Hoe noem je je (toekomstige) schoonouders?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
88alries88
Luitenant
Luitenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 mar 2008 15:24

Berichtdoor 88alries88 » 10 jun 2008 13:23

'Uuuu, kunt u ff komen?' :P

Nou, ik omzeil het ook hoor! Vind het maar nix. Kzie dat mens helemaal niet als moeder, en al helemaal niet als de mijne...en als ze iets heeft verzonnen hoe ik haar mag noemen, hoor ik het vanzelf wel. Wel lastig als je gaat trouwen, maar ach, mijn vriend komt dagelijks bij ons over de vloer en omzeilt het ook nog, terwijl hij zich veeeeel meer thuis voelt...

Mn zwager noemt mijn ouders trwns gewoon pa en ma. Maar die heeft sowieso andere 'voorrechten' als wij..die mag ooms en tantes ook bij de voornamen noemen en wij doen dat ook niet.
Laatst gewijzigd door 88alries88 op 10 jun 2008 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Berichtdoor Jannoek » 10 jun 2008 13:25

sientje schreef:
Hannah2006 schreef:
sientje schreef:Gewoon pa en ma
Ze zouden het liefst horen dat ik dat in het Rijssens zei, maar dat gaat echt niet lukken hoor (wil ik ook niet trouwens)


Hoe klinkt dat dan???


Het is zoiets als va en moe,maar dan met zo'n aparte klank dat ik dat niet na kan doen.Daarvoor moet je hier geboren zijn denk ik.
De oudste 2 kids kunnen het wel :?


't is meer moo dan moe ;) maar idd een rare klank...

Ik omzeil het ook steeds. Zondag was er weer een moeilijk moment. We gingen een spelletje doen en m'n schoonvader ( :mrgreen: ) was de enige die nog mee zou kunnen doen (is altijd wel in voor een spelletje eigenlijk) maar hij was diep verzonken in z'n boek. Ik wilde vragen of hij mee deed, maar wist niet hoe, dus toen zei ik maar 'wie doet er nog meer mee met Risk? 8)

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 10 jun 2008 13:26

Jannoek schreef:
sientje schreef:
Hannah2006 schreef:
sientje schreef:Gewoon pa en ma
Ze zouden het liefst horen dat ik dat in het Rijssens zei, maar dat gaat echt niet lukken hoor (wil ik ook niet trouwens)


Hoe klinkt dat dan???


Het is zoiets als va en moe,maar dan met zo'n aparte klank dat ik dat niet na kan doen.Daarvoor moet je hier geboren zijn denk ik.
De oudste 2 kids kunnen het wel :?


't is meer moo dan moe ;) maar idd een rare klank...

Ik omzeil het ook steeds. Zondag was er weer een moeilijk moment. We gingen een spelletje doen en m'n schoonvader ( :mrgreen: ) was de enige die nog mee zou kunnen doen (is altijd wel in voor een spelletje eigenlijk) maar hij was diep verzonken in z'n boek. Ik wilde vragen of hij mee deed, maar wist niet hoe, dus toen zei ik maar 'wie doet er nog meer mee met Risk? 8)


:mrgreen: Herkenbaar!
Afbeelding

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 10 jun 2008 13:52

Haha, ja zulk soort bruggetjes zijn altijd handig ;)

Ik weet ook niet of ik snel pa en ma zou zeggen. Als ik mag kiezen, dan nog liever bij de voornaam eigenlijk. Maargoed, komt vast ooit wel
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Berichten: 611
Lid geworden op: 26 feb 2004 20:29
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 10 jun 2008 13:58

Ik noem mijn toekomstige schoonmoeder José, mijn toekomstige schoonvader is eigenlijk niet in beeld, en zeker niet in die rol.

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 10 jun 2008 14:03

ik noem ze gewoon Pa en Ma, dat is er vanaf dag 1 al ingeburgerd. Voor mijn man duurde het even voordat hij het durfde te zeggen. En ook al mocht het, af en toe omzeilde ik het ook hoor 8)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 10 jun 2008 14:39

Ik snap trouwens wel waarom ik het nu wel doe, het zíjn nu ook gewoon mijn pa en ma. Ik vind pa en ma gruwelijk ouderwets, maar ze zijn ook al wat ouder, en een beetje ouderwets, dus het pást gewoon bij ze. En hun eigen kinderen zeggen het ook.
Vorige week waren ze een rondreis aan het maken, en ik heb echt elke dag aan ze gedacht, en bijna in spanning gezeten of hen niets zou overkomen.
Toen bedacht ik me: ja, nu zijn het echt mijn vader en moeder geworden. (al blijft de band met mijn eigen vader en moeder natuurlijk altijd net iets bijzonderder)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Berichtdoor AikonGirl » 10 jun 2008 14:45

Heb het al 3 jaar weten te omzeilen.

Het zijn mijn pa en ma niet, en zal ze dan ook niet zo noemen.
Bij de voornaam vind ik ook zo wat, ze zijn al zo oud.

Gebruikersavatar
Hannah2006
Verkenner
Verkenner
Berichten: 27
Lid geworden op: 31 aug 2006 13:38
Locatie: Utrecht

Berichtdoor Hannah2006 » 10 jun 2008 14:59

MissF schreef:Toen bedacht ik me: ja, nu zijn het echt mijn vader en moeder geworden.


Dat gevoel herken ik helemaal niet. Ik ben stapelgek om mijn schoonouders, maar wat ik voor mijn ouders voel is van een andere orde. Mijn ouders kennen mij van voor mijn geboorte en in mijn ouders herken ik mezelf. Mijn schoonouders zijn de ouders van mijn man, maar absoluut niet mijn ouders.
En vandaar dus ook nooit pa/ma o.i.d.
Onderzoekt alle dingen en behoudt het goede (1 Tessalonicenzen 5 : 19-21)

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 10 jun 2008 15:04

mijn ouders zijn het ook absoluut niet en ik denk niet dat ik dat gevoel ga krijgen ook. Mijn schoonouders zijn zo anders dan die van mij. (gelukkig maar)

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 10 jun 2008 15:04

Daarom ook: de band met mijn eigen ouders is net wat anders, maar als ik zie hoeveel mijn schoonouders om mij geven en ik om hen (dat moest zeker wel groeien trouwens!) kan ik echt zeggen dat het mijn schoonouders zijn. En in dat woord zit mijs inziens niet voor niets het woord ouders.

En trouwens, uit respect voor mijn man vind ik sowieso dat ik positief over hen moet zijn. En ik vind het ook respectvol om hen als pa en ma te benoemen (maar nogmaals: ik zou mijn eigen ouders never pa of ma noemen, of va of moe. Net als ik mijn schoonouders nooit papa of mama zal noemen, want daar heb ik er ook maar 1 van)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 10 jun 2008 15:07

MissF schreef:[...]Net als ik mijn schoonouders nooit papa of mama zal noemen, want daar heb ik er ook maar 1 van)
mee eens! Persoonlijk heb ik een hechtere band met m'n schoonouders, nu wonen zij ook veel dichterbij dus ik wip gewoon vaker binnen. Verder kan ik veel meer met ze praten. Ik heb nooit een hechte band met m'n ouders gehad, dat scheelt natuurlijk ook wel.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 10 jun 2008 17:54

Al bijna vanaf het begin pa en ma, of papa of mama. Ik mocht ze bij de voornaam noemen, maar ik ben ten eerste al gewend om 'u' te zeggen, dus ''Wil, wilt u koffie'' is dan natuurlijk een idiote combinatie 8)

Nouja, ik ben daar dus helemaal niet zo moeilijk in, al scheelt het allicht wat voor (toekomstige) schoonouders je hebt. En die van mij zijn helemaal toppie :) Daarbij houd ik er niet van om dingen te moeten omzeilen. De eerste 3 keer is onwennig en dan ben je er lekker voor altijd doorheen :P

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 10 jun 2008 17:54

kwebbel schreef:
MissF schreef:[...]Net als ik mijn schoonouders nooit papa of mama zal noemen, want daar heb ik er ook maar 1 van)
mee eens! Persoonlijk heb ik een hechtere band met m'n schoonouders, nu wonen zij ook veel dichterbij dus ik wip gewoon vaker binnen. Verder kan ik veel meer met ze praten. Ik heb nooit een hechte band met m'n ouders gehad, dat scheelt natuurlijk ook wel.


Herkenbaar..

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 10 jun 2008 17:56

paps of mams..... soms gewoon bij de voornaam.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 gasten