Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Haai » 30 mar 2010 22:04

Natuurlijk weer op het laatste moment, maar hier is de aangifte ook weer de deur uit! Een uurtje werk, wat E2000,- oplevert. Dat verdient lekker :lol:

Gebruikersavatar
Ansje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 812
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:20
Locatie: La casa più bella di Capelle!
Contacteer:

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Ansje » 31 mar 2010 20:01

Haai schreef:Natuurlijk weer op het laatste moment, maar hier is de aangifte ook weer de deur uit! Een uurtje werk, wat E2000,- oplevert. Dat verdient lekker :lol:

Dat is het 'leuke' aan een belastingaangifte. Tenminste....voor ons elk jaar nog wel :wink:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor jans1 » 01 apr 2010 21:29

Bij mij levert het dit jaar maar €48 op!
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

learsi
Majoor
Majoor
Berichten: 1518
Lid geworden op: 08 feb 2009 23:29

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor learsi » 01 apr 2010 21:57

Wat is een belasting aangifte? Verdien je dan zoveel dat je belasting moet betalen?

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8210
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Lalage » 01 apr 2010 23:09

learsi schreef:Wat is een belasting aangifte? Verdien je dan zoveel dat je belasting moet betalen?

Vaak betaal je teveel belasting, die wordt door je werkgever ingehouden. Als je dat dan terug wilt krijgen, moet je aangifte doen.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor MissF » 02 apr 2010 09:29

Wij krijgen ook weer lekker wat terug, al zijn we bang dat het niet klopt, omdat het belachelijk veel is volgens mij. Scheelt wel dat we een nieuw huis hebben gekocht, en we krijgen de hypotheekrente aftrek ook maar eens per jaar, en met dit duurdere huis is dat weer wat meer.
Ook de kinderbijslag was er weer, dat is maar meteen naar de spaarrekening gegaan, alvast voor het nieuwe dak ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor LeChat » 02 apr 2010 10:09

Als het goed is krijgen wij ook wat terug...
Gisteren ontdekte ik dat de energiemaatschappij opeens 250 euro had afgeschreven i.p.v. 100 euro, met vermelding 'maart'... We hebben een tijd terug de meterstanden doorgegeven, maar nog geen jaarnota gezien. Als dit dan de verrekening van het afgelopen jaar is, hadden ze dat er wel bij mogen zetten. Een voorschot van 250 euro per maand is in elk geval zwaar overdreven, want zoveel energie verbruiken wij helemaal niet. Helaas kreeg ik gisteren de klantenservice niet te pakken, dus maar 'n mailtje gestuurd...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor kwebbel » 02 apr 2010 12:19

MissF schreef:Ook de kinderbijslag was er weer, dat is maar meteen naar de spaarrekening gegaan, alvast voor het nieuwe dak ;)
gebruik jij de kinderbijslag daarvoor? Ik wil je niet aanvallen hooor... het was zomaar een vraag...
wij kregen altijd een deel om kleding te kopen en een deel ging naar onze eigen spaarrekening.
Gelukkig doet iedereen t weer anders :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Galateia » 02 apr 2010 12:31

Zo, wij kregen ook voor het eerst kinderbijslag. Wij zien het gewoon als een extra stukje inkomen voor de verzorging van je kind. Dat geld houden we echt niet apart, hoor, dat gaat heus wel op aan schoenen, luiers, of wat dan ook. Wij kregen er vroeger niets van op een spaarrekening, ofzo. En terecht, wat mij betreft. Het was trouwens wel grappig om ineens die toeslag (of is het bijslag?!) te krijgen. Daar hadden we toch niet op gerekend. Maar aangezien meneer toe is aan zijn 4e paar schoenen... toch wel lekker :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 apr 2010 13:40

kwebbel schreef:
MissF schreef:Ook de kinderbijslag was er weer, dat is maar meteen naar de spaarrekening gegaan, alvast voor het nieuwe dak ;)
gebruik jij de kinderbijslag daarvoor? Ik wil je niet aanvallen hooor... het was zomaar een vraag...
wij kregen altijd een deel om kleding te kopen en een deel ging naar onze eigen spaarrekening.
Gelukkig doet iedereen t weer anders :wink:


hier krijgen de kinderen kleren en schoenen en alles wanneer ze het nodig hebben.. dus de kinderbijslag gaat hier gewoon op de grote hoop.. deze keer kopen we er behang van :mrgreen:

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor MissF » 02 apr 2010 13:48

Gewoon op de grote hoop idd. Ik koop het hele jaar door kleding voor Jurian, omdat hij van maat veranderd. Schoenen ook gewoon als ze nodig zijn. Luiers ook :) Het is hier gewoon weer een extraatje dat eigenlijk verdwijnt. Soms wel jammer, maar ach, om nu opeens allemaal kleding te gaan kopen voor Jurian terwijl het nog niet echt nodig is vind ik ook onzin.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor liefie » 02 apr 2010 13:53

Kinderbijslag is officieel toch ook voor de ouders als tegemoetkoming in de kosten en niet voor de spaarrekening van een kind.
Maar iedereen moet natuurlijk zelf weten wat ze er mee doen.

Wij krijgen ook een leuk bedrag terug van de belastingdienst :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Jannoek » 02 apr 2010 14:15

wij hebben uitstel aangevraagd, dus geen idee of en wat we terug krijgen ;-)

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor liefie » 02 apr 2010 14:21

Dat zal wel hoor Jannoek jullie hebben toch een huis gekocht afgelopen jaar?

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Galateia » 02 apr 2010 15:29

MissF schreef:Gewoon op de grote hoop idd. Ik koop het hele jaar door kleding voor Jurian, omdat hij van maat veranderd. Schoenen ook gewoon als ze nodig zijn. Luiers ook :) Het is hier gewoon weer een extraatje dat eigenlijk verdwijnt. Soms wel jammer, maar ach, om nu opeens allemaal kleding te gaan kopen voor Jurian terwijl het nog niet echt nodig is vind ik ook onzin.


Hier krijgt kindlief ook gewoon alles wat hij nodig heeft, hoor, alleen nu komt het ineens goed uit. Dit is de eerste keer dat we het krijgen en hij is al uit 3 paar schoenen gegroeid de afgelopen maanden :wink:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten