Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Sophie77 » 08 jul 2010 11:38

Wij hebben ook zo'n opklapbed. Toen we eens veel loge's hadden, heeft het zelfs eens in de bijkeuken gestaan :P !

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor MissF » 08 jul 2010 12:04

Wij hebben idd ook zo'n opklapbed. We hadden in ons oude huis op zolder een logeerkamer, maar toen Jurian geboren werd, moest het computer bureau daar ook heen. Toen hadden we een matras op de grond liggen (die kon mooi onder de schuine wand geduwd worden) en het opklapbed stond achter de schotten.
Nu hebben we een enorme logeerkamer, met 1 bed erin, en in de muurkast staat het opklapbed. Daarnaast hebben we ook nog genoeg luchtbedden, maar de keren dat er zoveel mensen komen zijn op 1 vinger te tellen ;) Ik vind in de woonkamer niet zo fijn, want onze logee's zijn vaak onze nichtjes, en dan kunnen wij niet meer in de woonkamer 's avonds, dat lijkt me niet fijn.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Jo'tje » 08 jul 2010 12:41

Oh, die zou ik dan op mijn eigen bed leggen en dan slaap ik zelf wel een nachtje in de woonkamer :)
Wij hebben wel een logeerkamer met een goed bed en wat dikke matjes. Mochten mijn ouders ofzo een keer willen blijven slapen, mogen ze wel in ons bed en slapen wij wel een nachtje op bed en matras. Voor jonge mensen vind ik het verder niet zo uitmaken hoor, die pitten wel.
pobody's nerfect

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Sophie77 » 08 jul 2010 12:47

Mijn schoonouders komen volgende week waarschijnlijk het weekend en dan slapen zij ook op ons bed. Wij gaan dan gewoon op een luchtbed.

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor LauraC » 08 jul 2010 12:56

Net de moed verzameld om het gras te gaan maaien (stok achter de deur zeg maar), ben ik bezig, begint de grasmaaier te roken. Toch maar stoppen dan he :?

Gebruikersavatar
Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1171
Lid geworden op: 28 dec 2005 10:27
Locatie: ijsselmuiden/utrecht

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 08 jul 2010 13:30

Vervelend laura!

MissF schreef: Ik vind in de woonkamer niet zo fijn, want onze logee's zijn vaak onze nichtjes, en dan kunnen wij niet meer in de woonkamer 's avonds, dat lijkt me niet fijn.

Ik heb het geluk nichtjes en neefjes te hebben die héél ver weg zijn als ze slapen, dus die kun je prima laten inslapen in je eigen bed en vervolgens overtillen. Of, toen we nog niet getrouwd waren: in laten slapen in mijn mans kamer, ons even een uurtje in de keuken vermaken en vervolgens in dezelfde kamer een film gaan kijken. Kind sliep gewoon overal doorheen :D

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor pannenkoek » 08 jul 2010 13:35

schelpje3 schreef:Dus veel gezinnen hebben alle kinderkleren in dezelfde kast ? Begrijp ik dat goed ?
Ik heb er nog maar 2 thuis, die hebben een eigen kamer + eigen kast, lekker makkelijk dus.
Alhoewel, moeders legt wel eens per ongeluk het verkeerde T shirt tussen de verkeerde stapel.
Omdat ik ze door elkaar strijk en op 1 stapel leg, dan gaat het met sorteren wel eens mis.


Nee hoor, maar onze 2 jongens slapen samen op een kamer, dus ook de kleren in één kast. de bovenste plank vd oudste en de onderste plank vd jongte zoon.

Wat logeren betreft hebben we wel ruimte. De jongens slapen op een kleine kamer maar er staan 4 bedden. een stapelbed van 3 hoog en nog een bed in het verlengde ( hoog met bureau eronder) anders kwamen we 5 cm te kort. IK wilde een foto toevoegen maar dat lukt niet. als je echt wil zien hoe het is stuur je maar een pb dan kan ik mailen
De jongste dochter van 6 slaapt op een gewoon bed, maar op 3 matrassen. We kunnen ze niet onder het bed kwijt of zo, dan maar erop.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Evelien » 08 jul 2010 14:35

ach de ruimte voor loge's hebben wij ook wel, maar wij hebben gewoon te veel rommel. :lol:

Pas kwam m'n schoonzus met haar man en drie kinderen slapen. Het was net kamperen erg maf. Met 7 personen en een piep kleine badkamer.. t was geweldig. Het scheelt wel of je loge's makkelijk zijn en je zelf.

Maar goed morgen en van t weekend ga ik wel weer wat huishouden.

Over loge's gesproken, hier op dit moment nog 2 loge'tjes van 4 en 7 jaar. Net naar het strand geweest, alles weer onder het zand. :wink:

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor vpk » 08 jul 2010 20:33

wij hebben vrijwel nooit een logé, maar als ons nichtje/neefje een keer komt slapen slaapt die in mijn oude 1-pers. bed dat op één van de lege kamers staat.

en wat kasten betreft. Emmabeth heeft haar eigen kast en commode met alles erin. kleding/rompers/sokken maar ook luiers, beddengoed, enz.
handdoeken/washanden in de badkamer en verder ligt alles van ons in onze inloopkast. dat is pas ideaal, ben ik nog elke dag blij mee, dat we die gemaakt hebben! 1 wand is hang. daar hangt alles van ons beiden aan. wel netjes dat van manlief en mij apart. en dan hebben we nog allebei onze eigen wand met leggedeelten. heerlijk.
heb zomer en wintergoed er allemaal gewoon in. hang het alleen per seizoen naar achter of voren.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Max
Mineur
Mineur
Berichten: 182
Lid geworden op: 07 mei 2007 18:10

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Max » 08 jul 2010 21:03

Sjonge, dat lijkt me echt handig: zomer-en winterkleding in 1 kast!
Hier kan dat helaas niet. Met als gevolg in voor en najaar uitpuilende kasten omdat je dan even alles door elkaar hebt.
Mare, ik ga m'n kasten nog maar eens goed nakijken of ik alles niet wat logischer kan ordenen. Misschien moet ik toch maar wat grotere stapels maken. De babykleertjes liggen eigenlijk altijd op stapeltjes in de commode. En wat ik niet zo vaak nodig heb stop ik achterin. De kast van dochterlief ook maar eens nakijken of het niet handiger kan. Ook meer stapels denk ik. Lastig is wel weer dat zij ook jurkjes draagt: we hebben een Ikea-kast met zelfbedachte indeling, maar nu kom ik erachter dat de jurkjes van haar inmiddels zo lang zijn dat ze op de plank eronder gaan hangen...! Dan moet de hang-stang en bovenste plank maar wat omhoog. (das ideaal met zulke kasten trouwens!)
De kids zijn nog zo klein dat ze niet zelf in de kasten zitten, ik heb het voornemen de kleren voor de volgende dag vast klaar te leggen. Dat scheelt 's ochtends een boel gezeur met dochterlief...hoop ik...
En verder is het wel grappig om te lezen hoe iedereen z'n kasten eruit zien!

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor kirsten » 22 jul 2010 11:46

Een tijdje geleden is per ongeluk de koekenpan wat langer blijven staan na pannenkoeken bakken. Nu is het vet in de randen van de pan getrokken en ik krijg het er niet uit. Heb al zo vaak erop zitten boenen, ook een tijd laten weken in een vaatwassertablet, maar het is nog niet eruit. Iemand nog tips of kan ik de strijd tegen het vet opgeven?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Evelien » 22 jul 2010 11:50

nieuwe koekenpan kopen. :mrgreen: :wink:

nee, ik heb geen idee.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor schelpje3 » 22 jul 2010 11:53

kirsten schreef:Een tijdje geleden is per ongeluk de koekenpan wat langer blijven staan na pannenkoeken bakken. Nu is het vet in de randen van de pan getrokken en ik krijg het er niet uit. Heb al zo vaak erop zitten boenen, ook een tijd laten weken in een vaatwassertablet, maar het is nog niet eruit. Iemand nog tips of kan ik de strijd tegen het vet opgeven?

Is het een tefalpan of gewoon aluminium/roestvrijstaal ?

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor kirsten » 26 jul 2010 18:13

Het is een BK koekenpan Met een teflon antiaanbaklaag. Verder bakt hij prima, dus een nieuwe pan vind ik een beetje zonde.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor LeChat » 26 jul 2010 19:08

Hmm, ik heb eens even op de BK-site gekeken, maar daar wordt je ook niet echt wijzer van voor jouw situatie - er staat alleen maar dat je ze met heet water met een zachte spons moet schoonmaken en daarna invetten met slaolie...
Heb je er last van met bakken? Anders zou ik 't gewoon maar laten zitten en wie weet slijt het na verloop van tijd beetje bij beetje weg.

Wij hebben btw zelf ook zo'n pan en zijn er minder over te spreken - je moet er echt alleen (vloeibare) boter in gebruiken en geen olijfolie, want in het laatste geval brandt het hier binnen no time aan. Heb jij dat niet?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 107 gasten