Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Evelien » 07 jul 2010 15:20

hoe komen jullie aan zoveel ruimte? wij hebben 1 kleine ikea (3 deurs)kast en een smalle ikea kast. Dat pas allemaal net in onze slaapkamer. Beddengoed en handdoeken/washandjes heb ik in een andere kast in de logeerkamer staan.

Hier niet gesorteerd, alleen planken voor mijn man en planken voor mezelf. Alles ligt gewoon op elkaar. Wel hang en leg gescheiden.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Jo'tje » 07 jul 2010 15:26

Wij hebben ook geen ruimte voor zo'n megakast hoor. Gelukkig zit er in onze slaapkamer kastruimte ingebouwd en dat is ideaal. De kamer wordt er wel wat kleiner door natuurlijk, maar ja er hoeft geen kast meer bij :)
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor jeepeecee » 07 jul 2010 15:45

wij hebben op onze slaapkamer een mega kast. ( ben ik heel blij mee ) van de ikea en die hebben overal zo slim over nagedacht.

de kast is bijna tot het plafond, ioets van 210 ofzo geloof ik. we hebben 2 gedeeltes van een meter en 1 van een halve meter.

links is mijn gedeelte met 2 stangen boven elkaar en daar boven nog een grote plank. onder op de bodem staat een grote bak met deksel. daar doe ik mijn kleren in die ik op dat moment niet draag ( zomer/winter)
ik hang bijna alles op, shirtjes, bloesjes, topjes, rokken, jurken, jassen, alles.

in middelste kastgedeelte ( halve meter ) hebben we bovenin weer een vaste plank en daar onder een paar van die uittrek planken ( erg handig !) daar ligt het beddengoed en nachtkleding en de basistopjes en t-shirts van mij en johan naast elkaar.
dan weer een uitschuifplank met allemaal vakjes voor kettingen, oorbellen, en van dat soort dingen dan weer een plank met schoenen en tassen en dan 2 manden met sokken en ondergoed.

rechts is gedeelte van johan, ook van hem hang ik alles op behalve basis shirts. hij heeft boven een stang en daar onder een uitschuifding ?? met allemaal verticale stnagen waar je broeken over kunt hangen ( ook een paar van mijn broeken hangen daar op )
bij hem zit boven in ook weer een plank waar allemaal handoeken liggen die ik over heb, en onderop ook weer een bak voor zomer/winterkleding


zoooo, nu weten jullie hoe mijn kast eruitziet :-oo oja als ik zin heb hang ik het van licht naar donker 8)
Afbeelding

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor schelpje3 » 07 jul 2010 16:19

@jeepeecee, mag niet jaloers zijn van mn moeder, maar dat ben ik nu wel op jou :oops: :lol:
tjuus, ik wou dat ik zo'n kast had voor alle outfitjes.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor pannenkoek » 07 jul 2010 17:20

LeChat schreef:Veel van onze kleding hangt op (broeken, rokken, blouses). Mijn shirtjes liggen in een andere (niet zo grote) kast en daar heb ik aparte stapels gemaakt voor 'zonder mouwen'; 'met korte mouwen' en 'met lange mouwen'. Dat scheelt al een hoop zoekwerk. Je hebt ook mensen die op kleur sorteren, maar daar heb ik ook geen ruimte voor. Ik heb nu 3 soorten behoorlijk hoge stapels (van elke soort wel 2 à 3 stapels :oops:).


Ik heb ook vd stapels. ook bij de jongens, een stikker achter op de wand vd kast.
schilders tape is hier ideaal voor.
nette korte broek
oude korte broek
nette shirt
oude shirt
lange broek
lange mouw.
pyama

dus 7 stapels.
maar makkelijk te vinden.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor schelpje3 » 07 jul 2010 17:23

Dus veel gezinnen hebben alle kinderkleren in dezelfde kast ? Begrijp ik dat goed ?
Ik heb er nog maar 2 thuis, die hebben een eigen kamer + eigen kast, lekker makkelijk dus.
Alhoewel, moeders legt wel eens per ongeluk het verkeerde T shirt tussen de verkeerde stapel.
Omdat ik ze door elkaar strijk en op 1 stapel leg, dan gaat het met sorteren wel eens mis.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor MissF » 07 jul 2010 17:56

Jurian heeft hier ook gewoon zijn eigen kast.
EN wij hebben best een ruime kamer, waardoor we in totaal 3 meter kast hebben + nog een extra plank in de nis waar de wasbak gaat komen + een inbouwkast op de overloop voor al mijn zooi, heerlijk :D
Jurian heeft 2 enkele kledingkasten en 1 ladekast. Ik hou helemaal niet van rommel en heb liever een kast extra staan dan kleding of speelgoed dat rondslingert
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor LeChat » 07 jul 2010 19:23

Evelien schreef:hoe komen jullie aan zoveel ruimte?


Wij hebben in de slaapkamer een op maat gemaakte garderobekast (Gamma) met drie deuren en daarachter een indeling die we zelf hebben samengesteld - heel handig. Deze kast is van m'n man (maar stiekemweg pik ik steeds wat ruimte in 8)). In onze logeerkamer was al een inbouwkast van zo'n 3 meter breed en die is van mij.
Handdoeken hebben we in de badkamer in een open kast, waarin we ze allemaal op rolletjes hebben liggen. Dat scheelt weer ruimte in de andere kasten ook.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Sophie77 » 07 jul 2010 19:51

Ook wij hebben de badhanddoeken in de badkamer liggen. Ook het ondergoed van ons en de jongens ligt daar. Dat van de meiden ligt in hun kasten (commodes).
schelpje3 schreef:Dus veel gezinnen hebben alle kinderkleren in dezelfde kast ? Begrijp ik dat goed ?

Alle kleren van onze jongens liggen idd in dezelfde kast. We hebben op 't moment maar drie slaapkamers. In de ene staan een grote linnenkast (met dus al de jongenskleren) en een commode (met meisjeskleren, haarspulletjes, ledikant-beddegoed etc.). In het andere kamertje staat een commode met het babyspul. Onze kleren liggen in twee ingebouwde kasten op de derde (= ouder)slaapkamer. Straks krijgt elk kind een eigen kast op z'n kamer, dan ga ik het dus wel scheiden. Lijkt me heel makkelijk.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Evelien » 07 jul 2010 20:16

Onze badkamer is zo klein dat we er net aan met z'n tween kunnen staan. Er staat een douche, douchegordijn en een wastafel in. Meer kunnen we er niet in kwijt. Wij hebben op de kleinste slaapkamer een inbouwkastje.

Maar ach zolang we met z'n tween zijn dan hebben we zeen van ruimte. Alleen als we loge's hebben dan moet ik er even bij nadenken dat bijv. handdoeken pak voor we gaan slapen.

Of ik moet een giga opruimen houden.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor LeChat » 07 jul 2010 21:37

Dat 'logeerprobleem' heb ik dus ook, omdat mijn kledingkast in de logeerkamer staat, maar ach, dat is niet elke dag een punt :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Sophie77 » 08 jul 2010 09:02

Tot wij 4 kids hadden, lagen de badhanddoeken en het ondergoed ook niet in de badkamer omdat die zo klein was. Ondergoed lag toen op ieders slaapkamer en de badhanddoeken lagen bij een van de kinderen, op de vroegere logeerkamer. Toen moest ik ook altijd goed nadenken als ik loge's had (en dat kwam/komt nogal eens voor). Een paar jaar geleden is onze badkamer vernieuwd en 3x zo groot gemaakt. Nu heb ik wel heel veel kastruimte en ligt daar dus alles.

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor kwebbel » 08 jul 2010 09:15

Wij hebben ook niet zoveel ruimte hoor... we hebben een inbouwkast daar hebben we 2 planken en een hanggedeelte.
We hebben een tweedeurs kast naast ons bed staan waar alle kleding in ligt. Alle shirtjes, t-shirts, broeken, een paar rokken, etc. Ik heb te weinig ruimte om alles op te hangen. Een extra slaapkamer hebben we niet dus we hebben ook nooit logés. nichtjes gaan er nu wel om vragen maar ik heb gezegd dat als wij een groter huis hebben dat het wel goedkomt :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1171
Lid geworden op: 28 dec 2005 10:27
Locatie: ijsselmuiden/utrecht

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 08 jul 2010 10:13

logees passen bij ons prima in de woonkamer :D Matras op de grond en klaar.. daar hoef je niet zo veel ruimte voor te hebben toch :)

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor LeChat » 08 jul 2010 11:21

Toen ik nog in m'n miniappartementje woonde, heb ik zo'n opklaplogeerbed gekocht en daar sliepen m'n logée's dan op, gezellig bij mij in de slaapkamer, lekker lang kletsen in bed :). Zo'n ding kun je inderdaad ook prima in de woonkamer zetten, en 'n matras op de grond voldoet voor de meeste (jonge) mensen ook prima. Kinderen vinden dat denk ik juist tof, 'net kamperen!'.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 106 gasten