het maar toe, anders gaat het weer in achterafkamertjes :-&
Zo kun je alles legaliseren, want stel dat.


Ach, met precies hetzelfde argument -stel dat...- willen conservatieven van alles verbieden.

We moeten bij het begin beginnen ! Vroeger werden vrouwen spontaan zwanger.


Nou ja, spontaan?

Met al die middelen die tegenwoordig vrij verkrijgbaar zijn, hoeft het helemaal niet.


Het hoeft niet, maar het gebeurt soms toch. Daarbij is ook niet iedereen even blij met voorbehoedsmiddelen als de pil en het spiraaltje, omdat die de bevruchting niet voorkomt, enkel de innesteling.

Bovendien is het zo dat geslachtsgemeenschap alleen in het huwelijk plaats moet vinden, Bijbels gezien !
Dus alles wat daar buiten geschied, is ONbijbels, dus zonde.
Dat zou teruggedraaid moeten worden, maar dat gebeurt natuurlijk niet.


Nee, om de simpele reden dat dat voor een meerderheid van de mensen in Nederland simpelweg geen argument is, netzomin als dat het een argument zou zijn als er iets over in stond in de Vedische geschriften van de Hindoes.

De overheid heeft simpelweg niets te zoeken in mijn slaapkamer, en de dominee ook niet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor schelpje3 » 28 feb 2011 15:12

Mortlach schreef:
schelpje3 schreef:Het was niet met de breinaaldtechniek, maar men vond de foetus in een afvalcontainer van een KLINIEK !!!


Dat is wel wat vreemd, maar goed, ik heb dat nieuwsbericht destijds niet langs zien komen.

Dat vind ik pas een stom argument: sta het maar toe, anders gaat het weer in achterafkamertjes :-&
Zo kun je alles legaliseren, want stel dat.


Ach, met precies hetzelfde argument -stel dat...- willen conservatieven van alles verbieden.

We moeten bij het begin beginnen ! Vroeger werden vrouwen spontaan zwanger.


Nou ja, spontaan?

Met al die middelen die tegenwoordig vrij verkrijgbaar zijn, hoeft het helemaal niet.


Het hoeft niet, maar het gebeurt soms toch. Daarbij is ook niet iedereen even blij met voorbehoedsmiddelen als de pil en het spiraaltje, omdat die de bevruchting niet voorkomt, enkel de innesteling.

Bovendien is het zo dat geslachtsgemeenschap alleen in het huwelijk plaats moet vinden, Bijbels gezien !
Dus alles wat daar buiten geschied, is ONbijbels, dus zonde.
Dat zou teruggedraaid moeten worden, maar dat gebeurt natuurlijk niet.


Nee, om de simpele reden dat dat voor een meerderheid van de mensen in Nederland simpelweg geen argument is, netzomin als dat het een argument zou zijn als er iets over in stond in de Vedische geschriften van de Hindoes.

De overheid heeft simpelweg niets te zoeken in mijn slaapkamer, en de dominee ook niet.

Nee de dominee en m.p. niet, maar God wel ! En zolang je zaken voor Hem niet kunt verantwoorden, mag je ze ook niet doen. Of zou jij willen vragen of Hij je wilt leiden naar de abortuskliniek, omdat een kind nu ff niet goed uitkomt ?
Zaterdag heb ik een interview gelezen met Maarten Slagboom. Hij heeft een boek geschreven over het afbreken van de zwangerschap van het 2e kindje, wat hij en zijn vrouw verwachtten. Bij de 20 weken echo (!) bleek dat de baby een ernstige handicap had. (open ruggetje en een waterhoofd. Het zou meervoudig gehandicapt zijn)
Ik citeer hem: ineens blijkt dat alles wat je altijd dacht en vond, niet meer toepassing is.
Ze betraden een onbekende donkere wereld. 3 weken de tijd kregen ze om een beslissing te nemen.

Het is nu 5 jaar geleden, het dreunt nog altijd na !

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor Mortlach » 28 feb 2011 18:43

Dat je er als christen niet voor zou kiezen, kan ik begrijpen. Dat is echter heel wat anders dan dat dwingend opleggen aan niet-christenen.

Hoe meer ik erover nadenk trouwens, hoe vreemder mij dat berichtje me doet voorkomen. Voor zover ik weet haalt een kindje in de baarmoeder geen adem. Dus tenzij arborteren de longen ineens doet ontwikkelen lijkt het me sterk dat een foetus een uur overleeft zonder adem te halen. Maar goed, ik zal het wel mis hebben.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor haring » 28 feb 2011 19:45

Mortlach schreef:Het hoeft niet, maar het gebeurt soms toch. Daarbij is ook niet iedereen even blij met voorbehoedsmiddelen als de pil en het spiraaltje, omdat die de bevruchting niet voorkomt, enkel de innesteling.


Sorry dit klopt niet helemaal, de pil voorkomt ook de eisprong.
*onderschrift verwijderd door moderator*

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor mw » 01 mar 2011 03:17

Mortlach schreef:Hoe meer ik erover nadenk trouwens, hoe vreemder mij dat berichtje me doet voorkomen. Voor zover ik weet haalt een kindje in de baarmoeder geen adem. Dus tenzij arborteren de longen ineens doet ontwikkelen lijkt het me sterk dat een foetus een uur overleeft zonder adem te halen. Maar goed, ik zal het wel mis hebben.


Nee, logisch dat een kind in de baarmoeder niet zelf ademhaalt, want dan zou het stikken in vruchtwater. Kind krijgt via de navelstreng van de moeder zuurstof.
Een te vroeg geboren kindje/ vermoord in de baarmoeder kindje kan opzich nog wel even leven, maar afhankelijk van de duur van zwangerschap (dus ontwikkeling van de longen) zal het sterven omdat de organen te weinig zuurstof krijgen.

Overigens kwam dat bericht mij ook vreemd over, omdat de foetussen niet heel de buik verlaten. Hele kleintjes worden weggezogen, groteren worden eerst 'in stukken gesneden'

Bah!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor TheKeimpe » 01 mar 2011 08:52

Door enkel te zeggen dat seks alleen in een huwelijk hoort kom je er niet.


Toch is dat al wel een hele grote stap voorwaarts. Ik heb geen cijfers, maar ik vraag mij af, komt abortus vaker voor bij gehuwden of bij ongehuwden (natuurlijk vergeleken met de omvang van de bevolkingsgroep!)

scheermes
Luitenant
Luitenant
Berichten: 514
Lid geworden op: 24 feb 2009 20:15

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor scheermes » 01 mar 2011 09:55

TheKeimpe schreef:
Door enkel te zeggen dat seks alleen in een huwelijk hoort kom je er niet.


Toch is dat al wel een hele grote stap voorwaarts. Ik heb geen cijfers, maar ik vraag mij af, komt abortus vaker voor bij gehuwden of bij ongehuwden (natuurlijk vergeleken met de omvang van de bevolkingsgroep!)

Voorwaarts? Zit je weer met gefrustreerde mensen die behoefte aan seks hebben. We willen wel seks, maar niet zwanger worden. We hebben het al zo druk met van alles en nog wat. Dat vrouwen zelfstandiger zijn en carrières hebben heeft er ook wel wat mee te maken denk ik. Voorbehoedsmiddelen en voorlichting lijkt me de meest logische oplossing. En misschien is er iets te bedenken waardoor zwangerschappen sneller ontdekt worden. Abortus wil natuurlijk niemand en ik denk niet dat mensen hier ligt over denken.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor ajl » 01 mar 2011 09:58

Waarom zouden zwangerschappen sneller ontdekt moeten worden? Je weet het i.p 2 weken na conceptie, waarom nog sneller? Ik denk dat de vraag anders is 'Waarom gebruiken mensen geen voorbehoedsmiddelen als ze geen kinderen willen?'.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor TheKeimpe » 01 mar 2011 11:42

scheermes schreef:
TheKeimpe schreef:
Door enkel te zeggen dat seks alleen in een huwelijk hoort kom je er niet.


Toch is dat al wel een hele grote stap voorwaarts. Ik heb geen cijfers, maar ik vraag mij af, komt abortus vaker voor bij gehuwden of bij ongehuwden (natuurlijk vergeleken met de omvang van de bevolkingsgroep!)

Voorwaarts? Zit je weer met gefrustreerde mensen die behoefte aan seks hebben. We willen wel seks, maar niet zwanger worden. We hebben het al zo druk met van alles en nog wat. Dat vrouwen zelfstandiger zijn en carrières hebben heeft er ook wel wat mee te maken denk ik. Voorbehoedsmiddelen en voorlichting lijkt me de meest logische oplossing. En misschien is er iets te bedenken waardoor zwangerschappen sneller ontdekt worden. Abortus wil natuurlijk niemand en ik denk niet dat mensen hier ligt over denken.

Kwestie van een beetje zelfbeheersing, toch?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor schelpje3 » 01 mar 2011 12:03

Mortlach schreef:Dat je er als christen niet voor zou kiezen, kan ik begrijpen. Dat is echter heel wat anders dan dat dwingend opleggen aan niet-christenen.

Hoe meer ik erover nadenk trouwens, hoe vreemder mij dat berichtje me doet voorkomen. Voor zover ik weet haalt een kindje in de baarmoeder geen adem. Dus tenzij arborteren de longen ineens doet ontwikkelen lijkt het me sterk dat een foetus een uur overleeft zonder adem te halen. Maar goed, ik zal het wel mis hebben.

Nee christenen moeten vooral niet dwingend opleggen aan niet-christenen.
Je vertoont hier tekenen van vijandschap Mortlach !
Inmiddels weet jij best wel dat je Bijbelse normen moet handhaven, dat jij dat niet doet, is heel verdrietig.
Maar het moet je zeker niet opgelegd worden, stel je voor.
Dat de 10 geboden heilzaam zijn voor IEDER mens, daar ga je aan voorbij.
Als elk mens zich daaraan zou houden, zou de wereld er stukken beter uitzien.
In jouw opinie mogen christenen dan wel tegen abortus zijn, maar alleen voor eigen clubje, de rest van de wereld mag ongelimiteerd moorden. :shock:

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor Mortlach » 01 mar 2011 12:14

schelpje3 schreef:Nee christenen moeten vooral niet dwingend opleggen aan niet-christenen.


Zijn we het daar tenminste over eens.

Je vertoont hier tekenen van vijandschap Mortlach !
Inmiddels weet jij best wel dat je Bijbelse normen moet handhaven, dat jij dat niet doet, is heel verdrietig.


Waarom zou ik mij als niet-christen in vredesnaam Bijbelse normen MOETEN handhaven?

Maar het moet je zeker niet opgelegd worden, stel je voor.
Dat de 10 geboden heilzaam zijn voor IEDER mens, daar ga je aan voorbij.
Als elk mens zich daaraan zou houden, zou de wereld er stukken beter uitzien.


Ja, hetzelfde geldt als mensen zich allemaal aan de suggesties van de Boeddha zouden houden. Wie weet komt die dag nog wel een keer, als wij maar het goede voorbeeld blijven geven.

In jouw opinie mogen christenen dan wel tegen abortus zijn, maar alleen voor eigen clubje, de rest van de wereld mag ongelimiteerd moorden. :shock:
[/quote][/quote]

Fijn, dank je dat je zo'n karikatuur maakt van mijn standpunt...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor schelpje3 » 01 mar 2011 12:22

Mortlach schreef:
schelpje3 schreef:Nee christenen moeten vooral niet dwingend opleggen aan niet-christenen.


Zijn we het daar tenminste over eens.

Je vertoont hier tekenen van vijandschap Mortlach !
Inmiddels weet jij best wel dat je Bijbelse normen moet handhaven, dat jij dat niet doet, is heel verdrietig.


Waarom zou ik mij als niet-christen in vredesnaam Bijbelse normen MOETEN handhaven?

Wat zoek je dan precies op R.W. ?

Maar het moet je zeker niet opgelegd worden, stel je voor.
Dat de 10 geboden heilzaam zijn voor IEDER mens, daar ga je aan voorbij.
Als elk mens zich daaraan zou houden, zou de wereld er stukken beter uitzien.


Ja, hetzelfde geldt als mensen zich allemaal aan de suggesties van de Boeddha zouden houden. Wie weet komt die dag nog wel een keer, als wij maar het goede voorbeeld blijven geven.

Ach ja, Boeddha is precies hetzelfde. Alle goden zijn eender, die van de islam, boeddhisme, maakt niet uit.
In jouw opinie mogen christenen dan wel tegen abortus zijn, maar alleen voor eigen clubje, de rest van de wereld mag ongelimiteerd moorden. :shock:
[/quote]

Fijn, dank je dat je zo'n karikatuur maakt van mijn standpunt...[/quote]

Ja voorstanders van abortus willen het vooral geen moord noemen, want is slechts een klompje cellen.

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor haring » 01 mar 2011 12:48

*Off topic en verwijderd door moderator*
*onderschrift verwijderd door moderator*

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor Mortlach » 01 mar 2011 13:02

schelpje3 schreef:Ja voorstanders van abortus willen het vooral geen moord noemen, want is slechts een klompje cellen.


Voor de duidelijkheid: ik vind elk geval van abortus heel erg. Maar ik voorzie dat het menselijke leed alleen maar zou TOENEMEN als abortus zou worden verboden. En niet in het minst dat ik het geen enkel kind gun om op te groeien met ouders die het niet wilden. Het is dus kiezen voor het minste kwaad en proberen met voorlichting en voorbehoedsmiddelen een wereld te vormen waarin abortus wel mag maar zo weinig mogelijk voorkomt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten