Drie weken naar een ontwikkelingsland?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Drie weken naar een ontwikkelingsland?

Berichtdoor Saskia » 10 mar 2009 10:32

Hier in Roemenie vinden ze het heel merkwaardig dat er jongeren zijn die er hun vakantie aan op willen offeren om te komen werken, dat ze de reis en verblijf zelf betalen, dat ze voor het werk geen geld krijgen en dat ze daar nog tevreden mee zijn ook ;)
't Is altijd wel een mooi aanknopingspunt om over je motivatie te vertellen, reken maar dat je zo een voorbeeld kunt zijn!

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: Drie weken naar een ontwikkelingsland?

Berichtdoor Daphne » 10 mar 2009 15:38

@Vonkie: bij ons was het ook 375 euro en dat vind ik helemaal niet duur. We kregen iedere dag eten en drinken, konden er slapen, hadden een goede douche en toilet, enz. Echt helemaal geen klagen daarover!

Door in Oekraïne geweest te zijn en er met kinderen gewerkt te hebben, heb ik geleerd mijn rijkdom en liefdevolle thuis nog meer te waarderen dan ik al deed. Het is zo fijn om te zien hoe deze kinderen van de kleinste dingen genoten!
Afbeelding

Gebruikersavatar
smArtjan
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 07 nov 2005 18:27
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Re: Drie weken naar een ontwikkelingsland?

Berichtdoor smArtjan » 12 mar 2009 22:22

Mijn vader zit in een stichting die een paar gemeenten en scholen in Roemenië en Oekraïne ondersteunen. De Roemeense vrachtwagen-chauffeurs die hier in Nederland de spullen komen laden staan ook vaak stomverbaasd wat er allemaal weggegooid wordt door de mensen hier. Niet dat dat wat mij betreft wat uitmaakt, de mensen daar zijn er gelukkig mee :wink: Meestal geven we de chauffeur dan zelf ook een aantal dingen mee zoals koffie en wat kleding voor z'n gezin. Dan weet je zeker dat er door hem niks uit de oplegger wordt gehaald :)

Het is best raar, maar de reizen naar Hongarije en Roemenië begin jaren '90 staan me nog steeds bij, ondanks dat ik toen nog een kleuter was. Blijkbaar heeft het nogal indruk op me gemaakt. Ik weet nog goed dat we bij een dominee waren en normaal moesten we altijd achter de poort blijven omdat het in die tijd nog niet zo veilig was als dat het nu is. Toen er een kudde schapen door de 'straat' kwam marcheren wilde ik met alle geweld even op straat kijken.
Nou ja, vooruit, als ik maar bij de poort zou blijven.
Ik naar buiten, de straat op. Ik weet nog goed dat ik goed en wel op de 'stoep' stond en toen kwam er een ram naar me toe, kop naar beneden en die gaf me een gigantische kopstoot in mn maag! Dat was de eerste keer dat ik echt goed mn maag voelde en daarna ging ik nooit meer kijken als er schapen door de straat kwamen :roll: :lol:
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

Rienuku

Re: Drie weken naar een ontwikkelingsland?

Berichtdoor Rienuku » 28 mar 2009 20:56

Super gaaf om 3 weken weg te gaan!

Deze zomer ga ik voor 3 weken naar Oeganda, wel duur, maar ik denk echt de moeite waard. En dan moet ik maar even wat minder autorijden, of kleren kopen. Dat geld komt er echt wel!

Ben 3 maanden naar Roemenie geweest, was echt Super!!!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten

cron