de pil deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: de pil deel 2

Berichtdoor christien » 08 mei 2011 21:05

Wat was het hier nog super gezellig VOOR 5 MEI!

Tja volgens mij ga ik hier veel woorden aan vuil maken Steenbok....., volgens mij is er hier iemand bokkig,
met weinig kennis over het vrouwelijk geslacht...., en erg bezig iemand anders zijn mening op te leggen! [-X

:-({|= :-oo

Misschien is het een idee om on topic te gaan...?

steenblokkiaan
Verkenner
Verkenner
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 mei 2011 21:34

Re: de pil deel 2

Berichtdoor steenblokkiaan » 08 mei 2011 21:34

christien schreef:Wat was het hier nog super gezellig VOOR 5 MEI!

Tja volgens mij ga ik hier veel woorden aan vuil maken Steenbok....., volgens mij is er hier iemand bokkig,
met weinig kennis over het vrouwelijk geslacht...., en erg bezig iemand anders zijn mening op te leggen! [-X

:-({|= :-oo

Misschien is het een idee om on topic te gaan...?


Ja, ik ging ook de discussie aan, maar kreeg vervolgens allerlei persoonlijke verwijten, zodat jullie geen discussie zouden moeten voeren. De lange tenen van de Hollandse vrouwen heb ik pijn gedaan. Ik lanceer een stelling en die is bedoeld om een open discussie te voeren.

Pilgebruik is in strijd met de voorzienigheid Gods

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: de pil deel 2

Berichtdoor Mortlach » 08 mei 2011 21:49

steenblokkiaan schreef:En als we graag kinderen willen - als we er zelf aan toe zijn - bidden we of we snel weer zwanger mogen worden? U proeft wel - dat hoop ik toch - dat zoiets wel heel ik-gericht is. Weten we ons afhankelijk van de Heere, of kiezen wij wat goed voor ons is? We nemen de pil, we verzekeren ons, maar denk erom; we kunnen ons tegen vanalles en nog wat willen verzekeren en van onbedoelde gevolgen willen vrijwaren, maar de Heere weet u te vinden. Hij wist Manasse ook te vinden. Hij offerde kinderen aan de Moloch en wat lijken we toch op Manasse. Waar offeren wij ze aan op als we ze al willen krijgen? Sport, spel, werelds vermaak en amusement? God wat en de wereld wat. Laat het ons niet gelden.


Het is behoorlijk aanmatigend om 'we' te schrijven terwijl je overduidelijk 'jullie' bedoelt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: de pil deel 2

Berichtdoor boer » 08 mei 2011 21:52

Dan is een kunstgebit dat ook, Steenbokkie

steenblokkiaan
Verkenner
Verkenner
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 mei 2011 21:34

Re: de pil deel 2

Berichtdoor steenblokkiaan » 08 mei 2011 21:56

Dat is gebaseerd op een gevoel. Ik sluit mezelf er bij in. Denk je soms dat ik zondeloos ben of niet weet van zonden? Waar jij moeite mee hebt is dat ik er niet om heen draai. Als je eerlijk bent, moet je dat toegeven of anders inhoudelijke argumenten voor of tegen pilgebruik geven. Verder heb ik een stelling neergezet. Het zou leuk zijn als je die eens probeert te kraken. Je mag het er ook gewoon mee eens zijn :lol:

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: de pil deel 2

Berichtdoor boer » 08 mei 2011 22:00

Ik zie niet zo veel verschil tussen pil en "voor het zingen de kerk uit" eigenlijk....
En dat doen er volgens mij heel wat anders waren de gezinnen nog groter.

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: de pil deel 2

Berichtdoor Schipje » 08 mei 2011 22:15

steenblokkiaan schreef:Dan was er ook nog iemand die sprak over mijn staat. Denk je dat je me plaagt door te zeggen dat ik vrijgezel ben? Gelukkig lijk ik in dit opzicht op Paulus.

Leek je maar in meer opzichten op Paulus...

steenblokkiaan
Verkenner
Verkenner
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 mei 2011 21:34

Re: de pil deel 2

Berichtdoor steenblokkiaan » 08 mei 2011 22:31

Leek je maar in meer opzichten op Paulus...[/quote]

Ja, leek jij maar wat meer op Jezus.

Gebruikersavatar
Africa
Sergeant
Sergeant
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 dec 2010 17:32
Locatie: Somewhere

Re: de pil deel 2

Berichtdoor Africa » 08 mei 2011 22:35

Pilgebruik is in strijd met de voorzienigheid Gods


En een zorgverzekering, inentingen, autoverzekering dan?
Waarom hebben we überhaupt medicijnen? :-k
Slechts één leven,
dat snel voorbij zal gaan;
slechts wat voor Christus is gedaan
zal blijven bestaan.

steenblokkiaan
Verkenner
Verkenner
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 mei 2011 21:34

Re: de pil deel 2

Berichtdoor steenblokkiaan » 08 mei 2011 22:45

En een zorgverzekering, inentingen, autoverzekering dan?
Waarom hebben we überhaupt medicijnen? :-k[/quote]

Jij moet weten dat je een zorgverzekering, inentingen en een autoverzekering niet kan beschouwen als gelijksoortige grootheden ten opzichte van pilgebruik. Je tweede vraag vind ik interessanter. Ik zeg niet dat pilgebruik nooit is toegestaan, al ben ik terughoudend. ALs medicijn kan het geschikt zijn, maar dan is er een medische noodzaak aan te wijzen. Het gaat mij om het verkeerde pilgebruik. Die afweging maakt iedereen niet zelf, tenminste niet als we gehoorzaam zijn aan het Woord van God. Als dat niet waar zou zijn, kunnen we de bladzijden wel uit de Bijbel scheuren.

Als de pil wordt gebruikt omdat we het gezin wel groot genoeg vinden, lopen we God voor de voeten. Het is net als lang haar bij de vrouw. Dat knip je ook niet, hooguit de dooie punten. Hoe lang het dan moet groeien? Zolang de Heere het groeien laat.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: de pil deel 2

Berichtdoor boer » 08 mei 2011 22:49

steenblokkiaan schreef:En een zorgverzekering, inentingen, autoverzekering dan?
Waarom hebben we überhaupt medicijnen? :-k


Jij moet weten dat je een zorgverzekering, inentingen en een autoverzekering niet kan beschouwen als gelijksoortige grootheden ten opzichte van pilgebruik. Je tweede vraag vind ik interessanter. Ik zeg niet dat pilgebruik nooit is toegestaan, al ben ik terughoudend. ALs medicijn kan het geschikt zijn, maar dan is er een medische noodzaak aan te wijzen. Het gaat mij om het verkeerde pilgebruik. Die afweging maakt iedereen niet zelf, tenminste niet als we gehoorzaam zijn aan het Woord van God. Als dat niet waar zou zijn, kunnen we de bladzijden wel uit de Bijbel scheuren.

Als de pil wordt gebruikt omdat we het gezin wel groot genoeg vinden, lopen we God voor de voeten. Het is net als lang haar bij de vrouw. Dat knip je ook niet, hooguit de dooie punten. Hoe lang het dan moet groeien? Zolang de Heere het groeien laat.[/quote]
Je zal maar negerin zijn, en bij eventueel lang haar ook nog eens geen vlechtingen mogen hebben....
want ook dat staat als aanbeveling geschreven.
Mag jij trouwens wel internetten op zondag?

steenblokkiaan
Verkenner
Verkenner
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 mei 2011 21:34

Re: de pil deel 2

Berichtdoor steenblokkiaan » 08 mei 2011 22:52

Mag jij trouwens wel internetten op zondag?[/quote]

Een echte steenblokkiaan is bewogen met de schare. Dan zoek je ze op. Juist op de dag des Heeren.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: de pil deel 2

Berichtdoor boer » 08 mei 2011 22:58

steenblokkiaan schreef:Mag jij trouwens wel internetten op zondag?


Een echte steenblokkiaan is bewogen met de schare. Dan zoek je ze op. Juist op de dag des Heeren.[/quote]
Dat is de sabbat of oordeelsdag, hoor :-)

steenblokkiaan
Verkenner
Verkenner
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 mei 2011 21:34

Re: de pil deel 2

Berichtdoor steenblokkiaan » 08 mei 2011 23:06

Daarom, de dag van de zaligheid, hoewel de genadetijd voor sommigen al tijdens het leven voorbij is. Ik besef maar al te goed dat sommigen onder een prediking zitten waar God op het hoogst wordt misdaan, waar de zondaar niet wordt vernederd en wegens een chronisch gebrek aan oordeelsprediking deze snode mensen door Christus niet worden vertederd. Och, Adam niet geleerd, CHristus niet begeerd. Eenmaal geboren voor eeuwig verloren. DIe waarheden, oh, ze dringen mij om nog woorden van zaligheid te spreken. Och, dat er vandaag nog velen het zouden verliezen van koning Jezus. Maar wie is er tegenwoordig nog onbekeerd? Waar horen we nog dat er niet alleen mensen verloren liggen, maar dat ze verloren zijn gegaan? Daarom zal een steenblokkiaan juist op de sabbat uitgaan om te arbeiden. De klaroenstoot des Evangeliums mocht nog eens inwendig worden verstaan. O, er is zoveel uitwendig geroep wat nooit inwendig wordt geleerd.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: de pil deel 2

Berichtdoor meribel » 08 mei 2011 23:10

off topique-smile


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten