de "tekenen" van het ware geloof

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor schelpje3 » 15 feb 2011 17:51

discipel2011 schreef:Oud en nieuw, we hebben het met elkaar nog wel eens over 2010 en eerder, maar we leven actueel in 2011.
We hebben als christen nog wel de lasten van de oude mens, maar leven vanuit de nieuwe mens, Christus in ons...

Dat geldt niet voor iedereen !
En wat bedoel je met 2010 en 2011 ?? #-o

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor schaapje » 15 feb 2011 18:03

schelpje3 schreef:De schriftgeleerden vroegen aan de Heere Jezus: ben ik blind ? Daarmee gaven ze hun onkunde weer wat betreft hun zieleheil. Als de Heere ons laat zien wie wij zijn, gaat die blindheid pas weg. En niet andersom !


Dat heb je goed schelpje, de schriftgeleerden waren dan ook TEGEN Jezus,

En de Here Jezus zei in Mat.15:7 Huichelaars, terecht heeft Jesaja over u geprofeteerd

zeggende: 8 Dit volk eert Mij met lippen, maar hun hart is verre van Mij.

9 Tevergeefs eren zij Mij, omdat zij leringen leren, die geboden van mensen zijn.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor schaapje » 15 feb 2011 18:25

@Horeb,
Ik zal één ding vertellen, God zal steeds weer opnieuw de zonden van Zijn kinderen
voor ogen stellen ook al weten de dat de persoonlijk door Christus borgwerk zijn voldaan.
dit is door jou geschreven.


Ik denk en geloof dat je het niet zo bedoelt hebt, maar het geeft wel aan hoe jij God ziet.
Mag ik een vergelijking maken die natuurlijk niet helemaal opgaat?

Jij bent vader, stel één van je kinderen heeft iets ergs gedaan, je praat het uit en vergeeft
je kind, ga je het daarna dan nog steeds over hebben en het er iedere keer weer inwrijven?

Maar andersom kan het ook je hebt je kind vergeven, daarna zie het kind gebukt gaan
onder een groot schuldgevoel het lijdt er zelf onder, hoe zou dat voor je zijn als vader.

En dan zijn wij maar aardse ouders met een beperkte liefde, hoeveel groter en volmaakter
is de liefde van God.

Je gaat regelmatig aan het avondmaal dan eet je het brood, dat is Zijn lichaam gegeven
voor ons, we drinken van de wijn dat is het bloed gegeven voor ons.

We zijn zoveel meer voor God door Zijn Zoon Jezus Christus, we hebben een nieuw
leven ontvangen, en als ons hart ons oordeelt Hij is zoveel meer in ons.

Ef.2:19 Zo zijt gij geen vreemdelingen en bijwoners meer, maar medeburgers der
heiligen en huisgenoten Gods.

Wel zal die andere mens die natuurlijke mens ons vaak in de weg staan, maar die
nieuwe Geestelijk mens zal groeien meer en meer naar Hem toe.

En over zonden gesproken, denk dat ik er vele meer heb gedaan in mijn oude
goddeloze leven dan je ooit kan bedenken.

groetjes
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Horeb
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 06 dec 2010 19:09

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor Horeb » 15 feb 2011 18:45

schaapje schreef:@Horeb,
Ik zal één ding vertellen, God zal steeds weer opnieuw de zonden van Zijn kinderen
voor ogen stellen ook al weten de dat de persoonlijk door Christus borgwerk zijn voldaan.
dit is door jou geschreven.


Ik denk en geloof dat je het niet zo bedoelt hebt, maar het geeft wel aan hoe jij God ziet.
Mag ik een vergelijking maken die natuurlijk niet helemaal opgaat?

Jij bent vader, stel één van je kinderen heeft iets ergs gedaan, je praat het uit en vergeeft
je kind, ga je het daarna dan nog steeds over hebben en het er iedere keer weer inwrijven?

Maar andersom kan het ook je hebt je kind vergeven, daarna zie het kind gebukt gaan
onder een groot schuldgevoel het lijdt er zelf onder, hoe zou dat voor je zijn als vader.

En dan zijn wij maar aardse ouders met een beperkte liefde, hoeveel groter en volmaakter
is de liefde van God.

Je gaat regelmatig aan het avondmaal dan eet je het brood, dat is Zijn lichaam gegeven
voor ons, we drinken van de wijn dat is het bloed gegeven voor ons.

We zijn zoveel meer voor God door Zijn Zoon Jezus Christus, we hebben een nieuw
leven ontvangen, en als ons hart ons oordeelt Hij is zoveel meer in ons.

Ef.2:19 Zo zijt gij geen vreemdelingen en bijwoners meer, maar medeburgers der
heiligen en huisgenoten Gods.

Wel zal die andere mens die natuurlijke mens ons vaak in de weg staan, maar die
nieuwe Geestelijk mens zal groeien meer en meer naar Hem toe.

En over zonden gesproken, denk dat ik er vele meer heb gedaan in mijn oude
goddeloze leven dan je ooit kan bedenken.

groetjes

laten we het hier dan maar bij houden. hoewel ik begrijp wat je bedoelt, en het met je eens bent, is er toch steeds een verschillende benadering van zaken tussen ons.
deze hele discussie is op gang gekomen omdat je mij aansprak op wat ik schreef van de merktekenen. je vond het geen teken van wedergeboorte als God ons bij aanvang onze dadelijke schuld laat zien en doet beleven. toch is dat het wel degelijk. dat is namelijk het eerste begin van ons bewustworden van onze totale geestelijke ellendestaat. het moment waarop ik inzie dat ik ziek ben, geestelijk ziek wel te verstaan.

natuurlijk is God een liefdevolle en barmhartige God. maar ook een rechtvaardige en oordelende God.......en dat blijkt voor ons moeilijker te begrijpen.
Als we God leren kennen.......leren we Hem kennen in al zijn deugden. dus als een verterend vuur vanwege onze zonden, maar ook als een liefdevolle Vader in Christus zoenoffer.
als één van de twee ontbreekt.............is de weg niet recht. en dat is wat ik brengen wil en moet.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor schaapje » 15 feb 2011 20:06

Horeb schreef:
schaapje schreef:@Horeb,
Ik zal één ding vertellen, God zal steeds weer opnieuw de zonden van Zijn kinderen
voor ogen stellen ook al weten de dat de persoonlijk door Christus borgwerk zijn voldaan.
dit is door jou geschreven.


Ik denk en geloof dat je het niet zo bedoelt hebt, maar het geeft wel aan hoe jij God ziet.
Mag ik een vergelijking maken die natuurlijk niet helemaal opgaat?

Jij bent vader, stel één van je kinderen heeft iets ergs gedaan, je praat het uit en vergeeft
je kind, ga je het daarna dan nog steeds over hebben en het er iedere keer weer inwrijven?

Maar andersom kan het ook je hebt je kind vergeven, daarna zie het kind gebukt gaan
onder een groot schuldgevoel het lijdt er zelf onder, hoe zou dat voor je zijn als vader.

En dan zijn wij maar aardse ouders met een beperkte liefde, hoeveel groter en volmaakter
is de liefde van God.

Je gaat regelmatig aan het avondmaal dan eet je het brood, dat is Zijn lichaam gegeven
voor ons, we drinken van de wijn dat is het bloed gegeven voor ons.

We zijn zoveel meer voor God door Zijn Zoon Jezus Christus, we hebben een nieuw
leven ontvangen, en als ons hart ons oordeelt Hij is zoveel meer in ons.

Ef.2:19 Zo zijt gij geen vreemdelingen en bijwoners meer, maar medeburgers der
heiligen en huisgenoten Gods.

Wel zal die andere mens die natuurlijke mens ons vaak in de weg staan, maar die
nieuwe Geestelijk mens zal groeien meer en meer naar Hem toe.

En over zonden gesproken, denk dat ik er vele meer heb gedaan in mijn oude
goddeloze leven dan je ooit kan bedenken.

groetjes

laten we het hier dan maar bij houden. hoewel ik begrijp wat je bedoelt, en het met je eens bent, is er toch steeds een verschillende benadering van zaken tussen ons.
deze hele discussie is op gang gekomen omdat je mij aansprak op wat ik schreef van de merktekenen. je vond het geen teken van wedergeboorte als God ons bij aanvang onze dadelijke schuld laat zien en doet beleven. toch is dat het wel degelijk. dat is namelijk het eerste begin van ons bewustworden van onze totale geestelijke ellendestaat. het moment waarop ik inzie dat ik ziek ben, geestelijk ziek wel te verstaan.

natuurlijk is God een liefdevolle en barmhartige God. maar ook een rechtvaardige en oordelende God.......en dat blijkt voor ons moeilijker te begrijpen.
Als we God leren kennen.......leren we Hem kennen in al zijn deugden. dus als een verterend vuur vanwege onze zonden, maar ook als een liefdevolle Vader in Christus zoenoffer.
als één van de twee ontbreekt.............is de weg niet recht. en dat is wat ik brengen wil en moet.



Oke Horeb,

Maar je zegt steeds verschillende dingen hierboven heb je over een teken van wedergeboorte
dan laat God inderdaad je zondige staat zien.

Maar jouw topic-titel was; Teken van het ware geloof.
Ik dacht direct aan de buitenwacht wat zouden ongelovigen willen
zien in Christenen, ik denk niet dat ze willen zien we gebukt gaan onder een zware
zondenlast.
Ik hoop dat je mijn gedachtengang een beetje kan volgen.

groetjes
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor schelpje3 » 15 feb 2011 20:18

schaapje schreef:
schelpje3 schreef:De schriftgeleerden vroegen aan de Heere Jezus: ben ik blind ? Daarmee gaven ze hun onkunde weer wat betreft hun zieleheil. Als de Heere ons laat zien wie wij zijn, gaat die blindheid pas weg. En niet andersom !


Dat heb je goed schelpje, de schriftgeleerden waren dan ook TEGEN Jezus,

En de Here Jezus zei in Mat.15:7 Huichelaars, terecht heeft Jesaja over u geprofeteerd

zeggende: 8 Dit volk eert Mij met lippen, maar hun hart is verre van Mij.

9 Tevergeefs eren zij Mij, omdat zij leringen leren, die geboden van mensen zijn.

Ik ben bang dat er mensen zijn die zijn zoals zij, maar dat van zichzelf niet weten :(

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor schaapje » 15 feb 2011 20:25

schelpje3 schreef:
schaapje schreef:
schelpje3 schreef:De schriftgeleerden vroegen aan de Heere Jezus: ben ik blind ? Daarmee gaven ze hun onkunde weer wat betreft hun zieleheil. Als de Heere ons laat zien wie wij zijn, gaat die blindheid pas weg. En niet andersom !


Dat heb je goed schelpje, de schriftgeleerden waren dan ook TEGEN Jezus,

En de Here Jezus zei in Mat.15:7 Huichelaars, terecht heeft Jesaja over u geprofeteerd

zeggende: 8 Dit volk eert Mij met lippen, maar hun hart is verre van Mij.

9 Tevergeefs eren zij Mij, omdat zij leringen leren, die geboden van mensen zijn.

Ik ben bang dat er mensen zijn die zijn zoals zij, maar dat van zichzelf niet weten :(


Ik weet niet wie jij op het oog hebt.
Maar ik weet dat er vele zijn die leringen leren, die geboden van mensen zijn.
En niet van het Woord van God wat Jezus toch zelf was.
Die zelfs het Woord niet meer geloven.
Maar de Here Jezus heeft het voorzegt; zal ik nog geloof vinden als ik wederkom.

groetjes
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor schelpje3 » 15 feb 2011 22:09

schelpje3 schreef:
schaapje schreef:
schelpje3 schreef:De schriftgeleerden vroegen aan de Heere Jezus: ben ik blind ? Daarmee gaven ze hun onkunde weer wat betreft hun zieleheil. Als de Heere ons laat zien wie wij zijn, gaat die blindheid pas weg. En niet andersom !


Dat heb je goed schelpje, de schriftgeleerden waren dan ook TEGEN Jezus,

En de Here Jezus zei in Mat.15:7 Huichelaars, terecht heeft Jesaja over u geprofeteerd

zeggende: 8 Dit volk eert Mij met lippen, maar hun hart is verre van Mij.

9 Tevergeefs eren zij Mij, omdat zij leringen leren, die geboden van mensen zijn.

Ik ben bang dat er mensen zijn die zijn zoals zij, maar dat van zichzelf niet weten :(


Ik weet niet wie jij op het oog hebt.
Maar ik weet dat er vele zijn die leringen leren, die geboden van mensen zijn.
En niet van het Woord van God wat Jezus toch zelf was.
Die zelfs het Woord niet meer geloven.
Maar de Here Jezus heeft het voorzegt; zal ik nog geloof vinden als ik wederkom.

groetjes[/quote]

Als je hier zo leest, denk je: o er is genoeg geloof, hoe kan de Heere Jezus dat dan zeggen ?
Daarom, onderzoek jezelf nauw, hoor ik bij diegenen die denken het ware geloof te hebben, maar zichzelf bedriegen ?

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor schaapje » 15 feb 2011 22:23

Hallo schelpje,

Bedoel je mij?

Ik geloof in God de Vader de Zoon en de Heilige Geest.
En ik geloof dat de Here Jezus de straf heeft ondergaan die
mij, omdat ik een zondaar ben, toekwam.
Door dat geloof, een gave van God en door de Heilige Geest,
ook een gave van God, ben ik nu een kind van God.
Dat IS het ware geloof.

Groetjes
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor discipel2011 » 16 feb 2011 06:01

Psalm 32

1
Welzalig hij, wiens zonden zijn vergeven,
Die van de straf voor eeuwig is ontheven,
Wiens wanbedrijf , waardoor hij was bevlekt,
Voor 't heilig oog des Heeren is bedekt.
Welzalig is de mens, wien 't mag gebeuren,
Dat God naar recht hem niet wil schuldig keuren,
En die in 't vroom en ongeveinsd gemoed;
Geen snood bedrog maar blank' oprechtheid voedt.

De tekenen van een waargeloof, is God vertrouwen in wat Hij doet en zegt en daar niet aan gaan " prutsen"

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor schelpje3 » 16 feb 2011 12:25

schaapje schreef:Hallo schelpje,

Bedoel je mij?

Ik geloof in God de Vader de Zoon en de Heilige Geest.
En ik geloof dat de Here Jezus de straf heeft ondergaan die
mij, omdat ik een zondaar ben, toekwam.
Door dat geloof, een gave van God en door de Heilige Geest,
ook een gave van God, ben ik nu een kind van God.
Dat IS het ware geloof.

Groetjes

De verkeerden voelen zich altijd aangesproken :wink: Nee hoor, maar er zijn mensen die steken het zo in hun zak en halen het er uit, zonder enige vorm van strijd, ongeloof, twijfel etc.
Ik vraag alleen: onderzoek jezelf nauw, niet 1 keer, maar keer op keer.
Je bedroeft wellicht ongemerkt de Heere, soms heb je het niet meteen in de gaten. De zonde laat zich niet altijd zo makkelijk zien. De satan kent je zwakke plek, dus zal je influisteren dat het allemaal zo erg niet is wat je deed, zei of zag en hoorde !
DAT bedoelde ik.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor schaapje » 16 feb 2011 13:06

schelpje3 schreef:
schaapje schreef:Hallo schelpje,

Bedoel je mij?

Ik geloof in God de Vader de Zoon en de Heilige Geest.
En ik geloof dat de Here Jezus de straf heeft ondergaan die
mij, omdat ik een zondaar ben, toekwam.
Door dat geloof, een gave van God en door de Heilige Geest,
ook een gave van God, ben ik nu een kind van God.
Dat IS het ware geloof.

Groetjes

De verkeerden voelen zich altijd aangesproken :wink: Nee hoor, maar er zijn mensen die steken het zo in hun zak en halen het er uit, zonder enige vorm van strijd, ongeloof, twijfel etc.
Ik vraag alleen: onderzoek jezelf nauw, niet 1 keer, maar keer op keer.
Je bedroeft wellicht ongemerkt de Heere, soms heb je het niet meteen in de gaten. De zonde laat zich niet altijd zo makkelijk zien. De satan kent je zwakke plek, dus zal je influisteren dat het allemaal zo erg niet is wat je deed, zei of zag en hoorde !
DAT bedoelde ik.



Ik begrijp jou redenatie niet schelpje, als ik een rots vast geloof heb in wat Jezus heeft
gedaan voor mij, dan kan ik Hem onmogelijk bedroeven lijkt mij.
En er is geen enkel ongeloof in mij.

Ik moet mezelf onderzoeken zeg jij, meid dat doe ik elke dag, elke dag zie ik in wat
voor genade ik mag leven voor Zijn aangezicht.

Ik zou niet in de gaten hebben wat voor zonde ik bega? het is bij mij de Heilige Geest
die mij overtuigt van zonde.

Ik zou de satan niet zo,n grote plaats in je leven geven, jij staat hem toe je aan het
twijfelen te brengen, dat is wat de Here God bedroeft

Geloof wat je bent en wie je bent in Jezus Christus.

Groetjes
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Riska

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor Riska » 16 feb 2011 13:17

Schaapje schreef:Ik zou de satan niet zo,n grote plaats in je leven geven, jij staat hem toe je aan het
twijfelen te brengen, dat is wat de Here God bedroeft

Geloof wat je bent en wie je bent in Jezus Christus.

Amen! zegt mijn ziel daarop!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23571
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor Marnix » 16 feb 2011 14:47

Horeb schreef:in diverse andere topics wordt momenteel gesproken over wanneer we Gods kind zijn en wanneer niet. blijkbaar zullen we dat ergens aan moeten "meten". de parameters zijn echter op zijn zachts gezegd wel heel divers onder de verschillende forummers.
ik zelf ben van mening dat alleen Gods woord ons duidelijk kan maken of we een kind van Hem mogen zijn of dat we nog voor eigen rekening leven. ik accepteer zelf dan ook uitsluitend bijbelse kenmerken om langs mijn leven te leggen ter beproeving.
andere geschriften kunnen dus nooit meer als een hulp zijn in dit zelfonderzoek.
doen we nog wel aan zelfonderzoek?, of hebben we eenmaal bepaald dat we Gods kind zijn en blijft dat nu zo?....ik heb bij velen wel die indruk namelijk. Twijfel of ongeloof is niet gewenst in ons leven,maar geeft wel iets aan hoe we bezig zijn met onze staat.
het komt erg nauw tenslotte, en mensen die zichzelf hebben "bekeerd" zijn erger als een ongelovige, omdat ze niet langer gevoelen bekering nodig te hebben.
de praktijk leert dat dezulke nooit meer, of hoogst zelden nog tot inkeer komen, omdat ze genoeg hebben aan hun eigen vrome leven en geen borg nodig hebben voor hun schuld. ze hebben tenslotte geen schuld....die heeft Christus toch betaald?
vaak zijn deze mensen ook tegen de onderhouding van de wet.

graag wil ik in dit topic wat meningen horen van jullie, en dan gericht op de "kenmerken" waarvan jullie vinden dat een christen niet buiten kan. kenmerken die de bijbel aangeeft als nodig, en die je ook bij jezelf kunt vinden als vrucht van je geloof in Hem.


- Vrucht van de Geest, zoals uitgewerkt in Galaten 5.
- Geloven en ook doen (de Bijbel is heel helder, geloof zonder werken is door.... een ware gelovige zal dus ook werken (en dan kan je eenvoudig denken aan allerlei vormen van naastenliefde, dienen, helpen))
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor schelpje3 » 16 feb 2011 15:00

schaapje schreef:
schelpje3 schreef:
schaapje schreef:Hallo schelpje,

Bedoel je mij?

Ik geloof in God de Vader de Zoon en de Heilige Geest.
En ik geloof dat de Here Jezus de straf heeft ondergaan die
mij, omdat ik een zondaar ben, toekwam.
Door dat geloof, een gave van God en door de Heilige Geest,
ook een gave van God, ben ik nu een kind van God.
Dat IS het ware geloof.

Groetjes

De verkeerden voelen zich altijd aangesproken :wink: Nee hoor, maar er zijn mensen die steken het zo in hun zak en halen het er uit, zonder enige vorm van strijd, ongeloof, twijfel etc.
Ik vraag alleen: onderzoek jezelf nauw, niet 1 keer, maar keer op keer.
Je bedroeft wellicht ongemerkt de Heere, soms heb je het niet meteen in de gaten. De zonde laat zich niet altijd zo makkelijk zien. De satan kent je zwakke plek, dus zal je influisteren dat het allemaal zo erg niet is wat je deed, zei of zag en hoorde !
DAT bedoelde ik.



Ik begrijp jou redenatie niet schelpje, als ik een rots vast geloof heb in wat Jezus heeft
gedaan voor mij, dan kan ik Hem onmogelijk bedroeven lijkt mij.
En er is geen enkel ongeloof in mij.

Ik moet mezelf onderzoeken zeg jij, meid dat doe ik elke dag, elke dag zie ik in wat
voor genade ik mag leven voor Zijn aangezicht.

Ik zou niet in de gaten hebben wat voor zonde ik bega? het is bij mij de Heilige Geest
die mij overtuigt van zonde.

Ik zou de satan niet zo,n grote plaats in je leven geven, jij staat hem toe je aan het
twijfelen te brengen, dat is wat de Here God bedroeft

Geloof wat je bent en wie je bent in Jezus Christus.

Groetjes

Dat is omgekeerde wereld schaapje. Als je een gerust leven leidt, laat je de satan toe. Hij sust je in slaap. Of denk jij dat jij met rust gelaten wordt door hem ? Paar weken geleden nog een preek gehoord over Job. De Heere liet toe !!! dat de satan hem sloeg. Het gebeurde dus onder de toelating Gods. En wat deed Job ? Schikte hij zich maar omdat het niet anders kon ? Nee, hij schreef de Heere niets ongepasts toe.
Als wij bekeerd zijn, is de satan des te harder bezig om je van God af te trekken, soms merk je dat heel goed, soms helemaal niet. Dat is juist het gemene.
Dus ik geef die plaats niet in mijn leven, hij pakt het als we niet uitkijken !
Wel eens gehoord van de wapenuitrusting Gods ? Waar zou je die anders voor nodig hebben denk je ?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 39 gasten