Archeologie en de boeken van Mozes

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

martien
Kapitein
Kapitein
Berichten: 964
Lid geworden op: 19 okt 2007 00:29

Re: Archeologie en de boeken van Mozes

Berichtdoor martien » 08 nov 2009 15:57

Fout.
De munten verwijzen naar de tijd van de farao's NIET naar Jozef. ZO komen nu de fabeltjes in de wereld.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Archeologie en de boeken van Mozes

Berichtdoor Mortlach » 08 nov 2009 16:03

martien schreef:Fout.
De munten verwijzen naar de tijd van de farao's NIET naar Jozef. ZO komen nu de fabeltjes in de wereld.


Idd.

Among these, there was one coin that had an inscription on it, and an image of a cow symbolizing Pharaoh's dream about the seven fat cows and seven lean cows,


Soms is een koe gewoon een koe... Koeien kwamen toen echt al voor in Egypte en dat ie op een muntje staat betekent totaal niet dat het dan automatisch een verwijzing is naar de droom van de Farao.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

antoon

Re: Archeologie en de boeken van Mozes

Berichtdoor antoon » 08 nov 2009 17:05

niet automatisch, maar dat gaat voor ieder artefact op.
Het is dan ook zo dat Egyptologen artefacten vinden en een conclusie daaraan verbinden,
Conclusies die vaak weinig houvast hebben, wat zij ook toegeven, komt er ineens een artefact dat verwijst naar bijbelse gebeurtenissen dan slaan sommige atheïsten op tilt, er is overigens nog geen enkele ontdekking gedaan die de bijbel tegenspreekt, ze hoeven hun spade maar in de grond te prikken.
Ik heb overigens een site gemaakt over die lijn van Josef naar de uittocht, let er wel op dat nog niet de helft van info er staat, van wat de laatste maanden opgedoken is, of wat ik tegengekomen ben.

http://home.kpn.nl/dhr.augustinus/egypte/egypte.htm

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Archeologie en de boeken van Mozes

Berichtdoor Mortlach » 08 nov 2009 17:13

antoon schreef: komt er ineens een artefact dat verwijst naar bijbelse gebeurtenissen dan slaan sommige atheïsten op tilt,


Mwa, dat valt wel mee; wel hebben we de neiging wat kritisch te kijken naar het bewijsmateriaal en dan blijft er vaak zeer weinig over van de "wishful thinking" conclusies die bijbelse archeologen trekken.

er is overigens nog geen enkele ontdekking gedaan die de bijbel tegenspreekt, ze hoeven hun spade maar in de grond te prikken.


Lol, welke archeologie volg jij dan? Een stad die in de Bijbel een voorraadstad genoemd wordt, maar in werkelijkheid een legerplaats is, en archeologen zien echt het verschil wel. Plus het feit dat er nergens in de Egyptische geschiedenis wordt gesproken over een exodus op zo'n massale schaal, terwijl zo'n gebeurtenis toch de volledige Egyptische economie had moeten laten instorten... om maar eens even twee voorbeeldjes te geven...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

antoon

Re: Archeologie en de boeken van Mozes

Berichtdoor antoon » 08 nov 2009 17:22

Ik volg de chronologie en artefacten waarvan oa. foto,s gemaakt zijn en die onmiskenbaar op Bijbelse gebeurtenissen wijzen.
Dat de Egyptenaren de uittocht niet vermelden is te verklaren, de toenmalige geschiedschrijvers noemden alleen positieve punten, positief voor de toenmalige heersers en broodheren, de geschiedenis heeft wat dat betreft
genoeg voorbeelden.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Archeologie en de boeken van Mozes

Berichtdoor Mortlach » 08 nov 2009 18:09

antoon schreef:Ik volg de chronologie en artefacten waarvan oa. foto,s gemaakt zijn en die onmiskenbaar op Bijbelse gebeurtenissen wijzen.


Ah...

Er is geen archeologisch bewijs wat de Bijbel tegenspreekt, omdat ik alleen maar rekening hou met archeologisch bewijs dat de Bijbel niet tegenspreekt... aha...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
kirdneh
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1337
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:36

Re: Archeologie en de boeken van Mozes

Berichtdoor kirdneh » 09 nov 2009 14:05

Mortlach schreef:
antoon schreef:Ik volg de chronologie en artefacten waarvan oa. foto,s gemaakt zijn en die onmiskenbaar op Bijbelse gebeurtenissen wijzen.


Ah...

Er is geen archeologisch bewijs wat de Bijbel tegenspreekt, omdat ik alleen maar rekening hou met archeologisch bewijs dat de Bijbel niet tegenspreekt... aha...


Je kunt dit wel lachwekkend vinden maar kom je met nog iets of blijft het hierbij?
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

antoon

Re: Archeologie en de boeken van Mozes

Berichtdoor antoon » 20 nov 2009 15:20

Hallo mensen evo,s en refo,s in het verlengde van Mozes zijn wetten, wil ik hier iets toevoegen, iets wat ook wel met bijbel en geschiedenis te maken heeft.
Sabbatsjaren, dat weten jullie wel
dat zijn jaren die om de 7 jaar gehouden moeten worden, beginnende met de intocht.
Als we de intocht gaan dateren op een jaartal, dan moeten de bekende sabbatsjaren uit de geschiedenis daarop aansluiten anders klopt het gewoon niet.
Sabbatsjaren uit de geschiedenis zijn 38/37 het jaar van Herodes zijn verovering van Jeruzalem
514/513 het jaar van de inwijding van de tweede tempel

731/730 het jaar na de inval van Sanherib op Jeruzalem
deze jaren zijn met de geschiedenis, bijbel en olympiade lijsten te ondersteunen.

Dus als ik 1473 veranker als intochtjaar, moeten de genoemde jaren ingeroosterd kunnen worden in een cyclus van 7 jaar vanaf 1473 voor GT

MET EEN SIMPELE REKENMACHINE IS TE ZIEN DAT DAT KAN
Dit is een opsteker voor een zuivere bijbelse geschiedenis, met ondersteuning van wereldse bronnen.
Dit roept mogelijk inhoudelijke vragen op, mag altijd


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten