Kleding enzo... (3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mormeltje
Mineur
Mineur
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 sep 2009 20:28

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor mormeltje » 09 okt 2009 14:29

Klopt, de uitverkoop is dan lekker verantwoord.
Maar als een bloes afgeprijsd is van 100 euro naar 70 euro laat ik m nog hangen....
What goes around, comes around

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor Evelien » 09 okt 2009 15:40

Lalage schreef:
meisje20 schreef:maar hoe kom ik daar achter?

Het is lastig, maar je kunt bijvoorbeeld af en toe een kledingstuk kopen waarvan je weet dat het wel eerlijk is gemaakt, bijvoorbeeld bij http://www.watmooi.nl of http://www.fair21.com/retouring.php,

Of kijk eens hier: http://www.timetoturn.nl/new/kleding.php en http://www.goedewaar.nl/kledingadressen.asp


Het probleem is via internet kleren kopen is dat ik het niet kan passen en om nou elke keer weer terug te moeten brengen (en de uitverkoop kun je in sommige gevallen niet eens terug brengen zeg maar)/sturen. En dat vindt ik een nadeel.

Zijn er winkels die ook eerlijke kleding verkopen?

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor Lalage » 09 okt 2009 15:58

Jo'tje schreef:Ik heb zo'n regen- en winddichte jas van de ANWB. Misschien niet supermodieus, maar wel ideaal voor deze tussenperiodes!

ja zoiets heb ik ook, maar nadat ik hem heb gewassen is hij niet meer zo waterdicht :(

@Evelien: in Amersfoort heb je Sari (moet je ff googlen). Ik ben er alleen nog nooit geweest :oops:

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor LeChat » 09 okt 2009 16:04

Mijn man en ik zijn gisteravond even wezen shoppen. Ik wilde graag paarse laarzen, daar moest hij wel even aan wennen 8). Bij Dolcis hadden ze niets naar mijn zin, nou ja, wel grijze laarzen maar die waren zo wijd dat ik 2 handen ertussen kon stoppen :shock:. Toen naar O'Moda, daar hadden ze heel gave paarse laarzen met zwarte accenten van S'Oliver - zo populair dat ze nog maar 1 paar hadden (maat 39) en in de andere filialen was maat 40 ook al uitverkocht. Toen heb ik maat 39 toch maar gepast, dacht dat 't nooit ging lukken, maar zowaar: ze passen!!!

Deze, maar dan in het paars (dan zijn ze een stuk leuker 8))
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor liefie » 09 okt 2009 16:12

Leuk LeChat!

Lalage bij de supermarkt kun je Harmisol (volgens mij heet het zo) kopen en dat was je mee en dan is je jas weer waterdicht werkt super goed.

Gebruikersavatar
Marie Popelin
Mineur
Mineur
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 mar 2008 21:56

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor Marie Popelin » 09 okt 2009 16:40

LeChat schreef:Mijn man en ik zijn gisteravond even wezen shoppen. Ik wilde graag paarse laarzen, daar moest hij wel even aan wennen 8). Bij Dolcis hadden ze niets naar mijn zin, nou ja, wel grijze laarzen maar die waren zo wijd dat ik 2 handen ertussen kon stoppen :shock:. Toen naar O'Moda, daar hadden ze heel gave paarse laarzen met zwarte accenten van S'Oliver - zo populair dat ze nog maar 1 paar hadden (maat 39) en in de andere filialen was maat 40 ook al uitverkocht. Toen heb ik maat 39 toch maar gepast, dacht dat 't nooit ging lukken, maar zowaar: ze passen!!!

Deze, maar dan in het paars (dan zijn ze een stuk leuker 8))


Hoi LeChat, die laarzen vind ik ook heel mooi. Hoe zit het met de ruimte om de kuit? Hoe wijd zijn ze qua centimeters? Ik wil die bruine misschien bestellen via omoda.nl. :wink:
De natuur kent het geheim en glimlacht.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor ajl » 09 okt 2009 20:32

Leuke laarzen le chat!

mormeltje schreef:Het vorige topic 'Kleding enzo' eindigde met een posting over 'christelijk verantwoorde kleding', heb ik het idee. Niet een rok of broek, maar fairtrade.
Ik vind dat refozaken zoals collegestyle ontzettend duur zijn, en bijv. speksnijder. Dat vind ik nou onchristelijk. Belachelijk veel geld neertellen voor een simpel bloesje.
Ik ken meiden die hun kledingkast vol mexx en EDC hebben hangen, enzovoorts. Niet dat ik hun wil veroordelen, maar als je het over chisten zijn en kleding wilt hebben.... Ook hierin moeten we denk ik oppassen voor materialisme.
Dat moet ik zelf ook, ik ga ook het liefst ieder weekend shoppen. Ik merk bij mezelf ook dat ik nogal 'hebberig' ben...


Ik zit te twijfelen of ik zal reageren ( voor ik mij opnieuw in een wespennest steek). Mexx en EDCworden vaak in Ndl gefabriceerd, dus de productiekosten zijn hoger. Daardoor betaal je ook meer voor een kledingstuk. Bepaalde goedkope merken worden vaak in 3e wereldlanden gemaakt onder embarmelijke omstandigheden. Daarnaast ben je niet gelijk materialistisch als je dure kleding koopt, wellicht is het voor je werk nodig om er representatief uit te zien en kan je niet verschijnen in een complete Zeeman outfit.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor LeChat » 09 okt 2009 20:35

Marie Popelin schreef:Hoi LeChat, die laarzen vind ik ook heel mooi. Hoe zit het met de ruimte om de kuit? Hoe wijd zijn ze qua centimeters? Ik wil die bruine misschien bestellen via omoda.nl. :wink:


Bij deze maat, 39 dus, zijn ze aan de bovenkant 40,5 cm omtrek. Die bruine zijn mij net iets te 'ruig' - dat figuur aan de bovenkant valt bij de paarse een stuk minder op.
Leuk zijn ze zeker, ook een leuk hakje - lekker pittig, niet té hoog.

Ik dacht dat mijn bruine laarzen nog supergoed waren, blijkt vandaag dat er bij de zool een gat zit aan de zijkant... 'k denk niet dat dat gerepareerd kan worden :?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor Lalage » 09 okt 2009 23:10

ajl schreef:
mormeltje schreef:Het vorige topic 'Kleding enzo' eindigde met een posting over 'christelijk verantwoorde kleding', heb ik het idee. Niet een rok of broek, maar fairtrade.
Ik vind dat refozaken zoals collegestyle ontzettend duur zijn, en bijv. speksnijder. Dat vind ik nou onchristelijk. Belachelijk veel geld neertellen voor een simpel bloesje.
Ik ken meiden die hun kledingkast vol mexx en EDC hebben hangen, enzovoorts. Niet dat ik hun wil veroordelen, maar als je het over chisten zijn en kleding wilt hebben.... Ook hierin moeten we denk ik oppassen voor materialisme.
Dat moet ik zelf ook, ik ga ook het liefst ieder weekend shoppen. Ik merk bij mezelf ook dat ik nogal 'hebberig' ben...


Ik zit te twijfelen of ik zal reageren ( voor ik mij opnieuw in een wespennest steek). Mexx en EDCworden vaak in Ndl gefabriceerd, dus de productiekosten zijn hoger. Daardoor betaal je ook meer voor een kledingstuk. Bepaalde goedkope merken worden vaak in 3e wereldlanden gemaakt onder embarmelijke omstandigheden. Daarnaast ben je niet gelijk materialistisch als je dure kleding koopt, wellicht is het voor je werk nodig om er representatief uit te zien en kan je niet verschijnen in een complete Zeeman outfit.


Het is misschien niet leuk om te horen, maar ik vind dat je dat best mag zeggen. Het is belangrijk dat mensen bewust worden van waar kleding vandaan komt. Dus bedankt dat je me er weer op wijst.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor Lalage » 09 okt 2009 23:11

@LeChat: mijn zusje heeft knalroze laarzen, echt geweldig :) Ik vind paars heel leuk!

Over mijn jas: ik wil er Thundershield op spuiten, spul dat we eigenlijk voor onze tent hadden gekocht...

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor TheKeimpe » 10 okt 2009 10:22

Kleding van Jackpot is ook oké:
http://www.jackpot.dk/page.ocl?pageid=19

en duur

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor Marnix » 10 okt 2009 11:57

Jo'tje schreef:Ik heb zo'n regen- en winddichte jas van de ANWB. Misschien niet supermodieus, maar wel ideaal voor deze tussenperiodes!


Leren jas, ideaal... niet te koud, niet te warm, en behoorlijk waterdicht (tenzij het zo belachelijk hard regent als vannacht)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor Memmem » 10 okt 2009 13:07

Lalage schreef:
ajl schreef:
mormeltje schreef:Het vorige topic 'Kleding enzo' eindigde met een posting over 'christelijk verantwoorde kleding', heb ik het idee. Niet een rok of broek, maar fairtrade.
Ik vind dat refozaken zoals collegestyle ontzettend duur zijn, en bijv. speksnijder. Dat vind ik nou onchristelijk. Belachelijk veel geld neertellen voor een simpel bloesje.
Ik ken meiden die hun kledingkast vol mexx en EDC hebben hangen, enzovoorts. Niet dat ik hun wil veroordelen, maar als je het over chisten zijn en kleding wilt hebben.... Ook hierin moeten we denk ik oppassen voor materialisme.
Dat moet ik zelf ook, ik ga ook het liefst ieder weekend shoppen. Ik merk bij mezelf ook dat ik nogal 'hebberig' ben...


Ik zit te twijfelen of ik zal reageren ( voor ik mij opnieuw in een wespennest steek). Mexx en EDCworden vaak in Ndl gefabriceerd, dus de productiekosten zijn hoger. Daardoor betaal je ook meer voor een kledingstuk. Bepaalde goedkope merken worden vaak in 3e wereldlanden gemaakt onder embarmelijke omstandigheden. Daarnaast ben je niet gelijk materialistisch als je dure kleding koopt, wellicht is het voor je werk nodig om er representatief uit te zien en kan je niet verschijnen in een complete Zeeman outfit.


Het is misschien niet leuk om te horen, maar ik vind dat je dat best mag zeggen. Het is belangrijk dat mensen bewust worden van waar kleding vandaan komt. Dus bedankt dat je me er weer op wijst.

Maar waar kun je dan verantwoorde en betaalbare kinderkleding kopen? Op de sites die lalage al eerder geven heeft zag ik alleen kleding voor volwassenen die ook nog vrij prijzig was.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor liefie » 10 okt 2009 18:01

Ik heb vandaag deze hoed gekocht echt een geweldig mooi ding voor een heel leuk bedrag

http://penpstyle.nl/?menu=article&categ ... ID=7310451

Krijg de foto er niet gewoon op :oops:

Gebruikersavatar
Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Berichten: 789
Lid geworden op: 17 sep 2002 14:18
Locatie: 't oosten des lands
Contacteer:

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor Kate Spade » 10 okt 2009 19:14

Om eerlijk te zijn, ik heb nooit gekeken naar waar mijn kleding vandaan komt. Ik vind het een goed punt om op te letten. Maar, stel dat ik ontdek dat bijvoorbeeld H&M kleding verkoopt die door kinderen gemaakt is, heeft het dan zin om geen kleding meer te kopen bij H&M? Volgens mij niet echt, want iedereen komt er. (Of bijna iedereen dan)

En wat je uitgeeft aan kleding moet je zelf weten. Ik werk fulltime en geef geld aan de kerk, goede doelen en heb een adoptie kindje. Ik houd mijn geld niet alleen voor mij zelf, ik steun anderen die het minder hebben ook. En omdat ik zoveel van mooie kleren houd, geef ik er best veel geld aan uit denk ik. Over het algemeen let ik wel op de verhouding tussen prijs en kwaliteit. Een klassieke en tijdloze tas die heel lang mee gaat mag best wat kosten. Een hip vest dat tijdelijk in is koop ik bij de Sting, na een tijdje is de kleur eruit en zitten er gaten in en gaat het vest de prullebak in. Soms koop ik iets van Esprit en in de uitverkoop ga ik graag naar Steppin'out en Geddes&Gillmore. Is dat onverantwoordelijk? Ik vind van niet want ik heb mijn opleiding met succes afgerond, ik werk hard en ik mag ook genieten van dingen die ik mooi vind. Ik heb verder geen hobby's die geld kosten, mooie kleding verzamelen is mijn hobby.

Vergeef me mijn typfouten want typen wil niet echt lukken op de computer war ik nu achter zit. :wink:
Dus, dat.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten

cron