Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marierose
Mineur
Mineur
Berichten: 177
Lid geworden op: 11 dec 2006 14:50
Contacteer:

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor marierose » 29 dec 2010 22:28

mijn neef die homo is heeft een vaste relatie en ze zijn een netjes stel mooie kleding, net kapsel, goede banen, zachtaardige mannen en gastvrij. Mijn neef heeft eens gezegd tegen refofamilie: u heeft een keus maar ik niet!!! Vaak zijn deze mannen zeer zachtaardig en lief ingesteld en lijken vaak hoogsensitief misschien dat daarom mensen "over ze heen lopen" omdat ze toch niets terug doen??? Zou dat de reden zijn... Ik ben blij met mijn huwelijk met mijn echtgenoot maar ik gun ook mijn neef en zijn partner een fijn leven samen want ik zie dat ze zeer gelukkig zijn en een lief stel zijn... :wink: :wink:

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor schaapje » 29 dec 2010 22:40

@marierose

Blijf maar van je neef houden, ik vind dat men ze nooit mag afwijzen.
Kunnen inderdaad hele lieve mensen zijn, maar dat is niet altijd zo.

Groet
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor JeeWee » 29 dec 2010 22:56

TheKeimpe schreef:@JeeWee: Het is wel de vraag of je uit het feit dat Jezus nooit ergens over sprak kunt concluderen of iets belangrijk is of niet.
Ik denk dat in de toenmalige Joodse cultuur homosexualiteit in de openbaarheid niet voorkwam, en dat er daarom niets over is gezegd.

Natuurlijk kwam het toen ook voor. Net als bij dieren toen en nu.
En toch vond God het kennelijk alleen belangrijk om de uitwassen van homoseksualiteit te benoemen, net is die van heteroseksualiteit. En terecht.
Maar nergens is iets over liefde en genegenheid?

En dan zo mega veel over mensen die het allemaal zo goed weten en hun hele godsdienst in regeltjes hebben gepast...

Een oproek aan alle lieve hetero's hier: probeer nou die homo's eens binnen boord te houden en te knuffelen met Gods Woord en beloften!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor Speedy » 30 dec 2010 00:05

JeeWee schreef:
TheKeimpe schreef:@JeeWee: Het is wel de vraag of je uit het feit dat Jezus nooit ergens over sprak kunt concluderen of iets belangrijk is of niet.
Ik denk dat in de toenmalige Joodse cultuur homosexualiteit in de openbaarheid niet voorkwam, en dat er daarom niets over is gezegd.

Natuurlijk kwam het toen ook voor. Net als bij dieren toen en nu.
En toch vond God het kennelijk alleen belangrijk om de uitwassen van homoseksualiteit te benoemen, net is die van heteroseksualiteit. En terecht.
Maar nergens is iets over liefde en genegenheid?

En dan zo mega veel over mensen die het allemaal zo goed weten en hun hele godsdienst in regeltjes hebben gepast...

Een oproek aan alle lieve hetero's hier: probeer nou die homo's eens binnen boord te houden en te knuffelen met Gods Woord en beloften!


En dan op grond van jouw argument het gewoon toestaan en verder moeten degenen die het afwijzen hun bek houden. Volgens mij doe jij nu precies hetzelfde je past alles in regeltjes om Gods woord met jouw bril te lezen en degenen die het zo niet lezen die schrijf je af.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor JeeWee » 30 dec 2010 08:43

Speedy schreef: En dan op grond van jouw argument het gewoon toestaan en verder moeten degenen die het afwijzen hun bek houden. Volgens mij doe jij nu precies hetzelfde je past alles in regeltjes om Gods woord met jouw bril te lezen en degenen die het zo niet lezen die schrijf je af.


Lees nou je woorden hierboven nog eens door en je ziet waarom ik juist een topic over FELHEID heb geopend...

Allereerst: JIJ staat niks toe, IK sta niks toe, maar GOD geeft ruimte. Of niet.
En niemand hoeft z'n 'bek' te houden.
Sowieso al omdat een 'bek' slechts bij dieren wordt aangetroffen.
En verder heb ik steeds aangeven dat het gewoon goed is dat ieder omgaat met de ruimte die hij/zij van God ontvangt: die het tot zonde is, is het tot zonde...

Je verwijt me dat ik alles in regeltjes pas om Gods woord met mijn bril te lezen en dat ik degenen die het zo niet lezen afschrijf.
Iedereen leest hier uit dezelfde Bijbel en kennelijk steeds met een andere bril. Daarom zijn er ook zoveel kerken en splitsingen van kerken.

En heb je ergens gelezen dat ik iemand afschrijf?
Dacht het niet.
Ik kn hooguit ingaan tegen het opleggen van een visie door anderen als de universele waarheid.

Hier worden hooguit homo's met een ongelofelijke felheid afgeschreven.
Men wil hen laten zijn die ze niet zijn.
Alsof refo's zeggen: komt, laat óns mensen maken naar óns beeld en gelijkenis...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor Speedy » 30 dec 2010 10:13

JeeWee schreef:
Speedy schreef: En dan op grond van jouw argument het gewoon toestaan en verder moeten degenen die het afwijzen hun bek houden. Volgens mij doe jij nu precies hetzelfde je past alles in regeltjes om Gods woord met jouw bril te lezen en degenen die het zo niet lezen die schrijf je af.


Lees nou je woorden hierboven nog eens door en je ziet waarom ik juist een topic over FELHEID heb geopend...

Allereerst: JIJ staat niks toe, IK sta niks toe, maar GOD geeft ruimte. Of niet.
En niemand hoeft z'n 'bek' te houden.
Sowieso al omdat een 'bek' slechts bij dieren wordt aangetroffen.
En verder heb ik steeds aangeven dat het gewoon goed is dat ieder omgaat met de ruimte die hij/zij van God ontvangt: die het tot zonde is, is het tot zonde...

Je verwijt me dat ik alles in regeltjes pas om Gods woord met mijn bril te lezen en dat ik degenen die het zo niet lezen afschrijf.
Iedereen leest hier uit dezelfde Bijbel en kennelijk steeds met een andere bril. Daarom zijn er ook zoveel kerken en splitsingen van kerken.

En heb je ergens gelezen dat ik iemand afschrijf?
Dacht het niet.
Ik kn hooguit ingaan tegen het opleggen van een visie door anderen als de universele waarheid.

Hier worden hooguit homo's met een ongelofelijke felheid afgeschreven.
Men wil hen laten zijn die ze niet zijn.
Alsof refo's zeggen: komt, laat óns mensen maken naar óns beeld en gelijkenis...


Bedankt voor het bevestigen van mijn reactie!
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor schaapje » 30 dec 2010 10:44

@speedy

Er staat ergens in de bijbel dat de Here Jezus zegt; wie een ander een dwaas noemt
in al een mensen moordenaar.

Voorzichtig :D
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor Speedy » 30 dec 2010 10:55

schaapje schreef:@speedy

Er staat ergens in de bijbel dat de Here Jezus zegt; wie een ander een dwaas noemt
in al een mensen moordenaar.

Voorzichtig :D


@schaapje: zeg ik ergens dat er iemand een dwaas is :wink:
(Al een heel tijdje is dit geen discussie meer en geen gesprek meer. Op een manier van 'pot verwijt ketel etc' worden elke keer de discussies gevoerd)
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor schaapje » 30 dec 2010 11:05

@speedy

Als je register vol is van dwazen zijn dat toch mensen :D
Niet zo flauw doen [-X
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor schelpje3 » 30 dec 2010 11:51

Speedy schreef:
schaapje schreef:@speedy

Er staat ergens in de bijbel dat de Here Jezus zegt; wie een ander een dwaas noemt
in al een mensen moordenaar.

Voorzichtig :D


@schaapje: zeg ik ergens dat er iemand een dwaas is :wink:
(Al een heel tijdje is dit geen discussie meer en geen gesprek meer. Op een manier van 'pot verwijt ketel etc' worden elke keer de discussies gevoerd)

Nou Speedy, ik word er een beetje moe van om steeds als homohater neergezet te worden hier, door een bepaald iemand.
Ik lees hier juist heel veel fijne reacties, van mensen die de zonde als zodanig veroordelen, omdat het nu eenmaal zo in de Bijbel staat, maar zeker niet DE MENSEN !
Maar ja, het is onbegonnen werk :(

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor JeeWee » 30 dec 2010 12:09

Maar ja, het is onbegonnen werk :(


Had geen idee dat het overtuigen van andersdenkenden de bedoeling van de discussies hier waren....
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor schelpje3 » 30 dec 2010 12:17

JeeWee schreef:
Maar ja, het is onbegonnen werk :(


Had geen idee dat het overtuigen van andersdenkenden de bedoeling van de discussies hier waren....

Je doet anders aardig je best :lol:

martien
Kapitein
Kapitein
Berichten: 964
Lid geworden op: 19 okt 2007 00:29

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor martien » 30 dec 2010 12:55

Vind je?

Ik zie JW telkens terugkeren naar het onderwerp van de openingspost, n.l de vraag naar de FELHEID.

Hij heeft wel een mening en die is t.a.v. homoseksualiteit niet afwijzend, om t zo te zeggen.

Echter de posts van jou en de meeste anderen in dit draadje zeggen dat homoseksualiteit en dan met name "de daad" een gruwel is in Gods ogen. Da's best een stevige uitspraak, die in verschillende varianten nog es herhaald wordt.

Dus je kan gerust stellen dat de afwijzende opstelling t.a.v. homo's hier in dit draadje uitgebreid en bij herhaling geventileerd wordt, ook in de zin van t overtuigen van de ander.

Er worden dus twee verschillende meningen geventileerd. Niet 1. En dat mag toch gewoon?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor JeeWee » 30 dec 2010 14:23

Ik zou best wel eens willen zien waar ik het recht op het hebben van een visie die homoseksulaiteit afwijst, bestrijdt of ontzeg. Integendeel. Ik respecteer dat en zal de laatste zijn die iemand dan van het tegendeel wil overtuigen.
Ik zeg alleen dat het niet mijn visie is. Dát wordt mij echter wel ontzegd. Op vele fronten en met een ongelofelijke felheid.

En die felheid, dáár gaat het over in dit topic.
Als ik aandraag dat ik bij Jezus nergens enige felheid hoor of lees over liefde tussen twee mannen, vrouwen, mensen, maar wel een onvoorstelbaar hard oordeel lees over wettisisme, farizeeërs enz, dan krijg ik daar geen reactie op.

Eén ding is nodig! Laten we elkaar daar meer in aanscherpen.
En dan zullen er verschillen in opvattingen blijven. Maar we kunnen elkaar ook daarin in liefde verdragen, omdat we elkaar herkennen in Jezus Christus.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

toppie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 254
Lid geworden op: 21 apr 2010 14:32

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor toppie » 30 dec 2010 14:33

Tja, het is nog altijd de TOON die de muziek maakt....!!!

Al staan de eerste tonen je van een muziekstuk al tegen, zul je de knop al snel uitdraaien.
Dan heb je niet eens geluisterd naar de tekst. (inhoud)
Wat daarmee niet wil zeggen dat je het dan wel/niet met de tekst mee eens bent!!!!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten