Vrouw als kostwinnaar

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: Vrouw als kostwinnaar

Berichtdoor Daphne » 08 mar 2010 17:57

Ik heb een contract voor 26 uur, maar werk meestal meer. Dit varieert per week, maar ik zit inmiddels toch wel gemiddeld op 32 uur per week.
Afbeelding

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Vrouw als kostwinnaar

Berichtdoor Galateia » 08 mar 2010 18:18

Ik voldoe aan de definitie, want ik breng het meeste geld binnen. ik werk nu 2,5 dag (60% baan) en heb verder betaald ouderschapsverlof. Per september ga ik 84% werken op 3 hele dagen. Ik heb daardoor dus veel thuiswerk, wat ik in de avonden/weekenden doe. Manlief werkt nu 2,5 dag en zal dat blijven doen, gok ik.

Ik vind het prima zo en het is dan ook zeker niet tijdelijk. Mijn man vindt het heerlijk. Het is ook beter zo, want nu heeft hij tenminste tijd voor het huishouden. Ik zie het niet echt als een verantwoording. Ik werk gewoon. Ik vind het totaal niet zwaar, maar ik heb dan ook een man die het huishouden regelt, kookt, prima voor onze zoon zorgt. Maar dat doen we allebei, alleen het huishouden en koken doe ik dan niet.

Ik heb bewondering voor huisvrouwen. Ik zou het niet kunnen. Ik houd zielsveel van mijn kind, maar niet van mijn huishouden. En ik heb intellectuele uitdaging nodig, ik kan het gewoon niet. Toen ik 3 maanden niet had gewerkt, werd ik best wel een beetje gek. Daarom vind ik het zo knap, dat huisvrouwen of huismannen dat zo volhouden. Dan moet je echt in staat zijn een knop om te zetten.

Ik geniet wel van de dagen met mijn kindje thuis. Dat doet mijn man ook. Ik vind werken prima. Mijn man ook. Dit zo samen doen bevalt ons prima. Maar ik zal wel altijd het meeste geld binnen moeten brengen, anders loopt ons leven in de soep :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Vrouw als kostwinnaar

Berichtdoor LeChat » 10 mar 2010 14:08

Hier nog een interessant artikel over full- en parttime werkende vrouwen: Mag het een dagje meer zijn?, van VolkskrantBanen.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten