Irritaties op de werkvloer

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor Saskia » 18 jun 2009 04:50

Ik heb nu het geluk dat ik m'n collega's en de vrijwilligers zelf kan uitkiezen (en evt. wegsturen, maar dat is gelukkig nog nooit gebeurd ;) )
Vroeger vond ik al die rookpauzes ook erg vervelend, zeker omdat ze het raar vonden als de niet-rokers ook 'zomaar' 5 minuten pauze namen. Of zoals Em_ma zegt: de mensen die de rotklussen laten liggen voor een ander :?

Daatje123

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor Daatje123 » 18 jun 2009 08:18

Mha, bij dit bedrijf heb ik niet echt veel irritatie. Behalve dat mijn 2 mannelijke collega's wel eens vergeten tussen de middag op kantoor te zijn, zelf onderweg broodje halen en mij laten zitten. Na een goed gesprek is dit opgelost.

Bij mijn oude kantoor had ik een collega die rookte. Elk uur stond ze 10 min. buiten. En als er drie lijntjes telefoon gingen en ik haar vroeg om even bij te springen (deur naar buiten stond open) antwoorden ze heel leuk: sorry, maar ik ben aan het roken want daar heb ik recht op. En als wij als niet rokende collega's buiten stonden en de telefoon ging moesten wij maar op komen draven.

Verder vind ik collega's die veel en langdradig prive bellen erg irritant.

Nu werk ik sinds 2,5 jaar met 1 man samen, per 1 jan. is daar een tweede man bij gekomen. Echt een andere sfeer zo met alleen 2 mannen. Meestal leuk, soms irritant.

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor Saskia » 18 jun 2009 11:01

O ja, of mensen die op het werk heel veel kopieën maken voor thuis enzo :?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor Evelien » 18 jun 2009 12:06

ostrogoot schreef:Waar ik mij aan irriteer zijn de collega's die anti roken zijn op de vrijdagmiddagborrel omdat dat ongezond is en medemens schade toedient. Maar deze collega's zuipen zich op vrijdagmiddag vol met alcohol die nog veel meer schade aanricht en gaan half beschonken naar huis (met de auto).


Als ze achter het stuur kruipen dan richten ze zeker schade aan (voor hun zelf en voor de andere weggebruikers)

Als ze niet acht het stuur kruipen richten ze alleen zich zelf schade toe (omdat TE veel alcohol niet goed is voor je lichaam).

Roken is slecht voor je zelf en je richt ook schade aan je mede mens.

Gebruikersavatar
Loucom
Kapitein
Kapitein
Berichten: 780
Lid geworden op: 20 apr 2006 21:06
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor Loucom » 18 jun 2009 13:00

Ik zit nu al bijna een uur te wachten tot degene voor wie ik werk klaar is met een bespreking. En had een klein klusje was al met half uur klaar. En nu dus maar wachten.
Leef je droom.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor LeChat » 18 jun 2009 17:50

En meer is er niet te doen? Da's frustrerend...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

ostrogoot
Mineur
Mineur
Berichten: 156
Lid geworden op: 03 dec 2008 09:41

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor ostrogoot » 18 jun 2009 23:06

Evelien schreef:
ostrogoot schreef:Waar ik mij aan irriteer zijn de collega's die anti roken zijn op de vrijdagmiddagborrel omdat dat ongezond is en medemens schade toedient. Maar deze collega's zuipen zich op vrijdagmiddag vol met alcohol die nog veel meer schade aanricht en gaan half beschonken naar huis (met de auto).


Als ze achter het stuur kruipen dan richten ze zeker schade aan (voor hun zelf en voor de andere weggebruikers)

Als ze niet acht het stuur kruipen richten ze alleen zich zelf schade toe (omdat TE veel alcohol niet goed is voor je lichaam).

Roken is slecht voor je zelf en je richt ook schade aan je mede mens.


Wat je zegt klopt maar het gebruik van alcohol verandert je gedrag. je wordt loslippig begint wartaal uit te slaan. Als ik rook dan verandert mijn gedrag niet. Overmoedigheid en het niet inzien van oorzaak en gevolg zijn het resultaat van alcohol
Nosce te ipsum

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor Jo'tje » 19 jun 2009 08:26

Tsja, ik kan er wel inkomen dat mensen niet willen dat er gerookt wordt bij zo'n gelegenheid.
Maar ik zou dan ook van mening zijn dat niemand te veel mag drinken :)
Het is allebei stom, en al helemaal in werkverband!
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor jans1 » 24 jun 2009 21:54

Ik ben vandaag een dagje naar Duinrell geweest samen met mijn vriendin.. Zit ik in de auto gaat mn telefoon.. Kijk ik.. mn collega.. Heb expres niet opgenomen want ik vind dat als ik een vrije dag heb ik dan ook ECHT een vrije dag heb. Later toch maar even teruggebeld. Kreeg ik de vraag of ik wist dat er op mn werk nog een usb stick in mijn computer zat!!!! #-o
Dat ding zit er al 3 weken in en nou zal ie me op mn vrije dag bellen voor zoiets onbenulligs.... Irritatie, ergernis, irritatie, ergernis enz enz...
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Rolf

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor Rolf » 24 jun 2009 22:44

jans1 schreef: ... Irritatie, ergernis, irritatie, ergernis enz enz...
Als de 'dader' merkt dat zijn/haar gedrag effect heeft, kan dat een stimulans zijn
om er mee door te gaan. Dus niet op de 'kast laten jagen'. Always be yourself, and polite.
Goed doen bij je tegenstanders is beter dan ergeren.

Update, 11.52
Ontvang ik ook een irritante e-mail. Het voorgaande is makkelijker gezegd
dan gedaan. Maar toch, ik wil eraan vast houden.
(Hij/zij die irritant gedrag verspreidt, vernederd uiteindelijk zichzelf.)

esthervanbuuren
Verkenner
Verkenner
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 aug 2005 23:12
Locatie: delft

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor esthervanbuuren » 25 jun 2009 00:53

ik heb een colega die heeft een rot relatie.
En ik ben moeder overste en ik moet dus luisteren
Ik hoor dat minstens iedere dag soms drie vier keer per dag dat ze een man heeft die niets doet en niets zegt in de avond zucht.

Daatje123

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor Daatje123 » 25 jun 2009 08:07

Ben ik morgen vanaf 13.00 uur vrij, heb ik in de agenda van een collega gezet bij 13.00 uur *op kantoor zijn, Daatje123 vrij* zettie er nog even een afspraak in om 12.45 van een uur. ](*,) . Dan kan ik toch niet naar huis?

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor liefie » 25 jun 2009 11:33

Echt irritaties heb ik niet omdat ik eigenlijk altijd alleen werk (thuiszorg)
Waar ik me weleens boos over kan maken lege stripjes van pillen terug in doosje stoppen of een strip van 10 waar nog 1 tabletje inzit (ik scheur die andere 9 er altijd af en gooi het gelijk weg)
En afteken/registratie formulieren niet bijvullen maar wel volschrijven.

Rienuku

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor Rienuku » 29 jun 2009 18:55

liefie schreef:Echt irritaties heb ik niet omdat ik eigenlijk altijd alleen werk (thuiszorg)
Waar ik me weleens boos over kan maken lege stripjes van pillen terug in doosje stoppen of een strip van 10 waar nog 1 tabletje inzit (ik scheur die andere 9 er altijd af en gooi het gelijk weg)
En afteken/registratie formulieren niet bijvullen maar wel volschrijven.


Juist ja( dit herken ik)... Of medicijnen helemaal niet aftekenen. Niet rapporteren, zelf doktertje gaan spelen. Zomaar eindgesprekken gaan doen met cliënten van mij, Niet even helpen als de ander het super druk heeft, en dus van half 8 to half 7 werkt zonder pauze..

(het is duidelijk... ik heb het even gehad! Het is maar goed dat ik nu 3,5 week vakantie heb!) :D

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor Daphne » 29 jun 2009 22:17

Dit herken ik -gelukkig- helemaal niet! :) Bij ons over het algemeen een goeie overdracht, netjes afgetekende medicijnlijsten en begeleiders die elkaar ten allen tijde helpen.
Afbeelding


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten