sterilisatie man

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Lorijntje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 feb 2004 11:55
Locatie: Leiden

Re: sterilisatie man

Berichtdoor Lorijntje » 01 apr 2010 18:51

Hm, ik snap dat iemand zich wil laten sterilliseren maar ik heb teveel spijtoptanten gezien. Ik vind het sowieso al een beetje een overbodige ingreep en heb patienten gezien die na de ingreep een hersteloperatie wilden en vervolgens weer een sterrilisatie. Ik vind het echt een beetje een luxe-iets. Moet je dit overigens zelf betalen? Lijkt me wel het meest logische.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: sterilisatie man

Berichtdoor pannenkoek » 02 apr 2010 11:54

gempa schreef:
Acire schreef:Whaha! Weleens van verschil in vruchtbaarheid gehoord?

nou idd, dan had ik nu 13 kinderen denk ik


ik ben ook erg vruchtbaar, en had er ook al een stuk of wat kunnen hebben. Na elke zwangerschap menstrueerde ik na 4 weken weer, dus in 16 jr tijd zouden dat er ook heel wat kunnen zijn.

En wat ik al vaker gezegd hebt, een knuffel partij hoeft echt niet altijd uit te lopen in gemeenschap. Dan sla je het maar een keer over. Het is net of de mens niet eens meer een week zonder kan. En 4 wk overslaan ( wat wij doen) blijkt al helemaal vreselijk te zijn.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: sterilisatie man

Berichtdoor Evelien » 02 apr 2010 12:00

:roll:

Gebruikersavatar
Night
Moderator
Berichten: 976
Lid geworden op: 10 sep 2002 16:09
Contacteer:

Re: sterilisatie man

Berichtdoor Night » 03 apr 2010 09:25

pannenkoek schreef:ik ben ook erg vruchtbaar, en had er ook al een stuk of wat kunnen hebben. Na elke zwangerschap menstrueerde ik na 4 weken weer, dus in 16 jr tijd zouden dat er ook heel wat kunnen zijn.

En wat ik al vaker gezegd hebt, een knuffel partij hoeft echt niet altijd uit te lopen in gemeenschap. Dan sla je het maar een keer over. Het is net of de mens niet eens meer een week zonder kan. En 4 wk overslaan ( wat wij doen) blijkt al helemaal vreselijk te zijn.


Als dat voor jullie werkt zal er niemand zijn die je dat af wil nemen.
Maar zoals je zelf al aangeeft is de ervaring dat men daar in het algemeen iets anders over denkt, zonder uitwassen te willen onderstrepen en goed te praten.
Ik denk dat het gemiddelde iets anders ligt dan jij nu aangeeft, en daarmee kan je waarschijnlijk ook begrijpen dat er een evenredig grotere kans is op een zwangerschap. Ik denk niet dat het een kwestie is van maar even een keer overslaan. Dat werkt mogelijk voor jou, maar voor vele anderen niet vrees ik.
Alhier ook een grote vruchtbaarheid, en een hogere gemiddelde frequentie. Waarbij er ook nog ruimte is voor knuffelpartijtjes zonder dat er gemeenschap uit voort komt, en ook een keertje overslaan is geen verboden uitdrukking.
Maar nogmaals, ik denk dat het lastig wordt een eigen goed gevoel bij een bepaalde frequentie als leidend te nemen en vervolgens voor anderen als maat te leggen. Ik denk dat de praktijk daar teveel van verschilt.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: sterilisatie man

Berichtdoor MissF » 03 apr 2010 12:22

Tja, als anderen dat wel kunnen, prima, het lijkt mij niet zo raar dat iets wat God zo mooi geschapen heeft, dat je dat wilt 'gebruiken' en daar echt niet steeds 4 weken mee wachten.
En dan nog, ik ken toch wel wat stellen die zo erg onverwacht toch zwanger werden, en zeker als je geen kinderen wilt lijkt me dat erg vervelend, voor de ouders, maar ook voor het kind zelf.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: sterilisatie man

Berichtdoor Lalage » 03 apr 2010 13:51

MissF schreef:En dan nog, ik ken toch wel wat stellen die zo erg onverwacht toch zwanger werden, en zeker als je geen kinderen wilt lijkt me dat erg vervelend, voor de ouders, maar ook voor het kind zelf.

Eindelijk iemand die het snapt!

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: sterilisatie man

Berichtdoor Schipje » 04 apr 2010 13:44

Mensen,

Als je anticonceptie gebruikt of je laat steraliseren om kindertjes om wat voor redenen dan ook te voorkomen heb je je verantwoordelijkheid genomen. Als je dan tóch zwanger raakt dan mag je als Christen toch ook troost vinden in het feit dat 'God geen last oplegt die te zwaar is om te dragen'!

Het zal dan toch Zijn wijze bedoeling wel zijn dat je tóch nog meer kinder(en) krijgt?

Gebruikersavatar
marcel081276
Sergeant
Sergeant
Berichten: 382
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:26
Locatie: Zwijndrecht

Re: sterilisatie man

Berichtdoor marcel081276 » 14 apr 2010 16:56

het gaat binnenkort gebeuren, we hebben nog geen datum want ik moet het kunnen combineren met mijn werk, ik doe zwaar werk dus zal ik een weekje vrij nemen.
het kost ongeveer 440euro maar al koste het 1000 deed ik het nog.

en verder heb ik weinig zin om op de moraalridders hier te reageren, als je het 1 keer in de 4 weken wil doen is dat jou keus, maar wij willen niet plannen hoe en wanneer we weer eens kunnen.. =;

nog even dit, het is blijkbaar wel toegestaan om allerlei middelen aan te wenden om juist wel zwanger te raken, maar als je geen kinderen wil kan dat blijkbaar niet.. beetje hypocriet ](*,)
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: sterilisatie man

Berichtdoor TheKeimpe » 15 apr 2010 20:02

Waarom reageer je nu toch, terwijl je zegt dat je het niet gaat doen?

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: sterilisatie man

Berichtdoor LauraC » 15 apr 2010 22:15

marcel081276 schreef:nog even dit, het is blijkbaar wel toegestaan om allerlei middelen aan te wenden om juist wel zwanger te raken, maar als je geen kinderen wil kan dat blijkbaar niet.. beetje hypocriet ](*,)

Ik denk dat je dan een aantal topics toch goed moet doorlezen voordat je zo'n uitspraak doet.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: sterilisatie man

Berichtdoor Lalage » 15 apr 2010 22:42

Lorijntje schreef:Hm, ik snap dat iemand zich wil laten sterilliseren maar ik heb teveel spijtoptanten gezien. Ik vind het sowieso al een beetje een overbodige ingreep en heb patienten gezien die na de ingreep een hersteloperatie wilden en vervolgens weer een sterrilisatie. Ik vind het echt een beetje een luxe-iets. Moet je dit overigens zelf betalen? Lijkt me wel het meest logische.

Wat is dan volgens jou een goed alternatief? 20 jaar hormonen slikken?

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: sterilisatie man

Berichtdoor ajl » 16 apr 2010 12:25

Dat lijkt mij ook niets nee, al moet ik zeggen dat ik met mn 14 jaar aan de pil ( met 2 zwangerscahppen tussendoor) al een eind op weg ben. Ik heb al wel tegen mn man gezegd dat hij straks ( over een paar jaar) aan de beurt is. Ik wil dan stoppen met de pil.

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: sterilisatie man

Berichtdoor Sterretje » 16 apr 2010 22:42

Night schreef:
pannenkoek schreef:ik ben ook erg vruchtbaar, en had er ook al een stuk of wat kunnen hebben. Na elke zwangerschap menstrueerde ik na 4 weken weer, dus in 16 jr tijd zouden dat er ook heel wat kunnen zijn.

En wat ik al vaker gezegd hebt, een knuffel partij hoeft echt niet altijd uit te lopen in gemeenschap. Dan sla je het maar een keer over. Het is net of de mens niet eens meer een week zonder kan. En 4 wk overslaan ( wat wij doen) blijkt al helemaal vreselijk te zijn.


Als dat voor jullie werkt zal er niemand zijn die je dat af wil nemen.
Maar zoals je zelf al aangeeft is de ervaring dat men daar in het algemeen iets anders over denkt, zonder uitwassen te willen onderstrepen en goed te praten.
Ik denk dat het gemiddelde iets anders ligt dan jij nu aangeeft, en daarmee kan je waarschijnlijk ook begrijpen dat er een evenredig grotere kans is op een zwangerschap. Ik denk niet dat het een kwestie is van maar even een keer overslaan. Dat werkt mogelijk voor jou, maar voor vele anderen niet vrees ik.
Alhier ook een grote vruchtbaarheid, en een hogere gemiddelde frequentie. Waarbij er ook nog ruimte is voor knuffelpartijtjes zonder dat er gemeenschap uit voort komt, en ook een keertje overslaan is geen verboden uitdrukking.
Maar nogmaals, ik denk dat het lastig wordt een eigen goed gevoel bij een bepaalde frequentie als leidend te nemen en vervolgens voor anderen als maat te leggen. Ik denk dat de praktijk daar teveel van verschilt.


Komt nog iets bij.. Af en toe onthouding is niets mis mee. Maar mensen die geen regelmaat in hun cyclus hebben zouden dan wel erg veel aan onthouding moeten doen! En ik weet niet of dat de bedoeling is.
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: sterilisatie man

Berichtdoor *Annet* » 14 jul 2010 15:53

En Marcel, was het wat te doen of viel het tegen?
ja, dat is mijn mening dan he.....

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: sterilisatie man

Berichtdoor haring » 15 jul 2010 00:32

Schipje schreef:Mensen,

Als je anticonceptie gebruikt of je laat steraliseren om kindertjes om wat voor redenen dan ook te voorkomen heb je je verantwoordelijkheid genomen. Als je dan tóch zwanger raakt dan mag je als Christen toch ook troost vinden in het feit dat 'God geen last oplegt die te zwaar is om te dragen'!

Het zal dan toch Zijn wijze bedoeling wel zijn dat je tóch nog meer kinder(en) krijgt?


Hoe weet jij wat god denkt??
*onderschrift verwijderd door moderator*


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 gasten