zelfbevrediging

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: zelfbevrediging

Berichtdoor schaapje » 09 mar 2011 15:48

nette schreef:zelfbevrediging is dat geoorloofd?

wat zegt de bijbel hierover?

ik vind dit een best wel lastig onderwerp, hoe je daar tegen aan moet kijken



Dit was de vraag!!
En niet antwoorden hoe je dat moet doen en hoe je er over moet denken, van NIETchristenen
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6330
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: zelfbevrediging

Berichtdoor ajl » 09 mar 2011 19:38

Volgens mij was de conclusie uit voorgaande topics dat vrouwen heel goed kunnen masturberen zonder visualisatie en fantasieën en mannen niet. Kortom vrouwen mogen wel aan zelfbevrediging doen en mannen niet :mrgreen:
Ik snap het punt eigenlijk niet waar zo moeilijk over wordt gedaan. Zelfbevrediging lijkt mij iets waar (bijna) elke puber mee te maken krijgt om de druk van de ketel te halen en het kan later ook heel goed binnen een relatie passen. Zo leer je elkaar namelijk ook kennen. Ik heb er totaal geen moeite mee. Ik vind het een ander verhaal worden als het je leven gaat beheersen en je geen controle meer hebt over je gedachten.
Laatst gewijzigd door ajl op 09 mar 2011 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: zelfbevrediging

Berichtdoor meribel » 09 mar 2011 19:40

ajl schreef:Volgens mij was de conclusie uit voorgaande topics dat vrouwen heel goed kunnen masturberen zonder visualisatie en fantasieën en mannen niet. Kortom vrouwen mogen wel aan zelfbevrediging doen en mannen niet :mrgreen:
Ik snap het punt eigenlijk niet waar zo moeilijk over wordt gedaan. Zelfbevrediging lijkt mij iets waar (bijna) elke puber mee te maken krijgt om de druk van de ketel te halen en het kan later ook heel goed binnen een relatie passen. Zo leer je elkaar namelijk ook kennen. Ik heb er totaal geen moeite mee. Ik vind het een ander verhaal worden als het je leven gaat beheersten en je geen controle meer hebt over je gedachten.


helemaal mee eens ( zowel het eerste als tweede gedeelte )

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: zelfbevrediging

Berichtdoor Mortlach » 09 mar 2011 21:58

Marnix schreef:En is het echt onmogelijk? Ik heb mensen gesproken die het zeggen vol te houden. Het is in het begin een strijd maar op een gegeven moment heb je geleerd je op andere zaken te richten. Of is dat een utopie en kan je niet zonder masturbatie.


Natuurlijk kun je wel zonder, en dat is inderdaad best een bijzondere ervaring die ik mezelf een keer als experiment heb laten ondergaan. Na een tijdje geeft het best rust eigenlijk, dat herken ik wel, maar misschien heeft niet iedereen even veel baat bij dat soort ascese (zelfonthouding). Ik vind het bijvoorbeeld ook niet echt verkeerd dat je ook al voor je huwelijksnacht aanbreekt enigszins vertrouwt bent met de processen van je eigen lijf.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: zelfbevrediging

Berichtdoor schelpje3 » 09 mar 2011 22:18

Mortlach schreef:
Marnix schreef:En is het echt onmogelijk? Ik heb mensen gesproken die het zeggen vol te houden. Het is in het begin een strijd maar op een gegeven moment heb je geleerd je op andere zaken te richten. Of is dat een utopie en kan je niet zonder masturbatie.


Natuurlijk kun je wel zonder, en dat is inderdaad best een bijzondere ervaring die ik mezelf een keer als experiment heb laten ondergaan. Na een tijdje geeft het best rust eigenlijk, dat herken ik wel, maar misschien heeft niet iedereen even veel baat bij dat soort ascese (zelfonthouding). Ik vind het bijvoorbeeld ook niet echt verkeerd dat je ook al voor je huwelijksnacht aanbreekt enigszins vertrouwt bent met de processen van je eigen lijf.

Dus jij wacht tot de huwelijksnacht regenboog-smile
Goed zo !

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: zelfbevrediging

Berichtdoor Mortlach » 09 mar 2011 22:52

schelpje3 schreef:Dus jij wacht tot de huwelijksnacht regenboog-smile
Goed zo !


Nou ja, ik persoonlijk niet per sé, maar ik weet voor welk publiek ik schrijf... :-oo
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Anne 80

Re: zelfbevrediging

Berichtdoor Anne 80 » 10 mar 2011 13:16

meribel schreef:
Mortlach schreef:
meribel schreef:zelf heb ik daar ook nooit voorlichting over gehad, persoonlijk vind ik dat voor meisjes ook niet nodig, voor jongens is dat anders mijn inziens. ( verder denk ik dat je moeder ook gelijk heeft betreft haar opmerking ) ,


Waarom zou het voor meisjes niet nodig zijn? De huisartsen hebben het al druk genoeg tegenwoordig om ook nog eens al hun vrouwelijke patiënten orgasmes te bezorgen.



...ehh dit ontgaat me volledig??


Ahum... ik heb me hier voor mijn huwelijk echt nooit mee bezig gehouden. Zelfs nooit aan gedacht...
En ik ben een gewone gezonde vrouw hoor :mrgreen:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: zelfbevrediging

Berichtdoor schelpje3 » 10 mar 2011 13:23

Mortlach schreef:
schelpje3 schreef:Dus jij wacht tot de huwelijksnacht regenboog-smile
Goed zo !


Nou ja, ik persoonlijk niet per sé, maar ik weet voor welk publiek ik schrijf... :-oo

Wauw, maar misschien vergis je je enigszins ? :wink:
Ik weet het nog zo net niet.
De geest is wel gewllig, maar het vlees zo zwak.

martien
Kapitein
Kapitein
Berichten: 964
Lid geworden op: 19 okt 2007 00:29

Re: zelfbevrediging

Berichtdoor martien » 10 mar 2011 13:55

Anne 80 schreef:Ahum... ik heb me hier voor mijn huwelijk echt nooit mee bezig gehouden. Zelfs nooit aan gedacht...
En ik ben een gewone gezonde vrouw hoor :mrgreen:

Sommige medici zouden daar aan kunnen twijfelen. "Zelfs nooit aan gedacht"?

nette
Sergeant
Sergeant
Berichten: 413
Lid geworden op: 21 feb 2011 14:22

Re: zelfbevrediging

Berichtdoor nette » 10 mar 2011 15:35

Anne 80 schreef:
Ahum... ik heb me hier voor mijn huwelijk echt nooit mee bezig gehouden. Zelfs nooit aan gedacht...
En ik ben een gewone gezonde vrouw hoor :mrgreen:


mijn moeder blijkbaar ook, ik zelf heb er nu wel eens aangedacht, zoals je merkt :wink: en ik ben nog niet getrouwd
maar ik voel eigenlijk beter als ik er niet aan denk eerlijk gezegd
ik ben een vrouw, maar als ik in een boek seks soms uitgebreid gedataileerd besproken word dan raak best opgewonden, op een niet fijne manier dan, of als ik soms dingen hoor
ik heb een keer per ongeluk een filmpje gezien, die ik snel verwijderd heb toen. maar ik rilde ervan, ik vond het beslist niet leuk. maar dat komt misschien ook omdat er in de media tegenwoordig op een aparte manier over gesproken word, en seks meer als een product word gezien, en daar walg ik van.

ik voel me eigenlijk beter als ik er niet aan denk, en dacht daarom dat het verkeerd was.

maar dat de dokter het aanrade vind ik wel heel apart. ontspannen kan je ook op zat andere manieren

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: zelfbevrediging

Berichtdoor schelpje3 » 10 mar 2011 15:41

nette schreef:
Anne 80 schreef:
Ahum... ik heb me hier voor mijn huwelijk echt nooit mee bezig gehouden. Zelfs nooit aan gedacht...
En ik ben een gewone gezonde vrouw hoor :mrgreen:


mijn moeder blijkbaar ook, ik zelf heb er nu wel eens aangedacht, zoals je merkt :wink: en ik ben nog niet getrouwd
maar ik voel eigenlijk beter als ik er niet aan denk eerlijk gezegd
ik ben een vrouw, maar als ik in een boek seks soms uitgebreid gedataileerd besproken word dan raak best opgewonden, op een niet fijne manier dan, of als ik soms dingen hoor
ik heb een keer per ongeluk een filmpje gezien, die ik snel verwijderd heb toen. maar ik rilde ervan, ik vond het beslist niet leuk. maar dat komt misschien ook omdat er in de media tegenwoordig op een aparte manier over gesproken word, en seks meer als een product word gezien, en daar walg ik van.

ik voel me eigenlijk beter als ik er niet aan denk, en dacht daarom dat het verkeerd was.

maar dat de dokter het aanrade vind ik wel heel apart. ontspannen kan je ook op zat andere manieren

Hoe het precies bij een man gaat weet ik niet, maar bij vrouwen zijn de hormonen nogal eens de boosdoener voor teVEEL en te WEINIG gevoelens hieromtrent.
Ogenschijnlijk onzichtbare processen zorgen er voor dat je er mee bezig bent, of juist niet.
Ik zie ook wel eens wat "per ongeluk", het is wel heel moeilijk om alles te ontlopen. Zet het reclameblok maar aan, savonds wat later, en je bent verbaasd hoe men het soms nodig vind om een deo of aftershave aan te prijzen :shock:
Denk maar aan het echtpaar Beckham ( hebben het geld ook zo nodig :-oo ) een echtpaar dat al 3 kinderen heeft, 4e op komst, al een tijd getrouwd en dan deze walgelijke reclame. Ik weet niet eens welk merk produkt ze aanprijzen. Herinner me alleen een scene met openslaande liftdeuren. Tijd om te zappen dan

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: zelfbevrediging

Berichtdoor Galateia » 10 mar 2011 15:44

Maar ondertussen weet je wel alles over het echtpaar Beckham :roll:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6330
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: zelfbevrediging

Berichtdoor ajl » 10 mar 2011 15:50

Geen flauw idee over welke reclame je het hebt.

Maarre, on topic @ Nette, Zo raar is het toch niet dat je deze gevoelens hebt? Het lijkt mij eerder gezond dan abnormaal. Ik zou mij er niet zo druk over maken en het standpunt als 'je er niet aan denkt dan is het er ook niet',lijkt mij niet van deze tijd. Ik vind het normaler dat mensen opwindingsgevoelens hebben dan op dit vlak helemaal niets. Het lijkt mij dat je je dan in je huwelijksnacht echt totaal in de diepte stort.

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: zelfbevrediging

Berichtdoor Galateia » 10 mar 2011 15:54

Nou, inderdaad Nette, zo raar vind ik het helemaal niet. Je bent toch ook gewoon een vrouw, een wezen met seksuele verlangens en behoeften. Niks raars aan. Ik ben het helemaal met ajl eens!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: zelfbevrediging

Berichtdoor schelpje3 » 10 mar 2011 15:55

Galateia schreef:Maar ondertussen weet je wel alles over het echtpaar Beckham :roll:

Alles :?:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten