U heeft mij gemaakt

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor meribel » 05 mar 2011 01:05

I've noticed that everybody that is for abortion has already been born.

( ronald reagan )

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor henkie » 08 mar 2011 20:05

Veldmuis schreef:als een vrouw een ongewenste zwangerschap wil afbreken zal ze dat doen, ongeacht de regels. Wij als maatschappij moeten abortus om die reden legaal houden, zodat het op een veilig en verantwoorde manier wordt uitgevoerd.


Met dit geweldige argument werden destijds prostitutie en drugs gedoogd. Nou, dat was een doorslaand succes he! Het is er alleen maar erger op geworden. Aanbod schept vraag, dat snapt iedereen met z'n boerenverstand.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor meribel » 09 mar 2011 20:02

henkie schreef:
Veldmuis schreef:als een vrouw een ongewenste zwangerschap wil afbreken zal ze dat doen, ongeacht de regels. Wij als maatschappij moeten abortus om die reden legaal houden, zodat het op een veilig en verantwoorde manier wordt uitgevoerd.


Met dit geweldige argument werden destijds prostitutie en drugs gedoogd. Nou, dat was een doorslaand succes he! Het is er alleen maar erger op geworden. Aanbod schept vraag, dat snapt iedereen met z'n boerenverstand.


maar wat bij legale abortus anders is dan bij drugs en prostitutie dat je de vrouwen die het laten doen kent. ze moeten allereerst verplicht 5 dagen bedenktijd nemen ( dus gesprek bij kliniek maar mag pas 5 dagen later abortus uitgevoerd ) , en in die 5 dagen veranderen nog best veel vrouwen van standpunt omdat ze ontdekken dat er ook zorgverlening is die hun kan helpen bij eventuele opvoeding/financiering van het kindje.
Dus indien abortus "legaal " is, kan je letterlijk kindjes redden!

Ik weet het, ondertussen keur je goed dat er mensen( artsen ) zijn die een moord begaan ( want zo zie ik het zeker ) , maar bij illegale abortus zouden er wel meer kindjes geaborteerd worden ( officiele cijfers wijzen dit ook uit )

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor haring » 09 mar 2011 23:29

henkie schreef:
Veldmuis schreef:als een vrouw een ongewenste zwangerschap wil afbreken zal ze dat doen, ongeacht de regels. Wij als maatschappij moeten abortus om die reden legaal houden, zodat het op een veilig en verantwoorde manier wordt uitgevoerd.


Met dit geweldige argument werden destijds prostitutie en drugs gedoogd.


Sorry maar dit is niet correct. In amerika word relatief veel meer drugs gebruikt. En daar zijn de straffen niet mals.

http://vorige.nrc.nl/buitenland/article ... gebruikers

Helaas heb ik voor prostitutie niet zo snel cijfers kunnen vinden.

Nou, dat was een doorslaand succes he! Het is er alleen maar erger op geworden. Aanbod schept vraag, dat snapt iedereen met z'n boerenverstand.


Heb jij daar statistieken van? Met bron uiteraard.
*onderschrift verwijderd door moderator*

Gebruikersavatar
Jozo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 788
Lid geworden op: 01 okt 2010 12:25

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor Jozo » 09 mar 2011 23:34

Stond van de week nog in de krant. Over gesloten coffeeshops in het grensgebied en dat dat een bijzonder positief effect had. Volgens mij ging dat vooral over Roosendaal.
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor haring » 09 mar 2011 23:35

Jozo schreef:Stond van de week nog in de krant. Over gesloten coffeeshops in het grensgebied en dat dat een bijzonder positief effect had. Volgens mij ging dat vooral over Roosendaal.


Ja de toeristen rijden gewoon een stukje verder om aan hasj en wiet te komen. Lekker zinvol....... Of de handel verplaatst zich meer naar het buitenland. Het probleem is gewoon, er is gewoon behoefte bij een bepaald gedeelte van de mensen om wel is drugs te gebruiken. En dealers/produceerders hebben er geen boodschap aan of het verboden is. Het is handel, wat kan hun het schelen, ze verdienen er bakken met geld aan. Verbieden helpt niet, ben je bekend met de drooglegging in Amerika in de jaren 20? De handel in alcohol ging gewoon door. Ja door dealers dus. De maffia (Al Capone) is er schatrijk door geworden. Daarnaast zijn er veel mensen overleden door het drinken van industriële alcohol, met had daar onder andere methanol, benzeen, Formaldehyde en Aceton in gedaan. Dit zijn schadelijke/giftige stoffen. Het enige wat helpt is reguleren. Zorg er voor dat mensen onder de 18 niet aan alcohol of drugs kunnen komen, zorg er voor dat men weet wat er in de middelen zit (bij hasj en wiet is dit nu niet het geval, denk aan de hoge THC gehaltes). Zet criminelen buitenspel door de handel te reguleren. Wat zie je in nederland, mensen gaan niet zo snel drugs op straat halen maar eerder in de coffeeshop, waar geen hard drugs word verkocht. Het gevolg is dat nederland relatief weinig harddrugs verslaafde heeft.
Laatst gewijzigd door haring op 09 mar 2011 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.
*onderschrift verwijderd door moderator*

Gebruikersavatar
Jozo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 788
Lid geworden op: 01 okt 2010 12:25

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor Jozo » 09 mar 2011 23:45

Ha nee, dat was het grappige, in de omliggende plaatsen was er geen toename van drugstoerisme.

Ik zal kijken of ik het berichtje morgen terug kan vinden. :D

Ik denk trouwens dat als het aanbod er is, de behoefte ook groter word. Een heel klein % zal zich waarschijnlijk verplaatsen naar het illegale circuit, maar het gros zal dit circuit niet opzoeken.
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor haring » 09 mar 2011 23:49

Jozo schreef:Ha nee, dat was het grappige, in de omliggende plaatsen was er geen toename van drugstoerisme.

Ik zal kijken of ik het berichtje morgen terug kan vinden. :D


Oh ja, en ook in de plaatsten die niet in nederland liggen?

Ik denk trouwens dat als het aanbod er is, de behoefte ook groter word. Een heel klein % zal zich waarschijnlijk verplaatsen naar het illegale circuit, maar het gros zal dit circuit niet opzoeken.


Dat denk ik niet, want waarom is er dan in de VS veel meer drugsgebruik (ook bij softdrugs) dan in nederland? Daar zijn de straffen vele malen hoger als hier.

Maar, ja, het hele drugsbeleid is natuurlijk een lachertje. Als je bedenkt dat drugs zoals alcohol en tabak gewoon legaal zijn. Dit zijn technisch gezien gewoon harddrugs. Waarom word het niet verboden, omdat de overheid er bakken met geld aan verdient. Er word miljarden mee binnen gehaald via de accijns die erop geheven worden. En, hoeveel agressie ontstaat er wel niet door alcohol in de uitgaansgelegenheden? Hoeveel mensen sterven er wel niet aan longkanker per jaar door roken? Heel veel kan ik je vertellen, maar ik heb nog nooit een minister horen zeggen, het moet maar is afgelopen zijn met dit gedoe omdat het zo slecht voor de volksgezondheid is. Nee dat zullen ze niet doen, want dat komt er een gat in de begroting. En helpen zal het ook niet, wat de middelen komen gewoon op straat terecht.
*onderschrift verwijderd door moderator*

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor henkie » 10 mar 2011 10:16

Ik kan er natuurlijk wel dieper op ingaan maar dan heeft dit onderwerp niets meer met abortus te maken maar gaat het over drugs en prostitutie.
Maar er wordt genoeg over gepubliceerd. Lees deze bijvoorbeeld eens:
http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Comme ... edogen.htm
http://www.elsevier.nl/web/10122333/Nie ... gebuit.htm

martien
Kapitein
Kapitein
Berichten: 964
Lid geworden op: 19 okt 2007 00:29

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor martien » 10 mar 2011 10:17

Jozo schreef:Ha nee, dat was het grappige, in de omliggende plaatsen was er geen toename van drugstoerisme.

Nou, er is geen toename waargenomen.

Ik geloof er werkelijk niet in dat het simpelweg sluiten van een coffieshop leidt tot een afname van het gebruik. Evenmin geloof ik dat een groter aantal coffieshops het gebruik doet toenemen.

Haring zei het ook al, in landen met een streng repressief beleid is het gebruik HOGER dan waar dat niet het geval is.
In Nederland wordt minder softddrugs gebruikt onder de middelbare scholieren dan in Frankrijk.

Het softddrugsbeleid is totaal idioot. Enerzijds kan je gewoon naar de coffieshop en inkopen doen, maar de productie is verboden en valt onder "ernstige criminaliteit".
Er zou nou eindelijk es fatsoenlijk mee "gedeald" moeten worden.
1. Geef softdrug gebruik vrij.
2. Zorg voor goede voorlichting op school en in de coffieshop
3. Reguleer de teelt met een vergunningensysteem zodat accijns geheven kan worden.
4. Geef aan op de verpakking wat het THC gehalte is.
5. Zorg voor opvang daar waar problemen optreden.

Op die manier haal je de georganiseerde criminaliteit de wind uit de zeilen. Even voor alle duidelijkheid. die "georganiseerde criminaliteit" is voor het grootste deel gewoon een club mensen die plantjes verbouwen.

Het steeds 'harder" optreden tegen de kwekers, nu ook tegen de "growshops" is een totaal kansloze aangelegenheid. Het is vooral tot in de kern tegenstrijdig met het gedoogbeleid.

Verder is de kruistocht tegen de softdrugs een non issue. Er zijn maar weinig problemen met softdrugs gebruikers terwijl de berichten over overmatig alcohol gebruik onder zelfs 14/15 jarigen alarmerend zijn.

Kortom, regel het softdrug gebruik, breng de eventuele problemen onder bij volksgezondheid en ga het alcoholmisbruik onder de jeugd serieus te lijf. De middelen voor die acties tegen het alcoholmisbruik kunnen gefinancierd worden uit de accijns/vergunningen opbrengsten.

Gebruikersavatar
Jozo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 788
Lid geworden op: 01 okt 2010 12:25

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor Jozo » 10 mar 2011 12:19

@ Henkie: Bedankt, dat was precies het bericht dat ik bedoelde :D
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor schelpje3 » 10 mar 2011 12:52

Volgens mij is deze discussie over drugs behoorlijk off topique-smile
Zullen we weer terugkeren naar de begintitel ?

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor haring » 10 mar 2011 23:36

schelpje3 schreef:Volgens mij is deze discussie over drugs behoorlijk off topique-smile
Zullen we weer terugkeren naar de begintitel ?


Goed idee ;)
*onderschrift verwijderd door moderator*


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten