Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 19 apr 2013 12:18

Tante Pollewop schreef:Wat hij zei, ging niet over homo's.

'te weinig over kunnen vertellen' gaat over dat je niet precies kunt uitleggen dat je bevindelijk de 3 stukken hebt beleefd.

Ik snap wel wat jij bedoelt, maar dit is homofielie topic :wink:
En met dat bevindelijke beleven ben ik het wel eens, maar dat is een ander topic.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 19 apr 2013 12:34

mealybug schreef:Hier wat info van mensen die het echt diepgaand bestudeerd hebben:
http://www.internetbijbelschool.nl/html ... utel.htm#2


Denk je nou echt dat niet iedere christenhomo hier persoonlijk dwars door heen gegaan is?
Zoveel hetero's komen aandraven met "mensen die het echt diepgaand bestudeerd hebben".
Christenhomo's hebben over het algemeen jarenlang gezocht, gebeden, gelezen, gestudeerd...
Heel goed om een mening, een visie te hebben.
Maar er zijn kennelijk meer visies op dezelfde Bijbel anders hadden we allang één kerk gehad.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Tante Pollewop » 19 apr 2013 12:35

mealybug schreef:Hier wat info van mensen die het echt diepgaand bestudeerd hebben:
http://www.internetbijbelschool.nl/html ... utel.htm#2

Ik kan de bestudering waarderen, maar ik trek andere conclusies uit het onderzoek.

Het heeft te maken met niet willen meegaan met nieuwe inzichten en je niets aantrekken van kennis over de oudheid.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor mealybug » 19 apr 2013 12:57

JeeWee schreef:
Denk je nou echt dat niet iedere christenhomo hier persoonlijk dwars door heen gegaan is?
Zoveel hetero's komen aandraven met "mensen die het echt diepgaand bestudeerd hebben".
Christenhomo's hebben over het algemeen jarenlang gezocht, gebeden, gelezen, gestudeerd...
Heel goed om een mening, een visie te hebben.
Maar er zijn kennelijk meer visies op dezelfde Bijbel anders hadden we allang één kerk gehad.

Er is ook maar 1 Kerk.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 19 apr 2013 13:01

mealybug schreef:Er is ook maar 1 Kerk.

Voor jou moet je kennelijk alles uitspellen: Er is maar één Kerk en meerdere kerken, cq kerkgenootschappen, stromingen en opvattingen...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor mealybug » 19 apr 2013 13:02

JeeWee schreef:Denk je nou echt dat niet iedere christenhomo hier persoonlijk dwars door heen gegaan is?
Zoveel hetero's komen aandraven met "mensen die het echt diepgaand bestudeerd hebben".


Altijd weer die aannames.
of ik hetero ben of homo, bi, of misschien wel transgender a la Sylvia Videla, heeft daar niets mee te maken.
Iedere christen, homo of hetero, hoort het Woord en vervolgens verhardt hij zich of neemt het aan.
Zo ging het tenminste toen.
Tegenwoordig is er een generatie die haar geweten toeschroeit, schrijft de Bijbel.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 19 apr 2013 13:06

mealybug schreef:of ik hetero ben of homo, bi, of misschien wel transgender a la Sylvia Videla, heeft daar niets mee te maken.
Iedere christen, homo of hetero, hoort het Woord en vervolgens verhardt hij zich of neemt het aan.
Zo ging het tenminste toen.
Tegenwoordig is er een generatie die haar geweten toeschroeit, schrijft de Bijbel.


Dan zijn we het eindelijk een keer eens. Maar jij hebt besloten dat mensen in een homoseksuele relatie het woord niet aannemen maar zich verharden. En daar keer ik me tegen...
Overigens zijn mensen die hun geweten dichtschroeien van alle tijden....
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 19 apr 2013 13:13

serieuze onderzoeker schreef:"Het ongebruikelijk woord malakoi (letterlijk: 'zachten, verwijfden') komt waarschijnlijk uit de vulgaire taal (de taal van de straat). De betekenis moeten we zoeken bij degenen die in een homoseksuele relatie de 'zachte, vrouwelijke' rol op zich nemen.

Arsenokoitai (letterlijk 'zij die bij mannen liggen') zijn 'zij die met mannen seksuele gemeenschap hebben'. In vergelijking met het vorige woord (malakoi) gaat het hier om de meer actieve partner in een homoseksuele relatie."


Even terug naar de inhoud: de onderzoeker is kennelijk erg hetero (geen aanname, maar vaststelling op grond van zijn/haar vreemde conclusies).
Veel hetero's nemen voor waar aan dat binnen een homorelatie er vast wel een rolverdeling zal zijn: de één is het mannetje en de ander het vrouwtje. Wat een onzin! natuurlijk zal dat hier en daar zo zijn. Maar er zijn zoveel stellen die vollefig gelijkwaardig en even mannelijk of even vrouwelijk zijn. In het gedram van de 'onderzoeker' blijf hij pagina's lang hameren op die rolverdeling.

En dan waagt de 'onderzoeker' ook nog eens te beweren dat het niet bewezen is dat de homoseksuele geaardheid is aangeboren. Dat is echter wél bewezen. O.a. prof Dick Swaab heeft een duidelijk verschil in de hersenen aangetoond.
Dat neemt niet weg dat er wellicht hier en daar een 'tijdelijke homo' rondloopt: iemand die iets probeert, nieuwsgierig is, maar gewoon hetero blijkt te zijn....
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
pipgirl
Mineur
Mineur
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 sep 2011 11:38
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor pipgirl » 19 apr 2013 21:43

Ik heb niet alle pagina's doorgelezen maar oordelen of veroordelen van mensen
is niet aan ons.
Wij kunnen elkaar pas wezenlijk zien, als ik de moeite neem mijn ogen te sluiten om door die van jou de wereld te aanschouwen.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 19 apr 2013 22:20

Ik heb wel alle pagina's doorgelezen. Het zit boordevol knip en plakwerk van gedachtengangen uit de 70-er jaren.
Het is amateurisme ten top.

Wie bij zichzelf homoseksualiteit ontdekt, gaat niet te rade bij een kwakzalver maar brengt het bij de Heere God.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

yobem
Luitenant
Luitenant
Berichten: 697
Lid geworden op: 03 mar 2013 17:41

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor yobem » 19 apr 2013 22:37

Is er echt niemand die trek heeft dat dan ook concreet te maken en een steekhoudend weerwoord te schrijven? Met wat algemene concluderende termen kom je er niet. Namen, rugnummers en argumenten waarom de redeneringen niet kloppen graag...

We hebben altijd de mond vol dat Christenen geen ruimte laten voor een andere interpretatie, en dan komt iemand met een overdacht stuk waar tijd en moeite in is gestoken en dan kunnen we dat niet zo eventjes terzijde schuiven met wat terloopse opmerkingen.

De diepte in graag.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor mealybug » 19 apr 2013 22:44

yobem schreef:Is er echt niemand die trek heeft dat dan ook concreet te maken en een steekhoudend weerwoord te schrijven? Met wat algemene concluderende termen kom je er niet. Namen, rugnummers en argumenten waarom de redeneringen niet kloppen graag...

We hebben altijd de mond vol dat Christenen geen ruimte laten voor een andere interpretatie, en dan komt iemand met een overdacht stuk waar tijd en moeite in is gestoken en dan kunnen we dat niet zo eventjes terzijde schuiven met wat terloopse opmerkingen.

De diepte in graag.

Inderdaad,
''amateuristisch, seventies, weg ermee..zo, afgeserveerd, ''queen mother'' has spoken LOL.
Kun je wel tegen he JW, dit grapje?
Maar laat de bijbel nu niet aan mode en tijdsverschijnselen doen....

yobem
Luitenant
Luitenant
Berichten: 697
Lid geworden op: 03 mar 2013 17:41

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor yobem » 19 apr 2013 22:52

Ik zou me even koest houden mealybug, zo grondig en nauwkeurig was jij nu ook weer niet in je eigen formuleringen omtrent dit onderwerp.

yobem
Luitenant
Luitenant
Berichten: 697
Lid geworden op: 03 mar 2013 17:41

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor yobem » 19 apr 2013 23:10

En samenzweerderige PB-tjes mag je ook voor je houden. Ik discussieer graag in het openbaar. Zodat iedereen kan zien wat de argumentatie is. Het zal me worst wezen of Calvijn of kerkverbanden heilige huisjes zijn.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor mealybug » 20 apr 2013 07:32

yobem schreef:En samenzweerderige PB-tjes mag je ook voor je houden. Ik discussieer graag in het openbaar. Zodat iedereen kan zien wat de argumentatie is. Het zal me worst wezen of Calvijn of kerkverbanden heilige huisjes zijn.


:D
Goed hoor, kunnen we gelijk zien hoe heilig de huisjes nog zijn.
Ik had dus geschreven dat ik het frappant vond dat een paar calvinisten zich veel drukker maakten om een pak slaag, dan de verbrandingen en verdrinkingsdood die hun grote voorbeeld uitvoerde destijds jegens anderdenkende theologen, geloofsdopers en vermeende heksen en bezetenen.
persoonlijk vind ik het al bizar om daar in te geloven.
Maar goed, back ontopic dan maar weer.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 106 gasten