Zwanger deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elsb

Berichtdoor elsb » 08 jan 2009 12:42

vpk: ja dat klopt, jij zit er ook nog tussen :lol:
Ik ben nu ruim 14 weken. De misselijkheid is inderdaad een stuk minder, gelukkig. Soms heb ik het met tandenpoetsen nog wel eens dat ik ga kokhalzen, beetje vervelend maar ja.
Ik kan ook merken dat ik sneller een 'honger' gevoel krijg nadat ik wat gegeten heb, eerder duurde dat langer volgens mij. De baby 'eet er nu ook van mee'.
Voel jij het al vpk?

Gebruikersavatar
bloempie
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:14

Berichtdoor bloempie » 08 jan 2009 15:10

Vandaag weer bij de vk geweest. Alles gaat goed. T was wel lachen, toen we het hartje wilden gaan beluisteren en ik ging liggen, lag de kleine helemaal naar rechts. Ik had echt een hele bult aan de zijkant, de vk kon het kindje zo oppakken! :P

Ik merk wel dat de vermoeidheid van de feestdagen er uit komt. Heb veel meer slaap nodig en het is niet met 1 nachtje ingehaald...
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 08 jan 2009 15:19

Fijn dat alles in orde was, Bloempie!

Ik begon vorige week lekker weer wat meer energie te krijgen, en toen werd ik ziek :roll: Dat hakt er meteen wat meer in als je zwanger bent. Gelukkig ben ik nu weer aan het opknappen.
Langzaamaan beginnen hier nu ook wat meer regeldingetjes te komen. Kraamzorg is geregeld, rolgordijntje voor Timons nieuwe kamer alvast gekocht... Door er op zo'n manier mee bezig te zijn wordt het toch wel steeds concreter dat er toch echt weer een ukkie aan gaat komen! :D

Gebruikersavatar
bloempie
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:14

Berichtdoor bloempie » 08 jan 2009 15:28

Ja, leuk is dat hé! :) Ik ga elke keer dat ik bij de vk ben geweest even langs de kinderkledingzaak aan de overkant en zoek dan wat uit voor de kleine. :wink:

Dus Timon krijgt ook een nieuwe kamer. Weet je al hoe je het gaat inrichten?

Ik ben normaal gesproken zelden ziek, maar tijdens m´n zwangerschappen heb ik er sneller last van. Gelukkig dat je weer wat aan het opknappen bent, als moeder zijnde kun je het je nu eenmaal niet veroorloven om ziek te zijn... :roll:
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 08 jan 2009 15:35

Ja, Timon gaat een kamertje opschuiven. Hoe we het precies gaan doen weet ik nog niet. Ik vind het wel leuk iets met een thema te doen, maar voor meisjes is er veel meer leuks als voor jongens. Ik heb al eens op internet rond zitten kijken, maar het enige wat je dan ziet is een zee/strandkamer en dat vind ik inmiddels een beetje standaard worden. Dus ik ga denk ik maar gewoon een keer in de behangwinkel de boeken doorspitten, wie weet brengt dat me op een ideetje.

Hoe staat het hier verder eigenlijk met de babykamertjes?

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Berichtdoor LauraC » 08 jan 2009 15:40

@Bloempie: goed dat je de lokale middenstand een warm hart toedraagt ;) ! Leuk winkeltje trouwens he :mrgreen:

Gebruikersavatar
liefje
Majoor
Majoor
Berichten: 2360
Lid geworden op: 13 apr 2004 17:55

Berichtdoor liefje » 08 jan 2009 15:50

Ik zag laatst een bed in de otto staan, een voetbal-goals design bed.
Met een paar ballen op de kamer en een dekbedovertrek met een voetballer o.i.d is dat echt heel stoer volgens mij, en orgineel :-)

http://www.otto.nl/is-bin/INTERSHOP.enf ... 983241.jpg

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 jan 2009 16:06

Gaaaaaf zeg :D:D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
liefje
Majoor
Majoor
Berichten: 2360
Lid geworden op: 13 apr 2004 17:55

Berichtdoor liefje » 08 jan 2009 16:11

bloempie schreef:Ja, leuk is dat hé! :) Ik ga elke keer dat ik bij de vk ben geweest even langs de kinderkledingzaak aan de overkant en zoek dan wat uit voor de kleine. :wink:


:-D hoeveel heb je inmiddels al ingeslagen :P

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 08 jan 2009 16:33

liefje schreef:Ik zag laatst een bed in de otto staan, een voetbal-goals design bed.
Met een paar ballen op de kamer en een dekbedovertrek met een voetballer o.i.d is dat echt heel stoer volgens mij, en orgineel :-)

http://www.otto.nl/is-bin/INTERSHOP.enf ... 983241.jpg


Het ziet er idd heel stoer uit, maar laat ik nou een enorme hekel aan voetbal hebben :mrgreen:

Gebruikersavatar
liefje
Majoor
Majoor
Berichten: 2360
Lid geworden op: 13 apr 2004 17:55

Berichtdoor liefje » 08 jan 2009 16:36

Ja maar voetbal of voetbal daar zit een wereld van verschil in ;-)

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 08 jan 2009 16:57

Haai schreef:Ja, Timon gaat een kamertje opschuiven. Hoe we het precies gaan doen weet ik nog niet. Ik vind het wel leuk iets met een thema te doen, maar voor meisjes is er veel meer leuks als voor jongens. Ik heb al eens op internet rond zitten kijken, maar het enige wat je dan ziet is een zee/strandkamer en dat vind ik inmiddels een beetje standaard worden. Dus ik ga denk ik maar gewoon een keer in de behangwinkel de boeken doorspitten, wie weet brengt dat me op een ideetje.

Hoe staat het hier verder eigenlijk met de babykamertjes?


Pas zag ik bij Loods5 een heel gaaf peuterbed van hout in de vorm van een soort boomhut..
Voor een baby kan dat niet natuurlijk, maar je kunt wel een soort jungle-kamer maken, hoef je niet na 4 jaar weer te verbouwen omdat het dan te kinderachtig wordt 8)

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 08 jan 2009 17:15

Tjonge, hier loopt het toch net iets anders dan ik gehoopt had. Het kindje is niet meer ingedaald (was wel zo), en nu is dus de vraag dat het komt dat het kindje echt te groot is (volgens de vk is ons kindje nu echt bovengemiddeld en laat ze me absoluut niet langer doorlopen dan 40 weken, heel vreemd, de vorige vk zei vorige week nog dat het kindje gewoon gemiddeld is) en het dus niet meer past, of om een andere reden weer teruggeschoten is.
Maandag moet ik naar het ziekenhuis om het te onderzoeken. Nouja, ik leg me er maar bij neer, het kan me eigenlijk niet meer zoveel schelen of het kindje nu wel thuis komt, of in het zkh gewoon of met inleiden of met een keizersnede (als het dus echt niet meer past). Laat ons kindje maar gewoon geboren worden nu, dat vind ik belangrijker dan mijn wensen van thuis bevallen enzo :)

maargoed, er bestaat ook gewoon een kans dat het voor maandag begint, en dan tijdens de bevalling alsnog indaalt. Dus dat zou mooi zijn :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
liefje
Majoor
Majoor
Berichten: 2360
Lid geworden op: 13 apr 2004 17:55

Berichtdoor liefje » 08 jan 2009 17:26

MissF schreef:Tjonge, hier loopt het toch net iets anders dan ik gehoopt had. Het kindje is niet meer ingedaald (was wel zo), en nu is dus de vraag dat het komt dat het kindje echt te groot is (volgens de vk is ons kindje nu echt bovengemiddeld en laat ze me absoluut niet langer doorlopen dan 40 weken, heel vreemd, de vorige vk zei vorige week nog dat het kindje gewoon gemiddeld is) en het dus niet meer past, of om een andere reden weer teruggeschoten is.
Maandag moet ik naar het ziekenhuis om het te onderzoeken. Nouja, ik leg me er maar bij neer, het kan me eigenlijk niet meer zoveel schelen of het kindje nu wel thuis komt, of in het zkh gewoon of met inleiden of met een keizersnede (als het dus echt niet meer past). Laat ons kindje maar gewoon geboren worden nu, dat vind ik belangrijker dan mijn wensen van thuis bevallen enzo :)

maargoed, er bestaat ook gewoon een kans dat het voor maandag begint, en dan tijdens de bevalling alsnog indaalt. Dus dat zou mooi zijn :D


Vervelend missF dan was het volgens mij bibi i.p.v vibi als het echt vibi is kan het niet meer terug schieten dacht ik ;-)
Maar succes hopelijk snel je kindje in de armen, hoe dan ook! :-)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 08 jan 2009 17:34

Smurffie schreef:
Haai schreef:Ja, Timon gaat een kamertje opschuiven. Hoe we het precies gaan doen weet ik nog niet. Ik vind het wel leuk iets met een thema te doen, maar voor meisjes is er veel meer leuks als voor jongens. Ik heb al eens op internet rond zitten kijken, maar het enige wat je dan ziet is een zee/strandkamer en dat vind ik inmiddels een beetje standaard worden. Dus ik ga denk ik maar gewoon een keer in de behangwinkel de boeken doorspitten, wie weet brengt dat me op een ideetje.

Hoe staat het hier verder eigenlijk met de babykamertjes?


Pas zag ik bij Loods5 een heel gaaf peuterbed van hout in de vorm van een soort boomhut..
Voor een baby kan dat niet natuurlijk, maar je kunt wel een soort jungle-kamer maken, hoef je niet na 4 jaar weer te verbouwen omdat het dan te kinderachtig wordt 8)


jungle kamer .... woeih Dat vindt ik zo gaaaf he.


Ik hoop dat wij jongetjes mogen krijgen. :wink: :mrgreen:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 106 gasten