Vraagjes over JBGG zomerkampen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marieke.b
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2009 09:25

Vraagjes over JBGG zomerkampen

Berichtdoor marieke.b » 13 jun 2009 10:58

Hi,

Ik twijfel over een JBGG zomerkamp en zou graag wat ervaringen hierover horen:

- Wat moet ik me voorstellen bij een kamp van type Variatie? Is het mogelijk om een dag zelf te ontspannen of ben je elke dag in touw met actieve survivals etc?
- Hoe strak is alles geregeld? Moet je je bijv. in het begin (in Nederland?) uitgebreid voorstellen of gaat men er vanuit dat dat later vanzelf komt?

Ik ben benieuwd naar de algehele sfeer en wat jullie ervan vonden.

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Vraagjes over JBGG zomerkampen

Berichtdoor LeChat » 13 jun 2009 13:08

De sfeer op zo'n kamp en de mate van 'gedwongenheid' ligt heel erg aan de staf en aan de leeftijdscategorie. En wat de sfeer betreft natuurlijk ook aan de groep.
Men organiseert doorgaans een 'preünie' (voorafgaand aan het kamp), waar je je al voorstelt enzo. Toen ik een aantal jaren terug met zo'n kamp meeging, mochten we als deelnemers daar ook zelf activiteiten uitkiezen die je dan met bijv. 2 personen ging voorbereiden/organiseren. Zo heb je ook invloed op het programma.
Meestal is er wel een vrij dagdeel in zo'n week (of meerdere). 'Variatie' betekent volgens mij dat je allerlei activiteiten gaat doen en niet bijv. alleen maar bergwandelen ofzo, maar zowel culturele als sportieve dingen, etc. Voor elk wat wils, zeg maar.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Vraagjes over JBGG zomerkampen

Berichtdoor *Annette* » 13 jun 2009 14:01

marieke.b schreef:- Wat moet ik me voorstellen bij een kamp van type Variatie? Is het mogelijk om een dag zelf te ontspannen of ben je elke dag in touw met actieve survivals etc?

Variatie is van alles wat, net wat LeChat ook zei het is niet alleen maar bergwandelen, maar echt van alles wat. Het verschilt gewoon heel erg wat voor staf je hebt, vaak heb je als deelnemer zelf ook inspraak op de dingen die je doen gaat, dit verschilt ook wel weer per leeftijdscategorie. Vaak heb je de laatste dag/middag 'vrij' en kun je zelf weten wat je doet, de laatste avond heb je vaak een soort 'afscheidsavond' en doet de staf ook wat.

marieke.b schreef:- Hoe strak is alles geregeld? Moet je je bijv. in het begin (in Nederland?) uitgebreid voorstellen of gaat men er vanuit dat dat later vanzelf komt?

Bij +19 kampen heb je vooraf een preunie. Daarin stel je je eigen al voor, verder word er vaak tijdens het kamp zelf ook nog wel gedaan. En verder leer je elkaar vaak in de loop van de dagen steeds beter kennen. Vaak word er vooraf ook wel vaak door iemand een hyves aangemaakt, degene wie hyves hebben weten dan al iets van elkaar. Je vertrekt met de +17 en +19 kampen vanaf Woerden.

marieke.b schreef:Ik ben benieuwd naar de algehele sfeer en wat jullie ervan vonden.

Zelf ben ik een aantal keren meegeweest maar ik vond het echt super! Verschilt natuurlijk ook heel erg hoe de sfeer in de groep is. Een vriendin van mij waar ik de laatste keer mee samen ben geweest die vond het een stuk minder. Het ligt ook heel erg aan jezelf wat voor persoon je bent, je bent met elkaar en doet veel met elkaar.

Succes met het maken van je keuze :)!
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Vraagjes over JBGG zomerkampen

Berichtdoor jans1 » 17 jun 2009 17:31

Mijn ervaringen zijn ook super! Ik ben zelf al 9 keer meegeweest en inderdaad hoe oud je bent hoe meer vrijheid je krijgt, maar dat is mijn inziens ook wel logisch..
Het belangrijkste van een hele vakantie vind ik altijd de sfeer!! Alleen kan je dat van te voren niet bepalen... :wink:
Suc6 met kiezen! Ik zag dat er nog wel een paar leuke vakanties open stonden!!
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Vraagjes over JBGG zomerkampen

Berichtdoor *Annette* » 08 jul 2009 22:11

Heb je nog een keuze gemaakt uit de openstaande kampen?
Wat de toekomst brengen moge........


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten