ook voor niet-refo's???

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Night
Moderator
Berichten: 976
Lid geworden op: 10 sep 2002 16:09
Contacteer:

Berichtdoor Night » 30 sep 2002 19:49

-Rianne- schreef:Fffiew…. Sorry..
Het was als grapje bedoeld, dat kon je er wel uit op maken als het goed is. Ik heb natuurlijk wel respect voor iedereen.
En ik wil geen onderscheid maken, mijn vraag was of je hier als niet-refo ook mocht meedoen, omdat ik het een leuke site vind.
Wij twee doen precies hetzelfde, ik bid ook voor mn eten, heb ook belijdenis gedaan, ga 2x naar de kerk. Oh, ik draag geen rok naar de kerk maar dat is alleen maar iets uiterlijks. Sorry dat je het verkeerd opvatte. :cry:
En night, bedankt voor jouw antwoord erop.
Maar ik ben geen refo, dus niet welkom?
Da’s dan flink balen.

Wat mij betreft dus wel ;-)
Geen dank...zij schoot even uit, ik ook...
Tis alweer rechtgebreeen denk ik
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Gebruikersavatar
Alwin
Sergeant
Sergeant
Berichten: 314
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:02
Locatie: Genemuiden
Contacteer:

Berichtdoor Alwin » 30 sep 2002 19:55

waarom zou je niet welkom zijn als je geen refo ben. Als er mensen zijn die niet het bordje refo dragen zogezegd zou je hier dus niet een hele interesante discussie mee kunnen hebben beetje raar.

Gebruikersavatar
Night
Moderator
Berichten: 976
Lid geworden op: 10 sep 2002 16:09
Contacteer:

Berichtdoor Night » 30 sep 2002 20:00

Daarom....

En wat is nu eigenlijk een refo...

Zoals ik zei: je kunt het breed zien of minder breed....mij maakt het wat dat betreft niet uit, als er maar respect is, in ieder geval voor Gods Woord en voor elkaars standpunt. Eens zijn met elkaar hoeft niet perse...
Onderschrift? Waaronder dan?

En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Gebruikersavatar
Alwin
Sergeant
Sergeant
Berichten: 314
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:02
Locatie: Genemuiden
Contacteer:

Berichtdoor Alwin » 30 sep 2002 20:02

als je het altijd met elkaar eens bent is het ook niet leuk heb je niks meer om over te discuseren dus dan had dit forum ook niet bestaan.

-Rianne-

Berichtdoor -Rianne- » 30 sep 2002 20:04

Vind ik ook, ik zou het ook juist interessant vinden als hier allerlei 'geloven' door elkaar heen zouden zitten.
Maar toch,, het héét refoweb, maar ik geloof dat lang niet iedereen hier refo is. En ach, we geloven toch allemaal in dezelfde God en we hebben allemaal dezelfde bijbel? Al halen we er verschillende dingen uit soms.

Gebruikersavatar
Night
Moderator
Berichten: 976
Lid geworden op: 10 sep 2002 16:09
Contacteer:

Berichtdoor Night » 30 sep 2002 20:22

-Rianne- schreef:Vind ik ook, ik zou het ook juist interessant vinden als hier allerlei 'geloven' door elkaar heen zouden zitten.
Maar toch,, het héét refoweb, maar ik geloof dat lang niet iedereen hier refo is. En ach, we geloven toch allemaal in dezelfde God en we hebben allemaal dezelfde bijbel? Al halen we er verschillende dingen uit soms.


Tja..nogmaals...het is maar net hoe je refo definieert.
Ik zie het als een verwijzing naar christenen zeg maar, als het gebruikt wordt in de vorm van Refoweb etc. Maar christenweb staat ook zo vreemd. Vandaar Refoweb zeg maar..en onder die "brede" paraplu passen we toch prima naast elkaar?
Onderschrift? Waaronder dan?

En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

moppie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1086
Lid geworden op: 19 sep 2002 14:03

Berichtdoor moppie » 30 sep 2002 20:44

maar ben wel nieuwsgierig naar hoe die meisjes in rokken nou eigenlijk denken en waarom...



Mogen het ook hervo's in een broekie zijn :wink: :wink:

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 30 sep 2002 20:47

Quote:
maar ben wel nieuwsgierig naar hoe die meisjes in rokken nou eigenlijk denken en waarom...


denk je dat die zulke rare ideeen hebben die meisjes in rokken. maar wie de bal kaatst kan hem terug verwachten. hoe denk jij dan?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Night
Moderator
Berichten: 976
Lid geworden op: 10 sep 2002 16:09
Contacteer:

Berichtdoor Night » 30 sep 2002 21:13

moppie schreef:
maar ben wel nieuwsgierig naar hoe die meisjes in rokken nou eigenlijk denken en waarom...



Mogen het ook hervo's in een broekie zijn :wink: :wink:


:wink: :wink: Duidelijk verdachte hoek, flink in de gaten houden :wink: :wink:
Onderschrift? Waaronder dan?

En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Gebruikersavatar
janneke
Sergeant
Sergeant
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:05
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Re: refo

Berichtdoor janneke » 01 okt 2002 13:19

-Rianne- schreef:
Lalage schreef:ik ben geen refo, maar ben wel nieuwsgierig naar hoe die meisjes in rokken nou eigenlijk denken en waarom...



Dan moeten de meisjes hier die rokken dragen er een speciaal tekentje bij zetten ofzo :lol:
Anders weet je het nog niet!!


ik draag wel rokken....Waarom? Grotendeels door de opvoeding. Als je ouders je leren om te bidden voor je eten doe je dat (als gewoonte?) toch ook? Met rokken ist denk ik pcies hetzelfde. ALs je thuis woont heb je gewoon de regels van je ouders op te volgen.

Of ik zelf een reden heb waarom ik rokken draag?? Neej...niet echt, voel me dr lekkerder in. Voel me absoluut geen refo die wordt nagekeken op straat onder het motto van: daar heb je dr weer een! Misschien omdat ik toch een ander soort kledingstijl heb dan waar refo's altijd onder vallen.

Dusja, ik denk waarschijnlijk niet anders dan jou lalage....ook al heb ik een rokje aan:)

Gebruikersavatar
Alwin
Sergeant
Sergeant
Berichten: 314
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:02
Locatie: Genemuiden
Contacteer:

Berichtdoor Alwin » 01 okt 2002 14:18

als ik heel eerlijk ben vind ik een rok bij een vrouw mooier staan dan een broek en dan bedoel ik niet alleen korte rokken ook lange rokken zijn mooi.

Gebruikersavatar
tweetietwee
Luitenant
Luitenant
Berichten: 663
Lid geworden op: 17 sep 2002 15:29

Berichtdoor tweetietwee » 01 okt 2002 14:31

gelukkig alwin, worden die meisjes in rokken ook nog eens gewaardeerd, en niet alleen gevraagd of ze het niet koud hebben (grrrrrrrrr)

maare... mij is het nog steeds niet helemaal duidelijk. Night, jij had het eerst over de afgescheidenen, ja daar hoor ik geloof ik niet bij. Later over christenen. Weet je, het komt eigenlijk omdat ik een hekel aan het uitgeholde begrip refo heb. Je ziet nu al dat bepaalde groeperingen zich verder onderscheiden, zoals die termen van rechter-flank en dergelijke.
Vroeger zijn de begriipen christelijk en andere uitgehold en nu gaat reformatorisch ook steeds verder. Alles valt er onder en niemand weet meer wat het inhoudt. Dat staat mij ook een beetje tegen in de naam refoweb. Ik vind het naar buiten toe ook heel beschamend dat wij onszelf zo in groepjes proberen onder te verdelen.
Maare, wat mij betreft is iedereen hier welkom, met of zonder refo-plakker!!

tweetie

Gebruikersavatar
Night
Moderator
Berichten: 976
Lid geworden op: 10 sep 2002 16:09
Contacteer:

Berichtdoor Night » 01 okt 2002 14:35

tweetietwee schreef:gelukkig alwin, worden die meisjes in rokken ook nog eens gewaardeerd, en niet alleen gevraagd of ze het niet koud hebben (grrrrrrrrr)

maare... mij is het nog steeds niet helemaal duidelijk. Night, jij had het eerst over de afgescheidenen, ja daar hoor ik geloof ik niet bij. Later over christenen. Weet je, het komt eigenlijk omdat ik een hekel aan het uitgeholde begrip refo heb. Je ziet nu al dat bepaalde groeperingen zich verder onderscheiden, zoals die termen van rechter-flank en dergelijke.
Vroeger zijn de begriipen christelijk en andere uitgehold en nu gaat reformatorisch ook steeds verder. Alles valt er onder en niemand weet meer wat het inhoudt. Dat staat mij ook een beetje tegen in de naam refoweb. Ik vind het naar buiten toe ook heel beschamend dat wij onszelf zo in groepjes proberen onder te verdelen.
Maare, wat mij betreft is iedereen hier welkom, met of zonder refo-plakker!!

tweetie


Met je laatste zin ben ik het van harte eens...

Ik snap dat ik niet helemaal helder over kom. Zal het proberen duidelijker te doen.
Als ik in het algemeen het begrip refo tegen kom wordt het meestal gebruikt voor de afgescheidenen. Als het gebruikt wordt op zulke zaken als Refoweb en dergelijke, dan zie ik dat het breder is, namelijk zoiets als christenen bij elkaar ofzo.
Zo bedoelde ik het eigenlijk
Onderschrift? Waaronder dan?

En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Gebruikersavatar
tweetietwee
Luitenant
Luitenant
Berichten: 663
Lid geworden op: 17 sep 2002 15:29

Berichtdoor tweetietwee » 01 okt 2002 14:37

duidelijk night, maar snapte je ook dat ik niet zo van al die refo-begrippen houd??????

tweetie

Gebruikersavatar
Night
Moderator
Berichten: 976
Lid geworden op: 10 sep 2002 16:09
Contacteer:

Berichtdoor Night » 01 okt 2002 14:38

tweetietwee schreef:duidelijk night, maar snapte je ook dat ik niet zo van al die refo-begrippen houd??????

tweetie


Zekur..ik heb dat zelf ook, voornamelijk omdat ze niet duidelijk gedefinieerd zijn en te pas en te onpas verschillend worden gebruikt.
Niet duidelijk dus.
Onderschrift? Waaronder dan?

En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 95 gasten