de "tekenen" van het ware geloof

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor schaapje » 13 feb 2011 10:23

@ Horeb, jij schreef......ik zal één ding vertellen, God zal steeds weer opnieuw de zonde(n)
van Zijn kinderen voor ogen stellen ook al weten ze dat ze persoonlijk door Christus borgwerk
zijn voldaan.

Daar mee zeg je dat wat Jezus Christus voor ons en voor God en in opdracht van God
geen volmaakt werk was?
Hiermee beweer je dat God een leugenaar is?

Jes.43:25
Ik, Ik ben het, die overtredingen UITDELG om Mijnentwil en Ik gedenk uw zonden niet.

Hebr.8;12
Want Ik zal genadig zijn over hun ongerechtigheden, en hun zonden zal ik niet meer GEDENKEN.

Hebr.10:17
en hun zonden en ongerechtigheden zal Ik niet meer GEDENKEN.

God is niet zoals wij mensen als Hij onze zonden vergeeft dan is het een volkomen
vergeven. Kan je je een beetje voorstellen hoe het was om Zijn Zoon te zien lijden
aan het kruis en dan zeg jij ondanks dat "borgwerk" God nog steeds onze zonden
voor ogen stelt.

Volgens mij snap je niets van het evangelie.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor discipel2011 » 13 feb 2011 19:47

Horeb, wie is volgens jou de ketter in je reactie, want anders mail ik dit door als laster op dit forum..

Faramir

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor Faramir » 13 feb 2011 19:59

discipel2011 schreef:Horeb, wie is volgens jou de ketter in je reactie, want anders mail ik dit door als laster op dit forum..

Dat is een spreekwoord. Een die hier prima opgaat volgens mij.

Ik weet niet of Herob specifiek jou bedoeld, dat zou maar zo kunnen. Ik zie je in ieder geval wel als een ketter (of als heiden, daarover ben ik nog niet echt uit).

Van Dale:
ket·ter de; m,v -s gelovige die afwijkt vd heersende leer

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor discipel2011 » 13 feb 2011 21:50

Ik wijk in ieder geval af van jouw leer en als ik dan als ' ketter" wordt betiteld dan heb je vanuit jouw visie gelijk, en dan ben ik blij dat ik om Jezus' wil gescholden wordt en belogen...

Faramir

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor Faramir » 13 feb 2011 21:53

discipel2011 schreef:Ik wijk in ieder geval af van jouw leer en als ik dan als ' ketter" wordt betiteld dan heb je vanuit jouw visie gelijk, en dan ben ik blij dat ik om Jezus' wil gescholden wordt en belogen...

Ik heb geen eigen leer. Dus van 'mijn leer' kan geen sprake zijn. Vanuit de visie die ik aanhang ben jij idd en ketter/heiden. Dat dat zo door mij (en misschien ook anderen) benoemd wordt heeft te maken met wat jij gezaaid hebt. Wat oogst wat je zaait. Reflecteer dus maar eens op de reacties die je uitspuugt over dit forum.

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor discipel2011 » 14 feb 2011 10:06

Die met tranen zaaien, zullen met gejuich maaien, " hun" schoven..

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor Optimatus » 14 feb 2011 15:41

discipel2011 schreef:Ik wijk in ieder geval af van jouw leer en als ik dan als ' ketter" wordt betiteld dan heb je vanuit jouw visie gelijk, en dan ben ik blij dat ik om Jezus' wil gescholden wordt en belogen...


Wat jij doet, is het doelloos rondslingeren van Schriftteksten, ongeacht of deze op dat moment terzake doen of niet. Het is eigenlijk een soort Schriftschennis. Los daarvan, wellicht moet jij eens nadenken of jij het gevraagde respect voor de Twaalf Artikelen des Geloofs en de drie Formulieren van Enigheid kunt ophoesten.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor schaapje » 14 feb 2011 16:25

Optimatus schreef:
discipel2011 schreef:Ik wijk in ieder geval af van jouw leer en als ik dan als ' ketter" wordt betiteld dan heb je vanuit jouw visie gelijk, en dan ben ik blij dat ik om Jezus' wil gescholden wordt en belogen...


Wat jij doet, is het doelloos rondslingeren van Schriftteksten, ongeacht of deze op dat moment terzake doen of niet. Het is eigenlijk een soort Schriftschennis. Los daarvan, wellicht moet jij eens nadenken of jij het gevraagde respect voor de Twaalf Artikelen des Geloofs en de drie Formulieren van Enigheid kunt ophoesten.



@Discipel

1 Petr. 4:15

Laat dus niemand uwer moeten lijden als moordenaar, of dief, of boosdoener
of als een BEMOEIAL.

Apart hé tussen deze vreselijke zonden staat het woordje BEMOEIAL
Dat is toch wat je voortdurend doet je bemoeien met anderen.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Horeb
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 06 dec 2010 19:09

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor Horeb » 14 feb 2011 17:45

schaapje schreef:@ Horeb, jij schreef......ik zal één ding vertellen, God zal steeds weer opnieuw de zonde(n)
van Zijn kinderen voor ogen stellen ook al weten ze dat ze persoonlijk door Christus borgwerk
zijn voldaan.

Daar mee zeg je dat wat Jezus Christus voor ons en voor God en in opdracht van God
geen volmaakt werk was?
Hiermee beweer je dat God een leugenaar is?

Jes.43:25
Ik, Ik ben het, die overtredingen UITDELG om Mijnentwil en Ik gedenk uw zonden niet.

Hebr.8;12
Want Ik zal genadig zijn over hun ongerechtigheden, en hun zonden zal ik niet meer GEDENKEN.

Hebr.10:17
en hun zonden en ongerechtigheden zal Ik niet meer GEDENKEN.

God is niet zoals wij mensen als Hij onze zonden vergeeft dan is het een volkomen
vergeven. Kan je je een beetje voorstellen hoe het was om Zijn Zoon te zien lijden
aan het kruis en dan zeg jij ondanks dat "borgwerk" God nog steeds onze zonden
voor ogen stelt.

Volgens mij snap je niets van het evangelie.

ja,en dat is dus wat ik niet bedoel. ik heb gezegd dat Gods kinderen nooit groter worden als zondaren. ook Paulus werd na bekering weer door God bepaald bij zijn ellendigheid. "Ik ellendig mens enz"

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor discipel2011 » 14 feb 2011 19:26

@ Horeb
a,en dat is dus wat ik niet bedoel. ik heb gezegd dat Gods kinderen nooit groter worden als zondaren. ook Paulus werd na bekering weer door God bepaald bij zijn ellendigheid. "Ik ellendig mens enz"

Maar daar bleef hij niet bij steken, want na Romeinen 7, ja zelfs in hoofdstuk 7, roemt hij in Christus en daarna roemt hij de Geest, waardoor wij meer dan overwinnaars zijn door Christus... dus erfgenamen, levende hoop in Christus, rijk in Hem..
ondanks de oude mens met zijn verleidingen en zonden, die echter iedere dag meer en meer afsterft door de dagelijkse vernieuwing van de Heilige Geest...

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor schaapje » 14 feb 2011 21:04

Horeb schreef:
schaapje schreef:@ Horeb, jij schreef......ik zal één ding vertellen, God zal steeds weer opnieuw de zonde(n)
van Zijn kinderen voor ogen stellen ook al weten ze dat ze persoonlijk door Christus borgwerk
zijn voldaan.

Daar mee zeg je dat wat Jezus Christus voor ons en voor God en in opdracht van God
geen volmaakt werk was?
Hiermee beweer je dat God een leugenaar is?

Jes.43:25
Ik, Ik ben het, die overtredingen UITDELG om Mijnentwil en Ik gedenk uw zonden niet.

Hebr.8;12
Want Ik zal genadig zijn over hun ongerechtigheden, en hun zonden zal ik niet meer GEDENKEN.

Hebr.10:17
en hun zonden en ongerechtigheden zal Ik niet meer GEDENKEN.

God is niet zoals wij mensen als Hij onze zonden vergeeft dan is het een volkomen
vergeven. Kan je je een beetje voorstellen hoe het was om Zijn Zoon te zien lijden
aan het kruis en dan zeg jij ondanks dat "borgwerk" God nog steeds onze zonden
voor ogen stelt.

Volgens mij snap je niets van het evangelie.

ja,en dat is dus wat ik niet bedoel. ik heb gezegd dat Gods kinderen nooit groter worden als zondaren. ook Paulus werd na bekering weer door God bepaald bij zijn ellendigheid. "Ik ellendig mens enz"


Sorry Horeb,..ik vind dat je nu een beetje draait, Paulus werd bepaald met
eigen zonden en onkunde, zoals jij Horeb en zoals ik.

En dat heb je niet bedoelt, jij zei dat God onze zonden steeds opnieuw zal gedenken.
Ik heb je door bijbelteksten uit willen leggen dat dat niet zo is.

Zondaren zullen wij altijd wel blijven, alhoewel in wat voor een mate is dat,
kan natuurlijk niet in jouw hart kijken, Ik zelf ben mij van grove zonden niet
bewust, als je begrijp wat ik bedoel, eigenlijk heb ik het over de werken van
het vlees. Als wij wandelen naar de Geest zijn wij vrij van het oordeel van God.

Ik zou graag willen dat je Rom.8 eens ging lezen, het heeft mij de ogen zo geopend
Tis geen opdracht natuurlijk maar een vraag, :D

groet
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor schaapje » 14 feb 2011 21:06

discipel2011 schreef:@ Horeb
a,en dat is dus wat ik niet bedoel. ik heb gezegd dat Gods kinderen nooit groter worden als zondaren. ook Paulus werd na bekering weer door God bepaald bij zijn ellendigheid. "Ik ellendig mens enz"

Maar daar bleef hij niet bij steken, want na Romeinen 7, ja zelfs in hoofdstuk 7, roemt hij in Christus en daarna roemt hij de Geest, waardoor wij meer dan overwinnaars zijn door Christus... dus erfgenamen, levende hoop in Christus, rijk in Hem..
ondanks de oude mens met zijn verleidingen en zonden, die echter iedere dag meer en meer afsterft door de dagelijkse vernieuwing van de Heilige Geest...


Nou discipel dit vind ik nou eens een goeie posting..past precies waar het over gaat.

Voooooral zo door gaan :D

groet
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Horeb
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 06 dec 2010 19:09

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor Horeb » 15 feb 2011 16:54

schaapje schreef:Sorry Horeb,..ik vind dat je nu een beetje draait, Paulus werd bepaald met
eigen zonden en onkunde, zoals jij Horeb en zoals ik.

En dat heb je niet bedoelt, jij zei dat God onze zonden steeds opnieuw zal gedenken.
Ik heb je door bijbelteksten uit willen leggen dat dat niet zo is.

dat is beslist niet waar.ik heb dat wel degelijk bedoeld en je schuif me wat in de schoenen nu wat ik niet gezegd heb. :( je hoeft mij ook geen draaier te noemen,lees eerst goed wat ik geschreven heb.
schaapje schreef:Zondaren zullen wij altijd wel blijven, alhoewel in wat voor een mate is dat,
kan natuurlijk niet in jouw hart kijken, Ik zelf ben mij van grove zonden niet
bewust, als je begrijp wat ik bedoel, eigenlijk heb ik het over de werken van
het vlees. Als wij wandelen naar de Geest zijn wij vrij van het oordeel van God.

dat is bij mij niet anders. ik ben gelukkig geen moordenaar,dief of zo. ik hoop wel dat je begrijpt dat jij en ik daardoor geen haar beter zijn als een moordenaar of dief.
Als jij door God wordt aangewezen........ga je verstaan dat je een moordenaar bent,zonder dat je ooit iemand vermoordde.....waarom?
omdat je een hater van God en je naaste bent van nature.ook na ontvangen genade kom je daar niet bovenuit hoor. een oprecht christen blijft treuren,hongeren en dorsten naar Zijn gerechtigheid. het is echt niet zo dat je Jezus aanneemt en dan vervolgens er een totale streep door je zonderekening gaat. dat is natuurlijk wel zo,maar je kunt het zelf niet waarnemen. of ken jij de vuile bron van je wanbedrijven niet?....ben je nog zo "schoon" voor God in eigen oog?
schaapje schreef:Ik zou graag willen dat je Rom.8 eens ging lezen, het heeft mij de ogen zo geopend
Tis geen opdracht natuurlijk maar een vraag, :D

groet

ik ken romeinen 8 natuurlijk. welk deel of welke verzen wil je dan bespreken.....en daarmee aantonen dat ik het verkeerd zie?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor schelpje3 » 15 feb 2011 17:34

De schriftgeleerden vroegen aan de Heere Jezus: ben ik blind ? Daarmee gaven ze hun onkunde weer wat betreft hun zieleheil. Als de Heere ons laat zien wie wij zijn, gaat die blindheid pas weg. En niet andersom !

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor discipel2011 » 15 feb 2011 17:49

Oud en nieuw, we hebben het met elkaar nog wel eens over 2010 en eerder, maar we leven actueel in 2011.
We hebben als christen nog wel de lasten van de oude mens, maar leven vanuit de nieuwe mens, Christus in ons...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 72 gasten