Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Haai » 13 okt 2010 20:53

Ik zou gewoon even advies vragen bij de schilderswinkel, die weten vast wel wat je het beste kunt doen.
Ik ga tegenwoordig voor verf ed echt niet meer naar de bouwmarkt. Bij de schilder krijg ik altijd goed advies, en de verf is vaak net zo duur.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Marnix » 14 okt 2010 10:17

vpk schreef:hmm ja, dat was misschien wel een goed idee geweest ja, om er een laklaagje over te doen.
als ik de moed heb gevonden om ze ff opnieuw te doen moest ik dat ook maar eens proberen..
maar als je dat opnieuw moet doen, kun je er dan zo overheen lakken? want als je eerst de overige lak eraf moet schuren, schuur je natuurlijk ook de verf mee... :-k


Je hoeft niet de hele laklaag er af te schuren, als er na een paar jaar wat krasjes op de lak zitten hoef je alleen de bovenlaag op te schuren, gewoon met de hand. (tenzij er hele diepe krassen ofzo in zitten) Daarna neem je hem even af om te zorgen dat hij goed schoon is en daarna kan je hem gewoon weer lakken (ook vrij dun lakken omdat een deel van de oude laklaag er gewoon op blijft zitten)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Marnix » 14 okt 2010 10:22

Mortlach schreef:Van een Finse oud-collega als dank voor het helpen invullen van zijn belastingaangifte dit gekregen. Ik ben er echt heel erg blij mee. Voor de duidelijkheid: het is een klok. Wie weet welke tijd hij aangeeft in de foto?

Tik-Tak


Hm, geen idee... met mijn denkwijze kwam ik op 24:31 maar dat lijkt me sterk :D Leg het eens uit ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Mortlach » 14 okt 2010 10:48

Marnix schreef:
Mortlach schreef:Van een Finse oud-collega als dank voor het helpen invullen van zijn belastingaangifte dit gekregen. Ik ben er echt heel erg blij mee. Voor de duidelijkheid: het is een klok. Wie weet welke tijd hij aangeeft in de foto?

Tik-Tak


Hm, geen idee... met mijn denkwijze kwam ik op 24:31 maar dat lijkt me sterk :D Leg het eens uit ;)


Het is een beetje gemeen, want de klok heeft verschillende instellingen. Hij staat ingesteld op true binary en 24-uur.

Onderste regel zijn de seconden, en leest van rechts naar links: 4 + 8

Middelste regel zijn de minuten: 1 + 4 + 8 + 16

Bovenste regel zijn de uren: 4 + 16

De klok geeft dus aan: 20u29m12s
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Jo'tje » 14 okt 2010 10:53

:D Jeetje, ik kijk toch liever op een gewone klok, daar hoef ik niet meer bij na te denken ;)

Maar wel grappig!
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Mortlach » 14 okt 2010 11:05

Jo'tje schreef::D Jeetje, ik kijk toch liever op een gewone klok, daar hoef ik niet meer bij na te denken ;)

Maar wel grappig!


Het is verrassend hoe snel het went hoor, en de koele blauwe lampjes die aan- en uitknipperen zijn erg leuk.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Maneah
Sergeant
Sergeant
Berichten: 367
Lid geworden op: 02 mei 2008 18:37

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Maneah » 14 okt 2010 16:46

Wat een leuk ding, Mortlach! Ik kan me alleen niet voorstellen dat 't snel went :)

Zijn er refowebbers die meubels hebben van Meubelvoordeel in Amersfoort?
Ik ben benieuwd naar ervaringen! We hebben daar leuke meubels gezien, en ik wil er wel
zeker van zijn dat we iets goeds kopen..
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Acire » 16 okt 2010 09:41

Haai schreef:Ik zou gewoon even advies vragen bij de schilderswinkel, die weten vast wel wat je het beste kunt doen.
Ik ga tegenwoordig voor verf ed echt niet meer naar de bouwmarkt. Bij de schilder krijg ik altijd goed advies, en de verf is vaak net zo duur.


Ah nee joh, tis echt niet even duur. Simpel voorbeeld: witkalk. Is voor 5 liter bij de Gamma een euro of 5, en bij de schilder soms wel 40!

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor kwebbel » 16 okt 2010 10:46

Mortlach schreef:
Marnix schreef:
Mortlach schreef:Van een Finse oud-collega als dank voor het helpen invullen van zijn belastingaangifte dit gekregen. Ik ben er echt heel erg blij mee. Voor de duidelijkheid: het is een klok. Wie weet welke tijd hij aangeeft in de foto?

Tik-Tak


Hm, geen idee... met mijn denkwijze kwam ik op 24:31 maar dat lijkt me sterk :D Leg het eens uit ;)


Het is een beetje gemeen, want de klok heeft verschillende instellingen. Hij staat ingesteld op true binary en 24-uur.

Onderste regel zijn de seconden, en leest van rechts naar links: 4 + 8

Middelste regel zijn de minuten: 1 + 4 + 8 + 16

Bovenste regel zijn de uren: 4 + 16

De klok geeft dus aan: 20u29m12s
nou dan mag ik een dom blondje zijn maar daar snap ik dus echt niets van!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Mortlach » 16 okt 2010 14:39

kwebbel schreef: nou dan mag ik een dom blondje zijn maar daar snap ik dus echt niets van!


Daarom is het ook zo leuk :mrgreen:

De lampjes geven binaire waarden aan (factoren van twee). Is een lampje aan, dan tel je de waarde mee voor het totaal, als het uit is niet.

De waarden gaan van 1 tot 32, dus 1, 2, 4, 8, 16, 32. maar je leest ze van rechts naar links.

Stel je hebt de volgende minuten reeks lampjes aan: 32, 8, 2, 1. Dan tel je alles bij elkaar op en weet je dat de minuten 43 zijn. Bijna kwart voor dus.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Haai » 16 okt 2010 20:56

Acire schreef:
Haai schreef:Ik zou gewoon even advies vragen bij de schilderswinkel, die weten vast wel wat je het beste kunt doen.
Ik ga tegenwoordig voor verf ed echt niet meer naar de bouwmarkt. Bij de schilder krijg ik altijd goed advies, en de verf is vaak net zo duur.


Ah nee joh, tis echt niet even duur. Simpel voorbeeld: witkalk. Is voor 5 liter bij de Gamma een euro of 5, en bij de schilder soms wel 40!


Ghe, dan heb ik ook een voorbeeld :mrgreen: Emmer muurverf van de Gamma, E40,-. Kwam net zo snel weer van de muur af als ik het erop smeerde. Naar de schilder: goed advies gekregen, en de emmer daar kostte maar E35,- :wink:

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Acire » 17 okt 2010 10:44

De mengmuurverf (= wit met kleurtje) is idd ook bij Gamma wel duurder. Maar lak en witkalk zijn bij gamma echt veel goedkoper.

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Spons » 23 okt 2010 17:59

misschien wel handig om hier een slotje op te gooien voor het ovezicht en hier alvsat verder te gaan !

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?f=10&t=24445


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten