Adoptie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Berichten: 643
Lid geworden op: 11 sep 2002 14:24
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Adoptie

Berichtdoor Cybercurse » 11 jun 2003 13:47

Ik zou niet snel een kind adopteren, en al helemaal niet uit een vreemd land, hoe zit dat bij jullie??

ps. begrijp me niet verkeerd, ik verwacht uiterst vruchtbaar te zijn ;)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 11 jun 2003 13:51

als ik zelf geen kinderen kan krijgen, dan zou ik er zeker over nadenken. Mijn vriend, z'n oom en tante hebben ook 2 kinderen geadopteerd, zijn hele lieve kindertjes en het gaat ook allemaal prima.. Ik zou er ook wel over na denken als ik zelf wel kinderen kan krijgen, maar dan ook een kind in een arm land, met een slecht bestaan een goede toekomst te geven

mini
Sergeant
Sergeant
Berichten: 282
Lid geworden op: 08 nov 2002 14:22

Berichtdoor mini » 11 jun 2003 13:51

Ik kan heel goed begrijpen dat mensen een kind adopteren. Ik weet niet of ik het zelf zou doen, misschien een beetje struisvogelpolitiek, maar ik zou er pas over na gaan denken als ik echt geen kinderen zou kunnen krijgen. Dan ligt het toch anders dan dat je nu beweert dat je het wel of niet zou doen.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Berichten: 643
Lid geworden op: 11 sep 2002 14:24
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 11 jun 2003 13:54

trijntjejohanna schreef:als ik zelf geen kinderen kan krijgen, dan zou ik er zeker over nadenken. Mijn vriend, z'n oom en tante hebben ook 2 kinderen geadopteerd, zijn hele lieve kindertjes en het gaat ook allemaal prima.. Ik zou er ook wel over na denken als ik zelf wel kinderen kan krijgen, maar dan ook een kind in een arm land, met een slecht bestaan een goede toekomst te geven


Een beter leven geven is een slecht argument. Als je zo'n kind adopteert betaal je je helemaal scheel (30.000 gulden of euro, iets in die buurt).
Van dat geld kun je er op locatie veel meer van onderhouden.

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Adoptie

Berichtdoor Acire » 11 jun 2003 14:01

Cybercurse schreef:Ik zou niet snel een kind adopteren, en al helemaal niet uit een vreemd land, hoe zit dat bij jullie??

ps. begrijp me niet verkeerd, ik verwacht uiterst vruchtbaar te zijn ;)


He, hoe kom je ineens op dit onderwerp :mrgreen:

Ik zou het misschien wel doen. Ik weet het echt niet. Een kind wat van jou is, ookals is het niet uit jou ( :shock: ) en waar je voor kunt zorgen, dat lijkt me echt wel geweldig!!

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Berichten: 643
Lid geworden op: 11 sep 2002 14:24
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 11 jun 2003 14:02

He, hoe kom je ineens op dit onderwerp

Ik zou het misschien wel doen. Ik weet het echt niet. Een kind wat van jou is, ookals is het niet uit jou ( ) en waar je voor kunt zorgen, dat lijkt me echt wel geweldig!!


1 ding, verzeker dat kind dan ajb wel! ;)

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 11 jun 2003 14:04

Hmm, ik weet niet of ik dit zou willen, aan de ene kant wel, omdat het toch heerlijk is om iemand te helpen en als je zelf geen kinderen kan krijgen is dit misschien ook een oplossing!! Aan de andere kant, ja weet niet, ik denk dat ik er eerst heel goed over na moet denken, je weet nooit wat je krijgt, heb eigenlijk nog nooit over dit onderwerp nagedacht.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 11 jun 2003 15:05

Ik weet niet of ik het wel wil. Daar kan ik nu niet over oordelen en mijn mening over uit durven spreken. Maar wat ik ooit wel wil is om pleegkinderen onder mij houde te nemen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 11 jun 2003 15:07

Cybercurse schreef:
trijntjejohanna schreef:als ik zelf geen kinderen kan krijgen, dan zou ik er zeker over nadenken. Mijn vriend, z'n oom en tante hebben ook 2 kinderen geadopteerd, zijn hele lieve kindertjes en het gaat ook allemaal prima.. Ik zou er ook wel over na denken als ik zelf wel kinderen kan krijgen, maar dan ook een kind in een arm land, met een slecht bestaan een goede toekomst te geven


Een beter leven geven is een slecht argument. Als je zo'n kind adopteert betaal je je helemaal scheel (30.000 gulden of euro, iets in die buurt).
Van dat geld kun je er op locatie veel meer van onderhouden.


op zich is financiële adoptie ook wel een goed plan,middel alleen
je weet tegenwoordig nooit waar dat geld allemaal heen gaat... en hoe dat allemaal besteed wordt, nee als je een kind hier heen haalt kun je er voor hem wezen en voor hem zorgen

Chloë

Berichtdoor Chloë » 11 jun 2003 16:09

Ik heb nog niet echt de leeftijd, maar als ik een man krijg zou ik er absoluut wel over denken, ook als ik wel zelf kinderen zou kunnen krijgen. De kinderen die geschikt zijn voor adoptie hebben in principe geen fijne toekomst voor de boeg (ook niet als het Nederlandse kindjes zijn). Het is gewoon een simpele uiting van naastenliefde.

Nouja zo ligt 't nu voor mij, misschien voor jullie anders en misschien denk ik er tegen de tijd dat ik getrouwd (en bezadigd :mrgreen: ) ben wel anders.

Groetjes, Chloë

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 jun 2003 10:15

Chloë schreef:Ik heb nog niet echt de leeftijd, maar als ik een man krijg zou ik er absoluut wel over denken, ook als ik wel zelf kinderen zou kunnen krijgen. De kinderen die geschikt zijn voor adoptie hebben in principe geen fijne toekomst voor de boeg (ook niet als het Nederlandse kindjes zijn). Het is gewoon een simpele uiting van naastenliefde.

Nouja zo ligt 't nu voor mij, misschien voor jullie anders en misschien denk ik er tegen de tijd dat ik getrouwd (en bezadigd :mrgreen: ) ben wel anders.

Groetjes, Chloë


zo ligt het voor mij nu ook... of dat later zo is.. hmm geen idee!! :!:

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 jun 2003 11:46

trijntjejohanna schreef:als ik zelf geen kinderen kan krijgen, dan zou ik er zeker over nadenken. Mijn vriend, z'n oom en tante hebben ook 2 kinderen geadopteerd, zijn hele lieve kindertjes en het gaat ook allemaal prima.. Ik zou er ook wel over na denken als ik zelf wel kinderen kan krijgen, maar dan ook een kind in een arm land, met een slecht bestaan een goede toekomst te geven


ik zou wel eerst het een en ander afwegen. Ik ken mensen die hebben 4 geadopteerde kindertjes. heel lief en vertederen en geod wat die mensen hebben gedaan. Ik heb er respect voor. Daarnaast moet je wel het een en ander afweten. Hechtenisstoornis ik weet niet of je het kent da is ook lang alles niet. het zal je maar over komen als ouder.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 jun 2003 11:50

paprikameisje2 schreef:
trijntjejohanna schreef:als ik zelf geen kinderen kan krijgen, dan zou ik er zeker over nadenken. Mijn vriend, z'n oom en tante hebben ook 2 kinderen geadopteerd, zijn hele lieve kindertjes en het gaat ook allemaal prima.. Ik zou er ook wel over na denken als ik zelf wel kinderen kan krijgen, maar dan ook een kind in een arm land, met een slecht bestaan een goede toekomst te geven


ik zou wel eerst het een en ander afwegen. Ik ken mensen die hebben 4 geadopteerde kindertjes. heel lief en vertederen en geod wat die mensen hebben gedaan. Ik heb er respect voor. Daarnaast moet je wel het een en ander afweten. Hechtenisstoornis ik weet niet of je het kent da is ook lang alles niet. het zal je maar over komen als ouder.


ja, daar heb je ook wel gelijk in hoor, het is ook niet zomaar een keuze die je maakt

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 jun 2003 12:13

trijntjejohanna schreef:
paprikameisje2 schreef:
trijntjejohanna schreef:als ik zelf geen kinderen kan krijgen, dan zou ik er zeker over nadenken. Mijn vriend, z'n oom en tante hebben ook 2 kinderen geadopteerd, zijn hele lieve kindertjes en het gaat ook allemaal prima.. Ik zou er ook wel over na denken als ik zelf wel kinderen kan krijgen, maar dan ook een kind in een arm land, met een slecht bestaan een goede toekomst te geven


ik zou wel eerst het een en ander afwegen. Ik ken mensen die hebben 4 geadopteerde kindertjes. heel lief en vertederen en geod wat die mensen hebben gedaan. Ik heb er respect voor. Daarnaast moet je wel het een en ander afweten. Hechtenisstoornis ik weet niet of je het kent da is ook lang alles niet. het zal je maar over komen als ouder.


ja, daar heb je ook wel gelijk in hoor, het is ook niet zomaar een keuze die je maakt


ik was het vergeten te zeggen. maar ik had geen opmerkingen op jou mening, maar mijn verhaaltje sloot op dei van jou het beste aan, dus het is geen kritiek of zo hoor.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Berichtdoor Jannoek » 12 jun 2003 14:08

Evelien schreef:Ik weet niet of ik het wel wil. Daar kan ik nu niet over oordelen en mijn mening over uit durven spreken. Maar wat ik ooit wel wil is om pleegkinderen onder mij houde te nemen.


Ik zou juist eerder een kindje adopteren, als je namelijk een pleegkindje hebt kan je dat na een poosje weer af moeten staan, als je je dan aan dat kind gehecht hebt lijkt me dat heel moeilijk!
Als ik geen kinderen zou kunnen krijgen lijkt me adoptie echt wel iets! Je hebt dan toch een 'eigen' kind, meer dan door financiele adoptie. Dat hebben we thuis namelijk ook, ik zie haar alleen helemaal niet als 'zusje'. Weet dr naam niet eens, schandalig........... :oops:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten