Ben ik (jij) behouden?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Ben ik (jij) behouden?

Berichtdoor Gerdien B. » 24 jul 2010 21:06

Hoezo "volbracht"?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Ben ik (jij) behouden?

Berichtdoor pannenkoek » 24 jul 2010 21:11

Gerdien B. schreef:Hoezo "volbracht"?


snap jij het nu niet of snap ik jou niet?

Het volbrachte werk van Jezus. is je dat niet duidelijk dan? Hij heeft het zelf uit geroepen. "Het is volbracht"
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Ben ik (jij) behouden?

Berichtdoor Optimatus » 24 jul 2010 21:24

Ik snap het wel.
Antoinette schrijft "volbracht". Waarom schrijft zij "volbracht" in plaats van volbracht? Immers, die aanhalingstekens tonen twijfel aan de mate van volbrachtheid.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Antoinette
Sergeant
Sergeant
Berichten: 445
Lid geworden op: 28 jun 2009 00:11
Contacteer:

Re: Ben ik (jij) behouden?

Berichtdoor Antoinette » 24 jul 2010 23:27

Gerdien B. schreef:Hoezo "volbracht"?


De strijd is gestreden, met de zonde is afgerekend voor eeuwig voor eenieder die dat gelooft!!
Voor een ieder die gelooft is het volbracht !!!
Die kunnen rusten in het volbrachte werk, iedereen die wil mag dat.
Je kunt er zelf niets meer aan af of toedoen.
Dat is ook niet nodig want de Heere Jezus was het "volmaakte offerlam"..
Wij kunnen God niet behagen.
Het enige wat wij kunnen is accepteren dat Jezus voor ons stierf, zodat de kloof tussen de Vader en ons is gedicht (voor wie gelooft)
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Ben ik (jij) behouden?

Berichtdoor Marnix » 25 jul 2010 22:04

Optimatus schreef:Ik snap het wel.
Antoinette schrijft "volbracht". Waarom schrijft zij "volbracht" in plaats van volbracht? Immers, die aanhalingstekens tonen twijfel aan de mate van volbrachtheid.


Heel goed... als er iemand haar snapt ben jij het wel ;)

Ik snap het ook... Antoinette gebruikt regelmatig aanhalingstekens op een niet helemaal taalkundige juiste wijze.... dus niet om iets te citeren, aan te halen, of om iets als non-feit neer te zetten.... maar meer om iets te benadrukken. Beetje verwarrend, maar als je het zo leest wordt het wel duidelijker.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Antoinette
Sergeant
Sergeant
Berichten: 445
Lid geworden op: 28 jun 2009 00:11
Contacteer:

Re: Ben ik (jij) behouden?

Berichtdoor Antoinette » 25 jul 2010 22:06

Marnix schreef:
Optimatus schreef:Ik snap het wel.
Antoinette schrijft "volbracht". Waarom schrijft zij "volbracht" in plaats van volbracht? Immers, die aanhalingstekens tonen twijfel aan de mate van volbrachtheid.


Heel goed... als er iemand haar snapt ben jij het wel ;)

Ik snap het ook... Antoinette gebruikt regelmatig aanhalingstekens op een niet helemaal taalkundige juiste wijze.... dus niet om iets te citeren, aan te halen, of om iets als non-feit neer te zetten.... maar meer om iets te benadrukken. Beetje verwarrend, maar als je het zo leest wordt het wel duidelijker.



Beetje verwarrend maar jullie begrijpen het wel, volgens mij is de boodschap duidelijk of niet?
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Ben ik (jij) behouden?

Berichtdoor Marnix » 25 jul 2010 22:31

Ik begrijp hem..... en heb het even toegelicht.

(misschien handig gezien de verwarring om aanhalingstekens te gebruiken zoals het bedoeld is in onze taal en het benadrukking, leggen van klemtonen etc. op een andere manier te dien, bijvoorbeeld door het cursief te zetten ofzo)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Ben ik (jij) behouden?

Berichtdoor kwebbel » 26 jul 2010 08:04

Mag je er van overtuigd zijn dat je later in de Hemel komt? Ik ben altijd opgevoed met de gedachte dat Eén het weet en dat je op aarde moet leven zoals Jezus het beschreven heeft. ( Er staan wel voorbeelden in de Bijbel over het toekomstig Koninkrijk Gods )
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Ben ik (jij) behouden?

Berichtdoor Jo'tje » 26 jul 2010 09:23

Joh. 3:16
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Ben ik (jij) behouden?

Berichtdoor Optimatus » 26 jul 2010 16:48

Ik vond dat nogal verwarrend, dat aanhalingstekengebruik.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Ben ik (jij) behouden?

Berichtdoor mw » 26 jul 2010 18:01

kwebbel schreef:Mag je er van overtuigd zijn dat je later in de Hemel komt? Ik ben altijd opgevoed met de gedachte dat Eén het weet en dat je op aarde moet leven zoals Jezus het beschreven heeft. ( Er staan wel voorbeelden in de Bijbel over het toekomstig Koninkrijk Gods )


Waarom zou je het niet mogen weten? God is geen God van onzekerheid, maar juist van zekerheid. Niet van: als je zus & zo doet dan misschien zou je weleens enige hoop hebben op...
Hiermee zeg ik niet dat iedereen zekerheid krijgt. Je hebt 1 zekerheid en dat is dat je er niet komt zolang je je niet bekeerd.
Één weet het in ieder geval;) en ja, Jezus heeft ons voorgeleefd. Maar daarmee houdt het niet op.

Ik mag zeker weten dat ik hierna bij Hem mag zijn. Soms wordt er gevraagd hoe ik dat zo zeker weet, maar dat vind ik lastig uit te leggen. Het is een gevoel, maar niet alleen een gevoel. Hetzelfde 'gevoel/zekerheid' als dat ik weet dat de aarde in 6 dagen is geschapen en ik weet dat God bestaat'. En dat gevoel is er ook wanneer het geloof in een dal zit. God heeft mij dit laten weten als antwoord op gebeden en dat antwoord staat muurvast. Dat ik het weet is niet bepaald een rustgrond. Het geeft alleen maar meer drang om te leven zoals Hij het vraagt en dat geeft al een HEERLIJK leven op aarde (ondanks veel tegenspoed) en meer verlangen naar de Heerlijkheid hierboven.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Ben ik (jij) behouden?

Berichtdoor Marnix » 26 jul 2010 20:43

1 Korinthe 1 (en dat was geen gemeente vol voorbeeldige mensen) :

4 Ik dank mijn God altijd voor u, omdat hij u in Christus Jezus zijn genade heeft geschonken.
5 Door hem bent u in elk opzicht rijk geworden. Alles wat u zegt en al uw kennis 6 bewijst dat het getuigenis over Christus bij u verankerd is, 7 en hierdoor ontbreekt het u terwijl u op de komst van onze Heer Jezus Christus wacht, aan geen enkele gave van de Geest.
8 Hij is het ook die u tot het einde toe de zekerheid geeft dat u geen blaam zal treffen op de dag van onze Heer Jezus Christus.
9 God, door wie u geroepen bent om één te zijn met zijn Zoon Jezus Christus, onze Heer, is trouw.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

cornelis
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1214
Lid geworden op: 22 mei 2004 19:56
Locatie: Boskoop

Re: Ben ik (jij) behouden?

Berichtdoor cornelis » 30 jul 2010 19:45

Hier zeg ik heel graag volmondig ja op.
Want mijn Verlosser staat er garant voor.
Hij gaf Zijn bloed ook voor mij.
Dat is in mijn ogen een heel groot Wonder.
Want wie ben ik.
Maar Jezus zegt het zelf in Zijn Woord,wie geloofd zal behouden worden.
Als ik nu zeg,ik weet het niet zeker ,want ik ben zo onheilig,dat ik nooit in de hemel kan komen.
En God is zo Heilig,dat we voor Hem niet bestaan kunnen.
Maar als de Heiland het zegt,dat ik alleen door Hem behouden ben,dan is het ook zo.
Door Zijn Verzoenend werk op Golgotha mag ook ik een Geweldige leven hier hebben met zicht op een Overgeweldige Toekomst.
Zo,n Toekomst kan geen enkel mens mij geven,dan alleen Mijn Verlosser!
Daarom vertrouwen op U wie U naam kennen,want Gij hebt nooit verlaten wie U zoeken,o HERE.
Psalm 9 vers 11.
Een vriendelijke groet van Cornelis

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Ben ik (jij) behouden?

Berichtdoor TheKeimpe » 31 jul 2010 19:00

kwebbel schreef:Mag je er van overtuigd zijn dat je later in de Hemel komt? Ik ben altijd opgevoed met de gedachte dat Eén het weet en dat je op aarde moet leven zoals Jezus het beschreven heeft. ( Er staan wel voorbeelden in de Bijbel over het toekomstig Koninkrijk Gods )

Waarom zou je dat niet kunnen weten? Ik heb dit nooit begrepen, misschien kun jij uitleggen waarom in jouw opvoeding deze gedachte werd meegegeven? (Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar ik wil mensen die dit denken, en die ik nog wel eens tegenkom, graag gaan begrijpen op dit punt.)

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Ben ik (jij) behouden?

Berichtdoor kwebbel » 01 aug 2010 12:21

TheKeimpe schreef:
kwebbel schreef:Mag je er van overtuigd zijn dat je later in de Hemel komt? Ik ben altijd opgevoed met de gedachte dat Eén het weet en dat je op aarde moet leven zoals Jezus het beschreven heeft. ( Er staan wel voorbeelden in de Bijbel over het toekomstig Koninkrijk Gods )

Waarom zou je dat niet kunnen weten? Ik heb dit nooit begrepen, misschien kun jij uitleggen waarom in jouw opvoeding deze gedachte werd meegegeven? (Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar ik wil mensen die dit denken, en die ik nog wel eens tegenkom, graag gaan begrijpen op dit punt.)
Nou ik heb niet zozeer een gedachte meegekregen vanuit thuis omdat er nooit over gesproken werd. Er werd alleen maar gesmeten met het feit dat je bepaalde dingen niet mocht doen "want anders..........." (niet zozeer met het oog op de Bijbel maar anders kregen we gewoon straf) zelf associëerde ik (op latere leeftijd) met dat ik dan niet goed genoeg was om in de Hemel te komen. En tsja met mijn negatieve zelfbeeld is dat er heel lang bijgebleven. Als ik in m'n tienerjaren iets fout deed dacht ik meteen dat ik niet in de Hemel kwam. Streng gelovige opa en oma, ouders gingen niet meer naar de kerk, ik had niet bepaald iets of iemand waar ik het ook aan kon vragen. Deed ik het wel dan was het: "Er is maar Eén die het weet!" En dat is natuurlijk ook wel zo.

Mijn collega (evangelisch) denkt en gelooft dat zij behouden is. Zij is ook niet bang om te sterven. En dat als je maar veel bidt en gelooft dat al je krankheden al zijn genezen. Dus de fybromyalgie van m'n schoonmoeder en het goedaardig gezwel in het hoofd van m'n schoonvader zijn nu al genezen. Dat kan er dus bij mij echt niet in. Zij ervaart ook geen ziekte en gescheurde enkelbanden? Eén gebedsgenezingsdienst en hoppa binnen 3 dagen genezen! Hallelujah! Roept zij dan uit. Tsja... ik ben wat dat betreft erg achterdochtig en hou ik mij liever op de achtergrond.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 59 gasten