Carnaval

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: Carnaval

Berichtdoor Daphne » 29 jan 2010 12:04

esli schreef:En wat heb je tegen een disco op een KDV? Dat zal toch ook niet echt anders zijn dan (wat je vast vaker doet) een beetje hupsen en rondjes draaien op K3 en kabouter plop.
Als je het zelf lastig vind om argumenten te verzinnen zou ik me eerst afvragen of je er wel echt wat op tegen hebt.


Dat wilde ik ook net zeggen. Ik zie er eerlijk gezegd geen kwaad in om carnaval te vieren op een KDV. Gezopen wordt er niet, disco stelt waarschijnlijk niets voor en verkleed rondlopen is alleen maar leuk (voor de kinderen). Ik heb dus geen tegenargumenten.
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Carnaval

Berichtdoor Lalage » 29 jan 2010 19:14

Ik kan me wel voorstellen dat je er tegenop ziet. Maar je kunt een hele nuttige rol spelen door te zorgen dat de muziek niet te hard staat bij die disco, arme kinderoren...

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Carnaval

Berichtdoor *Annet* » 02 feb 2010 22:26

ik ben, als refo, in een nagenoeg niet christelijke omgeving opgegroeid. Ik werkte op gegeven moment met een aantal dames die rooms (jullie hebben het over katholiek, maar dat betekent volgens mij 'algemeen') waren en carnaval dus erg leuk vonden. Ze vroegen dingen waarom wij een hoed ophadden en 'mag dat wel van de kerk?' bij bepaalde gebeurtenissen of zaken. Als ik het uitlegde gingen ze altijd meteen accoord. Het is net hoe je er zelf op reageert.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Carnaval

Berichtdoor Marnix » 03 feb 2010 10:13

Dippie schreef:Tjah...Carnaval... Ik werk op een kinderdagverblijf dus heb er helaas mee te maken. Heb er de voorgaande jaren gelukkig steeds omheen kunnen draaien omdat ze er zelf niet aan deden,maar dit keer moet ik er aan geloven en gaan ze het dus wel uitbundig vieren op mn werk. Vrijdag 12 februari wordt er dus feest gevierd, kinderen en leidsters komen verkleed en smiddags komen de ouders voor de disco. Ik wil hier niet aan meedoen omdat ik er niet achter sta, maar waarom eigenlijk niet? Tjah..leg dat maar eens uit... Eigenlijk sta ik met een mond vol tanden op dat moment... Ik doe wel aan Sinterklaas, het eet en zuipfestijn wordt natuurlijk hier niet gehouden, het wordt gevierd met kinderen, dus op een andere manier, enzenzenz... maar ik ga niet meedoen aan een disco, ook niet met kinderen. Kunnen jullie mij misschien helpen om goede argumenten te geven?
Normaal gesproken had ik ook allang vrij moeten vragen maar ik kreeg pas gister te horen dat er Carnaval werd gevierd, dus dat is hun probleem vind ik :wink:
Alvast bedankt!


Ik sluit me bij de gangbare reacties hier aan. Wat is er precies mis mee? Blijkbaar kan je het zelf niet helemaal goed verwoorden. Ik zou je toch willen vragen om dat wel te doen. Mocht je dat niet lukken, dan moet je gaan nadenken waar je probleem zit. Met wat er gebeurt? Of is het meer een allergische houding richting Carnaval vanwege hoe sommige volwassenen er mee omgaan? Of een allergie die is ontstaan omdat jou altijd met de paplepel is ingegoten dat Carnaval heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel slecht is en je daar nooooooit aan mee mag doen?

Je moet er zelf eens goed over nadenken en een antwoord op je vragen formuleren. Wat nu gebeurt is dat je eerst een standpunt hebt ingenomen (het is niet goed) en vervolgens probeert argumenten te bedenken en als je daar niet uitkomt, anderen gaat vragen om jou al ingenomen standpunt te onderbouwen. Wat klopt er dan niet? Ga eerst eens nadenken, argumenteren, kijken naar wat er gebeurt en of dat goed is of niet en neem dan een standpunt in. Dat lijkt me een betere volgorde.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Carnaval

Berichtdoor Dippie » 03 feb 2010 17:39

Ik ben er inmiddels al uit. Ik werk gewoon en blijf lekker met de kleine kids achter op de groep :wink: Heb mn leidinggevende tijdens een goed gesprek uitgelegd waarom ik in de eerste instantie vrij wilde hebben en dat ik ze niet 100% kan garanderen dat ik me 100% inzet tijdens het hele gebeuren, maar als ik niet met een sikkeneurig gezicht op de bank ga zitten, vond ze het prima :P En zo hebben we een prima oplossing er voor gevonden en hoef ik me ook niet uit te leven bij al die hossende papa's en mama's 8)
Afbeelding

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Carnaval

Berichtdoor JeeWee » 03 feb 2010 19:12

Mooi! En je hebt ook je uitleg kunnen geven!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Carnaval

Berichtdoor Marnix » 04 feb 2010 09:11

Nou, daar ben ik benieuwd naar... want volgens mij is er nog steeds sprake van een standpunt zonder onderbouwing.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Carnaval

Berichtdoor Dippie » 04 feb 2010 11:26

Ik heb aangegeven dat ik bij Carnaval in de eerste instantie denk aan de heisa in het Brabant. Dat ik wel begrijp dat het op het kdv zo niet zal gaan, maar dat ik wel graag wil weten hoever ze wél gaan, zodat ik kan kijken in hoeverre ik daar ook in mee kan en wil gaan. Ik ga er vanuit dat als alle ouders uitgenodigd worden het dus wel wat groots gevierd gaat worden, en dan wil ik weten in wat voor mate er ook een 'disco' gevierd gaat worden.
Mn leidinggevende had er alle respect voor en vond het fijn en interessant om er zo eens wat over te horen :wink: Ze begreep ook mijn knelpunten en vroeg gelijk of ik nog bezwaren had tegen andere 'feestdagen'
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Carnaval

Berichtdoor Marnix » 04 feb 2010 12:09

Oke, heel goed! Ik ben benieuwd naar je bevindingen. En hoe de kinderen het ervaren. Beetje dansen kan geen kwaad, lijkt mij zo.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Nina87
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: Carnaval

Berichtdoor Nina87 » 16 feb 2010 18:50

En, hoe is het gegaan Dippie?
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Carnaval

Berichtdoor Dippie » 16 feb 2010 22:54

Helemaal vergeten :wink:

Het was harstikke gezellig!!! haha :D De muziek stond niet te hard want de stereo kon niet harder :P en ze hadden een CD van Arke Kinderdisco, nouja...die muziek vind ik nog wel gezellig ook 8) De ouders waren zelf ook helemáál niet van het dansen het het ging meer om het gezellig samen zijn, dus ik heb er echt van genoten. Het was de bedoeling dat ik achter zou blijven met de baby's, maar doordat de sfeer gewoon lekker was en voor mij ook gewoon leuk was, hebben we dan met elkaar afgwisseld, en er waren niet zo veel baby;s, dus dat scheelde ook. Ik heb wel aangegeven dat ik me wel een beetje schuldig voelde omdat ik me hiervoor helemaal niet druk had hoeven te maken, maar ze begrepen me wel en vonden het helemaal niet erg en vonden het juist fijn dat het zo gegaan is nu, dus ja...het was een leuk Carnavalsfeest 8) :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Carnaval

Berichtdoor Dippie » 16 feb 2010 22:55

Btw...De meeste kids hebben genoten, maar er zijn er altijd wel een enkele bij die niets van dit soort gebeuren moeten hebben, dus dat was brullen, maar die heb ik in het begin maar even lekker meegenomen naar mijn groep, muziek uit, deur dicht, even rustig spelen en toen was het al snel weer goed :)
Afbeelding


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten