Irritaties op de werkvloer

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor jans1 » 17 jun 2009 17:54

Volgens mij was er al wel eens een topic hierover, maar kan hem niet zo snel vinden. Mocht iemand hem toch vinden kan deze weer op slot :wink:

Hebben jullie er ook wel eens last van? Irritaties op het werk?
Ik zit me de laatste tijd steeds meer te ergeren aan 1 collega. Ben gelukkig niet de enige.
Die collega zingt als zangeres in een bandje, wat ze maar al te graag aan iedereen verteld. (irritatie nummer 1). Wanneer ze de telefoon op neemt, neemt ze vaak op met haar "artiestennaam" (irritatie nummer 2). Nu staat ondertussen ook nog de radio aan, die het liefst zo hard mogelijk moet. Komt er een bekend nummer voorbij gaat ze mee zingen, maar dan wel op een geheel andere wijs en op zo een luide toon dat ik me af en toe echt goed moet concentreren op mijn werk (irritatie nummer 3).
Sinds kort heeft ze muziek van "haar band" op dr telefoon staan en zit ze met 1 oordopje in achter haar computer mee te zingen. (irritatie nummer 4). Dit laatste vind ik zowiezo al niet kunnen. Je bent wel aan het werk voor een enorm bedrijf, waar je je eigen maar weinig fouten kan permitteren. Een andere collega die tegenover haar zit zei van de week ook al tegen me dat ze iets 3x moest vragen omdat ze het gewoon niet hoorde.

ALs ik vrij wil moet ik dat altijd met mijn directe collega overleggen. Als ik bijv. smorgens vraag, moet jij vanmiddag nog weg? Krijg ik standaard te horen: weet ik nog niet, misschien wel... (irritatie nummer 5) Om gek van te worden af en toe!! Vooral errug lastig met vakantieplanning.. Ben dit jaar in november al begonnen en in maart wist ik het pas!!

Zo.. dat was het zo wel... 8)

Ik ben benieuwd naar jullie irritaties!
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

CGK<3
Luitenant
Luitenant
Berichten: 710
Lid geworden op: 02 feb 2007 16:57

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor CGK<3 » 17 jun 2009 19:30

Ik vind werk irritant dus ik werk niet :lol:

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor Lalage » 17 jun 2009 19:34

Zoiets zou ik aankaarten bij m'n leidinggevende.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor LeChat » 17 jun 2009 20:26

Lalage schreef:Zoiets zou ik aankaarten bij m'n leidinggevende.

Lijkt mij ook... Ziet die dit sowieso niet? Bij ons op kantoor is het in zijn algemeenheid zelfs verboden radio te luisteren, gewoon ook omdat het niet professioneel overkomt als je telefoneert en je hoort muziek op de achtergrond, dan lijkt het wel een callcenter.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor Daphne » 17 jun 2009 20:42

Vervelend, Jans! Ik zou, net als Lalage en LeChat, naar de leidinggevende gaan.
Afbeelding

Gebruikersavatar
em_ma
Kapitein
Kapitein
Berichten: 919
Lid geworden op: 10 feb 2008 13:06
Locatie: provincie utrecht
Contacteer:

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor em_ma » 17 jun 2009 21:01

Suxxes Jans!

Mijn grootste irritaties zijn collega 's die te lui zijn om te werken en dat niet onder stoelen of banken steken/of altijd de rotklussen laten liggen.
Daarnaast kan ik mij irriteren aan part-timers die voor je gevoel alleen maar op het werk komen om bij te kletsen met hun collega 's en nieuwtjes over hun kinderen uit te wisselen en de kids op te hemelen.

Op het werk probeer ik zo professioneel mogelijk te blijven en me niet teveel het hoofd op hol te brengen door dingen die mij irriteren. Ik heb altijd in mn achterhoofd dat ik met mn collega 's de volgende dag ook weer werken moet.
Komt nog eens bij: nobody is perfect. Aan mij mankeert ook genoeg. Relativeren dus!
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor MissF » 17 jun 2009 21:35

Ik zou met zoiets eerst naar de persoon zelf gaan, nooit meteen naar je leidinggevende. Hier zou ik meteen teruggestuurd worden door mijn teamleidster. eerst proberen te overleggen met de persoon zelf. En als ik dat niet doe, heb ik toch maar 'pech'. Pas als we er samen niet uitkomen, dan komt de leidinggevende in zicht.
Ik heb best wel eens een irritatie, maar niet erg vaak eigenlijk. Als het wel zo probeer ik het aan te geven en kijken we samen bij wie het probleem ligt (ik kan me misschien ook gewoon te snel irriteren :) ) Ik heb wel geluk dat ik elke werkdag met iemand anders werk, dus niet 5 dagen per week, 8 uur per dag met dezelfde persoon tegenover me zit. Anders zou ik misschien ook doordraaien van de irritaties ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor LeChat » 17 jun 2009 21:37

Ik ging er eigenlijk vanuit dat Jans1 hier allang over heeft gesproken met deze collega, o.m. bij de vakantiebespreking lijkt me dat vrij logisch...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor Daphne » 17 jun 2009 21:47

LeChat schreef:Ik ging er eigenlijk vanuit dat Jans1 hier allang over heeft gesproken met deze collega, o.m. bij de vakantiebespreking lijkt me dat vrij logisch...


Daar ging ik inderdaad ook vanuit.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor Gerdien B. » 17 jun 2009 22:02

Waar ik mij eerder aan irriteer bij part-timers, is dat ze dan maar 1 a 2 dagen in de week komen werken. Op zich niet het punt, maar wel dat ze je dan ook nog even gaan vertellen hoe jij het allemaal moet doen de rest van de week. :x Daarbij hebben zij geen enkele diploma en ik wel met fulltime ervaring van ruim 6 jaar op die groep.

Ik irriteer mij aan een oud-collega. Zij is op een andere groep gaan werken maar vrijwilliger gebleven voor een zorgvrager bij ons. NU is zij het niet eens met afspraken (terwijl die zo al heel lang vast liggen in zijn zorgplan. Heeft ze eigenhandig onze orthopedagoog gebeld om toch haar zin te krijgen. Orthopedagoog is er in mee gegaan. Woest was ik vanmiddag toen ik het hoorde! Als vrijwilliger hoor je je niet met zulke zaken te bemoeien en zeker niet eigenhandig een orthopedagoog gaan bellen. Daar heeft die bewoner een eerst verantwoordelijke begeleider voor. (ze mag blij zijn dat ik het niet ben voor hem ;) )
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor jans1 » 17 jun 2009 22:14

Collega muziek en collega vakantie zijn 2 aparte collega's maar dat is wel duidelijk geloof ik:wink: Collega vakantie gaat nu al veel beter. Dit doe ik nu via de leidinggevende die er wel achteraanzit en aangeeft dat het voor mij heel onduidelijk is allemaal.

Wat de muziek betreft... Ik heb zelf nooit een radio aanstaan en als ik hem aan heb staan, dan staat ie zo hard (of beter gezegd zacht) dat alleen ik het kan horen. Bij ons kan en mag gelukkig veel op het werk. Er hangt bijv. ook een dartbord waar in het voorbijgaan wel es een pijltje op wordt gegooid.
Ik heb vandaag ook al een btje aangegeven richting mijn leidinggevende dat ik dit eigenlijk niet vind kunnen. Het staat ook verschrikkelijk ongeïnteresseerd naar je collega's toe.
Laatst gewijzigd door jans1 op 17 jun 2009 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Juultje77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 788
Lid geworden op: 09 jan 2008 17:53
Locatie: Gelderland

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor Juultje77 » 17 jun 2009 22:15

Nou, nou jullie zijn aardig voor parttimers!!!!
Ik werk 20 uur per week en ik kom op mijn werk om mijn best te doen en m'n werk zo goed mogelijk te doen!

Waar ik me aan iriteer: collega's die 3x op een ochtend een rookpauze gaan houden. En degene die niet roken zitten heel de tijd aan hun bureau te werken.

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor Daphne » 17 jun 2009 22:21

Ik erger me absoluut niet aan de invalkrachten. Ze zijn allemaal erg leuk, doen goed hun best en hebben geen commentaar op de vaste krachten.
Bij ons erg weinig irritaties wat betreft collega's. Natuurlijk zijn er heus wel eens irritaties, maar geen grote ergernissen.
Afbeelding

ostrogoot
Mineur
Mineur
Berichten: 156
Lid geworden op: 03 dec 2008 09:41

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor ostrogoot » 17 jun 2009 22:28

Waar ik mij aan irriteer zijn de collega's die anti roken zijn op de vrijdagmiddagborrel omdat dat ongezond is en medemens schade toedient. Maar deze collega's zuipen zich op vrijdagmiddag vol met alcohol die nog veel meer schade aanricht en gaan half beschonken naar huis (met de auto).
Nosce te ipsum

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor Gerdien B. » 17 jun 2009 23:15

Juultje77 schreef:Nou, nou jullie zijn aardig voor parttimers!!!!
Ik werk 20 uur per week en ik kom op mijn werk om mijn best te doen en m'n werk zo goed mogelijk te doen!

Waar ik me aan iriteer: collega's die 3x op een ochtend een rookpauze gaan houden. En degene die niet roken zitten heel de tijd aan hun bureau te werken.



Het zijn niet alle part-timers gelukkig. Er is er bij ons nog 1 en dat is echt een topper! ben elke keer blij als ze er weer is.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten