U heeft mij gemaakt

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor Mortlach » 02 mar 2011 14:00

schaapje schreef:8>) gefeliciteerd mortlach, ik zag dat je jarig was.


Dank je! Weer een rondje om de zon afgelegd! :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

martien
Kapitein
Kapitein
Berichten: 964
Lid geworden op: 19 okt 2007 00:29

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor martien » 02 mar 2011 15:24

:) Leuk!
Ook van mij van harte!

lia
Verkenner
Verkenner
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 jul 2010 08:01

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor lia » 02 mar 2011 16:48

Mortlach schreef:
schelpje3 schreef:U heeft mij gemaakt, als je dat belijdt, is het dus onmogelijk om het leven in eigen hand te nemen. Maar aangezien hier flink gespot wordt, heb ik geen lust meer om te posten.
Ik heb er zo'n beetje alles over gezegd, het raakt me tot in het bot als ik lees hoe beginnend leven soms veracht wordt.
Het leven is een kostbaar geschenk. Ga daar ook zo mee om. Het is zondigen tegen de Heilige Geest wanneer je dit niet respecteert en in acht neemt.
God bepaalt het uur van onze geboorte EN ons sterven. Dat geeft rust. En dan kunnen er allerlei mensen komen die het zgn beter weten wanneer een leven overbodig is (geworden), maar we dienen ons te houden aan Gods Woord.


Onder mijn vrouwelijke vrienden zitten vrouwen die zich gereduceerd zouden voelen tot broedmachine als de abortuswet zou worden teruggedraaid. En hoewel ik begrijp dat je vanuit Gods woord niet anders kunt, is het enige waar ik op hoop enig begrip voor de mensen die na lang beraad* tot de conclusie komen dat ze niet in staat zijn het geschenk aan te nemen.

Ik ben blij dat er een keuze is, maar ik hoop dat niemand die keuze ooit zou hoeven maken.

*de mensen die abortus zien als alternatief voor voorbehoedsmiddelen sluit ik even uit - dat is namelijk een houding die ik absoluut niet kan begrijpen.


Enerzijds zeg je dat je vrouwelijke vrienden zich gereduceerd zouden voelen tot broedmachine, anderszijds begrijp je mensen niet die abortus zien als voorbehoedsmiddel... Volgens mij zien je vrouwelijke vrienden abortus dan ook als voorbehoedsmiddel, want met een goed voorbehoedsmiddel heb je de abortuswet m.i. vrijwel niet nodig, een enkeling daargelaten die bij de 1 % horen die ondanks voorbehoedmiddel zwanger worden, maar van hen laten nog vele mensen niet hun kindje weghalen. En als je met verstand met elkaar omgaat hoeft men zich niet gedegradeerd te voelen tot broedmachine. Tegenwoordig is het heel normaal om na een gezellig avondje stappen als toetje nog even bij elkaar in bed te kruipen. En als dat dan gevolgen heeft??? Gelukkig is er dan nog een abortuskliniek.... Onbegrijpelijk!

Verder ben ik het ook geheel met Schelpje eens, Rw mag zich m.i. best eens bezinnen:òf op een andere naam (religiweb?), òf op andere regels.

En w.b. de bio-industrie, voordat iedereen gaat blaten dat het daar zo slecht aan toe gaat, ga jullie er asjeblieft eens echt in verdiepen. De dieren in Nl. hebben het stukken beter dan menig dier in het buitenland! De eisen in Nl. zijn zo gigantisch hoog, daar is bijna niet aan te voldoen, maar de boeren krijgen op ALLE fronten commentaar en schoppen achteraan. Als boer is men afhankelijk van wat de klanten in de winkels voor de producten geven, dus als er dierenleed is: Laat de winkeliers dit weten en laat hen er wat aan doen, want met een lege portemonnee kan een boer niet investeren, want ook de banken willen niet inspringen als er niet genoeg zekerheid is. Sorry, ik ga weer offtopic...

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor Mortlach » 02 mar 2011 17:31

lia schreef:Enerzijds zeg je dat je vrouwelijke vrienden zich gereduceerd zouden voelen tot broedmachine, anderszijds begrijp je mensen niet die abortus zien als voorbehoedsmiddel... Volgens mij zien je vrouwelijke vrienden abortus dan ook als voorbehoedsmiddel,


Ik zou het prettig vinden als je geen conclusies trekt over mijn vrienden. Ik kan je verzekeren dat ze abortus
NIET als voorbehoedsmiddel zien (nabehoedsmiddel?)

En als je met verstand met elkaar omgaat hoeft men zich niet gedegradeerd te voelen tot broedmachine. Tegenwoordig is het heel normaal om na een gezellig avondje stappen als toetje nog even bij elkaar in bed te kruipen. En als dat dan gevolgen heeft??? Gelukkig is er dan nog een abortuskliniek.... Onbegrijpelijk!


Ik vind dat ook onbegrijpelijk, maar nogmaals, mijn vrouwelijke vrienden denken echt niet zo lichtvaardig over abortus. Trouwens, er is ook nog zoiets als de morning after-pil als je echt een keer niet heel erg verstandig bent geweest.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

lia
Verkenner
Verkenner
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 jul 2010 08:01

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor lia » 02 mar 2011 19:01

Mortlach schreef:
lia schreef:Enerzijds zeg je dat je vrouwelijke vrienden zich gereduceerd zouden voelen tot broedmachine, anderszijds begrijp je mensen niet die abortus zien als voorbehoedsmiddel... Volgens mij zien je vrouwelijke vrienden abortus dan ook als voorbehoedsmiddel,


Ik zou het prettig vinden als je geen conclusies trekt over mijn vrienden. Ik kan je verzekeren dat ze abortus
NIET als voorbehoedsmiddel zien (nabehoedsmiddel?)

En als je met verstand met elkaar omgaat hoeft men zich niet gedegradeerd te voelen tot broedmachine. Tegenwoordig is het heel normaal om na een gezellig avondje stappen als toetje nog even bij elkaar in bed te kruipen. En als dat dan gevolgen heeft??? Gelukkig is er dan nog een abortuskliniek.... Onbegrijpelijk!


Ik vind dat ook onbegrijpelijk, maar nogmaals, mijn vrouwelijke vrienden denken echt niet zo lichtvaardig over abortus. Trouwens, er is ook nog zoiets als de morning after-pil als je echt een keer niet heel erg verstandig bent geweest.


Ik trek geen conclusies over je vrienden, ik probeer duidelijk te maken dat er voor mijn idee een tegenstrijdigheid in je posting zat. Ik ken je vrienden niet, dus kan ik over hen geen conclusies trekken, maar wel over jou tekst, snappie?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor Mortlach » 02 mar 2011 21:30

lia schreef:Ik trek geen conclusies over je vrienden, ik probeer duidelijk te maken dat er voor mijn idee een tegenstrijdigheid in je posting zat. Ik ken je vrienden niet, dus kan ik over hen geen conclusies trekken, maar wel over jou tekst, snappie?


Laten we het er dan maar op houden dat we ons allebei minder dan ideaal hebben uitgedrukt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

martien
Kapitein
Kapitein
Berichten: 964
Lid geworden op: 19 okt 2007 00:29

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor martien » 03 mar 2011 11:47

lia schreef:[...], want met een goed voorbehoedsmiddel heb je de abortuswet m.i. vrijwel niet nodig,

De cijfers laten zien dat tienerzwangerschappen vooral DAAR voorkomen waar er een zware morele druk ligt op het gebruik van voorbehoedsmiddelen en seks voor het huwelijk.
Wat effectief is, is dus zorgen voor voorlichting en beschikbaarheid van voorbehoedsmiddelen. Morele druk werkt averechts.

Tegenwoordig is het heel normaal om na een gezellig avondje stappen als toetje nog even bij elkaar in bed te kruipen.

Dat klinkt een heeeel klein beetje als een karikatuur.

En als dat dan gevolgen heeft??? Gelukkig is er dan nog een abortuskliniek.... Onbegrijpelijk!

Zeker. Wat daar dan vooral onbegrijpelijk aan is, is dat men dan geen voorbehoedsmiddelen heeft gebruikt.

Of bedoel je te zeggen dat naar bed gaan altijd "gevolgen" dient te hebben?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor schelpje3 » 03 mar 2011 12:03

lia schreef:
Mortlach schreef:
schelpje3 schreef:U heeft mij gemaakt, als je dat belijdt, is het dus onmogelijk om het leven in eigen hand te nemen. Maar aangezien hier flink gespot wordt, heb ik geen lust meer om te posten.
Ik heb er zo'n beetje alles over gezegd, het raakt me tot in het bot als ik lees hoe beginnend leven soms veracht wordt.
Het leven is een kostbaar geschenk. Ga daar ook zo mee om. Het is zondigen tegen de Heilige Geest wanneer je dit niet respecteert en in acht neemt.
God bepaalt het uur van onze geboorte EN ons sterven. Dat geeft rust. En dan kunnen er allerlei mensen komen die het zgn beter weten wanneer een leven overbodig is (geworden), maar we dienen ons te houden aan Gods Woord.


Onder mijn vrouwelijke vrienden zitten vrouwen die zich gereduceerd zouden voelen tot broedmachine als de abortuswet zou worden teruggedraaid. En hoewel ik begrijp dat je vanuit Gods woord niet anders kunt, is het enige waar ik op hoop enig begrip voor de mensen die na lang beraad* tot de conclusie komen dat ze niet in staat zijn het geschenk aan te nemen.

Ik ben blij dat er een keuze is, maar ik hoop dat niemand die keuze ooit zou hoeven maken.

*de mensen die abortus zien als alternatief voor voorbehoedsmiddelen sluit ik even uit - dat is namelijk een houding die ik absoluut niet kan begrijpen.


Enerzijds zeg je dat je vrouwelijke vrienden zich gereduceerd zouden voelen tot broedmachine, anderszijds begrijp je mensen niet die abortus zien als voorbehoedsmiddel... Volgens mij zien je vrouwelijke vrienden abortus dan ook als voorbehoedsmiddel, want met een goed voorbehoedsmiddel heb je de abortuswet m.i. vrijwel niet nodig, een enkeling daargelaten die bij de 1 % horen die ondanks voorbehoedmiddel zwanger worden, maar van hen laten nog vele mensen niet hun kindje weghalen. En als je met verstand met elkaar omgaat hoeft men zich niet gedegradeerd te voelen tot broedmachine. Tegenwoordig is het heel normaal om na een gezellig avondje stappen als toetje nog even bij elkaar in bed te kruipen. En als dat dan gevolgen heeft??? Gelukkig is er dan nog een abortuskliniek.... Onbegrijpelijk!

Verder ben ik het ook geheel met Schelpje eens, Rw mag zich m.i. best eens bezinnen:òf op een andere naam (religiweb?), òf op andere regels.

En w.b. de bio-industrie, voordat iedereen gaat blaten dat het daar zo slecht aan toe gaat, ga jullie er asjeblieft eens echt in verdiepen. De dieren in Nl. hebben het stukken beter dan menig dier in het buitenland! De eisen in Nl. zijn zo gigantisch hoog, daar is bijna niet aan te voldoen, maar de boeren krijgen op ALLE fronten commentaar en schoppen achteraan. Als boer is men afhankelijk van wat de klanten in de winkels voor de producten geven, dus als er dierenleed is: Laat de winkeliers dit weten en laat hen er wat aan doen, want met een lege portemonnee kan een boer niet investeren, want ook de banken willen niet inspringen als er niet genoeg zekerheid is. Sorry, ik ga weer offtopic...

Lia: het is niet alleen dat (erg genoeg trouwens) maar ook over het kinderen NEMEN gepraat wordt. Zie echter het topic over zwangerschap en kinderwens en de schrijnende verhalen laten je beseffen dat er niets te nemen valt !
Echtparen besluiten wanneer ZE zwanger worden (lachwekkend, want een vrouw is toch zwanger ?) en als het 2 vrouwen betreft, plaatsen ze gewoon op twitter dat ze op zoek zijn naar een potje sperma :shock:
Gelukkig mag dit niet anoniem. Er lopen nog hele volksstammen te zoeken naar hun roots, vervolgens kunnen de zendgemachtigden daar weer ranzige beschamende programma's over maken.
Dat is dus over. Maar wat doet het met je, als je erachter komt dat je moederS je van een twitteraar hebben "gekocht" ? Ik vind het echt alle grenzen overgaan van normen en waarden.
Maar ja, ik zet me al weer schrap tegen de venijnige reacties die gaan komen. :-&

martien
Kapitein
Kapitein
Berichten: 964
Lid geworden op: 19 okt 2007 00:29

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor martien » 03 mar 2011 12:15

Ik vind dat je een eenzijdig beeld schetst. Er zijn ook kinderen die prima gelukkig zijn met zijn/haar ouders, zonder dat de biologische vader bekend is. Lang niet alle kinderen, die liefdevol worden opgevoed, voelen de noodzaak hun biologische vader te kennen.
Enkele tientallen jaren geleden was het "bon ton" om kinderen te adopteren uit minder kansrijke landen, Colombia bijv.
Die adopties zijn niet allemaal "fout" gegaan omdat de oorspronkelijke ouders onbekend zijn, noch willen al die geadopteerde kinderen hun "roots" kennen.

De werkelijkheid is grijs, niet wit of zwart.

Ik heb wel te gevoel dat je de problematiek vanuit een sterke eigen beleving belicht. Daar is natuurlijk helemaal niks mis mee, maar je kunt niet VOOR HEN spreken. Daar lijkt het af en toe een beetje op.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor schelpje3 » 03 mar 2011 13:08

martien schreef:Ik vind dat je een eenzijdig beeld schetst. Er zijn ook kinderen die prima gelukkig zijn met zijn/haar ouders, zonder dat de biologische vader bekend is. Lang niet alle kinderen, die liefdevol worden opgevoed, voelen de noodzaak hun biologische vader te kennen.
Enkele tientallen jaren geleden was het "bon ton" om kinderen te adopteren uit minder kansrijke landen, Colombia bijv.
Die adopties zijn niet allemaal "fout" gegaan omdat de oorspronkelijke ouders onbekend zijn, noch willen al die geadopteerde kinderen hun "roots" kennen.

De werkelijkheid is grijs, niet wit of zwart.

Ik heb wel te gevoel dat je de problematiek vanuit een sterke eigen beleving belicht. Daar is natuurlijk helemaal niks mis mee, maar je kunt niet VOOR HEN spreken. Daar lijkt het af en toe een beetje op.

Ik leef met de Bijbel als leidraad, gelukkig vele Refowebbers ! Daar staat niets in over gezinnen met dubbele moeders, vaders, klinisch gefabriceerde kinderen.
Wie wetenschap vermeerdert, vermeerdert smart !
Wat mij betreft valt dit hier ook onder. Het is een verderfelijke dwaling om zo te rommelen met het begin van het leven.
Het gaat er niet eens om of iemand gelukkig is ja of nee. Wat is geluk ? Tijdelijk gevoel. Uit de aarde aards. Zonder eeuwigheidswaarde.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor Mortlach » 03 mar 2011 13:40

schelpje3 schreef:Ik leef met de Bijbel als leidraad, gelukkig vele Refowebbers ! Daar staat niets in over gezinnen met dubbele moeders, vaders, klinisch gefabriceerde kinderen.


Ook niets over internet, koelkasten of autorijden.

Wie wetenschap vermeerdert, vermeerdert smart !


We vermeerderen voornamelijk schoon drinkwater, oogstopbrengt en verminderen dodelijke ziekten als pokken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor schelpje3 » 03 mar 2011 13:53

Mortlach schreef:
schelpje3 schreef:Ik leef met de Bijbel als leidraad, gelukkig vele Refowebbers ! Daar staat niets in over gezinnen met dubbele moeders, vaders, klinisch gefabriceerde kinderen.


Ook niets over internet, koelkasten of autorijden.

Jouw manier van discussieren, gewoon een onzinnig voorbeeld geven wat in dit geval nergens op slaat en ook niets met het onderwerp te maken heeft.

Wie wetenschap vermeerdert, vermeerdert smart !


We vermeerderen voornamelijk schoon drinkwater, oogstopbrengt en verminderen dodelijke ziekten als pokken.


Op zich is wetenschap niet verkeerd, maar de toepassing vaak wel ! We staan tegenwoordig voor keuzes die wij eigenlijk niet kunnen maken en die in feite ook niet te maken zijn. DAT wordt bedoeld met deze uitspraak.

lia
Verkenner
Verkenner
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 jul 2010 08:01

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor lia » 03 mar 2011 14:34

martien schreef:
lia schreef:[...], want met een goed voorbehoedsmiddel heb je de abortuswet m.i. vrijwel niet nodig,

De cijfers laten zien dat tienerzwangerschappen vooral DAAR voorkomen waar er een zware morele druk ligt op het gebruik van voorbehoedsmiddelen en seks voor het huwelijk.
Wat effectief is, is dus zorgen voor voorlichting en beschikbaarheid van voorbehoedsmiddelen. Morele druk werkt averechts.

Je bedoelt dat er vooral in de refo-wereld tienerzwangerschappen voorkomen?(Beestje bij de naam noemen vind ik makkelijker) De cijfers kunnen dat uitwijzen, maar ik zie en hoor ook vele tienerzwangerschappen buiten het reformatorische sfeertje. Meisjes die ongewenst zwanger worden binnen de refosfeer, ondergaan o.h.a. geen abortus (helaas gebeurt het ook hier tòch ook wel), zodat zij hun verantwoordelijkheid nemen voor hun `daad`.

Tegenwoordig is het heel normaal om na een gezellig avondje stappen als toetje nog even bij elkaar in bed te kruipen.

Dat klinkt een heeeel klein beetje als een karikatuur.

Jij vind het een karikatuur, maar je kunt natuurlijk niet ontkennen dat onze maatschappij verregaand versexualiseerd (noem je dat zo?) is. Ik zeg niet dat iedereen dat doet, maar dat het heel normaal wordt gevonden. Als ik bij de Zeeman loop en er zijn twee tieners aan het kletsen over 1 bepaalde jongen waar de ene de ene zaterdag mee naar bed is geweest en de andere tiener de volgende zaterdag, en ze staan dan onder werktijd, in bijzijn van klanten hun ervaringen aan het wisselen... daar draait mijn maag van om. En daar was geen condoom gebruikt dat werd er nog even bij vermeld... (pilgebruik weet ik dan natuurlijk weer niet). En dan kijken ze ook nog vreemd als ik ze vraag of ze dit gespreksonderwerpen vinden voor midden in de winkel in bijzijn van klanten. Ik kan je vertellen dat het heel vreemd kleding uitzoeken is als er naast je zo gesproken wordt...

En als dat dan gevolgen heeft??? Gelukkig is er dan nog een abortuskliniek.... Onbegrijpelijk!

Zeker. Wat daar dan vooral onbegrijpelijk aan is, is dat men dan geen voorbehoedsmiddelen heeft gebruikt.

Of bedoel je te zeggen dat naar bed gaan altijd "gevolgen" dient te hebben?


Je wilt wel erg graag achter elke zin een dubbele betekenis zien, he? Wat betekent het woordje `als`???
Sorry, ik doe wat fout met het quoten, maar weet niet wat...

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor Mortlach » 03 mar 2011 14:59

schelpje3 schreef:Op zich is wetenschap niet verkeerd, maar de toepassing vaak wel ! We staan tegenwoordig voor keuzes die wij eigenlijk niet kunnen maken en die in feite ook niet te maken zijn. DAT wordt bedoeld met deze uitspraak.


Ik begrijp je wel hoor, maar ik ben het niet met je eens. Een keuze HEBBEN is nooit verkeerd, al is het soms wel lastig en ja, je kan de verkeerde keuze maken. Maar het is beter dan geen keuze hebben. Zo zie ik dat tenminste. Je kunt het daar uiteraard mee oneens zijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor schelpje3 » 03 mar 2011 15:28

Mortlach schreef:
schelpje3 schreef:Op zich is wetenschap niet verkeerd, maar de toepassing vaak wel ! We staan tegenwoordig voor keuzes die wij eigenlijk niet kunnen maken en die in feite ook niet te maken zijn. DAT wordt bedoeld met deze uitspraak.


Ik begrijp je wel hoor, maar ik ben het niet met je eens. Een keuze HEBBEN is nooit verkeerd, al is het soms wel lastig en ja, je kan de verkeerde keuze maken. Maar het is beter dan geen keuze hebben. Zo zie ik dat tenminste. Je kunt het daar uiteraard mee oneens zijn.

Natuurlijk ben ik het daar mee oneens :mrgreen:
Ouders worden voor een onmogelijke keuze gesteld om actieve levensbeeindiging bij hun veel te vroeg geboren kindje toe te laten passen.
Mensen moeten beslissen om hun dierbare te laten sterven, de apparaten moeten uitgezet worden.
Ik ken een vader die de beademing bij zijn 18 jarige dochter moest uitzetten ! Hij heeft het biddend gedaan. Toen we al deze kennis nog niet hadden, overleed een te vroeg geboren kindje, zonder dat daar een mens een beslissing in had. Want je krijgt van alles voorgelegd. Zij is gehandicapt, zij zal niet oud worden, zij lijdt hier aan, ze zal dit niet kunnen.
Of ze kan nooit meer wakker worden.
Hartverscheurend.
Een keuze is fijn als je kunt kiezen uit witbrood of bruinbrood. Of een zwarte of groene auto.
Maar wilt u vandaag sterven, of liever morgen ?
Als we niets doen, sterft uw kindje na ondraaglijk lijden, of we kunnen het nu actief beeindigen ?
Fijn he dat we een keuze hebben Mortlach ?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten