Irritaties op de werkvloer

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

NdW
Luitenant
Luitenant
Berichten: 680
Lid geworden op: 19 jul 2008 09:48
Contacteer:

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor NdW » 30 jun 2009 06:07

Ik kan gelukkig erg genieten van collega's en het werk. Er zijn wel wat irritaties, maar niet echt noemenswaardig.
Waar ik wel van baal is dat de werkdruk wel steeds hoger lijkt te worden [-X

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor jans1 » 07 jul 2009 13:48

Op dit moment erger ik me heel erg aan enkele collega's die af en toe geestelijk niet te bereiken zijn omdat ze zo nodig naar de Tour de France moeten luisteren...
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor Daphne » 30 jul 2009 10:28

Hier vandaag wel even irritaties. Eén bewoner moest volgens zijn persoonlijke rapportage vandaag werken, maar volgens de gezamenlijke agenda was hij vrij. Ik hem dus maar vroeg uit bed gehaald, komt de bus om hem en een andere bewoner op te halen, is 'ie dus wél vrij! Grrr... :? Had 'ie dus gewoon lekker uit kunnen slapen.

Andere bewoonster zou om kwart voor 8 opgehaald worden om te gaan werken. Kwart over 8: nog geen taxi. Ik gebeld. 'Nee, er is doorgegeven, dat ze vakantie heeft.' Ik naar het werk gebeld. 'Ze moet gewoon komen werken.' Dus toen maar de regiotaxi gebeld, zodat ze om kwart voor 10 nog gehaald kon worden. Sjonge, soms...! :roll:
Afbeelding

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor LeChat » 30 jul 2009 12:23

Lekkere communicatie dan inderdaad... frustrerend!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor Daphne » 30 jul 2009 14:15

Ja, inderdaad. Komt gelukkig niet zo vaak voor, dat er zo'n slechte overdracht is.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor Gerdien B. » 30 jul 2009 22:33

ik merk wel dat de communicatie in deze stress tijd, met veel invallers, hard achter uit holt.

Ik irriteerde mij vandaag vooral aan dat er dingen half of niet waren gedaan. Dan ook echt belangrijke zaken als: gevisualiseerde dagprogramma's op de ochtend laten hangen terwijl het al middag is (en het dan raar vinden als hij niets wil doen 's middags), vaat was gewoon nog vies, terwijl het 'afgewassen' scheen te wezen, medicatie moest uitgezet. Was er een bakje weg, dan vooral niet een nieuwe uit de voorraad halen.
Ik begon mijn dienst al 2 uur eerder met 2 uur vergaderen en dan kan je dit echt niet er bij hebben.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor Jo'tje » 31 jul 2009 08:29

Je ergert je ergens aan of iets irriteert je. Maar jij kunt je niet irriteren aan...
Sorry, maar in een topic over irritaties mag dit nog wel even genoemd worden toch? :oops:
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor Gerdien B. » 01 aug 2009 15:33

ik irriteer mij daar te veel voor, om mij hier druk om te kunnen maken ;) :mrgreen:

Vanmiddag was ik eigenlijk meer boos dan geïrriteerd. Een collega had morgen een vroege dienst. Die heeft ze gewoon weggehaald waardoor er nu een uitzendkracht op de groep naast mij staat. Daarbij sta ik al alleen morgen ipv met 2 man. Moet ik ook op de groep naast mij nog bij gaan springen met medicatie delen e.d. Of ik dan nog niet genoeg te doen heb, komt er ook nog iemand morgen met mij mee lopen, om te kijken of de groep iets voor haar is om ook bij ons regelmatig dienst te draaien.
ow ja... van 3 bewoners komen ook nog hun familie's op bezoek

Ik weet echt niet hoe ik het einde van die dienst ga halen. ?:|



nog 8 diensten..... :)C
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor liefie » 01 aug 2009 19:17

je zou bijna zeggen tijd voor een nieuwe baan Gerdien! Maar dat is misschien ook niet zo simpel

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor Gerdien B. » 01 aug 2009 21:45

Mijn functie zou er anders uit gaan zien. ik zou een nieuwe groep gaan opzetten met een collega, incl. een heel nieuw team e.d. Alleen gaat dit niet door heb ik van de week te horen gekregen.

Zodra er getrouwd gaat worden, ga ik ook achter een nieuwe baan aan ;)
Alleen weet ik nog niet wat voor baan ik hierna wil
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor Daphne » 02 aug 2009 09:35

Vanmorgen weer een kleine ergernis, die wel meer voorkomt... Boven lagen een heleboel pakken melk in de koelkast. Het aangebroken pak was goed tot 7/8. Er lagen echter ook nog 2 pakken van 2/8 en zelfs één van 28/7. Die kon ik dus weggooien. Ik baal daar echt van, dat is nu echt onnodig voeding wegdoen. Heb het inmiddels al drie keer gerapporteerd en meerdere collega's met mij, maar er wordt gewoon zeer slecht op gelet. :x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor Gerdien B. » 02 aug 2009 15:36

die ergenis kwam ik vandaag ook tegen. Het blijft lastig voor mensen om het ook goed in de koeling te zetten.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Daatje123

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor Daatje123 » 03 aug 2009 08:17

Vandaag mijn eerste vrijdag dag. Ben ik al 2x! gebeld met de vraag wat het wachtwoord is om in te loggen. Had nog zo gezegd tegen degene die mij vervangt, schrijf het op!! Ze haalde 2 code's iedere keer door elkaar tijdens het inwerken. Nu is hij geblokkeerd en kan ik er weer achteraan. Omdat het mijn account is, mag alleen ik zorgen voor de ontgrendeling. Goedemorgen op mijn eerste dag...

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor LeChat » 03 aug 2009 11:52

Daphne schreef:Vanmorgen weer een kleine ergernis, die wel meer voorkomt... Boven lagen een heleboel pakken melk in de koelkast. Het aangebroken pak was goed tot 7/8. Er lagen echter ook nog 2 pakken van 2/8 en zelfs één van 28/7. Die kon ik dus weggooien. Ik baal daar echt van, dat is nu echt onnodig voeding wegdoen. Heb het inmiddels al drie keer gerapporteerd en meerdere collega's met mij, maar er wordt gewoon zeer slecht op gelet. :x

Dat gaat volgens mij bij veel (zorg)instellingen mis: geen zin om de oude voorraad eruit te halen, dus wordt de nieuwe gemakshalve ervoor gezet, met als gevolg dat die achterste pakken over datum gaan... Echt zonde! 't Is toch een kleine moeite...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: Irritaties op de werkvloer

Berichtdoor Daphne » 03 aug 2009 15:37

Ja, inderdaad. Vanmorgen moest ik de boodschappen halen. Bij het inruimen van de koelkast zet ik altijd de spullen die het eerst op moeten vooraan. Dan voorkom je gelijk dat zulke dingen gebeuren.

Vandaag alweer bij twee bewoners miscommunicatie rond de taxi's. :x Eén bewoner heeft sinds vandaag vakantie. Vanmorgen stond de taxi op de stoep: Kwamen ze 'm halen om naar z'n werk te brengen... Weer niet doorgegeven.
Vervolgens belt om 9 uur een moeder van een cliënt, dat de taxi er nog steeds niet was (zij moest om 8 uur gehaald worden). Ik de regiotaxi maar geregeld. Zij moest gewoon werken, terwijl er bij ons in de agenda stond dat ze vrij was. Grrr...
Ik krijg er echt een punthoofd van! In het vervolg maar zo regelen, dat één medewerker de vakanties regelt, zodat niet iedereen wat doet en het daardoor mis gaat.

Balen, Daatje! Als ik vakantie of een aangevraagde vrije dag heb, neem ik tegenwoordig gewoon de telefoon niet meer op als ik zie dat ze van het werk bellen. Als er iets met bewoners aan de hand is, sms'en ze het maar.
Afbeelding


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 44 gasten