Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Galateia » 08 okt 2010 13:03

In ons vorige leven zonder vaatwasser waren wij ook niet zo moeilijk. Het aanrecht echter wel: daar paste na een paar dagen gewoon echt geen extra vaat meer op... 8)
Laatst gewijzigd door Galateia op 08 okt 2010 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor ajl » 08 okt 2010 13:05

Die periode heb ik nooit gehad, ik vind het erg smerig om mn vaat te laten staan. Heb ook in mij studententijd de afwas braaf gedaan, omdat het anders krioelde van de muizen.

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Galateia » 08 okt 2010 13:10

Ach, we leven nog :mrgreen:
En nu met vaatwasser staat er nooit vaat, want we zetten alles er meteen in! Dus we zijn nu hele nette burgers :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Marnix » 08 okt 2010 13:12

Hm ik ben ook erg pro-vaatwasser. Het afwassen zelf is nog niet het ergste, ook al ben ik er geen fan van... maar je moet constant de afwas doen, en alle vieze spullen staan dan op je aanrecht... nu zet je die lekker in de vaatwasser, uit het zicht... en als hij vol is zet je hem aan :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor ajl » 08 okt 2010 13:21

Een collega van mn man heeft in zijn nieuwe keuken 2 vaatwassers laten plaatsen onder het motto 'waat laat je je vuile vaat als de ene vaatwasser draait' :lol:

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor pannenkoek » 08 okt 2010 13:53

ajl schreef:Een collega van mn man heeft in zijn nieuwe keuken 2 vaatwassers laten plaatsen onder het motto 'waat laat je je vuile vaat als de ene vaatwasser draait' :lol:


Zo hallo, doe maar lux.
Ik baal wel als ik vaat er in wil zetten, en de andere staat er nog in.
De kinderen moeten om de beurt afruimen en het spul dus in de vaatwasser doen, maar soms wordt ie vergeten. Gaat is dus niet aan. GGrrrrr
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor schelpje3 » 08 okt 2010 14:26

ajl schreef:Die periode heb ik nooit gehad, ik vind het erg smerig om mn vaat te laten staan. Heb ook in mij studententijd de afwas braaf gedaan, omdat het anders krioelde van de muizen.

Het staat er geen dagen hoor.
Ik spoel wel alles af, in bekers en kopjes gaat een laagje water.
En als ik sta te koken, was ik terwijl alvast af, en na het eten was ik weer af.
Maar ik ga niet 10x per dag elke beker en bordje afwassen, geen zin. [-(
Ik ben aan het sparen voor een afwasmachine.
Er kwamen even andere dingen tussendoor fietsen.

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Galateia » 08 okt 2010 15:05

ajl schreef:Een collega van mn man heeft in zijn nieuwe keuken 2 vaatwassers laten plaatsen onder het motto 'waat laat je je vuile vaat als de ene vaatwasser draait' :lol:


Hey, dat wil mijn man ook! Lijkt hem ideaal, hoeft hij nooit meer de vaatwasser verplicht leeg te ruimen :mrgreen:

Maar zijn vrouw vindt het een beetje onzin en zonde van de ruimte 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Marnix » 08 okt 2010 15:51

Hm ja, jammer van de ruimte, van het geld... en daarnaast werkt het niet gezien de motivatie... want dan ga je de vaatwasser alsnog verplicht uitruimen op het moment dat die gedraaid heeft en de tweede vaatwasser vol zit.

@ ajl: Bij ons stond de vaat er ook wel eens een aantal dagen tot de aanrecht vol was, maar heb nooit een muis gezien hoor.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor liefie » 08 okt 2010 15:59

Ik ben van huis uit een vaatwasser gewend en nu hebben wij er geen een want die zat niet in deze keuken (is de keuken van de vorige bewoners)
Maar ik mis hem helemaal niet :mrgreen: Als ik aan het koken ben doe ik gelijk de afwas en het restje na het eten is binnen 5 min klaar.
Sneller dan een afwasmachine :lol:
Als we een nieuwe keuken zetten weten we nog niet zeker of we een afwasmachine willen het enige voordeel vindt ik dat je geen afwas op het aanrecht hebt staan. Voor de rest zie ik geen voordelen.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor ajl » 08 okt 2010 18:09

Marnix schreef:
@ ajl: Bij ons stond de vaat er ook wel eens een aantal dagen tot de aanrecht vol was, maar heb nooit een muis gezien hoor.


Wij hadden regelmatig van die beestjes, helemaal toen de buren gingen verbouwen ( woonde in een studentenhuis dat rond 1920 gebouwd was). Op het moment dat wij regelmatig de afwas deeden en nergens meer eten lieten liggen, werd het minder.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor pannenkoek » 08 okt 2010 18:43

ajl schreef:Die periode heb ik nooit gehad, ik vind het erg smerig om mn vaat te laten staan. Heb ook in mij studententijd de afwas braaf gedaan, omdat het anders krioelde van de muizen.


Toen mijn man voor ons huwelijk bijna een jaar alleen woonde waste hij eens per wk af.
Hij at 's morgens, en 's avonds bij zichzelf brood. Hij liet de tafel gewoon gedekt staan. De kruimels van je bord af schudden en je kan hem immers gewoon weer gebruiken. De thee ging ook gewoon in dezelfde beker.
's middags at hij bij zijn broer en schoonzus de warme maaltijd.
Hij werkte daar op de boerderij, en dronk daar koffie en at de warme maaltijd mee.
's avonds kon hij bij zich zelf zo weer aanschuiven.
De ene keer ging hij 's avonds weer naar de boerderij, en zo niet deed ie de keukendeur dicht en zag er niets van als hij in de kamer zat.
zo liet hij het gewoon staan van maandag morgen tot zaterdag middag.
Als hij eens niet het weekend naar mij toe kwam ( ik werkte onregelmatig. En voor die paar uur moest hij ver rijden 240 km) stond de tafel dus nog een wk.
Het was ook een vraag op ons huwelijksfeest. Hoelang heeft.... het langst niet afgewassen.
het antw. was 2 weken. :lol:
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor LeChat » 08 okt 2010 21:50

Toen ik nog studeerde en in m'n appartementje woonde, zonder vaatwasser, deed ik ook de afwas hooguit 1x per week (als m'n pa en ma 't niet kwamen doen 8) :oops:). Ik ben blij met de vaatwasser, dat snap je wel!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor -Judith- » 09 okt 2010 12:22

Donderdag kwam m'n vriend onverwacht eerder terug van z'n werk! En dat betekende dus lekker lang weekend samen, we dachten 'even' meubels te gaan kijken bij Budgetwereld, en we waren er om half 2, en om half 3 hadden we de meubels voor de kamer, hoekbank, en een bed uitgezocht :mrgreen: We waren érg snelle beslissers volgens de verkoper! Maar daar waren we al eerder achter gekomen :wink:
Dit is 't : (de stoelen hebben een hogere rugleuning en de bank is eigks alleen voor de kleur, wij hebben een hoekbank!)
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us

Oh ja; dressoir en boekenkast komen 't meest in de richting van de werkelijke kleur! Het is zooooooooooo gaaf! :D

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Marnix » 09 okt 2010 12:36

Leuk!!!!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten