Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Bumba » 07 okt 2010 07:41

Ik heb ook "maar" 1 spoelbak en dat gaat prima! We hebben idd. ook een vaatwasser. Als ik een andere keuken zou nemen, zou ik weer een spoelbak hoeven. Ik zou hem alleen op een andere plaats doen, dan waar ik hem nu heb. Die van mij zit in een hoek (zeg maar waar Judith haar fornuis zit) en dat is niet zo handig achteraf.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor ajl » 07 okt 2010 08:18

LeChat schreef:Hier ff een vraag van een niet-huisvrouw 8): waarom wil je (in zijn algemeenheid, weet ff niet meer wie dat schreef) 2 (grote) spoelbakken? Wij hebben anderhalve (een grote en ook zo'n kleintje, wel vrij diep dus), maar ik gebruik die 2e echt nooit... Vroeger zonder vaatwasser, oké, maar met?


Wij hebben ook anderhalve spoelbak en ik gebruik die wel vaak. Soms heb ik nl. een sopje gemaakt en wil ik pannen afgieten. Daarvoor gebruik ik dan de halve. Mijn vaatdoekje en afwasborstel heb ik nooit op het aanrecht liggen, altijd in een bakje onder het aanrecht.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23578
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Marnix » 07 okt 2010 13:38

Hm ik niet. Vaatdoekje ligt altijd op het aanrecht, die heb je zo vaak nodig dat ik het prettig vind om hem bij de hand te hebben. De afwasborstel ligt soms in het kastje, soms gewoon achter de kraan op het aanrecht. Die gebruiken we alleen voor voorspoelen en bepaalde pannen... en als hij vies is ff uitspelen en dan gaat hij gewoon in de vaatwasser. En met 1 spoelbak redden we het makkelijk. Als je geen vaatwasser hebt kan ik me voorstellen dat 1,5 of 2 als je genoeg ruimte hebt wel handig is, maar ik heb het totaal niet nodig. Waar heb je dan 2 spoelbakken voor nodig?


Oh, en vandaag komen onze eetkamerstoelen!!!!! Superleuk!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor schelpje3 » 07 okt 2010 14:02

2 spoelbakken vind ik zonde van de ruimte. Ons aanrecht is niet supergroot, dus heb bewust voor 1 gootsteen gekozen.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor ajl » 07 okt 2010 14:02

@ Marnix Misschien is het bij ons anders. Onze keuken zit namelijk aan de voorkant (in een soort erker) evenals de spoelbak en kraan en je kijkt vanaf buiten op het aanrecht. Ik vind een vaatdoekje, afwasborstel etc. dan snel rommelig staan. Borstel en doekje liggen onder het aanrecht en afwas gaat gelijk in de vaatwasser en ander zet ik het in de spoelbak. Ik ben zelfs zo neurotisch dat ik het zeeppompje net achter een kozijn heb staan zodat je het van buiten af niet kan zien.
Laatst gewijzigd door ajl op 07 okt 2010 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor schelpje3 » 07 okt 2010 14:12

Ha ha, ons aanrecht is niet achter het raam. Ik was eerst ook zo opruimerig maar heb dat opgegeven, met steeds pubers in "da house."
Die eten en drinken de hele dag door, dus er staan altijd wel bekers, glazen en bordjes en messen.
Ik stoor me er niet aan, zonde van de energie.
Als er iemand onverwachts binnenkomt, pech, ik zou net gaan afwassen :lol:

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Sophie77 » 07 okt 2010 20:01

Wij hebben in onze keuken 1 spoelbak; zo'n grote antracieten bak van hetzelfde materiaal als het blad (composiet). Als ik wat af moet wassen (wat niet vaak voorkomt omdat we een afwasmachine hebben), zet ik een afwasteiltje in de bak. Ernaast is dan nog ong. een derde van het geheel over, dus kan ik evt. spoelwater naast het teiltje gieten. We hebben een grote bak genomen omdat het werkblad nog groot genoeg is. Twee van die antraciet bakken vond ik niet zo mooi; je ziet dat ook nergens, hij steekt nl. ook nog een stukje uit aan de voorkant.
Ik probeer, net als ajl, er voor te zorgen dat het vaatdoekje en de afwasborstel etc. in het kastje staan. We hebben naast de kraan een ingebouwd zeeppompje, dat is echt superhandig.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23578
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Marnix » 08 okt 2010 09:13

Ons aanrecht is ook voor het raam, maar dan aan de achterkant... niemand die dat dus ziet. Bovendien vind ik een afwasborstel gewoon bij het aanrecht horen, en een vaatdoekje ziet er niet rommelig uit als je hem een beetje netjes neerlegt. Het zou mij dus niet zo uitmaken, maar prima als je het in een kastje legt hoor ;)

Onze stoelen zijn er, paar fotootjes gemaakt, geen geweldig licht vanochtend maar het idee is duidelijk :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

toppie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 254
Lid geworden op: 21 apr 2010 14:32

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor toppie » 08 okt 2010 09:56

Wauw, wat mooi!!!!!

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor LeChat » 08 okt 2010 12:31

Mooie set zo!

Enne, ik ben nog steeds niet overtuigd van het nut van 2 spoelbakken :mrgreen:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor LauraC » 08 okt 2010 12:44

LeChat schreef:Mooie set zo!

Enne, ik ben nog steeds niet overtuigd van het nut van 2 spoelbakken :mrgreen:

Wij hebben geen vaatwasser en 1 spoelbak en weet je wat...we leven nog steeds :mrgreen: :wink:

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor ajl » 08 okt 2010 12:48

Leuke stoelen Marnix! Lijken erg op onze stoelen :mrgreen: , alleen hebben wij de achterkant van een soort gevlochten riet.

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Galateia » 08 okt 2010 12:49

Nou, volgens manlief is een leven zonder vaatwasser geen leven :wink:

Toen we naar ons huis van nu verhuisden, hebben we nog voor de overdracht een vaatwasser gekocht, meegenomen naar de notaris en na de overdracht meteen in huis gezet. En daarna de vaat van een paar dagen uit ons oude huisje verhuisd om in de vaatwasser te kunnen zetten 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor ajl » 08 okt 2010 12:56

Ik ben er ook erg blij mee.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor MissF » 08 okt 2010 13:00

Mooi Marnix!
Ik vind de vaatwasser ook fijn, maar de 3 maanden dat we zonder leefden ging ook prima hoor, we zijn niet zo moeilijk ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten