welke is de kerk van CHRISTUS en haar kernmerken?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marin
Luitenant
Luitenant
Berichten: 590
Lid geworden op: 02 jan 2007 23:06

welke is de kerk van CHRISTUS en haar kernmerken?

Berichtdoor marin » 07 nov 2009 17:07

Eén van de grote struikelblokken voor de naar waarheid zoekende mensen, is de grote verdeeldheid onder de christenen.

Het aantal van elkaar gescheiden kerken en gemeenschappen is in onze tijd onrustbarend groot. Nog erger is het, dat al deze kerken, secten en gemeenschappen elkaar bestrijden met de Bijbel in de hand. Ieder van hen maakt er aanspraak op de ware kerk te zijn, terwijl in de leer en godsdienstige verrichtingen ze lijnrecht tegenover elkaar staan. Dit maakt het voor vele niet-christenen zeer moeilijk de ware gemeente van Jezus Christus te vinden.

Het moet ons bij een weinig nadenken wel duidelijk zijn, dat hier iets niet in orde is. Het kan onmogelijk waar zijn, dat hetgeen de ene kerk als absolute waarheid aanprijst en noodzakelijk acht voor de zaligheid, door een andere even serieuze christelijke gemeenschap als ketters, of als leugen en misleiding wordt beschouwd. Daar moet één ván beiden fout zijn, tenzij dat het zo zou zijn dat God geen duidelijke openbaring van Zijn waarheid zou gegeven hebben en het aan ieder overgelaten is te geloven wat hem zelf goed dunkt. Zulks is echter niet aan te nemen.Soms hoort men zeggen: och het komt er niet op aan welke kerk men toebehoort, wanneer men maar oprecht is. Maar ook al is men oprecht, dan kan men toch dwalen en op een dwaalweg zijn, is gevaarlijk. Het is daarom noodzakelijk te onderzoeken wat ook hier de Bijbel zegt van de kenmerken van de ware gemeente van Christus.1. Johannes 17 : 21. Christus bad voor Zijn gemeente, dat ze allen één zouden zijn. „Opdat ze allen één zijn, gelijkerwijs Gij Vader in Mij en Ik in U, opdat ook zij in ons één zijn, opdat de wereld gelove dat Gij Mij gezonden hebt."

Deze eenheid moet gebaseerd zijn op de duidelijke uitspraken van het Woord van God.
Het tegenwoordige streven naar eenheid onder de christenen, gaat ten koste van vele compromissen en het ter zijde stellen van oude beproefde waarheden. Dit is niet de eenheid die Christus bedoelde. De ware eenheid zou dan tot stand komen wanneer alle kerken en stromingen het besluit zouden nemen om zich te richten naar het duidelijke Woord van God zonder menselijke toevoegsels en zoals er geschreven staat.
Lukas 4 : 1-13. ,,Er staat geschreven," was het machtige wapen waarvan Christus Zich bediende in de verzoekingen van satan.

Zijn wij in staat in deze tijd om de juiste kernmerken van de kerk van de Here Jezus te onderscheiden en te leren kennen?

Leg de kernmerken van uw kerk/gemeente eens ter tafel!

marin
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

Joannah

Re: welke is de kerk van CHRISTUS en haar kernmerken?

Berichtdoor Joannah » 08 nov 2009 11:04

marin schreef:Eén van de grote struikelblokken voor de naar waarheid zoekende mensen, is de grote verdeeldheid onder de christenen.

Het aantal van elkaar gescheiden kerken en gemeenschappen is in onze tijd onrustbarend groot. Nog erger is het, dat al deze kerken, secten en gemeenschappen elkaar bestrijden met de Bijbel in de hand. Ieder van hen maakt er aanspraak op de ware kerk te zijn, terwijl in de leer en godsdienstige verrichtingen ze lijnrecht tegenover elkaar staan. Dit maakt het voor vele niet-christenen zeer moeilijk de ware gemeente van Jezus Christus te vinden.

Het moet ons bij een weinig nadenken wel duidelijk zijn, dat hier iets niet in orde is. Het kan onmogelijk waar zijn, dat hetgeen de ene kerk als absolute waarheid aanprijst en noodzakelijk acht voor de zaligheid, door een andere even serieuze christelijke gemeenschap als ketters, of als leugen en misleiding wordt beschouwd. Daar moet één ván beiden fout zijn, tenzij dat het zo zou zijn dat God geen duidelijke openbaring van Zijn waarheid zou gegeven hebben en het aan ieder overgelaten is te geloven wat hem zelf goed dunkt. Zulks is echter niet aan te nemen.Soms hoort men zeggen: och het komt er niet op aan welke kerk men toebehoort, wanneer men maar oprecht is. Maar ook al is men oprecht, dan kan men toch dwalen en op een dwaalweg zijn, is gevaarlijk. Het is daarom noodzakelijk te onderzoeken wat ook hier de Bijbel zegt van de kenmerken van de ware gemeente van Christus.1. Johannes 17 : 21. Christus bad voor Zijn gemeente, dat ze allen één zouden zijn. „Opdat ze allen één zijn, gelijkerwijs Gij Vader in Mij en Ik in U, opdat ook zij in ons één zijn, opdat de wereld gelove dat Gij Mij gezonden hebt."

Deze eenheid moet gebaseerd zijn op de duidelijke uitspraken van het Woord van God.
Het tegenwoordige streven naar eenheid onder de christenen, gaat ten koste van vele compromissen en het ter zijde stellen van oude beproefde waarheden. Dit is niet de eenheid die Christus bedoelde. De ware eenheid zou dan tot stand komen wanneer alle kerken en stromingen het besluit zouden nemen om zich te richten naar het duidelijke Woord van God zonder menselijke toevoegsels en zoals er geschreven staat.
Lukas 4 : 1-13. ,,Er staat geschreven," was het machtige wapen waarvan Christus Zich bediende in de verzoekingen van satan.

Zijn wij in staat in deze tijd om de juiste kernmerken van de kerk van de Here Jezus te onderscheiden en te leren kennen?

Leg de kernmerken van uw kerk/gemeente eens ter tafel!

marin

Wie of welke `kerk` wil nog, (naar het gebod) de minste zijn?
We denken en handelen alsof we de zaligheid kunnen verdienen door maar vooral de sacramenten te houden en boven de Schrift te gaan staan, dingen te doen en te laten die ons niet dichterbij, maar ver van het geloof af houden.
We weten het bijna beter dan de Schrift en leggen het uit zoals het ons het beste uitkomt.We voegen zelfs toe, geheel tegen het gebod!
het babylon (de verwarring)is compleet.
Goed stukje , Marin
Maar verwacht niet dat de kerkgenootschappen en hun volgzame schapen ook maar enige vorm van retrospectie zullen betrachten, want we vinden traditie en menselijke inzettingen, vaak maar gedeeltelijk gestoeld op God´s Woord belangrijker dan wat ook.

Gebruikersavatar
maboc
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 nov 2008 21:35
Locatie: Den Haag

Re: welke is de kerk van CHRISTUS en haar kernmerken?

Berichtdoor maboc » 08 nov 2009 12:36

Zeg Joannah, wat is dan volgens jou het beste alternatief?
Wat/wie moeten we doen/volgen om het in jouw optiek goed (het minst slecht) te doen?

Ik ben zeer benieuwd naar je antwoord, want uit andere posts van je lijkt een vrij forse weerstand tegen het huidige kerkelijke klimaat te spreken (zeg het gerust als ik ernaast zit). Ik hoop dus dat je voor jezelf een richting kan aangeven waar het in jouw beleving wat beter aan toe gaat.
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

Joannah

Re: welke is de kerk van CHRISTUS en haar kernmerken?

Berichtdoor Joannah » 08 nov 2009 14:19

maboc schreef:Zeg Joannah, wat is dan volgens jou het beste alternatief?
Wat/wie moeten we doen/volgen om het in jouw optiek goed (het minst slecht) te doen?

Ik ben zeer benieuwd naar je antwoord, want uit andere posts van je lijkt een vrij forse weerstand tegen het huidige kerkelijke klimaat te spreken (zeg het gerust als ik ernaast zit). Ik hoop dus dat je voor jezelf een richting kan aangeven waar het in jouw beleving wat beter aan toe gaat.


Een moeilijke vraag.
Maar zowiezo God op de eerste plaats zetten, en dus de bijbel belangrijker laten zijn dan de sacramenten, HC, leerregels en formulieren, die allen toch toevoegingen en verdraaiingen bevatten.
Ondanks de goede bedoelingen, hoop ik.
De bijbel is compleet en behoeft geen toevoegingen.
De belofte van de heilige Geest komt nadat we ons hebben bekeerd (ipv passief te wachten tot we bekeerd `worden`)
en onze zonden hebben af laten wassen door de doop. Zo zegt de Schrift.
God heeft zijn enig geboren zoon Jezus naar de aarde gestuurd opdat een ieder die geloofd(dus niet een ieder die toch al in het plan zat van zg.predestinatie) te behouden.
Volgens mij willen we gewoon niet, en verzinnen we maar uitvluchten.
God moet het maar doen!
Maar God heeft Zijn deel al gedaan, nu is het onze beurt.
Veel kerken vandaag de dag oordelen en willen zeker niet de minste zijn.
Als ik kijk naar wat ds Kersten als oprichter van de SGP over de Joden en zei, t.t.v. de bezetting, realiseer ik me hoe ver we zijn afgeweken van de Waarheid in onze dogmatische kringen... :cry:
Maar dit is alles hoe ik het zie, en hoe ik het ook zie, iedereen heeft zijn eigen standpunt al , dus zal zich er niets van aan trekken.
Het enige wat mensen die willen geloven wellicht nog raakt en wat ze beinvloedt is wat de bijbel zegt.
Die kunnen en mogen we sinds een poosje ook zelf lezen, dus authoritaire kerken hebben hun beste tijd wel gehad, denk ik.
Waar er 2 of meer vergaderd zijn in Zijn Naam, daar is Hij ook.
Een kerk waar scheuring na scheuring voorkomt , daar is Hij niet.

Niemand KAN het overigens goed doen!

Faramir

Re: welke is de kerk van CHRISTUS en haar kernmerken?

Berichtdoor Faramir » 08 nov 2009 14:57

Joannah schreef:Maar zowiezo God op de eerste plaats zetten, en dus de bijbel belangrijker laten zijn dan de sacramenten, HC, leerregels en formulieren, die allen toch toevoegingen en verdraaiingen bevatten.

Eigenlijk wil je de Bijbel dus gelijk schakelen met God en de heilige Geest buitenspel zetten?
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je geen benul hebt van de ontstaansgeschiedenis van de Bijbel.

Joannah

Re: welke is de kerk van CHRISTUS en haar kernmerken?

Berichtdoor Joannah » 08 nov 2009 15:32

Faramir schreef:
Joannah schreef:Maar zowiezo God op de eerste plaats zetten, en dus de bijbel belangrijker laten zijn dan de sacramenten, HC, leerregels en formulieren, die allen toch toevoegingen en verdraaiingen bevatten.

Eigenlijk wil je de Bijbel dus gelijk schakelen met God en de heilige Geest buitenspel zetten?
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je geen benul hebt van de ontstaansgeschiedenis van de Bijbel.

De bijbel is door mensen met inspiratie door de Heilige Geest tot stand gekomen, ik snap je (weer eens)niet.

Gebruikersavatar
Wullimpie
Moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: 13 aug 2005 13:29
Locatie: Goeree Overflakkee
Contacteer:

Re: welke is de kerk van CHRISTUS en haar kernmerken?

Berichtdoor Wullimpie » 09 nov 2009 16:34

Joannah schreef:
maboc schreef:Zeg Joannah, wat is dan volgens jou het beste alternatief?
Wat/wie moeten we doen/volgen om het in jouw optiek goed (het minst slecht) te doen?

Ik ben zeer benieuwd naar je antwoord, want uit andere posts van je lijkt een vrij forse weerstand tegen het huidige kerkelijke klimaat te spreken (zeg het gerust als ik ernaast zit). Ik hoop dus dat je voor jezelf een richting kan aangeven waar het in jouw beleving wat beter aan toe gaat.


Een moeilijke vraag.
Maar zowiezo God op de eerste plaats zetten, en dus de bijbel belangrijker laten zijn dan de sacramenten, HC, leerregels en formulieren, die allen toch toevoegingen en verdraaiingen bevatten.
Ondanks de goede bedoelingen, hoop ik.
De bijbel is compleet en behoeft geen toevoegingen.
De belofte van de heilige Geest komt nadat we ons hebben bekeerd (ipv passief te wachten tot we bekeerd `worden`)
en onze zonden hebben af laten wassen door de doop. Zo zegt de Schrift.
God heeft zijn enig geboren zoon Jezus naar de aarde gestuurd opdat een ieder die geloofd(dus niet een ieder die toch al in het plan zat van zg.predestinatie) te behouden.
Volgens mij willen we gewoon niet, en verzinnen we maar uitvluchten.
God moet het maar doen!
Maar God heeft Zijn deel al gedaan, nu is het onze beurt.
Veel kerken vandaag de dag oordelen en willen zeker niet de minste zijn.
Als ik kijk naar wat ds Kersten als oprichter van de SGP over de Joden en zei, t.t.v. de bezetting, realiseer ik me hoe ver we zijn afgeweken van de Waarheid in onze dogmatische kringen... :cry:
Maar dit is alles hoe ik het zie, en hoe ik het ook zie, iedereen heeft zijn eigen standpunt al , dus zal zich er niets van aan trekken.
Het enige wat mensen die willen geloven wellicht nog raakt en wat ze beinvloedt is wat de bijbel zegt.
Die kunnen en mogen we sinds een poosje ook zelf lezen, dus authoritaire kerken hebben hun beste tijd wel gehad, denk ik.
Waar er 2 of meer vergaderd zijn in Zijn Naam, daar is Hij ook.
Een kerk waar scheuring na scheuring voorkomt , daar is Hij niet.

Niemand KAN het overigens goed doen!


De sacramenten komen rechtstreeks uit de bijbel, de omgang ermee kan misschien niet altijd even goed zijn, maar dat doet niets af aan de waarde van de sacramenten.

Wat betreft Ds Kersten, de GerGem heeft alweer een aantal jaartjes geleden de vervangingstheorie afgeschaft, dus die dwaling is ook weggenomen.

Wat betreft de bekering, als ik je goed begrijp heeft God Zijn deel al gedaan en zit Hij nu af te wachten tot wij eens in beweging komen, en dan schrijf je ook nog dat niemand het goed kan doen........tja dan is er weinig hoop meer.

Zomaar wat puntjes die opvielen.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Gebruikersavatar
filia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 327
Lid geworden op: 25 aug 2009 10:23

Re: welke is de kerk van CHRISTUS en haar kernmerken?

Berichtdoor filia » 09 nov 2009 16:56

Joannah schreef:Een kerk waar scheuring na scheuring voorkomt , daar is Hij niet.

Waar baseer je deze uitspraak op? God zij dank dat Hij daar wél is & nog steeds werkt!!
A mind is like a parachute. It doesn't work if it's closed.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: welke is de kerk van CHRISTUS en haar kernmerken?

Berichtdoor TheKeimpe » 09 nov 2009 21:03

We kunnen gaan afstrepen:
- Joannah bevindt zich niet in de RKK
- Joannah bevindt zich niet in een afgescheiden gemeente

Blijven over:
- een vrije groepering, maar dat is vaak ook een afsplitsing van een andere groepering
- de PKN, maar die heulen teveel met Rome

Joannah

Re: welke is de kerk van CHRISTUS en haar kernmerken?

Berichtdoor Joannah » 09 nov 2009 22:08

TheKeimpe schreef:We kunnen gaan afstrepen:
- Joannah bevindt zich niet in de RKK
- Joannah bevindt zich niet in een afgescheiden gemeente

Blijven over:
- een vrije groepering, maar dat is vaak ook een afsplitsing van een andere groepering
- de PKN, maar die heulen teveel met Rome

Je typisch nederlandse drang tot mensen in een hokje te stoppen, gaat je bij mij niet lukken.
Maar leuk geprobeerd.

Faramir

Re: welke is de kerk van CHRISTUS en haar kernmerken?

Berichtdoor Faramir » 09 nov 2009 22:13

Joannah schreef:
TheKeimpe schreef:We kunnen gaan afstrepen:
- Joannah bevindt zich niet in de RKK
- Joannah bevindt zich niet in een afgescheiden gemeente

Blijven over:
- een vrije groepering, maar dat is vaak ook een afsplitsing van een andere groepering
- de PKN, maar die heulen teveel met Rome

Je typisch nederlandse drang tot mensen in een hokje te stoppen, gaat je bij mij niet lukken.
Maar leuk geprobeerd.

Je wil je ware gezicht dus niet laten zien in de angst om kwetsbaar te zijn. Anderen wel op van alles en nog wat afbranden maar zelf geen openheid van zaken geven. Een ieder kan hier zelf wel een passende term bij bedenken denk ik.

Gebruikersavatar
Jerommel
Sergeant
Sergeant
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2009 07:35
Locatie: den haag

Re: welke is de kerk van CHRISTUS en haar kernmerken?

Berichtdoor Jerommel » 09 nov 2009 22:35

Joannah heeft gewoon gelijk, los van in welk hokje hij zit, dat doet er in feite niet toe.
Wullimpie schreef:De sacramenten komen rechtstreeks uit de bijbel, de omgang ermee kan misschien niet altijd even goed zijn, maar dat doet niets af aan de waarde van de sacramenten.
Je bedoelt dat als je je best doet met Bijbeltexten de sacramenten wel enigzins kan verkopen als Bijbels.
Faramir schreef:Eigenlijk wil je de Bijbel dus gelijk schakelen met God en de heilige Geest buitenspel zetten?
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je geen benul hebt van de ontstaansgeschiedenis van de Bijbel.
Volgens mij stop je daar woorden in Joannah's mond die er niet uit kwamen.
De Bijbel is Gods woord.
De Bijbel is niet door Rome samengesteld (vgl. Edison die de gloeilamp ook niet uitvond, of Columbus die Amerika ook niet ontdekte), en al was ze dat wel, dan is de dwaling nog immer duidelijk, en dwalende...
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je zwaar geïndoctrineerd bent...

Joannah

Re: welke is de kerk van CHRISTUS en haar kernmerken?

Berichtdoor Joannah » 09 nov 2009 22:55

Wullimpie schreef:
Joannah schreef:
maboc schreef:Zeg Joannah, wat is dan volgens jou het beste alternatief?
Wat/wie moeten we doen/volgen om het in jouw optiek goed (het minst slecht) te doen?

Ik ben zeer benieuwd naar je antwoord, want uit andere posts van je lijkt een vrij forse weerstand tegen het huidige kerkelijke klimaat te spreken (zeg het gerust als ik ernaast zit). Ik hoop dus dat je voor jezelf een richting kan aangeven waar het in jouw beleving wat beter aan toe gaat.


Een moeilijke vraag.
Maar zowiezo God op de eerste plaats zetten, en dus de bijbel belangrijker laten zijn dan de sacramenten, HC, leerregels en formulieren, die allen toch toevoegingen en verdraaiingen bevatten.
Ondanks de goede bedoelingen, hoop ik.
De bijbel is compleet en behoeft geen toevoegingen.
De belofte van de heilige Geest komt nadat we ons hebben bekeerd (ipv passief te wachten tot we bekeerd `worden`)
en onze zonden hebben af laten wassen door de doop. Zo zegt de Schrift.
God heeft zijn enig geboren zoon Jezus naar de aarde gestuurd opdat een ieder die geloofd(dus niet een ieder die toch al in het plan zat van zg.predestinatie) te behouden.
Volgens mij willen we gewoon niet, en verzinnen we maar uitvluchten.
God moet het maar doen!
Maar God heeft Zijn deel al gedaan, nu is het onze beurt.
Veel kerken vandaag de dag oordelen en willen zeker niet de minste zijn.
Als ik kijk naar wat ds Kersten als oprichter van de SGP over de Joden en zei, t.t.v. de bezetting, realiseer ik me hoe ver we zijn afgeweken van de Waarheid in onze dogmatische kringen... :cry:
Maar dit is alles hoe ik het zie, en hoe ik het ook zie, iedereen heeft zijn eigen standpunt al , dus zal zich er niets van aan trekken.
Het enige wat mensen die willen geloven wellicht nog raakt en wat ze beinvloedt is wat de bijbel zegt.
Die kunnen en mogen we sinds een poosje ook zelf lezen, dus authoritaire kerken hebben hun beste tijd wel gehad, denk ik.
Waar er 2 of meer vergaderd zijn in Zijn Naam, daar is Hij ook.
Een kerk waar scheuring na scheuring voorkomt , daar is Hij niet.

Niemand KAN het overigens goed doen!


De sacramenten komen rechtstreeks uit de bijbel, de omgang ermee kan misschien niet altijd even goed zijn, maar dat doet niets af aan de waarde van de sacramenten.

Wat betreft Ds Kersten, de GerGem heeft alweer een aantal jaartjes geleden de vervangingstheorie afgeschaft, dus die dwaling is ook weggenomen.

Wat betreft de bekering, als ik je goed begrijp heeft God Zijn deel al gedaan en zit Hij nu af te wachten tot wij eens in beweging komen, en dan schrijf je ook nog dat niemand het goed kan doen........tja dan is er weinig hoop meer.



Zomaar wat puntjes die opvielen.

Joannah

Re: welke is de kerk van CHRISTUS en haar kernmerken?

Berichtdoor Joannah » 10 nov 2009 09:19

Dwaling weggenomen?:
Kinderdoop
Eén van de uitvloeisels van de vervangingsleer is de kinderdoop. De doop wordt gezien als de 'bezegeling van het verbond' of de 'opname van het kind in het verbondsvolk'.

Het doopformulier van de Gereformeerde Kerken leert dan ook:
Omdat nu, onder het nieuwe verbond, de doop in de plaats van de besnijdenis gekomen is, moeten de jonge kinderen als erfgenamen van Gods rijk en van zijn verbond gedoopt worden.

Doordat de doop 'in de plaats' van de besnijdenis zou zijn gekomen, stelt men daarmee ook dat het verbond met Abraham, waar de besnijdenis het teken van was, hiermee is overgegaan van Israël, de nakomelingen van Abraham, naar de kerk.

In Kerkblad "De Leidraad", December 2003, schrijft Ds. Moedt, Gereformeerd predikant te Zuidhorn, dan ook het volgende hierover:
In het doopsformulier staat dat onze kinderen, zonder het te weten, uit genade tot Gods kinderen zijn aangenomen. En wel op grond van Gods verbond met Abraham. Uit Abraham is het volk Israël voortgekomen, Gods volk in het oude verbond. Maar in het nieuwe verbond is de kerk het nieuwe Israël. Die kerk bestaat uit bekeerde Joden en bekeerde heidenen. Israël is de oude boom. Enkele van de takken zijn weggebroken. Het zijn de Joden die Christus verwerpen.

Het is met bovenstaande citaat dan ook duidelijk dat tot op de dag van vandaag deze 'vervangingsleer' door veel Christenen nog steeds volmondig beleden en gepraktizeerd wordt.

Weinig hoop?
Slechts in die kerken waar mensen na 50 jaar stevig kerken, soms 3 keer per zondag, niet weten of ze wel bekeerd zijn(geworden!)
Van de predestinatieleer wordt niemand blij, terwijl Evangelie blijde boodschap betekent.
Opdat een ieder die gelooft, IEDEREEN dus die gelooft,zalig worde!

Sacramenten bevatten wel degelijk toevoegingen, iets waar de Schrift voor waarschuwt!
degenen die toevoegen en weglaten zullen klein genoemd worden in het Koninkrijk.

Geen reden om elkaar te veroordelen en kattig te gaan zitten doen,respecteer liever je broeder en zuster, in de ernstige zoektocht naar Hem.
WIj horen ons als leden van een Lichaam te gedragen

Gebruikersavatar
filia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 327
Lid geworden op: 25 aug 2009 10:23

Re: welke is de kerk van CHRISTUS en haar kernmerken?

Berichtdoor filia » 10 nov 2009 09:36

filia schreef:
Joannah schreef:Een kerk waar scheuring na scheuring voorkomt , daar is Hij niet.

Waar baseer je deze uitspraak op? God zij dank dat Hij daar wél is & nog steeds werkt!!

Joannah, ik wacht nog op antwoord...
A mind is like a parachute. It doesn't work if it's closed.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 26 gasten