Kleding enzo... (3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mormeltje
Mineur
Mineur
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 sep 2009 20:28

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor mormeltje » 10 okt 2009 20:26

Tsja..
Ik koop zelf al mijn kleding bij Vero Moda en Only. Betaalbaar (de meeste dingen) en ik vind het mooi.
Persoonlijk koop ik niet elke maand een setje.
Maar goed, ik ben geloof ik aan een paar 'heilige huisjes' gekomen, dus laat ik het vooral niet meer hebben over dure kleding...
What goes around, comes around

Gebruikersavatar
Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Berichten: 789
Lid geworden op: 17 sep 2002 14:18
Locatie: 't oosten des lands
Contacteer:

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor Kate Spade » 11 okt 2009 10:31

mormeltje schreef:Tsja..
Ik koop zelf al mijn kleding bij Vero Moda en Only. Betaalbaar (de meeste dingen) en ik vind het mooi.
Persoonlijk koop ik niet elke maand een setje.
Maar goed, ik ben geloof ik aan een paar 'heilige huisjes' gekomen, dus laat ik het vooral niet meer hebben over dure kleding...


Ik vind dat je het daar best over mag hebben. Iedereen mag toch gewoon zijn/haar mening uiten? Ik vind het juist goed om elkaar op belangrijke zaken te wijzen, als het maar niet op een veroordeeldende manier gebeurt!
Dus, dat.

mormeltje
Mineur
Mineur
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 sep 2009 20:28

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor mormeltje » 11 okt 2009 15:15

Ik hoop niet dat ik veroordelend overkwam. Wat dat aangaat is het soms op eieren lopen.
What goes around, comes around

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor Acire » 11 okt 2009 21:55

ajl schreef:Leuke laarzen le chat!

mormeltje schreef:Het vorige topic 'Kleding enzo' eindigde met een posting over 'christelijk verantwoorde kleding', heb ik het idee. Niet een rok of broek, maar fairtrade.
Ik vind dat refozaken zoals collegestyle ontzettend duur zijn, en bijv. speksnijder. Dat vind ik nou onchristelijk. Belachelijk veel geld neertellen voor een simpel bloesje.
Ik ken meiden die hun kledingkast vol mexx en EDC hebben hangen, enzovoorts. Niet dat ik hun wil veroordelen, maar als je het over chisten zijn en kleding wilt hebben.... Ook hierin moeten we denk ik oppassen voor materialisme.
Dat moet ik zelf ook, ik ga ook het liefst ieder weekend shoppen. Ik merk bij mezelf ook dat ik nogal 'hebberig' ben...


Ik zit te twijfelen of ik zal reageren ( voor ik mij opnieuw in een wespennest steek). Mexx en EDCworden vaak in Ndl gefabriceerd, dus de productiekosten zijn hoger. Daardoor betaal je ook meer voor een kledingstuk. Bepaalde goedkope merken worden vaak in 3e wereldlanden gemaakt onder embarmelijke omstandigheden. Daarnaast ben je niet gelijk materialistisch als je dure kleding koopt, wellicht is het voor je werk nodig om er representatief uit te zien en kan je niet verschijnen in een complete Zeeman outfit.


http://www.mitex.nl/view.cfm?page_id=5865
Mexx is goed vooruit gegaan, een paar jaar geleden wilden ze geen inzicht geven in de productieprocessen, dus dan weet je het wel. Maar nu dus aangesloten bij een fair-dingetje. Niet dat ik mexx wil dragen, vind het veel te duur en saai. Maar wel goed van ze.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor LeChat » 12 okt 2009 10:52

liefie schreef:Ik heb vandaag deze hoed gekocht echt een geweldig mooi ding voor een heel leuk bedrag

http://penpstyle.nl/?menu=article&categ ... ID=7310451

Krijg de foto er niet gewoon op :oops:

Leuke hoed, liefie.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor Marnix » 12 okt 2009 11:29

liefie schreef:Ik heb vandaag deze hoed gekocht echt een geweldig mooi ding voor een heel leuk bedrag

http://penpstyle.nl/?menu=article&categ ... ID=7310451

Krijg de foto er niet gewoon op :oops:


Hm.... Wat een vreselijk ding.... vind ik :) Veel te klassiek en sober/ somber. Maar ja, smaken verschillen he :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor Marnix » 12 okt 2009 11:33

Kate Spade schreef:Om eerlijk te zijn, ik heb nooit gekeken naar waar mijn kleding vandaan komt. Ik vind het een goed punt om op te letten. Maar, stel dat ik ontdek dat bijvoorbeeld H&M kleding verkoopt die door kinderen gemaakt is, heeft het dan zin om geen kleding meer te kopen bij H&M? Volgens mij niet echt, want iedereen komt er. (Of bijna iedereen dan)

En wat je uitgeeft aan kleding moet je zelf weten. Ik werk fulltime en geef geld aan de kerk, goede doelen en heb een adoptie kindje. Ik houd mijn geld niet alleen voor mij zelf, ik steun anderen die het minder hebben ook. En omdat ik zoveel van mooie kleren houd, geef ik er best veel geld aan uit denk ik. Over het algemeen let ik wel op de verhouding tussen prijs en kwaliteit. Een klassieke en tijdloze tas die heel lang mee gaat mag best wat kosten. Een hip vest dat tijdelijk in is koop ik bij de Sting, na een tijdje is de kleur eruit en zitten er gaten in en gaat het vest de prullebak in. Soms koop ik iets van Esprit en in de uitverkoop ga ik graag naar Steppin'out en Geddes&Gillmore. Is dat onverantwoordelijk? Ik vind van niet want ik heb mijn opleiding met succes afgerond, ik werk hard en ik mag ook genieten van dingen die ik mooi vind. Ik heb verder geen hobby's die geld kosten, mooie kleding verzamelen is mijn hobby.

Vergeef me mijn typfouten want typen wil niet echt lukken op de computer war ik nu achter zit. :wink:


"Iedereen komt er dus het niet doen heeft geen zin" is wel wat makkelijk he. Het moet toch ergens beginnen? Het wil ook niet zeggen dat je nooit meer bij de H&M moet komen, maar het lijkt me wel goed om er over na te denken en je er bewust van te zijn.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mormeltje
Mineur
Mineur
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 sep 2009 20:28

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor mormeltje » 12 okt 2009 11:40

Toen ik nog een hoedje had, plantte ik een alpinootje op mijn kruin. Een stom ding van 10 euro.
Als ik soms de modeparade bij ons in de kerk zie... Ik blijf erbij dat ik dat persoonlijk nou niet een voorbeeld van christelijke eenvoud vind.
What goes around, comes around

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor jans1 » 12 okt 2009 11:54

Ik heb in de winter ook altijd gewoon een alpino op.. Staat net zo leuk.. In de zomer heb ik altijd een cowboyhoed op.. Mannelijk model :mrgreen:
En ja.. eenvoud siert de mens.. Bij ons hebbe ze gelukkig geen formaat slagschip...

komt er nu een complete hoedendiscussie? Ik hoop het niet eigenlijk...
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor ajl » 12 okt 2009 12:16

Ik ben echt dol op hoeden, vind het soms zelfs jammer dat ik er nooit een op heb :lol: . Afgelopen zomer hadden wij een bruiloft waarbij het verplicht was....super leuk dus ( voor mij althans :wink: ). Baretten en alpinomutsen zijn niet altijd mijn smaak. Ik heb daarbij vaak het idee dat mensen iets op hun hoofd zetten, omdat het moet en gewoon iets/een kleur uit de kast trekken.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor MissF » 12 okt 2009 12:18

Ik ben ook dol op hoeden. Ik wilde dat alle vrouwen ze nog droegen :D Maar omdat dat niet zo is draag ik ze nooit, al helemaal niet in de kerk. Alleen met Avondmaal een pet of cowboyhoed. In onze kerk dragen ze ook zelden of nooit van die slagschepen ;) En dat vind ik wel passend. De meerderheid van de mensen weet niet eens waarom ze 'm dragen, dat vind ik wel jammer.

Maargoed, een hoedendiscussie ja, kan best leuk zijn toch? ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor liefie » 12 okt 2009 13:34

Ik vind het super leuk om een hoed te dragen en zeker voor 39 euro kan ik weer een aantal jaar mee voor uit.
Een baret vind ik echt lelijk dus die draag ik niet.

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor vpk » 12 okt 2009 14:21

tsja, ik houd ook helemaal niet van die hoedendiscussies..
maar missf: gesproken over dat mensen niet weten waarom ze een hoed dragen... waarom draag je dan wel iets met Avondmaal en anders niet?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor MissF » 12 okt 2009 14:24

Omdat de kerkenraad dat zeer op prijs stelt, zoals het netjes in ons gemeentegidsje staat. Dus pas ik me daarop aan. Net als dat ik in de kerk een rok draag, omdat de mensen dat op prijs stellen. Over een hoed tijdens de dienst zelf verschillen de meningen gelukkig wat meer, dus doe ik het daar niet.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor liefie » 12 okt 2009 14:50

Iedereen moet doen wat hij zelf het beste vind dat is mijn mening.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten