Nederland; de Christelijke-Joodse-Islamitische cultuur

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ostrogoot
Mineur
Mineur
Berichten: 156
Lid geworden op: 03 dec 2008 09:41

Berichtdoor ostrogoot » 04 jan 2009 00:58

Optimatus schreef:
ostrogoot schreef:Couscous, schaslick, shoarma, trappistenbiertje, spareribs en een Italiaans ijsje zijn een verrijking voor de Hollandse keuken. Babi pangang trouwens ook. Al deze lekkernijen zijn veel beter dan de Hollandse pannenkoek met stroop. Maar die exotische gerechten dragen niets bij aan de Hollandse cultuur. (In China eten ze heel anders dan in "onze" Chinees, de Turkse bakker verdient geld en draagt niet bij aan de cultuur)


Dus de keuken maakt geen deel uit van de cultuur?

ostrogoot schreef:Ik denk dat jij sinds jij sinds mijn laatste bericht iets anders bent gaan denken over de inbreng in onze christelijk-Joodse cultuur.


Neen, het. Het Christendom is de voortzetting van het jodendom en in zoverre is het jodendom inderdaad een oorsprong, maar het jodendom heeft in zijn archaïsche vorm NIETS bijgedragen aan onze cultuur. Onze cultuur is en blijft Germaans, wellicht Keltisch, in elk geval Christelijk en Humanistisch, maar niet joods en niet islamitisch.

Als wij nu eerst eens nadenken over de dubbele nationaliteiten en de gemengde huwelijken (met alle ellende van dien)


Als ik met een moslima trouw, dan mag dat en jouw mening is in deze volledig irrelevant. Ik trouw met wie ik wil (als zij dat ook wil). En jij doet er niet toe.

en wat nu eigenlijk als wet moet gelden (sharia of ons wetboek)


De Nederlandse wet en niets anders.

, het gebruik van het woord God (Allah is niet dezelfde God die zijn verbond met Abraham gemaakt heeft).


Dat geloof jij, maar dat geloof ik niet.

Bij ons geldt dat vrijheid van meningsuiting gepaard gaat met discriminatie.


Vind jij dat normaal? Ik niet.

Bij onze cultuur hoort het dat de Joden en christenen voortdurend belachelijk en bespottelijk gemaakt worden door bijna iedereen. Iedere cabaratier haalt uit naar orthodox Nederland. Ik moet de eerste cabaratier nog zien die Allah en zijn profeet bespottelijk maakt.


Youp van 't Hek, oudejaarsconference 2002.

Het laatste mag niet en het eerste wel. Wij zijn lang niet mondig genoeg om op te staan tegen dit soort excessen. Wij durfen en doen het niet. Moslims wel. Zij komen fanatiek en overtuigend over, wij niet.


Jij overtuig inderdaad niet.

http://www.nrc.nl/binnenland/article1973636.ece/Orthodoxe_moslim_hoeft_niet_op_te_staan_bij_rechter

Als je op bovenstaande link klik kom je bij een van de moslims die de sharia boven de Nederlandse wet stelt. Is dit een bijdrage aan de Nederlandse cultuur? Dit is een bedreiging. In onze cultuur geef je iedereen een hand en sta je op als het rechterlijk gezag binnenkomt. (Je kent Romeinen 13 toch?)


Ik vind jouw referenties aan de Bijbel ongeloofwaardig. Eerst val je het scheppingsverhaal aan en nu sla je met Romeinen 13. Waarom het een wel en het ander niet? Arbitrair gewauwel van jouw kant.

Zolang ik niet naar Mekka mag, hoort een moslim die de koran en bijgevoegde lectuur boven de Nederlandse wet stelt niet in Nederland.


Ten eerste is Mekka irrelevant, want we hebben het over Nederland. Jij koppelt dat aan een regeling in Saoedi-Arabië en dat is irrelevant. Ten tweede ken ik zo stilaan veel moslims die aan dit vooroordeel van jou niet voldoen. Die zijn, net als veel anderen, van het soort huisje, boompje en inmiddels is er ook al een beestje (een huisdier).

heb je inmiddels de koran al eens gekocht of geleend? Nee?! Doe het eens een lees het eens. Ik heb het ook gedaan. Je weet niet wat je leest. Zoals eerder gezegd (in tegenstelling tot de Bijbel) het woord liefde en Vader komt er niet in voor!!!!!!!!!


Ik heb al jaren een Nederlandse koran, namelijk sinds ik de eerste moslims hier in mijn huis ontving. Sterker nog, toen een van hen 18 werd, heb ik hem een koran cadeau gedaan. Hij komt uit een land waar de christenen elkaar uitmoordden (bijna 1 miljoen doden in 100 dagen tijd), maar waar de moslims zoveel mogelijk mensen probeerden de redden uit de klauwen van de christelijke massamoordenaars. Ik heb liever met deze moslims te maken dan met fanatici zoals jij.

Liefde in de Koran?

Soera 30:21: "En het behoort tot Zijn Tekenen dat Hij voor jullie uit jullie eigen echtgenotes heeft geschapen, opdat jullie bij hen rusten en Hij heeft tussen jullie liefde en barmhartigheid doen ontstaan. Voorwaar, daarin zijn zeker Tekenen voor een volk dat nadenkt"


Gewauwel en gelul van jouw kant. Ik laat mij niet in met de valse godsdienst als de islam. Als jij een paar keer ondertkent met in geloof in de Vader en de Zoon en de heilige Geest Amen, dan heb jij van het evangelie niets gesnapt. De Islam erkent Jezus niet als Zoon van God en onze middelaar. Beginnen met NEEN HET, dat is wel erg Heidelbergs vind je niet???. Het woord liefde en vader komt niet voor in de Koran. De liefde van de Vader voor de zondaar komt NIET voor in de koran. Dingen die jij opsomt hebben NIETS te maken met de bijbelse liefde.

Allah is niet de zelfde God als die wij kennen. Ethymologisch misschien wel maar voor de rest is er geen enkele overeenkomst. Jij hebt de drie formulieren van enigheid ondertekend om te kunnen deel nemen aan andere fora. geloof je wel in de formulieren??? Ik denk het niet.Ik heb geen zin meer in een bilaterale discussie. Ik heb met de islam helemaal niets en God verhoede het dat dat wel gebeurt. Daniel weigerde ook te bidden voor vreemde goden.Ik ook.

Ik ben geen fanaticus zoals jij beweerd. ga met je vrienden meer naar de moskee. Laat je overtuigen dat je in de hemel komt door geode werken (RK kerk). Als je ooit nog in de kerk durft te komen om het geloofdbelijdenis op te zeggen of te laten gezeggen doe dan je oren dicht.

ga lekker in Berkenwoude de moslimvertegenwoordiger zijn en val vooral het christendom, die jij zegt aan te hangen (geloof ik niet meer) en als je orgel speelt probeer dan de joodse psalmen over te slaan want jij gaat niet op tot Sion ej speel dan zeg ken jij de moslimman (mosselman)

gegroet
Nosce te ipsum

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 04 jan 2009 02:52

Geweldig dit! Islamofobie ftw! :mrgreen: :schaterlach:

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Berichtdoor Mortlach » 04 jan 2009 14:34

ostrogoot schreef:Ik laat mij niet in met de valse godsdienst als de islam.


Je doet er anders toch wel degelijk uitspraken over. Of geef je nou toe dat je niet weet waar je het over hebt?

Het woord liefde en vader komt niet voor in de Koran. De liefde van de Vader voor de zondaar komt NIET voor in de koran. Dingen die jij opsomt hebben NIETS te maken met de bijbelse liefde.


Waarom je uitspraak herhalen als net is aangetoond dat die onwaar is. Het woord "liefde" komt zeker wel voor in de Koran. Nu kom je ineens met het idee "Bijbelse liefde" aanzetten. Als je dat bedoelde, dan had je dat in je eerste uitspraak moeten zetten.

Verder is het niet zo vreemd dat "liefde van de vader voor de zondaar " niet in de Koran voorkomt. Allah wordt niet gezien als vader, en de islam staat anders tegenover zonden als het christendom. Het zijn niet voor niets twee verschillende religies (die wel dezelfde God aanbidden)

Allah is niet de zelfde God als die wij kennen. Ethymologisch misschien wel maar voor de rest is er geen enkele overeenkomst.


Mwa, zolang Moslims zelf zeggen dat ze de God van Abraham vereren, heb jij toch echt geen gelijk.

Ik heb geen zin meer in een bilaterale discussie.


Nee, je lijkt me ook veel meer het type van de ander jouw mening opleggen zonder tegenspraak...

Ik heb met de islam helemaal niets en God verhoede het dat dat wel gebeurt. Daniel weigerde ook te bidden voor vreemde goden.Ik ook.


Dat is prima. Niemand die jou in geloofsnood wil brengen. Maar dan moet je ook erkennen dat je er niets van weet, je er niet in wenst te verdiepen, en dat je je dus een heel stuk bescheidener moet opstellen. Je kunt niet én zeggen dat je "helemaal niets hebt met Islam" en in de volgende zin het afbranden met vooroordelen en ongenuanceerde en ongefundeerde meningen.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 jan 2009 07:50

ostrogoot schreef:Gewauwel en gelul


Pardon? Dit gesmijt met mannelijk vlees hoort niet op een christelijk forum thuis. Sterker nog, dit hoort nergens thuis.

ostrogoot schreef:van jouw kant. Ik laat mij niet in met de valse godsdienst als de islam.


Je aandacht ervoor lijkt erop te wijzen dat je een obsessie voor de islam hebt ontwikkeld.

ostrogoot schreef: Als jij een paar keer ondertkent met in geloof in de Vader en de Zoon en de heilige Geest Amen, dan heb jij van het evangelie niets gesnapt.


Nee? Waarom dan niet? Wees concreet.

ostrogoot schreef:De Islam erkent Jezus niet als Zoon van God en onze middelaar.


Strikt genomen heeft God geen Zoon, maar is God de Zoon.

ostrogoot schreef:Beginnen met NEEN HET, dat is wel erg Heidelbergs vind je niet???.


Ja, dus, en?

ostrogoot schreef:Het woord liefde


Blijkbaar is jouw vaardigheid "lezen" vertroebeld, ik heb letterlijk geciteerd:

Soera 30:21: "En het behoort tot Zijn Tekenen dat Hij voor jullie uit jullie eigen echtgenotes heeft geschapen, opdat jullie bij hen rusten en Hij heeft tussen jullie liefde en barmhartigheid doen ontstaan. Voorwaar, daarin zijn zeker Tekenen voor een volk dat nadenkt"

ostrogoot schreef: en vader komt niet voor in de Koran. De liefde van de Vader voor de zondaar komt NIET voor in de koran. Dingen die jij opsomt hebben NIETS te maken met de bijbelse liefde.


Ik ben geen islamoloog, maar ik kan me voorstellen dat Allah de Koran als leiddraad heeft gegeven aan wie dit boek dierbaar is. Nogal wiedes dat de Bijbelse liefde niet in de Koran voorkomt, want de Koran is een ander boek. De Koranische liefde zal ook niet in de Bijbel voorkomen.

Of misschien wel, maar dat zul jij toch wel nooit willen inzien.

ostrogoot schreef:Allah is niet de zelfde God als die wij kennen. Ethymologisch misschien wel maar voor de rest is er geen enkele overeenkomst.


Nee? De overeenkomsten in diverse Bijbel- en Koranische verhalen is frappant.

ostrogoot schreef:Jij hebt de drie formulieren van enigheid ondertekend om te kunnen deel nemen aan andere fora.


Ik heb ondertekend dat ik "de Drie Formulieren van Enigheid respecteer", immers, dat was het vereiste om toegelaten te worden tot diverse subfora.

ostrogoot schreef:geloof je wel in de formulieren???


Dit is wat ik geloof:

Ik geloof in één God, de almachtige Vader, Schepper van hemel en aarde, van alle zichtbare en onzichtbare dingen.

En in één Heer, Jezus Christus, de eniggeboren Zoon van God, uit de Vader geboren vóór alle tijden, God uit God, Licht uit Licht, waarachtig God uit de waarachtige God, geboren en niet gemaakt,
één in wezen met de Vader, door wie alles gemaakt is, die voor ons mensen en tot van onze zaligheid uit de hemel is nedergedaald en het vlees heeft aangenomen door de heilige Geest uit de Maagd Maria, en Hij is mens geworden, die voor ons gekruisigd werd, onder Pontius Pilatus, Hij heeft geleden en is begraven en ten derde dage is Hij verrezen volgens de Schrifturen, Hij is opgeklommen ten hemel en zit aan de rechterhand des Vaders, Hij zal wederkomen met heerlijkheid om te oordelen de levenden en de doden, wiens rijk geen einde hebben zal.

En in de heilige Geest, die Heer is en levend maakt, die uit de Vader voortkomt, die met de Vader en de Zoon tesamen aangebeden en medeverheerlijkt wordt, die gesproken heeft door de profeten.

Ik belijd in één, heilige, katholieke en apostolische Kerk.
Ik belijd één doop tot vergeving der zonden.
Ik verwacht de verrijzenis der doden en het eeuwige leven.
Amen.

ostrogoot schreef:Ik denk het niet.


Q.E.D.

ostrogoot schreef:Ik heb geen zin meer in een bilaterale discussie.


Watjes lopen altijd weg.

ostrogoot schreef: Ik heb met de islam helemaal niets en God verhoede het dat dat wel gebeurt. Daniel weigerde ook te bidden voor vreemde goden.Ik ook.
Wat vreemd dat jij je spiegel aan een Bijbelse persoon, terwijl je delen van de Bijbel niet vindt kloppen. Dat is inlegkunde.

ostrogoot schreef:Ik ben geen fanaticus zoals jij beweerd.


Je woorden spreken je tegen. En beweren in de derde persoon enkelvoud eindigt op een t.

ostrogoot schreef:ga met je vrienden meer naar de moskee.


Heb ik reeds gedaan, in Kigali. Een zeer interessante ervaring, zeker om 5.00 's morgens.

ostrogoot schreef:Laat je overtuigen dat je in de hemel komt door geode werken (RK kerk).


Geloof en goede werken staan niet los van elkaar.

ostrogoot" Als je ooit nog in de kerk durft te komen om het geloofdbelijdenis op te zeggen of te laten gezeggen doe dan je oren dicht.[/quote]

De de kerken waar ik speel, wordt deze gezongen. En ik sta achter de geloofsbelijdenis van Nicae, zoals uit deze bijdrage zal blijken.

[quote="ostrogoot schreef:
ga lekker in Berkenwoude de moslimvertegenwoordiger zijn en val vooral het christendom, die jij zegt aan te hangen (geloof ik niet meer) en als je orgel speelt probeer dan de joodse psalmen over te slaan want jij gaat niet op tot Sion ej speel dan zeg ken jij de moslimman (mosselman)


Ik denk niet dat het aan jouw is om te bepalen hoe en wat ik speel. Dat laat ik liever aan de predikant over en aan mijn eigen inbreng dan aan een schreeuwerd als jij.

ostrogoot schreef:gegroet


Ah, ga je weg?

Overigens, de naam Ostrogoot vind ik wel leuk gekozen. Immers, het Gotische schrift - het Duitse, zo je wilt - was één van de aspecten van de cultuur van het West-Europese Avondland.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

ostrogoot
Mineur
Mineur
Berichten: 156
Lid geworden op: 03 dec 2008 09:41

Berichtdoor ostrogoot » 06 jan 2009 00:07

Optimatus schreef:
ostrogoot schreef:Gewauwel en gelul


Pardon? Dit gesmijt met mannelijk vlees hoort niet op een christelijk forum thuis. Sterker nog, dit hoort nergens thuis.

ostrogoot schreef:van jouw kant. Ik laat mij niet in met de valse godsdienst als de islam.


Je aandacht ervoor lijkt erop te wijzen dat je een obsessie voor de islam hebt ontwikkeld.

ostrogoot schreef: Als jij een paar keer ondertkent met in geloof in de Vader en de Zoon en de heilige Geest Amen, dan heb jij van het evangelie niets gesnapt.


Nee? Waarom dan niet? Wees concreet.

ostrogoot schreef:De Islam erkent Jezus niet als Zoon van God en onze middelaar.


Strikt genomen heeft God geen Zoon, maar is God de Zoon.

ostrogoot schreef:Beginnen met NEEN HET, dat is wel erg Heidelbergs vind je niet???.


Ja, dus, en?

ostrogoot schreef:Het woord liefde


Blijkbaar is jouw vaardigheid "lezen" vertroebeld, ik heb letterlijk geciteerd:

Soera 30:21: "En het behoort tot Zijn Tekenen dat Hij voor jullie uit jullie eigen echtgenotes heeft geschapen, opdat jullie bij hen rusten en Hij heeft tussen jullie liefde en barmhartigheid doen ontstaan. Voorwaar, daarin zijn zeker Tekenen voor een volk dat nadenkt"

ostrogoot schreef: en vader komt niet voor in de Koran. De liefde van de Vader voor de zondaar komt NIET voor in de koran. Dingen die jij opsomt hebben NIETS te maken met de bijbelse liefde.


Ik ben geen islamoloog, maar ik kan me voorstellen dat Allah de Koran als leiddraad heeft gegeven aan wie dit boek dierbaar is. Nogal wiedes dat de Bijbelse liefde niet in de Koran voorkomt, want de Koran is een ander boek. De Koranische liefde zal ook niet in de Bijbel voorkomen.

Of misschien wel, maar dat zul jij toch wel nooit willen inzien.

ostrogoot schreef:Allah is niet de zelfde God als die wij kennen. Ethymologisch misschien wel maar voor de rest is er geen enkele overeenkomst.


Nee? De overeenkomsten in diverse Bijbel- en Koranische verhalen is frappant.

ostrogoot schreef:Jij hebt de drie formulieren van enigheid ondertekend om te kunnen deel nemen aan andere fora.


Ik heb ondertekend dat ik "de Drie Formulieren van Enigheid respecteer", immers, dat was het vereiste om toegelaten te worden tot diverse subfora.

ostrogoot schreef:geloof je wel in de formulieren???


Dit is wat ik geloof:

Ik geloof in één God, de almachtige Vader, Schepper van hemel en aarde, van alle zichtbare en onzichtbare dingen.

En in één Heer, Jezus Christus, de eniggeboren Zoon van God, uit de Vader geboren vóór alle tijden, God uit God, Licht uit Licht, waarachtig God uit de waarachtige God, geboren en niet gemaakt,
één in wezen met de Vader, door wie alles gemaakt is, die voor ons mensen en tot van onze zaligheid uit de hemel is nedergedaald en het vlees heeft aangenomen door de heilige Geest uit de Maagd Maria, en Hij is mens geworden, die voor ons gekruisigd werd, onder Pontius Pilatus, Hij heeft geleden en is begraven en ten derde dage is Hij verrezen volgens de Schrifturen, Hij is opgeklommen ten hemel en zit aan de rechterhand des Vaders, Hij zal wederkomen met heerlijkheid om te oordelen de levenden en de doden, wiens rijk geen einde hebben zal.

En in de heilige Geest, die Heer is en levend maakt, die uit de Vader voortkomt, die met de Vader en de Zoon tesamen aangebeden en medeverheerlijkt wordt, die gesproken heeft door de profeten.

Ik belijd in één, heilige, katholieke en apostolische Kerk.
Ik belijd één doop tot vergeving der zonden.
Ik verwacht de verrijzenis der doden en het eeuwige leven.
Amen.

ostrogoot schreef:Ik denk het niet.


Q.E.D.

ostrogoot schreef:Ik heb geen zin meer in een bilaterale discussie.


Watjes lopen altijd weg.

ostrogoot schreef: Ik heb met de islam helemaal niets en God verhoede het dat dat wel gebeurt. Daniel weigerde ook te bidden voor vreemde goden.Ik ook.
Wat vreemd dat jij je spiegel aan een Bijbelse persoon, terwijl je delen van de Bijbel niet vindt kloppen. Dat is inlegkunde.

ostrogoot schreef:Ik ben geen fanaticus zoals jij beweerd.


Je woorden spreken je tegen. En beweren in de derde persoon enkelvoud eindigt op een t.

ostrogoot schreef:ga met je vrienden meer naar de moskee.


Heb ik reeds gedaan, in Kigali. Een zeer interessante ervaring, zeker om 5.00 's morgens.

ostrogoot schreef:Laat je overtuigen dat je in de hemel komt door geode werken (RK kerk).


Geloof en goede werken staan niet los van elkaar.

ostrogoot" Als je ooit nog in de kerk durft te komen om het geloofdbelijdenis op te zeggen of te laten gezeggen doe dan je oren dicht.


De de kerken waar ik speel, wordt deze gezongen. En ik sta achter de geloofsbelijdenis van Nicae, zoals uit deze bijdrage zal blijken.

[quote="ostrogoot schreef:ga lekker in Berkenwoude de moslimvertegenwoordiger zijn en val vooral het christendom, die jij zegt aan te hangen (geloof ik niet meer) en als je orgel speelt probeer dan de joodse psalmen over te slaan want jij gaat niet op tot Sion ej speel dan zeg ken jij de moslimman (mosselman)


Ik denk niet dat het aan jouw is om te bepalen hoe en wat ik speel. Dat laat ik liever aan de predikant over en aan mijn eigen inbreng dan aan een schreeuwerd als jij.

ostrogoot schreef:gegroet


Ah, ga je weg?

Overigens, de naam Ostrogoot vind ik wel leuk gekozen. Immers, het Gotische schrift - het Duitse, zo je wilt - was één van de aspecten van de cultuur van het West-Europese Avondland.[/quote]


Ik ben zeker geen watje zoals jij beweert (in de tweede persoon en niet in derde). Gewauwel en gelul zijn synomienen. Jij hebt een eigenrijde mening ik ook. Dualisme (waarop de bijbel gebaseerd is) komt niet tot compromissen. het is goed of slecht. Jij blijft bij jouw mening en ik bij de mijne. Moslimcultuur is terug te vinden in Spanje en niet in Nederland. De term OLE is een verbastering van Allah. De bouwkunsten in het zuiden van Spanje zijn onlosmakelijk te koppelen aan de islamitische overheersing.
Al ik Mekka refereer dan vind jij dat irrelevant. Jij noemt Kigali dat vind ik irrelevant. In Sudan in de buurt van Rwanda ligt Sudan (moslim bewerkstelligen een christen genocide)
Ik heb geen zin meer in een welles nietes gedoe. Ik geloof in Joh 3:16 en niets meer anders. Wat Mohammed verkondigde valt in het niet met de Bijbel.
Is het Christus of ideologie?

Trouwens de naam naam Ostrogoot heb ik om heel andere redenen gekozen. Optimatus klinkt erg romeins of heb je er een ander bedoeling mee.
Nosce te ipsum

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 jan 2009 12:28

Zoek eens gericht naar:

1. Tweede Romeinse Burgeroorlog
2. Optimaten en Populares
3. Sulla en Marius
(bonus: Pompeius).

En ja, ik heb een voorliefde voor de Klassieken en voor Barok, mag het?

Verder heb ik - en ik meen dat ik dat niet alleen in sta - nogal wat tijd en energie en wat speurwerk gestoken om jouw beweringen te staven en van repliek te voorzien. Helaas heb jij niet het fatsoen of de moed of ontbeer je beide alsmede parate kennis om mijn weerleggingen en antwoorden in hun context van doorwrocht commentaar te voorzien.

Ik vind dat zwakker dan de slappe veenbodem onder Stolwijk.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

ostrogoot
Mineur
Mineur
Berichten: 156
Lid geworden op: 03 dec 2008 09:41

Berichtdoor ostrogoot » 06 jan 2009 23:50

Optimatus schreef:Zoek eens gericht naar:

1. Tweede Romeinse Burgeroorlog
2. Optimaten en Populares
3. Sulla en Marius
(bonus: Pompeius).

En ja, ik heb een voorliefde voor de Klassieken en voor Barok, mag het?

Verder heb ik - en ik meen dat ik dat niet alleen in sta - nogal wat tijd en energie en wat speurwerk gestoken om jouw beweringen te staven en van repliek te voorzien. Helaas heb jij niet het fatsoen of de moed of ontbeer je beide alsmede parate kennis om mijn weerleggingen en antwoorden in hun context van doorwrocht commentaar te voorzien.

Ik vind dat zwakker dan de slappe veenbodem onder Stolwijk.


Ik ga ook met veen gooien:

Ik heb parate kennis, ik ben belezen, ik beheers vele talen (helaas geen swahili), ik laat mij onderwijzen uit de Heilige Schrift en de Thora, ik heb competenties maar ik ben niet uit op een consensus. De islam is een valse gosdienst die valse hoop geeft. Esau, de Edomieten, (op Edom koen werp ik mijn oude schoen, psalmberijming d'Atheen) is de oervader van de Islam. In feite zijn de Islam en het Jodendom en aansluitend het christendom familie van elkaar maar zeker niet dezelfde.

Dit is een quote van jou:
En wat denk je dat Moslims zijn? Aanbidders van de woeki woeki vogel? Die aanbidden ook natuurlijk de God van Israel. Of beter gezegd.. De God van Abraham.

Dit is abject.


Nogmaals: Zijn God (bijbel) en Allah (koran) werkelijk dezelfde Persoon ?
Geschreven door DiaKonos
vrijdag, 7 maart 2008
Als hoofdzaak bij elke discussie over Islam en Christelijk geloof moeten we vaststellen, dat moslims en christenen niet hetzelfde geloven.
Veel ideeën in de Islam spreken wat we in de Bijbel lezen tegen. Wat de moslim verstaat van het karakter van Allah is zeer verschillend van de God, die in de Bijbel wordt geopenbaard.
Dientengevolge is het moeilijk, om de God, die wij kennen, als Dezelfde te beschouwen als de Allah, die aanbeden wordt door moslims.
Het Arabische woord voor god, ilah, is afgeleid van een Semitsche wortel en is gelijk aan de Hebreeuwse woorden el, eloha, elohim,
De Arabische term voor God, Allah, betekent “”de god””, van “”al-ilah””
Eerst sloeg dat op een heidense oppergod, wellicht het Hoofd van van het godenverblijf in Mecca met vele goden in voor-islamitische tijden.
Er is een theorie dat hij een maangod was. Echter, omdat er weinig geschreven Arabisch is tot na Mohammed, is oudheidkundig bewijs discutabel en omdat Islamgeschiedenis eenzijdig is, is dit alles een beetje speculatief.

Toevoeging van Ben:
(zie echter www.yoel.info voor het boek van Yoel Nathan:’’Moon-o-theism””, waarin we ldegelijk wordt aangetoond, dat Allah een allang bestaande maangod was, die al t.t.v. Abraham in Ur en Haran vereerd werd, 2500 voor Mohammed!
Zie ook www.prophetofdoom.net over Allah als maangod/jihadgod)

“”Allah”” werd als woord door Mohammed gebruikt om de enige ware God aan te kondigen.Dit is het specifieke begrip van Allah voor de moslims.
De beschrijving van Allah in de Islam is echter zeer verschillend van het christelijk begrip van God.

De naam Allah voor de ene God werd al voor de tijd van Mohammed gebruikt bij Arabisch sprekende christenen, die altijd dit woord gebruikten om de God van de Bijbel aan te geven.
Dus in een Arabische Bijbel vind je het woord Allah voor het woord God in Gen.1, Joh. 1:1, Joh.3:16 etc.

Het debat (vooral buiten de Arabisch sprekende wereld)over of Arabische christenen het woord Allah voor God behoren te gebruiken, wordt door sommigen als bizar beschouwd.
Het woord God komt van een heidens Duits woord uit voor-christelijke tijden, maar dat schijnt niemand vreemd te vinden.
In zeker opzicht zou het gebruik van de naam Allah voor moslims meer problemen dienen te geven dan Arabisch sprekende christenen.
Voor christenen heeft dit altijd de ene ware God betekent.
Voor moslims was er een eerder gebruik in heidense tijden van afgoderij en komt het mogelijk van de christelijk-arabische term voor de ene ware God.

De moslims leren, dat Joden en Christenen de Bijbel hebben verdraaid en dat de Koran de ware en complete openbaring van God is.
Echter, het Oude en Nieuwe Testament zijn ver voor de Koran geschreven en is zijn genoeg grondteksten voorhanden, die aan de islam vooraf gaan.
Dus de Bijbel, die we hebben, kan niet zijn veranderd om de islam tegen te spreken.
Het zgn. evangelie van Barnabas, waarop deze moslimclaim vaak op wordt gebaseerd, is duidelijk aan de kaak gesteld als een middeleeuwse vervalsing.

Moslims en christenen zijn het over een paar zaken eens: de ene almachtige schepper God, zonde van de mensheid, Goddelijk oordeel, hemel en hel, een God die zichzelf openbaart aan de mensheid en er mee communiceert.

De koran noemt Jezus vaak:
-dat Hij geboren werd uit de maagd Maria en geen aardse vader had (soera 19:20)
-dat Hij de Messias was (soera 4:171)
-dat Hij de “”kalam”” oftewel het Woord van God was (soera 4:171)
-dat Hij heilig was en zonder zonde (soera 19:19)
-dat Hij leven schiep, zieken genas en doden opwekte (soera 5:113)
-dat Hij met duidelijke teken kwam (soera 43:63)
-dat Hij een teken was voor de gehele mensheid (soera 21:91)
-dat Hij ondersteund werd door de Heilige Geest (soera 2:53)
-dat Hij naar de hemel werd opgenomen (soera 4:158)
-dat Hij dicht bij God was (soera 3:45)
-dat Hij terug zal komen om te oordelen (soera 43:61)

Moslims en christenen verschillen van mening over vele belangrijke zaken.
Het idee van een liefhebbende God is zwak in de islam, zeker vergeleken met de wijze waarop christenen een liefdevol God zien.
Allah is voor moslims een afstandelijke, onbegrijpelijke, willekeurige, soms harde Rechter.
Moslims geloven niet in de Drie-eenheid, de menswording, het Zoonschap van Jezus, Zijn verzoenend offer aan het kruis, Zijn opstanding, de genade van God en de zekerheid van verlossing.

We weten dat Jezus heeft gezegd in Joh.14:6: Ïk ben de weg, de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij””
Dus verlossing, redding door de islam-wet is onmogelijk, zoals zelfs moslimgeleerden ook zeggen- er is geen zekerheid van verlossing in de islam, behalve via martelaarschap, sterven in de jihad tegen niet-moslims.

Het bovenstaande in acht nemend, lijkt het duidelijk, dat de Allah van de islam NIET dezelfde is als de christelijke God, hooguit een verdraaide versie.

[Given the above, it seems clear that the Muslim Allah is not the same as the Christian God, at best a distorted version. ]



Auteur: een medewerker van Patrick Sookhdeo, Barnabas Fund.
Vertaling: Ben Kok
(cursieve toevoeging van de vertaler; zie Engels origineel op www.tora-yeshua.nl)
Met dank aan Karel Martel voor het opvragen van de tekst bij BF.


Liefde maakt blind....
Nosce te ipsum

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 jan 2009 08:21

Ik heb nergens gesproken over die vogel, dat was een ander op dit forum. Verder zou ik graag de bronvermelding van jouw cursieve citaat willen zien. Als Ezau de oervader is van de islam, dan is Abraham de oergrootvader (daar zowel Jacob als Ezau kleinkinderen van Abraham waren).

Hoe het ook zij, ik ga me maar eens voorbereiden op een verdiend weekje skiën in het heerlijke Oostenrijk.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
TKF
Moderator
Berichten: 1662
Lid geworden op: 14 okt 2003 19:34
Locatie: Malden

Berichtdoor TKF » 08 jan 2009 10:15

In dit topic krijg ik de indruk dat de sfeer niet met iedere posting even optimaal is. Het het a.u.b. netjes hier.
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

ostrogoot
Mineur
Mineur
Berichten: 156
Lid geworden op: 03 dec 2008 09:41

Berichtdoor ostrogoot » 11 jan 2009 23:54

Optimatus schreef:Ik heb nergens gesproken over die vogel, dat was een ander op dit forum. Verder zou ik graag de bronvermelding van jouw cursieve citaat willen zien. Als Ezau de oervader is van de islam, dan is Abraham de oergrootvader (daar zowel Jacob als Ezau kleinkinderen van Abraham waren).

Hoe het ook zij, ik ga me maar eens voorbereiden op een verdiend weekje skiën in het heerlijke Oostenrijk.



geen botbreuken opgelopen?? Ik hoop dat je genoten hebt van je skie Urlaub in het Oostenrijkse.

Even hypothetisch: Is het de vader van L. Ron Hubbard aan te rekenen dat zijn zoon de oprichter is van de Scientolgy Church is?
Een andere vraag is: Was Abraham wel monotheistisch?
Nosce te ipsum

ostrogoot
Mineur
Mineur
Berichten: 156
Lid geworden op: 03 dec 2008 09:41

Berichtdoor ostrogoot » 16 jan 2009 23:19

pro re nata
Nosce te ipsum

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 18 jan 2009 15:02

Dank je, de vakantie was heel erg leuk. Overigens, sympathiek dat je ernaar vraagt, waardeer ik ten zeerste. Ik kom later even terug op de discussie, eerst foto's kijken :-)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

ostrogoot
Mineur
Mineur
Berichten: 156
Lid geworden op: 03 dec 2008 09:41

Berichtdoor ostrogoot » 18 jan 2009 22:24

ik ben een paar dagen in Imst geweest en jij??
Nosce te ipsum

Gebruikersavatar
TKF
Moderator
Berichten: 1662
Lid geworden op: 14 okt 2003 19:34
Locatie: Malden

Berichtdoor TKF » 20 jan 2009 21:08

Graag bij het onderwerp blijven.
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 jan 2009 07:05

Ik zat in Wagrain; overigens, heb jij wel eens een Refowebmoderator op z'n zitvlak naar beneden zien glijden? :P

Over de cultuur in dit land. Ostrogoot, ben jij ervan op de hoogte dat de joden die uit de kampen terugkwamen, een uiterst kille, zo niet vijandige ("Waarom ben jij niet dood?" thuiskomst ten deel gevallen is?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten