Thuisapotheek

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Heidebloem
Luitenant
Luitenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 11 jun 2008 18:52

Re: Thuisapotheek

Berichtdoor Heidebloem » 09 feb 2009 19:37

linde schreef:alleen de hulpstoffen zijn anders dan in de microgynon maar daar kan je dus behoorlijk last van krijgen.... (hoofdpijn etc)


Zeg niet dat het onmogelijk is, maar meestal komt dat alleen voor als er bijvoorbeeld lactose inzit en iemand daar niet tegen kan. Verder zijn de hulpstoffen niet noemenswaardig en over het algemeen geen veroorzaker van klachten. Het is althans nog nooit bewezen.
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
daatje
Mineur
Mineur
Berichten: 201
Lid geworden op: 28 jan 2004 13:40
Locatie: Rijsenhout

Re: Thuisapotheek

Berichtdoor daatje » 22 feb 2009 21:18

Ik denk dat een thuisapotheek/internetapotheek handig is als je niet te veel medicatie gebruikt.
Alleen al om het feit dat als je meerdere medicatie gebruikt, er nog wel eens multidisciplinair overleg plaatsvind tussen huisarts, apotheker en fysio.

Over de betrouwbaarheid zou ik me niet druk maken. Ze hebben zich aan dezelfde regels te houden.
Als er bepaalde medicatie niet samen gaan of noem maar iets, zullen ze dat somehow wel duidelijk maken.

Mn moeder heeft contact gehad met verschillende thuisapotheken, maar ze reageren vrijwel niet.. geen goede service dus.

Ik vind de gewone apotheek opzich prima. Via het internet kan ik een herhaling aanvragen en dan de volgende dag kan ik dat ophalen.

En wat betreft de merk-artikelen is denk ik al genoeg gezegd. Er zijn mensen die niet tegen bepaalde hulpstoffen kunnen, dat zijn er echter zo weinig. De merkloze artikelen bevatten dezelfde werkzame stof, maar dus andere hulpstoffen. Dit is een stuk goedkoper. Je kan het vergelijken met een mexx kledingstuk en een no-name kleding stuk van dezelfde kwaliteit. Mexx is een stuk duurder :wink:
"Don't just tell God how big your problems are... Tell your problems how big God is!"


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 121 gasten