Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

Berichtdoor schelpje3 » 01 feb 2014 14:22

mealybug schreef:What's in a name?
Jij kan oerdegelijk getrouwd zijn in de kerk met 8 hantekeningen, maar fantaseren over de buurman, en je contractje is niets meer waard.
God ziet het hart aan, en dat is heel wat meer dan zo'n krabbeltje.

Eerst heb ik 25 jaar de achternaam van mijn vader, vervolgens heet ik mevrouw....achternaam van mijn echtgenoot en na enkele jaren heb ik wederom de achternaam van mijn vader en mag mijn man er achteraan hobbelen, echtgenote van...... mag je voor kiezen of je dit wilt vermelden op paspoort of rijbewijs.
Of je nu samenwoont of getrouwd bent, fantaseren over de buurman is altijd fout, want de beste man heeft een vrouw. Dus dan maakt het niet uit of ik alleenstaand ben of niet!
En vreemd toch dat jij overal zo'n zwart-witte mening over hebt en zelf nergens aan deelneemt.
Ook de nuances in alles verlies je (daardoor) uit het oog.
Ik blijf bij mijn man omdat ik zielsveel van hem houd en JA gezegd heb tegen hem, ver vóór de trouwdatum.

visje36

Re: Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

Berichtdoor visje36 » 01 feb 2014 14:54

Of je nu samenwoont of getrouwd bent, fantaseren over de buurman is altijd fout, want de beste man heeft een vrouw. Dus dan maakt het niet uit of ik alleenstaand ben of niet!

Fantaseren over een ander , dan zit er toch kans in dat je daar werkelijkheid van wilt maken, op den duur. En dan zit er toch iets fout in je huwelijk/relatie, als je verlangt naar iemand anders.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

Berichtdoor Boerin » 01 feb 2014 15:18

refo schreef:Wake up your brain cells.

Die uitspraken bevestigen slechts wat MB zegt en niet de handtekeningentheorie.

Allang gedaan, ze bevestigen niks. Een huwelijk gaat naar de knoppen als een over een ander gaat fantaseren, tenzij ie zich bekeert, maar daarom was het nog wel een huwelijk, een rotrelatie misschien, maar da's weer wat anders.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Cail
Verkenner
Verkenner
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 jan 2014 18:50
Locatie: Wilde Westen

Re: Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

Berichtdoor Cail » 01 feb 2014 15:51

mealybug schreef:Jij kan oerdegelijk getrouwd zijn in de kerk met 8 hantekeningen, maar fantaseren over de buurman, en je contractje is niets meer waard.
God ziet het hart aan, en dat is heel wat meer dan zo'n krabbeltje.

Dat snap ik als 'aankomend' christen dus weer niet.
Soms namelijk lees je in de bijbel behoorlijke tegenstrijdigheden met hoe wij nu als christenen leven.

Mealybug laten we er eens vanuit gaan dat wij fantasieën hebben over een vrijgezelle buurvrouw, collega of het kassameisje bij de buurtsuper.
Wat is daar bijbels gezien dan mis aan (of het fatsoenlijk is naar je vrouw/vriendin is natuurlijk weer wat anders)?
Bijbelse figuren als bijvoorbeeld Salomo hadden nogal wat bijvrouwen, had God daar problemen mee?
Ik heb dat nog niet in de bijbel kunnen vinden, maar als ik daar overheen heb gelezen hoor ik dat graag.

Op grond van oa bovenstaande veronderstel ik daarom dat veel (zedelijke) regeltjes die christenen heden ten dagen naar de letter trachten te volgen, waarschijnlijk meer met de toen heersende culturele gewoonten en opvattingen van doen hebben - dan met Gods wil.
Er zijn zoveel bijbelse regeltjes en voorschriften voor spijzen en goede zeden waar we nu niet meer de geringste aandacht voor hebben, waarom zijn we hier zo selectief in?
Vrouwen die ongesteld zijn bijvoorbeeld mogen tegenwoordig gewoon thuis verblijven en worden niet meer tijdelijk naar een tent in de tuin oid verbannen.
Misschien is dit bij christenen in warmere landen nog zo hoor, en hebben wij deze gewoonte maar laten schieten vanwege ons lekkere klimaat?
In ieder geval maakt zich hier niemand meer druk om, maar waarom om andere regeltjes/wetten dan weer wel?

Ik ben er daarom nog niet van overtuigd dat die handtekeningen op het gemeentehuis zo zwaar wegen voor God dat mijn vriendin en ik ons het plezier van een goed seksleven zouden moeten ontzeggen tot wij die handtekeningen daadwerkelijk hebben gezet.
Een reiziger drinkt alles, een toerist enkel koffie.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

Berichtdoor Boerin » 01 feb 2014 16:34

Cail schreef:Dat snap ik als 'aankomend' christen dus weer niet.
Soms namelijk lees je in de bijbel behoorlijke tegenstrijdigheden met hoe wij nu als christenen leven.

Mealybug laten we er eens vanuit gaan dat wij fantasieën hebben over een vrijgezelle buurvrouw, collega of het kassameisje bij de buurtsuper.
Wat is daar bijbels gezien dan mis aan (of het fatsoenlijk is naar je vrouw/vriendin is natuurlijk weer wat anders)?
Bijbelse figuren als bijvoorbeeld Salomo hadden nogal wat bijvrouwen, had God daar problemen mee?
Ik heb dat nog niet in de bijbel kunnen vinden, maar als ik daar overheen heb gelezen hoor ik dat graag.

Op grond van oa bovenstaande veronderstel ik daarom dat veel (zedelijke) regeltjes die christenen heden ten dagen naar de letter trachten te volgen, waarschijnlijk meer met de toen heersende culturele gewoonten en opvattingen van doen hebben - dan met Gods wil.
Er zijn zoveel bijbelse regeltjes en voorschriften voor spijzen en goede zeden waar we nu niet meer de geringste aandacht voor hebben, waarom zijn we hier zo selectief in?
Vrouwen die ongesteld zijn bijvoorbeeld mogen tegenwoordig gewoon thuis verblijven en worden niet meer tijdelijk naar een tent in de tuin oid verbannen.
Misschien is dit bij christenen in warmere landen nog zo hoor, en hebben wij deze gewoonte maar laten schieten vanwege ons lekkere klimaat?
In ieder geval maakt zich hier niemand meer druk om, maar waarom om andere regeltjes/wetten dan weer wel?

Ik ben er daarom nog niet van overtuigd dat die handtekeningen op het gemeentehuis zo zwaar wegen voor God dat mijn vriendin en ik ons het plezier van een goed seksleven zouden moeten ontzeggen tot wij die handtekeningen daadwerkelijk hebben gezet.

Dat van die maandelijkse onreinheid en spijswetten staat in het O.T. en komt niet terug in het N.T. In het O.T. mochten ze ook meerdere vrouwen hebben.
De apostelen hadden besloten dat de gelovigen uit de heidenen geen andere last opgelegd moest worden dan zich te onthouden van bloed, hoererij en het verstikte en hetgeen aan de afgoden geofferd is, dus geen spijswetten. (Hand. 15:19)
Mat 5:28
Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult niet echtbreken. 28 Maar Ik zeg u: Een ieder, die een vrouw aanziet om haar te begeren, heeft in zijn hart reeds echtbreuk met haar gepleegd.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

Berichtdoor Boerin » 03 feb 2014 10:39

-
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

visje36

Re: Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

Berichtdoor visje36 » 16 feb 2014 14:11

Even een vraag : ga je naar de hel als je samenwoont en al intiem met elkaar bent geweest. Nog geen trouw plannen hebt, maar gewoon blijft samen wonen zoals zoveel (christelijke) stellen in Nederland. En wat dan met al die stellen die al wel kinderen hebben en nog niet getrouwd zijn ? mag dat wel, of ook niet ? .

bashtian
Verkenner
Verkenner
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 feb 2014 21:45

Re: Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

Berichtdoor bashtian » 16 feb 2014 19:30

hebt geen gemeenschap voor het huwelijk is voor uw eigen bescherming.
Als u nagaat dat de meeste baby's ongepland op aarden komen,en vaak mensen niet bij elkaar blijven.
wilt u uw hele leven werken voor een vrouw die u niet wou?
bent u klaar voor de verantwoordelijkheid die een kind met zich meebrengt?
een kind opvoeden in een zware taak,neem alleen een kind als u iemand gevonden heeft waarbij u eeuwig trouw blijft.
"hebt dus geen gemeenschap voor u ook echt een kind wilt"

"de hell in dit geval is feit dat dat zij al op hun 17e een kind hebben van iemand die niet meer in hun leven is."
"de 2e hell in dit geval is uw helen leven betalen aan iemand waarmee u niet meer in bed ligt"

mohamed

Re: Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

Berichtdoor mohamed » 16 feb 2014 23:01

Als beide partijen het willen en er plezier aan beleven, laat hen het dan uitzoeken en in het reine krijgen met de Heere. Dat gezeur over seks, het is een levensbehoefte zoals eten, maak je liever druk over iets wat echt belangrijk is.

bashtian
Verkenner
Verkenner
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 feb 2014 21:45

Re: Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

Berichtdoor bashtian » 16 feb 2014 23:38

mohamed schreef:Als beide partijen het willen en er plezier aan beleven, laat hen het dan uitzoeken en in het reine krijgen met de Heere. Dat gezeur over seks, het is een levensbehoefte zoals eten, maak je liever druk over iets wat echt belangrijk is.


......ik wil me er ook niet mee bemoeien,maar wat moet u als u iemand ongepland zwanger maakt?.

"u heeft plezier met de seks en een week later krijg je te horen dat je voor de rest van je leven voor een kind moet zorgen wat dan?"
en stel nou dat u straat arm bent dan heeft u nog een veel groter probleem,of als de andere partij het niet weg wilt laten halen en u geen kind wilt."

"van mij mag u zoveel seks hebben als u wilt maar kom niet huilend naar mij toe als u een ongewild kind heeft, ik hoef immers niet u kind te voeden."
Laatst gewijzigd door bashtian op 16 feb 2014 23:50, 2 keer totaal gewijzigd.

mohamed

Re: Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

Berichtdoor mohamed » 16 feb 2014 23:45

mohamed schreef:Als beide partijen het willen en er plezier aan beleven, laat hen het dan uitzoeken en in het reine krijgen met de Heere. Dat gezeur over seks, het is een levensbehoefte zoals eten, maak je liever druk over iets wat echt belangrijk is.

bashtian schreef:......ik wil me er ook niet mee bemoeien,maar wat moet u als u iemand ongepland zwanger maakt?.

"u heeft plezier met de seks en een week later krijg je te horen dat je voor de rest van je leven voor een kind moet zorgen wat dan?"
en stel nou dat u straat arm bent dan heeft u nog een veel groter probleem,of als de andere partij het niet weg wilt laten halen en u geen kind wilt."

"van mij mag u zoveel seks hebben als u wilt maar kom niet huilend naar mij toe als u een ongewild kind heeft"

Nou doet u net alsof u nog nooit gehoord heeft van anticonceptie, maar komt u dan ook niet boos naar mij toe als u er wel over leest a.u.b.

bashtian
Verkenner
Verkenner
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 feb 2014 21:45

Re: Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

Berichtdoor bashtian » 16 feb 2014 23:57

"van mij mag u zoveel seks hebben als u wilt maar kom niet huilend naar mij toe als u een ongewild kind heeft"[/quote]
Nou doet u net alsof u nog nooit gehoord heeft van anticonceptie, maar komt u dan ook niet boos naar mij toe als u er wel over leest a.u.b.[/quote]

o daar heb ik zeker wel van gehoord,niet bij mij klagen als u condoom of pil niet werkt.
"Wat wilt u niet snappen aan ongewild zwanger?""
u heeft seks en u anticonceptie werkt niet dat heet ongewild.

nog veel erger is als u te horen krijgt u (vrouw) kunt niet zwanger worden,en u (vrouw) wordt het toch,tenzij het gewild was dan is het als een wonder van god.

mohamed

Re: Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

Berichtdoor mohamed » 17 feb 2014 00:13

We hebben het niet over ongewild zwanger worden, want ik wil graag een kindje. Werkelijk, u weet echt niet waar u het over heeft.

Bambi

Re: Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

Berichtdoor Bambi » 17 feb 2014 00:22

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 05:57, 1 keer totaal gewijzigd.

mohamed

Re: Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

Berichtdoor mohamed » 17 feb 2014 01:23

mohamed schreef:We hebben het niet over ongewild zwanger worden, want ik wil graag een kindje. Werkelijk, u weet echt niet waar u het over heeft.

Bambi schreef:'t Is wel een risico wat je neemt, want ook met anticonceptie kan een vrouw zwanger worden.
En als dat dan is met iemand waar je je leven niet mee wilt delen, dan zit je toch via het kind je hele leven aan haar vast en moet je toch je hele leven rekening houden met de háár wensen.
Leuk is dat dan hè, als je dan later de vrouw van je leven tegenkomt en jullie moeten dan steeds rekening houden met de wensen van de moeder van je kind?

Dat is dan de prijs die er voor betaald wordt, gelukkig al wat milder dan dat praat van dat je naar de hel gaat als je seks voor het huwelijk hebt gehad.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten