de "tekenen" van het ware geloof

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Wullimpie
Moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: 13 aug 2005 13:29
Locatie: Goeree Overflakkee
Contacteer:

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor Wullimpie » 11 feb 2011 19:50

Maar wat zijn nou volgens jullie de tekenen/vrucht van een bekering.
Dat is namelijk wat de topic opener vroeg!!!
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Horeb
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 06 dec 2010 19:09

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor Horeb » 12 feb 2011 10:57

Wullimpie schreef:Maar wat zijn nou volgens jullie de tekenen/vrucht van een bekering.
Dat is namelijk wat de topic opener vroeg!!!

dan ik zelf maar.............. :roll:

Smytegeldt zegt in één van zijn preken;
"Als een zondaar aan zijn zondige bestaan wordt ontdekt door God, dan worden eerstelijk zijn boezemzonden hem tot last"
de Psalmdichter spreekt daar ook van
"Ik zie mijn zonden steeds voor ogen zweven, Ik heb tegen U o Heer,zwaar en menigmaal misdreven"

je zou dus kunnen zeggen dat het ontwaken van een dode zondaar begint met de eigen zonde kennis voor God.

dat is nou een teken.........

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor schaapje » 12 feb 2011 11:06

Horeb schreef:
Wullimpie schreef:Maar wat zijn nou volgens jullie de tekenen/vrucht van een bekering.
Dat is namelijk wat de topic opener vroeg!!!

dan ik zelf maar.............. :roll:

Smytegeldt zegt in één van zijn preken;
"Als een zondaar aan zijn zondige bestaan wordt ontdekt door God, dan worden eerstelijk zijn boezemzonden hem tot last"
de Psalmdichter spreekt daar ook van
"Ik zie mijn zonden steeds voor ogen zweven, Ik heb tegen U o Heer,zwaar en menigmaal misdreven"

je zou dus kunnen zeggen dat het ontwaken van een dode zondaar begint met de eigen zonde kennis voor God.

dat is nou een teken.........


Beste Horeb nu zeg je iets wat anderen vinden en ervaren, maar je hebt de topic geopend
met persoonlijke vragen hoe wij dat zien.
Maak het eens persoonlijk :)

Ik kan het zien van je zondige staat niet zien als tekenen van het ware geloof
dat is het toch niet alleen?
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Horeb
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 06 dec 2010 19:09

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor Horeb » 12 feb 2011 13:22

schaapje schreef:
Horeb schreef:
Wullimpie schreef:Maar wat zijn nou volgens jullie de tekenen/vrucht van een bekering.
Dat is namelijk wat de topic opener vroeg!!!

dan ik zelf maar.............. :roll:

Smytegeldt zegt in één van zijn preken;
"Als een zondaar aan zijn zondige bestaan wordt ontdekt door God, dan worden eerstelijk zijn boezemzonden hem tot last"
de Psalmdichter spreekt daar ook van
"Ik zie mijn zonden steeds voor ogen zweven, Ik heb tegen U o Heer,zwaar en menigmaal misdreven"

je zou dus kunnen zeggen dat het ontwaken van een dode zondaar begint met de eigen zonde kennis voor God.

dat is nou een teken.........


Beste Horeb nu zeg je iets wat anderen vinden en ervaren, maar je hebt de topic geopend
met persoonlijke vragen hoe wij dat zien.
Maak het eens persoonlijk :)

Ik kan het zien van je zondige staat niet zien als tekenen van het ware geloof
dat is het toch niet alleen?


zeg ik dat het dat alleen is?.....ik zeg......dat is het ook
ik noem één (merk) teken van het waar christelijk geloof. eeuwen lang voor ons hebben zeer godvrezende voorouders geloofd in God. ook voorgangers en predikanten hebben geschreven tot ieders zaligheid. lees die boeken en er zal een wereld voor je open gaan.
"ik heb genoeg aan de bijbel".........zeg je steeds. nee,dat heb je niet. ik merk steeds dat je erg onwetend bent op veel gebieden m.b.t. geloof en godsdienst.
onwetendheid is het begin van dwaling. zo kan het gebeuren dat je in één topic 100% omdraait met je mening.

hoe ik mezelf zie heb ik pas wat van beschreven. dan krijg ik van jou een reactie in de trend van......."oohhh wat zielig voor je dat je nog steeds geen perfecte christen bent" :(
wel Schaapje......ik zal je één ding vertellen. God zal steeds weer opnieuw de zonde(n)van Zijn kinderen voor ogen stellen. en ook al weten ze dat ze persoonlijk door Christus borgwerk zijn voldaan.....ze blijven Hem smarten.
daar groei je nooit meer bovenuit!. en anders wordt je als de Farizeër in de tempel.........

geef mij die tollenaars gestalte maar

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor schaapje » 12 feb 2011 14:05

@ Horeb...je klinkt weer erg "vriendelijk"

Maar als jij wil blijven hangen in het Jezus "nadoen" en steeds weer zal ondervinden
dat de VRUCHT van de Geest niet zal vinden in je natuurlijke mens, dan ga je daar
toch mee door.

Mij heb je nooit horen zeggen dat ik geen zonden doe, verre van dat, maar daarom
mag ik steeds vergeving vragen voor mijn eigenwijsheid en ontvang ik die ook
enkel uit genade.

Maar ik mag ook merken dat ik vanuit die nieuwe mens mag leven en erkennen
mag dat IK het niet kan, maar de Geest in mij mij aanspoort om te gehoorzamen.
Dat is wat Paulus bedoelt in Rom.8 .. die de gezindheid van de Geest hebben.

Nogmaals in Christus is de eis der wet der zonde en des doods veroordeeld
veroordeeld aan het kruis in Zijn vlees, dat was voor onze natuurlijke mens.

Zo is er dan geen veroordeling voor hun die IN Christus zijn.
Betekent dat dat we nooit meer iets fout doen..nooit meer zondigen?
Nee...maar het is wel de bedoeling dat we Geestlijk groeien in dat NIEUWE leven.

De vrucht van de Geest is liefde
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor schelpje3 » 12 feb 2011 14:58

Horeb schreef:
Wullimpie schreef:Maar wat zijn nou volgens jullie de tekenen/vrucht van een bekering.
Dat is namelijk wat de topic opener vroeg!!!

dan ik zelf maar.............. :roll:

Smytegeldt zegt in één van zijn preken;
"Als een zondaar aan zijn zondige bestaan wordt ontdekt door God, dan worden eerstelijk zijn boezemzonden hem tot last"
de Psalmdichter spreekt daar ook van
"Ik zie mijn zonden steeds voor ogen zweven, Ik heb tegen U o Heer,zwaar en menigmaal misdreven"

je zou dus kunnen zeggen dat het ontwaken van een dode zondaar begint met de eigen zonde kennis voor God.

dat is nou een teken.........

Ik ben bang dat de oudvaders nauwelijks nog gelezen worden. :( Velen snappen ws niet eens wie jij bedoelt ?
Terwijl als je een GOED boek leest, er zoveel duidelijk kan worden voor je.
Ik kom nu al zo lang in de kerk, maar hoor nog steeds nieuwe dingen !

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor Optimatus » 12 feb 2011 15:31

Ik ben van plan de Stede Gods van Augustinus de komende tijd te gaan lezen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Horeb
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 06 dec 2010 19:09

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor Horeb » 12 feb 2011 16:45

Optimatus schreef:Ik ben van plan de Stede Gods van Augustinus de komende tijd te gaan lezen.

ik wens je daarbij veel wijsheid en leesplezier toe. ik hoop ook dat je mag ervaren dat God nog persoonlijk een woord tot je spreken wil door Zijn knecht die reeds eeuwen juicht voor Gods troon.

ik heb zelf Flavius Josephus nog niet uit. verder lees ik steeds stukken uit "de viervoudige staat" van Thomas Boston.
maar dat is erg off-topic :oops:

Horeb
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 06 dec 2010 19:09

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor Horeb » 12 feb 2011 16:51

schaapje schreef:@ Horeb...je klinkt weer erg "vriendelijk"


De vrucht van de Geest is liefde

het was nodig even minder vriendelijk tegen je te zijn :wink: zoals je weet bedoel ik het niet persoonlijk.

een vrucht van de geest is liefde, niet de vrucht. verder moet jij mij eens uitleggen waarom Petrus Jezus verloochende.......waarom Thomas niet geloofde........waarom Jacob zijn broer bedroog.......waarom Elia het niet meer wist?

die konden toch ook "gewoon" weten dat God er altijd voor hen was?

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor schaapje » 12 feb 2011 17:23

Horeb schreef:
schaapje schreef:@ Horeb...je klinkt weer erg "vriendelijk"


De vrucht van de Geest is liefde

het was nodig even minder vriendelijk tegen je te zijn :wink: zoals je weet bedoel ik het niet persoonlijk.

een vrucht van de geest is liefde, niet de vrucht. verder moet jij mij eens uitleggen waarom Petrus Jezus verloochende.......waarom Thomas niet geloofde........waarom Jacob zijn broer bedroog.......waarom Elia het niet meer wist?

die konden toch ook "gewoon" weten dat God er altijd voor hen was?


Ik begrijp niet waarom jij het nodig vind om even onvriendelijk te zijn, tenzij je vindt
dat ik je natuurlijke mens heb aangesproken,... maar die is toch gekruisigd, je zegt
zelf dat er niets goed in je woont.

De vrucht van de Geest is liefde, wat er achter komt is een opsomming wat die
liefde inhoudt, als je er één van weg zou laten blijft er van die liefde niet veel over.
Ook staat er in Kor.13 een mooi stuk wat liefde is.
Je kan alle wijsheid bezitten, alle gaven, alles geloven alles weten...
maar heb je die liefde niet....ik ware niets. Je kent dat stuk waarschijnlijk wel.

Wat je vraagt over Petrus, Jacubus, Thomas en Elia geeft mij juist moed om
te zien dat zij die zo dichtbij waren ook de fout in konden gaan.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor discipel2011 » 12 feb 2011 17:25

Het teken van het ware geloof is: Jezus Christus belijden als Heere en Koning, De Heilige Geest erkennen en laten heersen in je hart, en God de Vader liefhebben als je ABBA en uiteraard Zijn Woord omhelzen in het geloof!

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor schaapje » 12 feb 2011 17:45

discipel2011 schreef:Het teken van het ware geloof is: Jezus Christus belijden als Heere en Koning, De Heilige Geest erkennen en laten heersen in je hart, en God de Vader liefhebben als je ABBA en uiteraard Zijn Woord omhelzen in het geloof!


Kenmerkend voor jou discipel dat je vergeet, om achter God lief te hebben met heel
je hart, heel je ziel en heel je verstand...te vermelden....en je naaste als jezelf.
Want daaraan hangt alle geboden.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor discipel2011 » 12 feb 2011 17:53

schaapje schreef:
discipel2011 schreef:Het teken van het ware geloof is: Jezus Christus belijden als Heere en Koning, De Heilige Geest erkennen en laten heersen in je hart, en God de Vader liefhebben als je ABBA en uiteraard Zijn Woord omhelzen in het geloof!


Kenmerkend voor jou discipel dat je vergeet, om achter God lief te hebben met heel
je hart, heel je ziel en heel je verstand...te vermelden....en je naaste als jezelf.
Want daaraan hangt alle geboden.

Die God liefheeft, heeft ook lief degenen, die uit Hem geboren zijn en vervolgens ook je vijanden om Christus' wil.
Mijn naasten zijn Jezus Christus en Zijn Familie anno 2011.
Dus niet iedereen is mijn(onze) naaste, zoals veelal ten onrechte wordt uitgedragen..

Horeb
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 06 dec 2010 19:09

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor Horeb » 12 feb 2011 19:08

discipel2011 schreef:
schaapje schreef:
discipel2011 schreef:Het teken van het ware geloof is: Jezus Christus belijden als Heere en Koning, De Heilige Geest erkennen en laten heersen in je hart, en God de Vader liefhebben als je ABBA en uiteraard Zijn Woord omhelzen in het geloof!


Kenmerkend voor jou discipel dat je vergeet, om achter God lief te hebben met heel
je hart, heel je ziel en heel je verstand...te vermelden....en je naaste als jezelf.
Want daaraan hangt alle geboden.

Die God liefheeft, heeft ook lief degenen, die uit Hem geboren zijn en vervolgens ook je vijanden om Christus' wil.
Mijn naasten zijn Jezus Christus en Zijn Familie anno 2011.
Dus niet iedereen is mijn(onze) naaste, zoals veelal ten onrechte wordt uitgedragen..

ik heb jou in een ander topic volledig bijbels aangetoond wie je naaste is. de Heere Jezus zegt het zelf,en Discipel zal daar niet onderuit kunnen.
iedere ketter heeft zijn letter, maar ik hoop toch dat jij je aanpast aan de schrift.

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor discipel2011 » 13 feb 2011 08:54

Horeb wie is degene, die jij omschrijft als " ketter" ?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten