Fibreuze dysplasie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
saartje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 544
Lid geworden op: 20 apr 2004 19:55
Locatie: achter de voordeur
Contacteer:

Re: Fibreuze dysplasie

Berichtdoor saartje » 14 dec 2010 15:01

Ikvoelde me wat egoistisch dat ik niet meer in dit topic gelezen heb omdat ik even 'genoeg' aan mezelf had...maar als ik dan jullie verhalen lees Nita en Lotte... wat een verdriet en moeilijke wegen dan toch!! Ik wil jullie beiden (met de mensen om jullie heen) heel veel sterkte wensen in alles! Ik denk aan jullie en bid voor jullie...
Psalm 25:2 (ber.)

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Fibreuze dysplasie

Berichtdoor nita » 19 dec 2010 18:16

@ lotte, ja alles wat uit je lichaam wordt gehaald, dat zetten ze altijd op kweek. Dus dat van mij was ook op kweek gezet, ondanks de biopsie.

saartje schreef:Ikvoelde me wat egoistisch dat ik niet meer in dit topic gelezen heb omdat ik even 'genoeg' aan mezelf had...maar als ik dan jullie verhalen lees Nita en Lotte... wat een verdriet en moeilijke wegen dan toch!! Ik wil jullie beiden (met de mensen om jullie heen) heel veel sterkte wensen in alles! Ik denk aan jullie en bid voor jullie...


saartje, het is helemaal niet nodig je egoistisch te voelen!! jij heb ook een heftige tijd achter de rug. ik kan me goed voorstellen dat je dan even genoeg aan jezelf had. Bedankt dat je voor me bid, en aan me denkt, weet dat dat wederzijds is..


ik merk nu dat nu het buiten glad is het erg lastig is om te lopen, dat is voor iedereen zo, alleen normaal stamp ik een beetje de sneeuw van mijns schoenen, maar ik kan nog helemaal niet stampen!
sinds vorige week voel ik weer pijn in mijn been, net als voor de operatie, ik hoop maar dat het nog van mijn val is, inmiddels moet het gat in mijn been, wel opgevuld zijn met bot, maar ben bang dat het opgevuld is met weer de verkeerde cellen. In juni pas een scan, even in de gaten houden maar, als de pijn erger wordt, kan ik het altijd nog vervroegen..

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Fibreuze dysplasie

Berichtdoor Bumba » 19 dec 2010 20:01

Tuurlijk Nita! In de gaten houden en als je het niet vertrouwd gewoon eerder om die scan vragen.

Sterkte!

lotte62
Verkenner
Verkenner
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 nov 2010 16:03

Re: Fibreuze dysplasie

Berichtdoor lotte62 » 21 dec 2010 13:12

Zou ik ook doen hoor Nita als je het niet vertrouwd dan gewoon bellen
Jij hebt dus wel aan maak van je bot.
En ik weet dat het een normale gang van zaken is hoor dat het op kweek wordt gezet
En ga eigenlijk ook wel uit van posetief bericht.
Ik heb heel veel pijn op het moment lijkt wel of het erger wordt inplaats van minder.
Nou nog 2 weken dan moet ik weer voor controle.
Zit morgen al weer 4 weken de tijd gaat best wel snel.
Saartje je hoeft je niet schuldig te voelen ik kijk ook niet overal kan er op het moment ook niet meer bij hebben.
En daar heeft iedereen begrip voor hoor.
Dank je wel voor de bidden dat je voor ons doet ik doe het ook voor jullie hoor eigenlijk voor alle mensen dieproblemen ziekte of verdriet hebben.
Heel veel sterkte allemaal en iedereen bedankt voor de fijne enlieve woorden.
Lotte

Gebruikersavatar
saartje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 544
Lid geworden op: 20 apr 2004 19:55
Locatie: achter de voordeur
Contacteer:

Re: Fibreuze dysplasie

Berichtdoor saartje » 23 dec 2010 16:40

nita schreef:@
saartje, het is helemaal niet nodig je egoistisch te voelen!! jij heb ook een heftige tijd achter de rug. ik kan me goed voorstellen dat je dan even genoeg aan jezelf had. Bedankt dat je voor me bid, en aan me denkt, weet dat dat wederzijds is..


ik merk nu dat nu het buiten glad is het erg lastig is om te lopen, dat is voor iedereen zo, alleen normaal stamp ik een beetje de sneeuw van mijns schoenen, maar ik kan nog helemaal niet stampen!
sinds vorige week voel ik weer pijn in mijn been, net als voor de operatie, ik hoop maar dat het nog van mijn val is, inmiddels moet het gat in mijn been, wel opgevuld zijn met bot, maar ben bang dat het opgevuld is met weer de verkeerde cellen. In juni pas een scan, even in de gaten houden maar, als de pijn erger wordt, kan ik het altijd nog vervroegen..


bedankt voor jullie reacties lotte en Nita. Hoe is het nu met jullie? Ga je de scan nog vervroegen Nita?
Sterkte maarweer!
Psalm 25:2 (ber.)

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Fibreuze dysplasie

Berichtdoor nita » 24 dec 2010 19:44

tja ik weet het gewoon niet, mn fysio was vorige week en deze week ziek, en ik vond het eigenlijk wel best, ik kan wel om een ander vragen hoor, maar kwas het gewoon helemaal beu, ik doe mijn best en nog doet dat been niet wat ik wil grr. en nu doet ie nog zeer ook. K redde et vandaag in de stad maar een halfuurtje, en toen ging ie al weer zeer doen. Maandag kan ik als het goed is weer naar de fysio, ben benieuwd wat ze dr van vind. misschien is het nog van de val van pas geleden, maar t is niet alleen mijn knie, t is echt ook in mn bovenbeen. Misschien nog vocht bij het litteken, ik weet het niet. Ik zie het wel

verder gaat het goed hoor!! :lol:

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Fibreuze dysplasie

Berichtdoor vpk » 24 dec 2010 22:23

naar zeg, nita. als je het niet vertrouwt echt bellen hoor!!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
saartje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 544
Lid geworden op: 20 apr 2004 19:55
Locatie: achter de voordeur
Contacteer:

Re: Fibreuze dysplasie

Berichtdoor saartje » 25 dec 2010 04:32

nita schreef:tja ik weet het gewoon niet, mn fysio was vorige week en deze week ziek, en ik vond het eigenlijk wel best, ik kan wel om een ander vragen hoor, maar kwas het gewoon helemaal beu, ik doe mijn best en nog doet dat been niet wat ik wil grr. en nu doet ie nog zeer ook. K redde et vandaag in de stad maar een halfuurtje, en toen ging ie al weer zeer doen. Maandag kan ik als het goed is weer naar de fysio, ben benieuwd wat ze dr van vind. misschien is het nog van de val van pas geleden, maar t is niet alleen mijn knie, t is echt ook in mn bovenbeen. Misschien nog vocht bij het litteken, ik weet het niet. Ik zie het wel

verder gaat het goed hoor!! :lol:


Is het soms ook niet gewoon 'even' lekker om een baalmoment te hebben als je leven zo draait om therapieen en allerlei zaken om alles beter te krijgen, maar het niet snel gaat? Ik geloof dat ik het dan ook wel eens beu zou zijn. Benieuwd wat de FT zegt, maar als je het niet vertrouwd moet je vooral doen wat je hart je ingeeft he! Sterkte iig!
Psalm 25:2 (ber.)

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Fibreuze dysplasie

Berichtdoor nita » 25 dec 2010 15:16

ik vind het lastig om aan te geven bij de arts, daar hoef ik in principe pas in juni te komen, om nu al aan te geven dat het niet gaat. Daarom overleg ik eerst maar even met de fysio. Ben zo bang dat als er niets aan de hand is dat ie me dan een zeur vind, en ben dan bang als het echt fout zit hij me dan niet serieus neemt.

Maar ja zoals je ook zegt saartje af en toe eens een baalmoment is zoooo lekker, even lekker mokken, ik voel me gewoon af en toe ook zo zielig, ach en na een paar tranen ga ik wel weer verder.

Maandag fysio dan weet ik wat zei ervan vind.

lotte62
Verkenner
Verkenner
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 nov 2010 16:03

Re: Fibreuze dysplasie

Berichtdoor lotte62 » 25 dec 2010 15:30

Hoi Nita.
Ik heb die baal moment ook hoor loop inmiddels al 4 jaar bij de fysio en moet zeggen nu ik er
niet heen mag vindt ik het heerlijk.
Maar aan de andere kant wil ik ook weer graag gaan oefenen dan heb ik het idee dat je wat voooruit gaat.
Nu zit ik alleen maar en ja dat schiet ook niet op nou ja nog 2 weken dan mag ik weer naar leiden
En dan maar hopen dat ze zeggen dat ik gaan oefenen.
Dat je bang bent dat je ze voor niks beld dat herken ik wel maar inmiddels weet ik wel dat wat ik vaak vermoed ook klopt.
Kan je niet de assistent van de arts bellen en uitleggen wat je voelt zei overlegt dan met de arts en als die het idee heeft dat je eerder moet komen doen ze dat.
Tenminste zo gaat het in leiden meestal kan ik dan versneld komen.
ze kennen hun patienten wel hoor die gauw klagen of als die aan de bel trekken het echt nodig is.
Bij mij heb ik het gevoel dat het niet echt op schiet nog veel pijn af entoe probeer ik aan tippend te belasten maar wordt daar nog niet echt vrolijk van dus wacht er verlopig maar mee.
tot ik voor controlengeweest ben.
Nita sterkte met alles en toch fijne dagen en een gelukkig en gezond nieuwjaar
Dat geld natuurlijk voor iedereen die hier actief is
Lotte

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Fibreuze dysplasie

Berichtdoor kwebbel » 28 dec 2010 00:24

hoi nita, nou ben ik wel benieuwd wat de fysio heeft gezegd!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Fibreuze dysplasie

Berichtdoor nita » 29 dec 2010 18:40

lief meiden bedankt voor jullie reacties!

de afgelopen maand heb ik minder fysio gehad, door de gladheid kon ik niet naar de praktijk komen, en twee keer was ze ziek, vooral sinds die tijd merkte ik dat ik meer pijn kreeg.

Doordat ik dan ook nog door het weer niet elke dag naar buiten ging, verslapten mijn spieren weer rond mijn knie, die hebben 2 maanden stil gelegen, en die moeten weer geactiveerd en versterkt worden.
omdat ze zeer deden ben ik anders gaan lopen, waardoor de banden in mijn knie overbelast raakte

krijg nu 2-3 keer in de week fysio en kijken of we met meer fysio, dus vaker trainen, de klachten kunnen verminderen.
w.s zijn het dus vooral de banden die ik voel, en doordat ik verkeerd dan belast ga ik ook mijn wond, voelen en das niet prettig

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Fibreuze dysplasie

Berichtdoor Bumba » 29 dec 2010 18:51

Tis eigenlijk wel een logische verklaring! Hopelijk krijg je straks minder pijn als je weer meer kunt trainen en fysiotherapie krijgt!

Ik blijf aan je denken!

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Fibreuze dysplasie

Berichtdoor vpk » 18 jan 2011 14:44

nita: hoe gaat het met je? is de pijn al minder?

en lotte, met jou? ben je al voor de controle in leiden geweest?
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

lotte62
Verkenner
Verkenner
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 nov 2010 16:03

Re: Fibreuze dysplasie

Berichtdoor lotte62 » 24 jan 2011 21:26

Hoi vpk Sorry dat ik een poos niks van me heb laten horen.
het gaat nog niet zo heb erg veel pijn ben inderdaad voor controle geweest.
maar ze konden nog niet veel zeggen kwa opnamen van het donor bot.
mijn waardes van mijn bloed waren nog niet goed de ziekte is nog steeds aktief.
Dus dat is wat minder.
Moet 19 april weer terug komen tot die tijd mag ik nog geen fysiotherapie.
en voorzichtig met twee krukken lopen maar dat geeft toch wel dat ik erg veel pijn heb na die tijd dus dat is nog niet goed.
En zit ik nog veel in de rolstoel.
Moet veel geduld hebben.
Slaap erg slecht.door de pijn.Morgen belt de arts nog maals die heeft vandaag overleg gehad om te kijken of ze daar iets aan kunnen doen dus dat is even afwachten.
Dat was zo beetje hoe het er nu mee gaat.

Nita hoe gaat het met jou nu ??

Nita hoe gaat het met


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten