Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor JeeWee » 25 dec 2010 17:37

Helaas heb ik het iets te vaak meegemaakt in mijn omgeving dat ouders hun kind de deur wezen omdat ze een homorelatie aangingen. En met dat deurwijzen, werd door het kind vaak ook ook afscheid men van de kerk.

Geen liefdevolle benadering, maar een keihard 'je-bent-mijn-zoon-niet-meer'.
En dan verschool men zich vaak ook nog achter de wil van God...

Gelukkig zijn er ook andere voorbeelden van ouders die eerlijk en liefdevol zeggen hoe zij denken dat God over hen spreekt. En dan maar niet door blijven drammen. Het is gezegd. En de rest met je met God uitpraten in je gebed.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor schelpje3 » 25 dec 2010 17:54

JeeWee schreef:Helaas heb ik het iets te vaak meegemaakt in mijn omgeving dat ouders hun kind de deur wezen omdat ze een homorelatie aangingen. En met dat deurwijzen, werd door het kind vaak ook ook afscheid men van de kerk.

Geen liefdevolle benadering, maar een keihard 'je-bent-mijn-zoon-niet-meer'.
En dan verschool men zich vaak ook nog achter de wil van God...

Gelukkig zijn er ook andere voorbeelden van ouders die eerlijk en liefdevol zeggen hoe zij denken dat God over hen spreekt. En dan maar niet door blijven drammen. Het is gezegd. En de rest met je met God uitpraten in je gebed.

Wat noem jij vaak ? Als ik jou iedere keer zo lees, heb je maar behoorlijk vaak slechte ervaringen met veel christenen. Ze haten homo's, de ouders wijzen allemaal hun kind de deur. Hoe bedoel je: eenzijdig beeld ?
Dan vraag ik me af, welke christenen ken jij dan ? Toch die christenen die het alleen in naam zijn ??

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor haring » 25 dec 2010 18:06

Horeb schreef:1. Gen 3,14
Toen zeide de HEERE God tot die slang: Dewijl gij dit gedaan hebt, zo zijt gij vervloekt boven al het vee, en boven al het gedierte des velds! Op uw buik zult gij gaan, en stof zult gij eten, al de dagen uws levens.

2. Gen 3,17
En tot Adam zeide Hij: Dewijl gij geluisterd hebt naar de stem uwer vrouw, en van dien boom gegeten, waarvan Ik u gebood, zeggende: Gij zult daarvan niet eten; zo zij het aardrijk om uwentwil vervloekt; en met smart zult gij daarvan eten al de dagen uws levens.


in genesis 3 geeft God aan dat de vloek van de slang boven de andere dieren is vervloekt. dus alle dieren delen ook in de vloek. in vers 17 wordt duidelijk dat het gekomen is door de val van de mensen


Dat is geen bewijs. Het boek pinkeltje is geen bewijs voor dat pinkeltje heeft bestaan. Wij van wc eend raden wc eend aan, een cirkelredenering dus.
*onderschrift verwijderd door moderator*

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor schelpje3 » 25 dec 2010 18:13

haring schreef:
Horeb schreef:1. Gen 3,14
Toen zeide de HEERE God tot die slang: Dewijl gij dit gedaan hebt, zo zijt gij vervloekt boven al het vee, en boven al het gedierte des velds! Op uw buik zult gij gaan, en stof zult gij eten, al de dagen uws levens.

2. Gen 3,17
En tot Adam zeide Hij: Dewijl gij geluisterd hebt naar de stem uwer vrouw, en van dien boom gegeten, waarvan Ik u gebood, zeggende: Gij zult daarvan niet eten; zo zij het aardrijk om uwentwil vervloekt; en met smart zult gij daarvan eten al de dagen uws levens.


in genesis 3 geeft God aan dat de vloek van de slang boven de andere dieren is vervloekt. dus alle dieren delen ook in de vloek. in vers 17 wordt duidelijk dat het gekomen is door de val van de mensen


Dat is geen bewijs. Het boek pinkeltje is geen bewijs voor dat pinkeltje heeft bestaan. Wij van wc eend raden wc eend aan, een cirkelredenering dus.

Jean D had rijke fantasie :D De Bijbel is een geinspireerd boek !
Moeilijk als je niet in de zondeval gelooft.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor JeeWee » 25 dec 2010 21:52

schelpje3 schreef:Wat noem jij vaak ? Als ik jou iedere keer zo lees, heb je maar behoorlijk vaak slechte ervaringen met veel christenen. Ze haten homo's, de ouders wijzen allemaal hun kind de deur. Hoe bedoel je: eenzijdig beeld ?
Dan vraag ik me af, welke christenen ken jij dan ? Toch die christenen die het alleen in naam zijn ??

Probeer nou een keer te stoppen met je aannames.
Omdat je kennelijk niet los komt van het plaatsen in hokjes, even voor de duidelijkheid: ik voel mij als refo thuis in een refokerk. Juist ja: alleen psalmen, oude berijming, Statenvertaling en de helft hoedjes. Je hebt immers je ijkpunten nodig, toch Schelpje? :wink:
Ik heb het nooit over 'ze'. En DE christen bestaat niet en ken ik ook niet.
Juist op het refo-erf kom ik de felheid veel minder tegen bij oprechte kinderen van God, maar bij de grote groep die zegt 'dat je zomaar niet bekeerd bent'.
Ik realiseer me dat het heel link is om te generaliseren en dat probeer ik te voorkomen.
Ik word dan ook een beetje boos als je me in de schoenen schuift dat ik zou zeggen dat 'ouders allemaal hun kind deur wijzen'.
Dat is gelukkig niet zo.
Maar het zou NOOIT zo mogen zijn, zeker niet bij christenen.

Ik heb een ouderpaar gesproken dat hier tot op de dag van vandaag spijt van heeft als haren op hun hoofd: hun kind is overleden aan aids.

De liefde overwint en nooit de felheid. De wet slaat dood maar de Geest maakt levend.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor schelpje3 » 27 dec 2010 11:06

Die ijkpunten zijn niet van mij en door mij verzonnen !

Bepaalde zaken gaan nu eenmaal niet samen. Wie het verstaat verstaat het.
Ik lees toch echt dat jij zegt dat je het TE VAAK heb meegemaakt, dus dat zal dan geen 2 keer zijn.
En ik ken ook ouders, jij vast ook wel, die hun kinderen om een geheel andere reden de deur (moeten) wijzen, soms op aanraden van een deskundige.
Ik bedoel dan even drugs, maar je hebt nu eenmaal altijd ouders die hun kind als een precies nagemaakte kloon van henzelf wensen.
Dus ook die kerk, liefst nog met een vrouw/man uit die richting, vooral voor de buitenwereld, netjes levend.
Maar sommige lammetjes gaan dolen, andere weide bekijken, het gras lijkt groener toch ?
En och, je hebt ook nog een categorie ouders waarbij het lijkt of het hele gezin warm en gezellig is, maar kijk maar eens verder !
Binnenshuis gaat het heel anders er aan toe en wordt er een verbeten strijd gevoerd.
In de vragen van de vr.rubr, zien we regelmatig vragen voorbij komen, dat je denkt: hoe is het mogelijk :shock:
Vorige week nog, een stelletje dat om 9 uur thuis moet komen, er valt niet te praten met haar ouders.
Aan de buitenkant niks van te zien, maar dat stelletje zelf zal er heel anders over denken :wink:

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor JeeWee » 27 dec 2010 18:05

schelpje3 schreef:Die ijkpunten zijn niet van mij en door mij verzonnen !

Maar wel door o.a. jou geïnterpreteerd...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Horeb
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 06 dec 2010 19:09

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor Horeb » 27 dec 2010 18:46

haring schreef:
Horeb schreef:1. Gen 3,14
Toen zeide de HEERE God tot die slang: Dewijl gij dit gedaan hebt, zo zijt gij vervloekt boven al het vee, en boven al het gedierte des velds! Op uw buik zult gij gaan, en stof zult gij eten, al de dagen uws levens.

2. Gen 3,17
En tot Adam zeide Hij: Dewijl gij geluisterd hebt naar de stem uwer vrouw, en van dien boom gegeten, waarvan Ik u gebood, zeggende: Gij zult daarvan niet eten; zo zij het aardrijk om uwentwil vervloekt; en met smart zult gij daarvan eten al de dagen uws levens.


in genesis 3 geeft God aan dat de vloek van de slang boven de andere dieren is vervloekt. dus alle dieren delen ook in de vloek. in vers 17 wordt duidelijk dat het gekomen is door de val van de mensen


Dat is geen bewijs. Het boek pinkeltje is geen bewijs voor dat pinkeltje heeft bestaan. Wij van wc eend raden wc eend aan, een cirkelredenering dus.

tja.......als jij liever op je wetenschap vertrouwd.........ga je gang. zeg niet dat je niet gewaarschuwd bent!!!
voor mij houd de discussie op als je Gods woord als DE WAARHEID verwerpt. ik kan dan namelijk niet verder.............
en ik hoef dan ook niet verder...........
2 Tim 4;3 Want er zal een tijd zijn, wanneer zij de gezonde leer niet zullen verdragen; maar kittelachtig zijnde van gehoor, zullen zij zichzelven leraars opgaderen, naar hun eigen begeerlijkheden;
4 En zullen hun gehoor van de waarheid afwenden, en zullen zich keren tot fabelen.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor JeeWee » 27 dec 2010 22:20

Horeb schreef:voor mij houd de discussie op als je Gods woord als DE WAARHEID verwerpt. ik kan dan namelijk niet verder...

Beste Horeb, als jouw visie op Gods Woord de universele waarheid zou zijn, hadden we ook maar één kerk en niet zoveel splitsingen.
Kennelijk zijn er verschillende visies op dat ene Woord. Ook m.b.t. homoseksualiteit.

Ik neem toch niet aan dat je echt gelooft dat de hemel slechst VOL zal zijn met dat kleine groepje van mensen die net in dat ene refokerkje in Nederland zitten....
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor TheKeimpe » 28 dec 2010 19:16

Volgens mij was de reactie van Horeb niet aan jou, maar aan haring gericht. En dat maakt wel uit voor de interpretatie van zijn woorden...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor schelpje3 » 28 dec 2010 19:52

JeeWee schreef:
Horeb schreef:voor mij houd de discussie op als je Gods woord als DE WAARHEID verwerpt. ik kan dan namelijk niet verder...

Beste Horeb, als jouw visie op Gods Woord de universele waarheid zou zijn, hadden we ook maar één kerk en niet zoveel splitsingen.
Kennelijk zijn er verschillende visies op dat ene Woord. Ook m.b.t. homoseksualiteit.

Ik neem toch niet aan dat je echt gelooft dat de hemel slechst VOL zal zijn met dat kleine groepje van mensen die net in dat ene refokerkje in Nederland zitten....

Gek he, als ik aan jouw intenties twijfel :(
Je hebt je mond vol, maar je hart .... ?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor JeeWee » 28 dec 2010 21:56

schelpje3 schreef:Gek he, als ik aan jouw intenties twijfel :(
Je hebt je mond vol, maar je hart .... ?

Misschien is het wel aardig als je gewoon on topic blijft.
En in de tussentijd kun je wellicht als hemelpoortwachter solliciteren?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor schelpje3 » 28 dec 2010 22:18

Jij noemt jezelf reformatorisch :?: :?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor JeeWee » 28 dec 2010 23:09

On topic schelpje, on topic :idea:
Het gaat hier over de vraag waarom christenen zo fel zijn over homoseksualiteit. Niet over schelpje die fel is over mensen die zij niet in haar hokje kan plaatsen... :-({|=
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant
Berichten: 583
Lid geworden op: 15 jun 2010 10:38

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor Bastiaan30 » 29 dec 2010 07:11

JeeWee schreef:
Horeb schreef:voor mij houd de discussie op als je Gods woord als DE WAARHEID verwerpt. ik kan dan namelijk niet verder...

Beste Horeb, als jouw visie op Gods Woord de universele waarheid zou zijn, hadden we ook maar één kerk en niet zoveel splitsingen.
Kennelijk zijn er verschillende visies op dat ene Woord. Ook m.b.t. homoseksualiteit.

Ik neem toch niet aan dat je echt gelooft dat de hemel slechst VOL zal zijn met dat kleine groepje van mensen die net in dat ene refokerkje in Nederland zitten....


Misschien niet nee, maar denk je dat er wel praktiserende homo's zullen zijn ?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 46 gasten