De 95 stellingen bekritiseerd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
kirdneh
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1337
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:36

Re: De 95 stellingen bekritiseerd

Berichtdoor kirdneh » 01 dec 2009 11:24

martien schreef:Jazeker, en niet alleen ik maar Hettys en Mortlach ook. Dus als er van de vier mensen drie dezelfde interpretatie van de tekst hebben, is het denk ik normaal dat de vierde achter zn oren krabt.


Behalve als de vierde gelijk heeft, en dat is in dit geval zo.
Het is wel leuk om te zien dat je ook voor de rest praat. :wink:

martien schreef:

En de beschimpingen gaan gewoon door. Of het nou een wetenschapper is of een forumlid of een hele website, t maakt allemaal niet uit. Als je manier van reageren op andere mensen ook maar een heel klein beetje representatief is voor creationisten, dan zijn dat allesbehalve christenen. Fatsoen ontbreekt in ieder geval, en daar gaan ze doorgaans prat op.

Ik doe iets heel nuttigs, al is dat niet jouw mening. Voordat je een projekt start, zorg je eerst dat de randvoorwaarden bekend en geaccordeerd zijn. Dat is nummer 1 van een succesvol projekt.
Tot op heden heb ik nog geen enkel woord gehoord in antwoord op de vraag welke redeneringen ten grondslag liggen aan de beantwoording van de vraag :"ALS die insektenstamboom geleverd wordt, is dat dan een bewijs?"
HOE gaat die stamboom geevalueerd worden? Is logica een valide instrument? Conclusies?


Het bewijs voor mij is als ik het beoordeeld heb, dat is na de tijd dus en "hoe" dat zien we dan wel.
Dus geef het nou maar want volgens mij is er zeer weinig bekent of zo, want anders doe je niet zo geheimzinnig, maar ik wacht rustig af.
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

Gebruikersavatar
kirdneh
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1337
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:36

Re: De 95 stellingen bekritiseerd

Berichtdoor kirdneh » 01 dec 2009 11:27

Mortlach schreef:
martien schreef:HOE gaat die stamboom geevalueerd worden? Is logica een valide instrument? Conclusies?


Maar dat is toch evident: Elk aangedragen bewijs wordt vergeleken met het *kuch* historisch en natuurwetenschappelijk correcte *kuch* verslag in Genesis, en als het daarvan afwijkt, wordt het afgewezen.... simpel. Je weet toch ondertussen ook wel, beste Martien, dat als de werkelijkheid en de Bijbel niet overeenstemmen, dat de werkelijkheid dan verkeerd is...


Jammer dat je alleen maar iets neer wil zetten behalve dan ingaan op de materie tegen mij bv, deze opmerking kun je gewoon plaatsen in het doorvoor bestemde topic.Creationisme wordt hier (in deze topic) niet behandeld, dus wat je hier mee wil is mij onduidelijk.
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

martien
Kapitein
Kapitein
Berichten: 964
Lid geworden op: 19 okt 2007 00:29

Re: De 95 stellingen bekritiseerd

Berichtdoor martien » 01 dec 2009 13:07

?????????????????????

Kijk es naar de stellingen. Daar komt gewoon de zondvloed voorbij hoor. En dat t allemaal niet zomaar uit de big bang kan komen en dat zingeving door de evolutietheorie onmogelijk is (VREEMD idee) en zo.

Dat lijkt me toch heel behoorlijk creationistisch. Met de evolutietheorie heeft t in ieder geval geen bal te maken.

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: De 95 stellingen bekritiseerd

Berichtdoor hettys » 01 dec 2009 13:26

Kirdneh schreef:Jammer dat je alleen maar iets neer wil zetten behalve dan ingaan op de materie tegen mij bv, deze opmerking kun je gewoon plaatsen in het doorvoor bestemde topic.Creationisme wordt hier (in deze topic) niet behandeld, dus wat je hier mee wil is mij onduidelijk.


In deze topic wachten we inderdaad op je reactie op Lenski's bewijs voor evolutie, namelijk én een nieuwe soort bacterie én gunstige mutaties. (zie mijn vorige posting, gisteravond rond half acht)

Martien schreef:?????????????????????

Kijk es naar de stellingen. Daar komt gewoon de zondvloed voorbij hoor. En dat t allemaal niet zomaar uit de big bang kan komen en dat zingeving door de evolutietheorie onmogelijk is (VREEMD idee) en zo.

Dat lijkt me toch heel behoorlijk creationistisch. Met de evolutietheorie heeft t in ieder geval geen bal te maken.



Inderdaad.
Ook gif is geschapen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De 95 stellingen bekritiseerd

Berichtdoor Mortlach » 01 dec 2009 14:00

hettys schreef:Inderdaad.


Uit bovenstaande link:

Continentverschuiving (platentektoniek)

Men kan ervan uitgaan, dat direct na de zondvloed nog alle continenten met elkaar verbonden waren. Van de landdieren, die in de ark overleefd hebben, verspreiden zich enigen zeer snel over het gehele continent, terwijl anderen zich in beperkte gebieden bleven ophouden. In de tijd daarna heeft een snelle continentverschuiving het verspreidingsproces afgebroken, zodat bijvoorbeeld de buideldieren bijna uitsluitend in Australië te vinden zijn.


4000 jaar geleden bestond Pangea nog? De fantasie van creationisten bereikt nieuwe hoogten (of diepten, afhankelijk van hoe je het bekijkt).

Tegenwoordig ziet men nog steeds een zeer langzame verschuiving van de continenten, maar het is goed mogelijk, dat dit proces gedurende de vloed en in de eeuwen erna sneller is verlopen. De geofysicus John R. Baumgardner heeft daarvoor een computersimulatie gemaakt, waarmee hij zulk een scenario in beeld bracht.(12) Om de huidige afstand te bereiken, zouden bijvoorbeeld Afrika en Amerika zich meer dan 500 jaar met 12 cm per uur van elkaar af hebben moeten bewegen.


Een COMPUTERSIMULATIE??? Kom, Kirdneh, zeg er eens iets van.

En een continent 12 cm PER UUR opschuiven? Dat lijkt niet zo veel, maar de werkelijke huidige snelheid is een paar centimeter PER JAAR? 12 centimeter per uur is volslagen waanzinnig; waar haal je de energie vandaan die nodig is een continent die snelheid te geven, en laat staan de enorme aardbevingen die het als gevolg zouden hebben.

Amsterdam en New York liggen zo'n 6000 kilometer uit elkaar. Wil je dat in 500 jaar bereiken, dan moeten de continenten niet met 12 centimeter per uur, maar met een gigantische 1,36 METER per uur verschoven zijn. Daar komt nog eens bij dat de cultuur van Ierland met de Kelten terug gaat tot zo'n beetje 1200 voor christus. Tussen 2000 voor christus (de zondvloed) en 1200 voor christus (de Kelten) was het continent Amerika dus al achter de horizon van ierland verdwenen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

scheermes
Luitenant
Luitenant
Berichten: 514
Lid geworden op: 24 feb 2009 20:15

Re: De 95 stellingen bekritiseerd

Berichtdoor scheermes » 01 dec 2009 15:05

Mortlach schreef:4000 jaar geleden bestond Pangea nog? De fantasie van creationisten bereikt nieuwe hoogten (of diepten, afhankelijk van hoe je het bekijkt).

Kunnen ze zonder deze aanname niet de verspreiding van de dieren verklaren? Dat hangt dan aan een zijden draadje.

Mortlach schreef:En een continent 12 cm PER UUR opschuiven? Dat lijkt niet zo veel, maar de werkelijke huidige snelheid is een paar centimeter PER JAAR? 12 centimeter per uur is volslagen waanzinnig; waar haal je de energie vandaan die nodig is een continent die snelheid te geven, en laat staan de enorme aardbevingen die het als gevolg zouden hebben.

Hoeveel jaar(millennia) duurt het wel niet om zo'n zwaar object af te remmen tot de snelheid die het nu heeft? En hoe komt het dat het nu minder snel afremt?
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De 95 stellingen bekritiseerd

Berichtdoor Mortlach » 01 dec 2009 15:13

scheermes schreef:Kunnen ze zonder deze aanname niet de verspreiding van de dieren verklaren? Dat hangt dan aan een zijden draadje.


Tuurlijk kunnen de dat verklaren. God heeft het gedaan. Prima waterdichte verklaring voor alles.

Hoeveel jaar(millennia) duurt het wel niet om zo'n zwaar object af te remmen tot de snelheid die het nu heeft? En hoe komt het dat het nu minder snel afremt?


Ja, het afremmen van een continent is weer een probleem op zich. Je zou eens kunnen uitrekenen hoeveel energie daar bij vrijkomt. Maar goed, die energie heeft God natuurlijk "weggetoverd", dus ook dat is geen enkel probleem.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

martien
Kapitein
Kapitein
Berichten: 964
Lid geworden op: 19 okt 2007 00:29

Re: De 95 stellingen bekritiseerd

Berichtdoor martien » 01 dec 2009 15:59

:)

Ik heb nooit begrepen hoe men zich die als speedboten voortscheurende schollen voorstelt. Dat genereert een hoeveelheid vulkanische activiteit waar de uitbarsting van de vesuvius maar een lucifertje bij is.

Hoe VERZINT iemand zoiets.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De 95 stellingen bekritiseerd

Berichtdoor Mortlach » 01 dec 2009 16:23

martien schreef::)

Ik heb nooit begrepen hoe men zich die als speedboten voortscheurende schollen voorstelt. Dat genereert een hoeveelheid vulkanische activiteit waar de uitbarsting van de vesuvius maar een lucifertje bij is.

Hoe VERZINT iemand zoiets.


Als de Bijbel en de werkelijkheid met elkaar in tegenspraak zijn, dan klopt de werkelijkheid niet. Het is wonderbaarlijk hoeveel je kunt "verklaren" als je je aan deze simpele regel houdt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
kirdneh
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1337
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:36

Re: De 95 stellingen bekritiseerd

Berichtdoor kirdneh » 01 dec 2009 16:45

martien schreef:?????????????????????

Kijk es naar de stellingen. Daar komt gewoon de zondvloed voorbij hoor. En dat t allemaal niet zomaar uit de big bang kan komen en dat zingeving door de evolutietheorie onmogelijk is (VREEMD idee) en zo.

Dat lijkt me toch heel behoorlijk creationistisch. Met de evolutietheorie heeft t in ieder geval geen bal te maken.


Inderdaad, ik zat tussen beide topic's heen te bladeren en was tijdens beantwoording er van uit gegaan dat het in de ouderdom van de aarde hoorde, maar dat is het niet. Excuses

Maar we zitten nog in de paar eerste stellingen en als je de stellingen wilt bekritiseren dan mag dat maar dan moet je met bewijs komen voor de evolutie (het gaat over evolutie niet over de evolutietheorie), dus bevalt je de stelling niet dan mag je je evolutionaire bewijs tonen, heb je dat niet dan blijft de stelling staan, heel simpel.

Ter info wij geven openlijk toe dat dat van ons een geloof is, jullie niet dus "show the evidence please".
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

martien
Kapitein
Kapitein
Berichten: 964
Lid geworden op: 19 okt 2007 00:29

Re: De 95 stellingen bekritiseerd

Berichtdoor martien » 01 dec 2009 17:22

"show the evidence please".


1. Witte vlindertjes worden zwart
2. Bacterieen leren nylon te verteren
3. Hagedissen leren planten te verteren
4. Muggen leren DDT onschadelijk te maken
5. Andere bacterieen leren anti biotica uit te schakelen
6. Cicliden leren iedere voedselniche te benutten
7. Bacterieen leren citroenzuur te verteren

Ach wat maakt uit. Al zou je er in verdrinken.

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: De 95 stellingen bekritiseerd

Berichtdoor hettys » 01 dec 2009 17:29

Mortlach schreef:
Continentverschuiving (platentektoniek)

Men kan ervan uitgaan, dat direct na de zondvloed nog alle continenten met elkaar verbonden waren. Van de landdieren, die in de ark overleefd hebben, verspreiden zich enigen zeer snel over het gehele continent, terwijl anderen zich in beperkte gebieden bleven ophouden. In de tijd daarna heeft een snelle continentverschuiving het verspreidingsproces afgebroken, zodat bijvoorbeeld de buideldieren bijna uitsluitend in Australië te vinden zijn.


4000 jaar geleden bestond Pangea nog? De fantasie van creationisten bereikt nieuwe hoogten (of diepten, afhankelijk van hoe je het bekijkt).


Huh? volgens de hydroplaattheorie zijn de continenten TIJDENS deze zondvloed losgeraakt, niet erna. Dus die verspreiding moet lastig geweest zijn.
Ik ben wel benieuwd hoe die creationisten zich dat voorstellen: Dat de verschillende 248 soorten buideldieren met elkaar afgesproken hebben om lekker samen op een stukje pangea zijn gaan zitten en dat ze dan toevallig allemaal samen op australië afdreven?


Kirdneh schreef:Maar we zitten nog in de paar eerste stellingen en als je de stellingen wilt bekritiseren dan mag dat maar dan moet je met bewijs komen voor de evolutie (het gaat over evolutie niet over de evolutietheorie), dus bevalt je de stelling niet dan mag je je evolutionaire bewijs tonen, heb je dat niet dan blijft de stelling staan, heel simpel.




Evolutie is bewezen, dus we kunnen gerust verder.

Kirdneh schreef:Ter info wij geven openlijk toe dat dat van ons een geloof is, jullie niet dus "show the evidence please".


Betekent dat, dat je kan geloven in gebeurtenissen die volstrekt ongeloofwaardig zijn en niet hebben KUNNEN gebeuren? Moet je niet op z'n minst aantonen dat er een historische/geologische mogelijkheid is voor zo'n gebeurtenis?
Ook gif is geschapen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De 95 stellingen bekritiseerd

Berichtdoor Mortlach » 01 dec 2009 17:40

hettys schreef:Huh? volgens de hydroplaattheorie zijn de continenten TIJDENS deze zondvloed losgeraakt, niet erna. Dus die verspreiding moet lastig geweest zijn.


Kijk, dat is pas leuk, als creationisten het onderling niet eens eens kunnen worden, wie moet Kirdneh dan blind en kritiekloos volgen? Wie heeft er nou gelijk, zijn allerbeste vriend Walt Brown, of toch de mensen achter Creatie.info... Ik ben benieuwd hoor.

Ik ben wel benieuwd hoe die creationisten zich dat voorstellen: Dat de verschillende 248 soorten buideldieren met elkaar afgesproken hebben om lekker samen op een stukje pangea zijn gaan zitten en dat ze dan toevallig allemaal samen op australië afdreven?


Creationisten hoeven het zich niet voor te stellen. Het staat namelijk feitelijk-historisch beschreven in Genesis... zelf nadenken is verder dus niet nodig noch gewenst.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
kirdneh
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1337
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:36

Re: De 95 stellingen bekritiseerd

Berichtdoor kirdneh » 01 dec 2009 18:17

martien schreef:
"show the evidence please".


1. Witte vlindertjes worden zwart
2. Bacterieen leren nylon te verteren
3. Hagedissen leren planten te verteren
4. Muggen leren DDT onschadelijk te maken
5. Andere bacterieen leren anti biotica uit te schakelen
6. Cicliden leren iedere voedselniche te benutten
7. Bacterieen leren citroenzuur te verteren

Ach wat maakt uit. Al zou je er in verdrinken.


Punt 1. Variatie ' its all in the genome'
Punt 2. Is al lang en breed besproken en je 'bewijs' faalde
Punt 3. Variatie 'its all in the genome'
Punt 4. Geen nieuwe informatie.
Punt 5. Verlies van informatie
Punt 6. Variatie binnen de soort
Punt 7. Vertel? Ken ik niet.

Er blijft niks over van al die bewijzen.
Dr borger heeft een interresante theorie over de meeste claims en zal zn boek maar eens bestellen wantveel van de voorbeelden die je geeft is te verklaren volgens zn theorie.
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De 95 stellingen bekritiseerd

Berichtdoor Mortlach » 01 dec 2009 18:21

kirdneh schreef:Punt 7. Vertel? Ken ik niet.


Nee, dat zou ook niet. Je wees immers het experimenten van dr. Lenski af zonder ook maar enigszins te beseffen waar dat over ging, weet je nog?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 40 gasten