Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Sophie77 » 09 okt 2010 22:46

Mooie meubels, -Judith-!

Ik durf het haast niet te zeggen, maar binnenkort wordt onze 2e afwasmachines aangesloten :mrgreen: . Eén exemplaar staat in de keuken zelf (ingebouwd) en de andere (een 'losse') komt in een vertrek vlakbij de keuken (kantoor/kantine). Het gebeurt hier regelmatig dat de afwas van de warme maaltijd niet in z'n geheel in de afwasmachine past (als die vóór die maaltijd al half vol staat bijv.) en dan lijkt het me wel praktisch als ik de rest van de afwas direct in een andere machine kan zetten; anders moet ik het óf zelf afwassen óf laten staan tot het programma gedraaid is en dat duurt dan toch wel een poosje. 'k Heb nog geen idee of het echt handig blijkt te zijn, maar dat wil ik jullie tzt wel laten weten, hoor :wink: ! Sowieso is die 2e machine wel handig voor de koffiemokken van onze medewerkers, anders blijf ik daarmee heen en weer lopen. Onnodig te zeggen dat ik erg blij ben met een vaatwasser. k 'Heb eerst een jaar of 4 zonder gedaan, maar afwassen en -drogen waren niet echt m'n liefste bezigheden :mrgreen:

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor MissF » 11 okt 2010 12:41

Mooi Judith!
Ik wilde mijn huis een beetje herfstachtig maken. We hebben immers toch alles bruin/taupe en wit, dus dat leek me simpel. Ik heb al een berg kastanjes geraapt, en onder een glazen stolp gelegd, maar nu kon ik die stolp nergens kwijt. Ik hou niet zo van veel rommeltjes, en op de salontafel staan al kaarsen, en op de eettafel een grijs rieten dienblad met daarop de theepot en theedoos. Dat dienblad kan vast wel herfstachtig gemaakt worden, maar wat leg je er nou op?
Hebben jullie nog ideetjes?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Jo'tje » 11 okt 2010 12:45

Je kunt ook de kaarsen tijdelijk in de kast gooien?
Ik heb gewoon een hele grote doos onderin de kast staan met allerlei plateaus, potjes, vaasjes, kaarsjes, versierseltjes, lampjes, sfeerdingetjes, kandelaars, etc. Telkens wisselen, dan lijkt het elke keer weer een beetje nieuw :)
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor jamillah » 11 okt 2010 12:55

Jo'tje schreef:Je kunt ook de kaarsen tijdelijk in de kast gooien?
Ik heb gewoon een hele grote doos onderin de kast staan met allerlei plateaus, potjes, vaasjes, kaarsjes, versierseltjes, lampjes, sfeerdingetjes, kandelaars, etc. Telkens wisselen, dan lijkt het elke keer weer een beetje nieuw :)


Idem :)

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor kwebbel » 11 okt 2010 13:48

liefie schreef:Ik ben van huis uit een vaatwasser gewend en nu hebben wij er geen een want die zat niet in deze keuken (is de keuken van de vorige bewoners)
Maar ik mis hem helemaal niet :mrgreen: Als ik aan het koken ben doe ik gelijk de afwas en het restje na het eten is binnen 5 min klaar.
Sneller dan een afwasmachine :lol:
Als we een nieuwe keuken zetten weten we nog niet zeker of we een afwasmachine willen het enige voordeel vindt ik dat je geen afwas op het aanrecht hebt staan. Voor de rest zie ik geen voordelen.
wij hebben nooit een vaatwasser gehad, m'n man ook niet. Soms missen we m wel, puur als sleur om 'weer' te moeten afwassen. Als ie in ons nieuw huis er in zit is het mooi meegenomen maar ik ga m er niet speciaal in laten bouwen.
Voordelen zie ik ook niet zo erg, behalve dat je blokjes moet kopen en dat het een hoop water kost.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Gerdien B. » 11 okt 2010 13:55

Alleen na een feestje is een vaatwasser wel fijn. Ik houd er ook niet van als er van alles op het aanrecht staat, zeker omdat het aanrecht hier niet groot is. Elke dag was ik de boel hier wel weg. vaak tijdens het koken en je bent eigenlijk zo klaar.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor ajl » 11 okt 2010 14:04

kwebbel schreef:
liefie schreef:Ik ben van huis uit een vaatwasser gewend en nu hebben wij er geen een want die zat niet in deze keuken (is de keuken van de vorige bewoners)
Maar ik mis hem helemaal niet :mrgreen: Als ik aan het koken ben doe ik gelijk de afwas en het restje na het eten is binnen 5 min klaar.
Sneller dan een afwasmachine :lol:
Als we een nieuwe keuken zetten weten we nog niet zeker of we een afwasmachine willen het enige voordeel vindt ik dat je geen afwas op het aanrecht hebt staan. Voor de rest zie ik geen voordelen.
wij hebben nooit een vaatwasser gehad, m'n man ook niet. Soms missen we m wel, puur als sleur om 'weer' te moeten afwassen. Als ie in ons nieuw huis er in zit is het mooi meegenomen maar ik ga m er niet speciaal in laten bouwen.
Voordelen zie ik ook niet zo erg, behalve dat je blokjes moet kopen en dat het een hoop water kost.


Het schijnt juist dat een vaatwasser minder water verbruikt dan je normaliter met een afwas verbruikt. In dat opzicht is het goedkoper. :wink: En de afwasblokjes kan je net zo duur maken als je zelf wilt. Al moet ik zeggen dat ik de duurdere ( Dreft, Sun) fijner vind dan de goedkopere van de Aldi/Lidl.

Als je met zn 2en bent, valt de hoeveelheid afwas nog wel mee. Ik merk dat nu wij met zn 4-en zijn dat het toch beduidend meer wordt en ben ik er super blij me. Ik heb nl. ook niet continue zin om af te wassen en heb een hekel aan een vol aanrecht.

mezelf
Mineur
Mineur
Berichten: 227
Lid geworden op: 13 okt 2009 13:52

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor mezelf » 11 okt 2010 14:20

Wij hebben ook nooit een afwasmachine gehad, met zn 4tjes ging dat prima, maar toen kregen we een 2ling, en stonden we soms/ regelmatig nog 'savonds om tien uur af te wassen, door alle drukte, toen hebben we heel rap een afwasmacine gekocht, en ik ben er nu nog steeds erg blij mee, mn wasmachien en mn afwasmachien zou ik niet meer kunnen missen :lol:
De dwaas doet wat hij niet laten kan;
de wijze laat wat hij niet doen kan.

lia
Verkenner
Verkenner
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 jul 2010 08:01

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor lia » 11 okt 2010 14:53

ajl schreef:
kwebbel schreef:
liefie schreef:Ik ben van huis uit een vaatwasser gewend en nu hebben wij er geen een want die zat niet in deze keuken (is de keuken van de vorige bewoners)
Maar ik mis hem helemaal niet :mrgreen: Als ik aan het koken ben doe ik gelijk de afwas en het restje na het eten is binnen 5 min klaar.
Sneller dan een afwasmachine :lol:
Als we een nieuwe keuken zetten weten we nog niet zeker of we een afwasmachine willen het enige voordeel vindt ik dat je geen afwas op het aanrecht hebt staan. Voor de rest zie ik geen voordelen.
wij hebben nooit een vaatwasser gehad, m'n man ook niet. Soms missen we m wel, puur als sleur om 'weer' te moeten afwassen. Als ie in ons nieuw huis er in zit is het mooi meegenomen maar ik ga m er niet speciaal in laten bouwen.
Voordelen zie ik ook niet zo erg, behalve dat je blokjes moet kopen en dat het een hoop water kost.


Het schijnt juist dat een vaatwasser minder water verbruikt dan je normaliter met een afwas verbruikt. In dat opzicht is het goedkoper. :wink: En de afwasblokjes kan je net zo duur maken als je zelf wilt. Al moet ik zeggen dat ik de duurdere ( Dreft, Sun) fijner vind dan de goedkopere van de Aldi/Lidl.

Als je met zn 2en bent, valt de hoeveelheid afwas nog wel mee. Ik merk dat nu wij met zn 4-en zijn dat het toch beduidend meer wordt en ben ik er super blij me. Ik heb nl. ook niet continue zin om af te wassen en heb een hekel aan een vol aanrecht.


Als je gewoon een `jerrycan`met los vaatwaspoeder koopt, daar doe je heel lang mee. Ik had er 1 gekocht toen ik de nieuwe keuken kreeg, in april. Deze is vorige week leeggeraakt. En ik heb de vaatwasser echt dagelijks en soms vaker aan staan!

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Haai » 11 okt 2010 16:12

Ik koop idd ook vaak zo'n can poeder van Sun, is nog beter voor het milieu ook (tenzij je de groene tablets van Sun hebt). Als we tabletten hebben (heb veel doosjes gekregen) gebruiken wij vaak maar een halve, dat is voldoende.
Onze vaatwasser gebruikt per wasbeurt maar 15-17 l. water.We spoelen nauwelijks voor (alleen heel vieze dingen), en hij staat maar 1x per 2 dagen aan. In ons geval dus veel voordeliger dan met de hand afwassen. Dat vind ik een mooie bijkomstigheid bij het gemak dat ik ervan heb. Ben echt nog iedere dag blij met m'n afwasvriendje :wink:

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Bumba » 11 okt 2010 19:08

@haai, heb je nog veel belangstellenden gekregen op je huis?

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Sophie77 » 11 okt 2010 20:13

mezelf schreef:Wij hebben ook nooit een afwasmachine gehad, met zn 4tjes ging dat prima, maar toen kregen we een 2ling, en stonden we soms/ regelmatig nog 'savonds om tien uur af te wassen, door alle drukte, toen hebben we heel rap een afwasmacine gekocht, en ik ben er nu nog steeds erg blij mee, mn wasmachien en mn afwasmachien zou ik niet meer kunnen missen :lol:

Even off topique-smile : wat grappig, wij hebben eerst ook 2 'gewone' kids en daarna een tweeling :wink: .
Onze vaatwasser kwam trouwens tijdens de zwangerschap van de tweeling, omdat ik toen zoveel last had van bekkeninstabiliteit dat ik de ontbijtvaat in drie keer moest afwassen; langer kon ik niet staan.

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Sophie77 » 11 okt 2010 20:19

Iets heel anders: in ons huis is het een allegaartje wat betreft de vensterbanken. Tegels (van die lichtgrijze), hout, een soort hardsteen, van alles door elkaar, soms zelfs 2 verschillende soorten in één vertrek :roll: . Nu we toch alles rigoureus aanpakken en er bovendien een paar kozijnen vervangen worden en er heel wat nieuwe bijkomen, kunnen we dit in één moeite door veranderen. Omdat ik er nog niet uit ben wat het moet gaan worden ben ik benieuwd naar wat jullie hebben en wat jullie ervaringen ermee zijn.

mezelf
Mineur
Mineur
Berichten: 227
Lid geworden op: 13 okt 2009 13:52

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor mezelf » 11 okt 2010 20:50

Haai schreef:Ik koop idd ook vaak zo'n can poeder van Sun, is nog beter voor het milieu ook (tenzij je de groene tablets van Sun hebt). Als we tabletten hebben (heb veel doosjes gekregen) gebruiken wij vaak maar een halve, dat is voldoende.
Onze vaatwasser gebruikt per wasbeurt maar 15-17 l. water.We spoelen nauwelijks voor (alleen heel vieze dingen), en hij staat maar 1x per 2 dagen aan. In ons geval dus veel voordeliger dan met de hand afwassen. Dat vind ik een mooie bijkomstigheid bij het gemak dat ik ervan heb. Ben echt nog iedere dag blij met m'n afwasvriendje :wink:



Als je die poeder gebruikt, moet je er dan niet apart zout en glansspoelmiddel bijdoen?, dan weegt het denk ik niet op tegen het halve tablet van de aldi dat ik per keer gebruik
De dwaas doet wat hij niet laten kan;
de wijze laat wat hij niet doen kan.

mezelf
Mineur
Mineur
Berichten: 227
Lid geworden op: 13 okt 2009 13:52

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor mezelf » 11 okt 2010 20:59

haha, idd grappig sophie 77!!!

Wij hebben in ons hele huis(beneden) hardstenen vensterbanken, het lijkt een soort marmer, met een klein spikkeltje erin, en het glanst, ze zijn ideaal om schoon te maken, sterk en ik vind het er mooi uit zien, Maar in een oud huis vind ik van die brede houten vensterbanken , waar je zowat in kunt zitten ook erg mooi., maar idd is 1 soort wel mooier dan een allegaartje :)
De dwaas doet wat hij niet laten kan;
de wijze laat wat hij niet doen kan.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 43 gasten