U heeft mij gemaakt

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bartuz

U heeft mij gemaakt

Berichtdoor Bartuz » 25 feb 2011 10:12

Zuchtend zat de vrouw op de stoel bij de dokter. 'Ik wil deze baby helemaal niet dokter', zei ze.
De dokter keek haar aan. 'U wilt een abortus?' De vrouw knikte. Ze zei: 'Het is wel pijnlijk, maar m'n andere kind is nog maar zeven maanden, ik zit nog nachten op, ben erg moe en ben nog helemaal niet toe aan een tweede kind.'
De vrouw keek moe en teleurgesteld. 'Mevrouw', zei de dokter. ' ik heb een oplossing voor u die veel beter is. U hebt dan tijd om uit te rusten en het is niet pijnlijk.'
De vrouw keek op en zei 'Wat is dat dan?' 'Nou zei de dokter, 'u brengt mij uw zoontje van zeven maanden. Die maak ik dood.
Dan kunt u nog acht maanden uitrusten en bijkomen en dan kunt u uitgerust aan het volgende kindje beginnen.' De vrouw keek de dokter aan.
'Ja,' zei de dokter, 'het moet u toch niet uitmaken of ik nu het ene of het andere kindje doodmaak!'

Wat een keus, hè! Kiezen tussen twee kinderen. God kende je al toen je nog in je moeders buik was. Psalm 139 beschrijft dat heel mooi.
Het is goed om dat te onthouden als je in een discussie terecht komt over abortus.

Bron: "Een handvol koren"

Wiepie

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor Wiepie » 25 feb 2011 11:11

mooi verhaal!
Gek genoeg groeit het besef dat als het kind er eenmaal is, dat ineens als waardevol en kostbaar wordt ervaren,
terwijl de mens (moeder) blijkbaar in staat is het ongeboren kind voorheen te zien als een soort van 'lichamelijk object'

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor TheKeimpe » 25 feb 2011 15:22

Wiepie schreef:mooi verhaal!
Gek genoeg groeit het besef dat als het kind er eenmaal is, dat ineens als waardevol en kostbaar wordt ervaren,
terwijl de mens (moeder) blijkbaar in staat is het ongeboren kind voorheen te zien als een soort van 'lichamelijk object'

Iets genuanceerder: er zijn mensen (moeders) die hiertoe blijkbaar in staat zijn...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor schelpje3 » 25 feb 2011 15:27

Wiepie schreef:mooi verhaal!
Gek genoeg groeit het besef dat als het kind er eenmaal is, dat ineens als waardevol en kostbaar wordt ervaren,
terwijl de mens (moeder) blijkbaar in staat is het ongeboren kind voorheen te zien als een soort van 'lichamelijk object'

De buitenwereld noemt het een klompje cellen, dat is om te verbloemen dat het een mensje in wording is, met alles er al op en aan !
Ik vind het een confronterend verhaal ! Wat mij betreft prima.
Waarom zou een moeder pas na de bevalling van haar kind gaan houden ? Er zijn moeders die het dan nog niet lukt :?

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor haring » 25 feb 2011 15:34

Bartuz schreef:Zuchtend zat de vrouw op de stoel bij de dokter. 'Ik wil deze baby helemaal niet dokter', zei ze.
De dokter keek haar aan. 'U wilt een abortus?' De vrouw knikte. Ze zei: 'Het is wel pijnlijk, maar m'n andere kind is nog maar zeven maanden, ik zit nog nachten op, ben erg moe en ben nog helemaal niet toe aan een tweede kind.'
De vrouw keek moe en teleurgesteld. 'Mevrouw', zei de dokter. ' ik heb een oplossing voor u die veel beter is. U hebt dan tijd om uit te rusten en het is niet pijnlijk.'
De vrouw keek op en zei 'Wat is dat dan?' 'Nou zei de dokter, 'u brengt mij uw zoontje van zeven maanden. Die maak ik dood.
Dan kunt u nog acht maanden uitrusten en bijkomen en dan kunt u uitgerust aan het volgende kindje beginnen.' De vrouw keek de dokter aan.
'Ja,' zei de dokter, 'het moet u toch niet uitmaken of ik nu het ene of het andere kindje doodmaak!'

Wat een keus, hè! Kiezen tussen twee kinderen. God kende je al toen je nog in je moeders buik was. Psalm 139 beschrijft dat heel mooi.
Het is goed om dat te onthouden als je in een discussie terecht komt over abortus.

Bron: "Een handvol koren"


Sorry, maar je kan een nog niet geboren embryo vergelijken met een kind van 8 maanden. Een embryo kan nog geen pijn voelen, een kind van 8 maanden wel. Daarnaast heeft een embryo nog geen of nauwelijks emoties een kind van 8 maanden wel. Dit is appels met peren vergelijken.
*onderschrift verwijderd door moderator*

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor haring » 25 feb 2011 15:38

schelpje3 schreef:
Wiepie schreef:mooi verhaal!
Gek genoeg groeit het besef dat als het kind er eenmaal is, dat ineens als waardevol en kostbaar wordt ervaren,
terwijl de mens (moeder) blijkbaar in staat is het ongeboren kind voorheen te zien als een soort van 'lichamelijk object'

De buitenwereld noemt het een klompje cellen, dat is om te verbloemen dat het een mensje in wording is, met alles er al op en aan !
Ik vind het een confronterend verhaal ! Wat mij betreft prima.
Waarom zou een moeder pas na de bevalling van haar kind gaan houden ? Er zijn moeders die het dan nog niet lukt :?


Vanwege oxytocine. Dit is een hormoon dat vrijkomt als een vrouw bevalt en de borstvoeding geeft. Het geeft liefdes gevoelens bij mensen. Ook als we seks hebben en een orgasme krijgen laten we dit hormoon vrij.

http://www.dievanmij.nl/baby/0-3-maande ... iefde.html
*onderschrift verwijderd door moderator*

Bartuz

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor Bartuz » 25 feb 2011 20:12

haring schreef:Sorry, maar je kan een nog niet geboren embryo vergelijken met een kind van 8 maanden. Een embryo kan nog geen pijn voelen, een kind van 8 maanden wel. Daarnaast heeft een embryo nog geen of nauwelijks emoties een kind van 8 maanden wel. Dit is appels met peren vergelijken.

Denk je dat de embryo minder gewenst, sterker nog minder geliefd is door God? Ik geenszins.

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor haring » 25 feb 2011 21:07

Bartuz schreef:
haring schreef:Sorry, maar je kan een nog niet geboren embryo vergelijken met een kind van 8 maanden. Een embryo kan nog geen pijn voelen, een kind van 8 maanden wel. Daarnaast heeft een embryo nog geen of nauwelijks emoties een kind van 8 maanden wel. Dit is appels met peren vergelijken.

Denk je dat de embryo minder gewenst, sterker nog minder geliefd is door God? Ik geenszins.


Wist je dat heel veel embryo's verloren gaan al voor een vrouw weet dat ze zwanger is? Zo'n 25% van alle vrouwen krijgt te maken met een miskraam, terwijl ze weet dat ze zwanger is. Dus de hoeveelheid miskramen is nog vele malen hoger omdat er dus nog veel meer vrouwen zijn die een miskraam krijgen voor ze weten dat ze zwanger zijn. Waren deze "kinderen" dan niet geliefd door God?? Er zijn meer miskramen in de wereld dan dat er abortussen zijn. Dus, wie is er nou zo evil?
*onderschrift verwijderd door moderator*

Bartuz

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor Bartuz » 25 feb 2011 21:56

haring schreef:
Bartuz schreef:
haring schreef:Sorry, maar je kan een nog niet geboren embryo vergelijken met een kind van 8 maanden. Een embryo kan nog geen pijn voelen, een kind van 8 maanden wel. Daarnaast heeft een embryo nog geen of nauwelijks emoties een kind van 8 maanden wel. Dit is appels met peren vergelijken.

Denk je dat de embryo minder gewenst, sterker nog minder geliefd is door God? Ik geenszins.


Wist je dat heel veel embryo's verloren gaan al voor een vrouw weet dat ze zwanger is? Zo'n 25% van alle vrouwen krijgt te maken met een miskraam, terwijl ze weet dat ze zwanger is. Dus de hoeveelheid miskramen is nog vele malen hoger omdat er dus nog veel meer vrouwen zijn die een miskraam krijgen voor ze weten dat ze zwanger zijn. Waren deze "kinderen" dan niet geliefd door God?? Er zijn meer miskramen in de wereld dan dat er abortussen zijn. Dus, wie is er nou zo evil?

Misschien zijn al die kleine schepseltjes nu wel beter af dan ze ooit op deze aardbol kunnen zijn..

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor haring » 25 feb 2011 22:02

Bartuz schreef:Denk je dat de embryo minder gewenst, sterker nog minder geliefd is door God? Ik geenszins.


Wist je dat heel veel embryo's verloren gaan al voor een vrouw weet dat ze zwanger is? Zo'n 25% van alle vrouwen krijgt te maken met een miskraam, terwijl ze weet dat ze zwanger is. Dus de hoeveelheid miskramen is nog vele malen hoger omdat er dus nog veel meer vrouwen zijn die een miskraam krijgen voor ze weten dat ze zwanger zijn. Waren deze "kinderen" dan niet geliefd door God?? Er zijn meer miskramen in de wereld dan dat er abortussen zijn. Dus, wie is er nou zo evil?[/quote]
Misschien zijn al die kleine schepseltjes nu wel beter af dan ze ooit op deze aardbol kunnen zijn..


Waarom heeft God er dan überhaupt voor gezorgd dat het zo fout gaat? God is toch almachtig?
Laatst gewijzigd door haring op 25 feb 2011 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
*onderschrift verwijderd door moderator*

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor meribel » 25 feb 2011 22:10

@ haring,
die laatste vraag valt voor mij onder de categorie, waarom gaan mensen dood, waarom is er ellende in de wereld, God kan toch alles? Lijkt mij een ander topic.

En indien een embryo nog geen kindje is, vraag ik me af vanaf wanneer wel? Waar ligt dan de grens bij abortus?

Bartuz

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor Bartuz » 25 feb 2011 22:11

haring schreef:Waarom heeft God er dan überhaupt voor gezorgd dat het zo fout gaat? God is toch almachtig?

Heeft God er voor gezorgd? Ik dacht dat het de mens was en nu niet minder die de fout ingaat..
Laatst gewijzigd door Bartuz op 25 feb 2011 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor haring » 25 feb 2011 22:12

meribel schreef:@ haring,
die laatste vraag valt voor mij onder de categorie, waarom gaan mensen dood, waarom is er ellende in de wereld, God kan toch alles? Lijkt mij een ander topic.

En indien een embryo nog geen kindje is, vraag ik me af vanaf wanneer wel? Waar ligt dan de grens bij abortus?


Wat tot nu toe de huidige wet is. Tot en met 24 weken.
*onderschrift verwijderd door moderator*

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor meribel » 25 feb 2011 22:48

dus bij 23 weken en 6 dagen geen moord want is geen kind.
Bij 24 weken en 1 dag is het moord want wel een kind?

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor haring » 25 feb 2011 23:04

meribel schreef:dus bij 23 weken en 6 dagen geen moord want is geen kind.
Bij 24 weken en 1 dag is het moord want wel een kind?


Zucht, je moet de grens ergens trekken he. Zelfde heb je ook met volwassen zijn volgens de wet. Als je 18 bent ben je volgens de wet volwassen. En als je 17 bent en morgen 18 word, ben je nog net niet volwassen.
*onderschrift verwijderd door moderator*


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten