Zwanger deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Zwanger deel 5

Berichtdoor Memmem » 17 nov 2008 23:06

Weer een nieuw topic om vol te kletsen.
Wie zullen er in de komende 100 pagina's ons vertellen dat ze zwanger zijn? :wink:
De zwangeren onder ons zijn nu, dacht ik,
MissF, bloempie, rosekapje, coco, zonnetje
Nog iemend vergeten?

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Berichtdoor Saskia » 18 nov 2008 08:22

Ik heb nu een client die een aantal maanden zwanger is en de gynaecoloog heeft haar verteld dat ze met een keizersnee moet bevallen omdat ze een hoge sterkte van haar ogen heeft (-9 ofzo)
Bij een gewone bevalling zou er de kans zijn dat het netvlies los raakt...

Heeft iemand hier vaker van gehoord?

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein
Berichten: 948
Lid geworden op: 13 sep 2008 15:47
Locatie: DL

Berichtdoor elvira (gast) » 18 nov 2008 08:34

:shock: :shock: :?:
Wat heeft het een met het ander te maken? Ik weet dat er bij een bevalling krachten vrijkomen, die je niet verwacht had, maar dat je netvlies ervan losraakt?!? Raar verhaal, maar ik weet natuurlijk niets van bevallingen...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 18 nov 2008 09:01

Saskia schreef:Ik heb nu een client die een aantal maanden zwanger is en de gynaecoloog heeft haar verteld dat ze met een keizersnee moet bevallen omdat ze een hoge sterkte van haar ogen heeft (-9 ofzo)
Bij een gewone bevalling zou er de kans zijn dat het netvlies los raakt...

Heeft iemand hier vaker van gehoord?


Ik heb zo iets weleens meer gehoord, Er komt een gigantische druk op dus ik kan me er wel iets bij voor stellen.
Maar zit haar netvlies niet al een beetje los ? of zeg ik nu iets geks :shock: 8)

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 nov 2008 09:29

Ik heb ook zo'n sterkte en weet alleen dat de oogarts ooit heeft gezegd dat ik meer kans heb dat mijn netvlies loslaat.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 nov 2008 09:31

Saskia schreef:Ik heb nu een client die een aantal maanden zwanger is en de gynaecoloog heeft haar verteld dat ze met een keizersnee moet bevallen omdat ze een hoge sterkte van haar ogen heeft (-9 ofzo)
Bij een gewone bevalling zou er de kans zijn dat het netvlies los raakt...

Heeft iemand hier vaker van gehoord?


jah.. in de nabije omgeving is dat hier gebeurd. zij is gwoon bevallen, maar zodra ze hard moest persen werd er alsnog ingegrepen.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Berichtdoor lammetje » 18 nov 2008 10:30

ik had er ook al eerder van gehoord!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 18 nov 2008 11:58

Volgens mij hebben wij een klein kindje. Normaal gesproken zou een eerste kindje met 32 weken al weinig bewegingsruimte hebben en gaan liggen zoals het moet. De mogelijkheid is zelfs groot dat het al indaalt.
De afgelopen weken lag volgens mij ook netjes steeds het kontje omhoog, een hele bult zat er dan.
Maar vannacht werd ik wakker omdat er iets uit mijn zij stak :shock: Een kind in je buik hebben is eng! :roll: En maar draaien, de hele nacht door. Nouja, liever een kleintje dan een grote, anders heb ik nog meer kracht nodig, en nog meer kans op loslating van het netvlies :p ;) (nee hoor, ik heb niet zulke slechte ogen)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Berichtdoor lammetje » 18 nov 2008 12:05

nou dat zegt niks hoor :lol:

Eva Lynn bewoog tot 40 weken ontzettend, opeens een bult aan de ene kant, een por aan de andere kant, lekker onder mn ribben te porren, ze lag nooit stil (Sarah overigens ook weinig) maar ze was wel ruim 8 pond :mrgreen:
En een kind van 8 pond kan er soms makkelijker uitkomen dan een kleiner kind, ook dat heb ik zelf ondervonden :D

Gebruikersavatar
bloempie
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:14

Berichtdoor bloempie » 18 nov 2008 12:17

Thomas was ook een kleine baby, maar toch heb ik een moment gehad waarop ik dacht dat het nooit zou gaan lukken om hem eruit te persen. :?
Zowieso zegt de grootte van je kindje niets over de heftigheid van een bevalling.

Hier gaat alles z´n gangetje. Voel me goed, ben alleen wel sneller emotioneel, maar daar kan ik de humor wel van in zien. :wink:
Eigenlijk ben ik op het moment helemaal niet zo bezig met de zwangerschap. Dat komt denk ik voornamelijk doordat Thomas heel veel aandacht opeist. En het is allemaal natuurlijk niet nieuw meer voor me. Maar ik probeer nu wel elke dag ff bewust met de baby bezig te zijn en contact te maken. Gister voelde manlief voor het eerst de baby bewegen, dat was wel erg leuk! :)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Zonnetje
Mineur
Mineur
Berichten: 211
Lid geworden op: 24 sep 2002 17:22

Berichtdoor Zonnetje » 18 nov 2008 13:53

Mathilde was net 6 pond bij haar geboorte, dus ook klein. Maar zij is pas op het laatste moment ingedaald. Ze spraken eerst van een stuitbevalling en net voor de geboorte van een keizersnede omdat ze te hoog lag. Maar gelukkig is het een gewone bevalling geworden.
Bij de eerste is het toch het heftigste zeggen ze, al ik kan er zelf nog niet over meepraten.

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Berichtdoor LauraC » 18 nov 2008 13:55

Krijgen we nog een buikfoto Bloempie? Is Thomas trouwens al een beetje met de baby bezig of helemaal niet?

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 18 nov 2008 14:20

Ik ben net bij die vriendin geweest wiens kindje veel te vroeg was geboren. Na zo'n 22 weken zwangerschap. Ze vertelde hoe het allemaal was gegaan en ik vond het allemaal zo vreemd. Misschien kunnen jullie me beetje helpen zodat ik het snap.

Ze had enorm buikpijn en ze verloor roze spul. Niet als ongesteld zei ze. Ze wist niet hoe vruchtwater eruit zag (ik ook niet) maar het was dus roze. Na een nacht slapen was het niet over. Toen heeft ze de verloskundige gebeld. Daar kon ze om 5u terecht. Die heeft gevoeld, voelde het hartje enz, dus was het goed. Toen is ze weer naar huis gegaan. Ze vertelde aan haar moeder dat ze zo'n buikpijn had, en die had door dat het niet klopte. Ze heeft toen weer een verloskundige gebeld, en die kwam toen naar haar toe. Die heeft haar toen onderzocht en gezien dat ze ontsluiting had. Ze werd toen naar het ziekenhuis gestuurd. Daar aangekomen zeiden ze dat ze weeen had, dat het jochie nog leefde, dat het er goed uitzag en dat ze ontsluiting had. Ze zouden dat dichtmaken met een touwtje, maar de kans bestond dat het vlies zou breken dus dat het risicovol was. Tijdens die behandeling zijn de vliezen geraakt. Daarna is de bevalling ingezet. Tijdens het bevallen was er alleen een hele jonge verpleegkundige bij. Toen de baby geboren was vroeg die vriendin of het jongetje leefde. Die verpleegkundige was toen in paniek en zei dat ze dat niet kon zien. Het jochie is toen in een mandje gelegd met het bericht: hij is dood.
De zus van die vriendin zei dat ze de hand van het jochie had zien bewegen, dus dat hij nog wel leefde.

Wat ik er niet van snap: hoe kan zoiets gebeuren?
Hoe kan het dat die verpleegkundige niet eens weet of het kindje leeft? En hoe kan het dat dat jochie op de echo nog leeft, en tijdens of na de bevalling overlijd zonder dat er artsen ofzo bij zijn?
Volgens die vriendin had ze ook geen weeenremmers gehad.

Misschien komt het door de taalbariere oid dat die vriendin er weinig van begrepen heeft. Ik snap er iig weinig van dat zoiets zo gaat, ben benieuwd of iemand hier wat meer uitleg over kan geven.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Berichtdoor lammetje » 18 nov 2008 14:32

waarschijnlijk is de verpleegkundige zo geschrokken dat ze even niet wist wat ze moest zeggen en daarnaast mag ze ook officieel niet zeggen dat het niet meer leeft (moet een arts doen), al vind ik het soms moeilijk want eromheen draaien is ook niet echt begripvol.
Wat triest zeg!

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 18 nov 2008 14:34

Had dat kindje dan geen enkele kans?

Vind het idd supertriest voor hen. Ze heeft nu het idee dat het ziekenhuis z'n best niet heeft gedaan voor hun en dat ze daardoor haar zoontje is verloren.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 gasten